Met de trein

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Monica Dreamgirl
ForumFan

Met de trein

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,

Na enig nadenken ga ik jullie er toch maar mee vervelen. Ik heb gisteren de, voor mij, laatste drempel die ik nog had overschreden: ik ben in de trein gestapt. Musea, winkels, restaurants, disco's had ik allemaal geen moeite mee, maar de trein was me toch steeds een brug te ver. Maar sinds je geen pasfoto meer op je kortingskaart hoeft te plakken had ik geen excuus meer om het niet te doen, behalve angst. En dat vind ik geen excuus.

Gisteren de stoute schoenen (laarsjes eigenlijk) aangetrokken, en gegaan, naar IJdorp. Ik wilde met de tram naar het station, maar die reed net voor m'n neus weg, dus ben ik maar gaan lopen. Laf, dat weet ik, ik had op de volgende moeten wachten, maar ik wilde de trein niet missen.

Aan de achterzijde van het station met opgeheven hoofd langs de vooraf zo gevreesde groep allochtone hangjongeren (die niet verder kwamen dan "hé, dat lijkt wel een travestiet." "Oh ja, waar dan?"), om vervolgens bij de ingang een Straatmagazine te kopen van een allervriendelijkste verslaafde dame. M'n kaartje uit de automaat getrokken en op het perron tussen de andere wachtenden gaan staan. Geen probleem.

Eerlijk is eerlijk, ik heb een beetje vals gespeeld door 1ste klasse te reizen. Daar zit je vrijwel alleen, dus dat is een stuk rustiger voor je gemoedstoestand. Had ik deze keer even nodig. Volgende keer ga ik wel 2e klasse.

In 020 lekker gewinkeld en om vijf uur, bewust middenin de spits (al is die niet zo druk in de vakantie), de trein terug gepakt. Om zes uur weer in Rotterdam in een overvolle tram naar huis gestapt en veilig thuisgekomen. Alle rampen die ik van tevoren had bedacht waren natuurlijk niet uitgekomen. En dus is ook m'n laatste angst, alleen als vrouw in de trein, overwonnen. Dat gaat in de toekomst een hoop geld schelen aan autohuur.

Ik zit nog wel met één vraag. Terwijl ik in Rotterdam op de trein stond te wachten hoorde ik een meisje naast me haar vriend inlichten over mij. ("Dahaar, kijk dan.") Toen we even later voor de deur van de trein stonden te wachten tot we konden instappen zei datzelfde meisje, kennelijk over iemand die uitstapte: "daar heb je d'r nog één." Dus nou ben ik zo benieuwd: wie van jullie is er gisteren (maandag) met de trein uit de richting Vlissingen/Dordrecht naar Rotterdam gereisd?

groetjes,

Monica
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Wat een mooi verhaal Monica, vooral het laatste dat er nog 'zo eentje' ergens in de trein zou zijn. Ik vind het knap dat je zulke stappen alleen durft te zetten. Zou best kunnen dat een vlg. keer het wel anders kan gaan maar dit is toch positief.
Elsa
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Re: Met de trein

Bericht door Yil »

Hoi Monica,
Ik vind het het ook heel knap en gedurfd van je dat je het allemaal alleen hebt gedaan.
Ik zou het nooit alleen durven, ik vind het echt heel knap van je.
Groetjes,
Derya
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Heeee, Monica, goed van je, zeg! Leuk!

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Inderdaad, petje af! Geen idee of ik dat ooit zal durven :oops:
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Inderdaad petje af.
En ik reis meestal per auto, maar ik ga 29 januari naar het &T feest. En eerst winkelen en uit eten. Dus ik heb al zitten kijken wat de opties per trein zijn.
Denk dat ik dit keer de auto laat staan en lekker de trein pak.
Nou maar hopen dat het rustig is 's nachts op de terugweg.
Cyn.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

's avonds (laat) kan je beter zitten in de tweede klas. De 1ste klas kan dan net even iets te rustig zijn (zodat ook daar b.v. de schimmige niet betalende reizigers gaan zitten). Maar misschien is de 2de klas weer net iets te druk maar die mensen zijn eerder met elkaar bezig dan met jou denk ik.
De nachtrein is weer een verhaal apart.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

@Monica: Dat is inderdaad best een stap. (Y) en :)

mireille schreef: De nachtrein is weer een verhaal apart.
Dat snap ik dan weer niet :S
De nachttrein is goed gevuld en dus veilig.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Monica, dapper dat je toch enfemme de moeite nam om per trein te reizen, en dat je risico's als hangfiguren hebt weten te weerstaan. En eens komt de keer, dat je enfemme, in de mooiste outfit, per hogesnelheidstrein (Thalys, ICE, TGV) richting het buitenland reist. :D :D
jenni_b schreef:
mireille schreef:De nachtrein is weer een verhaal apart.
Bovendien kom je die trein niet zomaar in. Stations waar de nachttrein stoppen zijn maar aan één kant open, er is ingangscontrole bij het perron, én er is ingangscontrole bij de trein. Pas als je de condecteur een geldig kaartje kan laten zien heb je toegang tot de trein, anders kom je er niet in. En het personeel is met meerdere medewerkers. Of er ook uitsmijters bij zijn weet ik niet maar het verbaast me niets als ze die ook bij de treindeur hebben. Sterker nog, ik vind het alleen maar terecht. Het gaat erom dat de betalende reiziger veilig kan reizen.

