Balen van de VU

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Balen van de VU

Bericht door Cynthia »

Hoi allemaal

dit is weer een vervolg in "the continuing story of ......."
Vandaag had ik dus een (eerste) afspraak met mijn psiech na het teamoverleg van 2 weken terug, waarin ik wel besproken ben, maar geen groen heb gekregen. Jos zei toen, dat "ze" nog wat vragen hadden.

Nou, niets was minder waar.
"Ze" hebben mijn geval beoordeeld, en in feite de diagnose TS gesteld.
Maar het zou kunnen zijn, dat ik al heel erg lang depressief ben, zonder dat ik daar zelf van op de hoogte ben (!).
Een van de psiechen heeft daar geloof ik onderzoek naar gedaan, of is het wel eens tegengekomen. En nou willen ze die mogelijkheid eerst weer uitsluiten. Dus is er aan mij voorgelegd om (gedurende 2 maanden) anti-depressiva te slikken. En een keuze heb ik eigenlijk niet, "ze" willen dit eerst geprobeerd hebben. De enige concessie die ze willen doen is dat ze Androcur willen gaan voorschrijven (wat ik tot nu toe nog buiten het VU gekocht of geregeld heb).
Mijn keuze was dus tussen of alleen anti-depressiva, of samen met Andro. Of verder gaan zonder medewerking van de VU.
Nou slik ik die Andro al een half jaar, en zie ik ook het nut van de medicijnen niet zo, maar je wordt gewoon voor het blok gezet.
En als je niet wil, geven zij geen groen licht.
Dus weer 2 maanden vertraging.

Maar ik verwacht niet dat deze zijsprong enig effect zal hebben.

Wel denk ik dat ik nu weet welke datum ik omga.
Want 2 maanden verder groen licht, is ongeveer eind maart. Dan een maand aan de hormonen, en ga ik na mijn verjaardag in mei full-time als vrouw verder.
Cyn.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Meid ik zit ook aan die antidepressiva en je gaat je er echt beter door voelen. En als je TS diep genoeg zit heeft het enkel tot effect dat die gevoelens alleen maar sterker worden als je je goed voelt. Wel vervelend voor je behandeling maar niet perse voor jou. Kan een hoop goed doen en de transitie ook een stukje makkelijker maken.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Cynthia, je sturen ze tenminste niet naar die limbourgische idioot aCampo, ik heb daar een half jaar diagnostiek met 1000 tests en een jaar lang een pillen-cocktail gekregen, waar ik nu van een duitse arts hoor, dat ze dat in deze samenstelling nooit hadden mogen voorschrijven! Ik ben nu meer dan 5 jaar in transitie en ben ook het vertrouwen volledig verloren in het VU, laat me dus ook opereren in duitsland!

Achja, afgelopen donderdag lieten ze mij komen en vertelden mij ter plaatse dat mijn afspraken waren verschoven, ze krijgen het niet vanmekaar mij dat mee te delen, ik moet meer dan 2,5 uur reizen naar Amsterdam.........

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

In het AZG is het ook niet allemaal rozengeur en manenschijn hoor. Ik zou in eerste instantie in december geopereerd worden. Heb afgelopen maandag pas preoperatief onderzoek gehad en weet verder nog niet veel meer.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

het is mij ook bekend dat ze je in het VU aan het lijntje houden.
Voordat ik de operatie onder ging deden ze het ook al en nu ik weer opnieuw geopereerd moet worden doen ze het weer en schuift alles alleen maar op en dan vinden ze in het VU gek dat je er deprisief van wordt.
:D knuffels:
Marry
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Denk niet dat ze mensen expres aan het lijntje houden daar. Het blijft het enige ziekenhuis op de AZG na die SRS doet en op een afdeling die ook voor andere mensen bestemd is. Tsja en dan moet je wel eens op je beurt wachten. Ik wacht ook al vanaf oktober op mijn correcties na mijn SRS maar heb geen haast. Er zijn namelijk ook mensen die andere operaties nodig hebben en die net even wat meer nodig hebben dan ik. Dus tel ik gewoon mijn zegeningen terwijl ik wacht. Helpt prima. Je weet wel halfvol glas in plaats van halfleeg.
noodles
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: do nov 04, 2004 15:30

Bericht door noodles »

Je kunt de antidepressiva natuurlijk accepteren maar niet slikken... ;o] Ik heb ze een tijdje gebruikt maar voelde me niet beter. Alle emoties werden afgetopt, naar boven (minder plezier) en naar beneden (minder down). Af en toe schoot ik erdoorheen naar beneden toe... Toen ik i.p.v. twee maar één pilletje per dag slikte voelde het als een hele opluchting! Hopelijk hoef ik ze nooit meer te gebruiken, vind het maar vergif.

Hannah
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik slik ze wel, en om twee redenen.
Enerzzijds vanwege de zeer kleine mogeijkheid dat het toch wat zou gaan doen. En anderzijds omdat het in je bloed aantoonbaar is of je het gebruikt hebt of niet.
En aangezien ik zo snel mogelijk verder wil, met o.a. bloedonderzoeken bij de VU leek het me niet wijs om te faken. Dat heb ik trouwens in de gehele diagnostische fase niet gedaan.
Ik zag ook geen aanleiding om daar nu opeens mee te beginnen.
Maar voorlopig merk ik niets (behalve dat ik midden in de nacht wakker word en daarna niet zo goed meer slaap).
Nog even volhouden maar.
Cyn.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Hoe lang gebruik je ze nu? De meeste antidepressiva hebben een aanlooptijd van twee à drie weken, eer je wat merkt.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Janiek schreef:Hoe lang gebruik je ze nu? De meeste antidepressiva hebben een aanlooptijd van twee à drie weken, eer je wat merkt.
Ze hebben mij verteld dat je na 2 maanden kunt beoordelen of het wat doet of niet. En ik slik ze pas twee weken, dus kun je er eigenljik nog niets van zeggen. Maar ik voel me helemaal niet depressief of zo, dus verwacht ik er ook niets van. Ik moet gewoon even die twee maanden door.
Cyn.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Precies ik slik ze nu bijna twee maanden en voel me beter dan ooit. De eerste week was een ramp met de bijwerkingen maar nu merk ik alleen nog maar dat ik me goed voel en elke dag wakker wordt met een smile op mijn gezicht. Zingend het huishouden doen. Niet meer bang voor nieuwe situaties etc etc... Geloof me Cynthia gaat werken hoor. Succes ermee. En als je vragen hebt hoor ik het wel.
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Ben ik ff blij met het forum!!!!!!!!!!

Ik was vrijdag bij de VU voor het 1e gesprek na weken vertraging.
En???
Jawel, ook ik heb meer psych hulp nodig. Heerlijk. Mag ik mij aansluiten bij de club?

Nu heb ik één voordeel: Ik woon -bij wijze van spreken dan- bij de VU om de hoek.

Maar ik ben erg blij om van jullie te horen hoe het jullie bij de VU vergaat.
Dank en groetjes van

José

p.s. brutaal & onzeker??
Maareh... Hoe vinden jullie mijn nieuwe foto. Zo kwam ik bij de VU!!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Josee.

Nou, welkom bij de club zal ik maar zeggen.
Volgens mij zijn ze een stuk voorzichtiger geworden en gaan ze standaard anti-depressiva voorschrijven en veel meer het oranje licht gebruiek dan voorheen.

Maar gewoon lekker vertellen wat je voelt en wilt, komt het best voor elkaar.

En die foto ziet er goed uit. Complimenten.
Cyn.
zena23
ff weer wat posten
Berichten: 61
Lid geworden op: za apr 20, 2002 2:00
Locatie: EINDHOVEN
Contacteer:

Bericht door zena23 »

Klinkt misschien een beetje cru maar zo bedoel ik het niet..

Wat maken die twee maanden nou nog uit je wacht toch al zo lang... Een half, kwart leven????

Er werden vroeger veel fouten gemaakt ik ken mensen die voor de operatie hebben gekozen om de verkeerde redenen.. En er toch zo door heen stroomden...
Niet dat dat in jouw geval zo is...

Maar het is belangrijk dat iemand geestelijke gezondheid goed uitgepluist word... Voordat er voor zo'n definitieve operatie word gekozen en dat die persoon ook goed begrijpt en geen wonderen verwacht van een operatie..
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik snap ook wel waarom ze het doen, maar het kwam destijds toch als een onaangename verassing. Maar "mijn straf