Ik heb nadat ik bij de Fun4two was geweest en Marjolein me had afgezet (knuffel :D :) ) dit gemerkt en ik had er geen enkel probleem mee. Komen er ook geen ongenode zwartrijders binnen die voor 90% van de problemen tegenover machinisten en condecteurs geweld zorgen. Wél reisde ik enhomme, broek in de damesafzaklaarzen en damesslip daargelaten. Enfemme reizen per trein zie ik nog niet zo zitten. Later mss.
liefs, Josette
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Josette schreef:
jenni_b schreef:
mireille schreef:De nachtrein is weer een verhaal apart.
Bovendien kom je die trein niet zomaar in. Stations waar de nachttrein stoppen zijn maar aan één kant open, er is ingangscontrole bij het perron, én er is ingangscontrole bij de trein. Ik heb nadat ik bij de Fun4two was geweest en Marjolein me had afgezet (knuffel :D :) ) dit gemerkt en ik had er geen enkel probleem mee. Komen er ook geen ongenode zwartrijders binnen die voor 90% van het geweld zorgen. Wél reisde ik enhomme, broek in de damesafzaklaarzen en damesslip daargelaten. Enfemme reizen per trein zie ik nog niet zo zitten.(...)
Die toegangscontrole is een ding en voorkomt inderdaad een hoop gedonder (hoewel die controle er niet is op de kleinere stations als Leiden en Delft). Zelf reis ik ongeveer ieder weekend wel met die nachttreinen en ik moet zeggen dat ik werkelijk nog nooit ook maar een enkel probleem heb meegemaakt.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

jenni_b schreef:Die toegangscontrole is een ding en voorkomt inderdaad een hoop gedonder (hoewel die controle er niet is op de kleinere stations als Leiden en Delft).
Helaas :cry: De gemiddelde nachtgelegenheid of disco heeft betere beveiliging dan Leiden Centraal om pak 'm beet 3 uur 's nachts :(

jenni_b schreef:Zelf reis ik ongeveer ieder weekend wel met die nachttreinen en ik moet zeggen dat ik werkelijk nog nooit ook maar een enkel probleem heb meegemaakt.
Da's enorm geluk hebben, en ik hoop voor je dat dat zo blijft en dat je veilig per nachttrein kan blijven reizen.
liefs, Josette
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Josette schreef:
jenni_b schreef:Die toegangscontrole is een ding en voorkomt inderdaad een hoop gedonder (hoewel die controle er niet is op de kleinere stations als Leiden en Delft).
Helaas :cry: De gemiddelde nachtgelegenheid of disco heeft betere beveiliging dan Leiden Centraal om pak 'm beet 3 uur 's nachts :(

jenni_b schreef:Zelf reis ik ongeveer ieder weekend wel met die nachttreinen en ik moet zeggen dat ik werkelijk nog nooit ook maar een enkel probleem heb meegemaakt.
Da's enorm geluk hebben, en ik hoop voor je dat dat zo blijft en dat je veilig per nachttrein kan blijven reizen.
Zoveel geluk hebben is dat niet. Dat is een kwestie van gewone vrouwelijke logica, intuitie en idee-en van wat veiligheid is volgen. Verder is het gewoon een onderdeel van het leven van een jonge vrouw die de trein gebruikt om uit te gaan :)

Natuurlijk kijk je om een uur of vier 's nachts op Leiden of Delft meer uit dan elders, maar dan zijn er meestal ook wel een stel vriendinnen bij. 's Nachts alleen reizen is iets wat je als vrouw bijvoorkeur niet doet, moet het toch dan zorg je voor de veiligheid van de drukte.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Okee dames, na de gewone NS wordt het tijd enfemme per stoomtrein te reizen :D :D
liefs, Josette
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

@Monica:

*wat* een leuk verhaal zeg! En ook dat verhaal van Kopenhagen.... goed hoor... vind 't altijd leuk om dat soort verhalen te lezen... Wie weet kom ik ook ooit nog 'ns zo ver... *zucht* [na een cursusje make-up en vele Euri's aan passabiliteits-noodzakelijkheden *grin*]

U go grl!!!!!

groetjes,

marjolein

Split door moderator vanaf hier. Zie ook http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=2700
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie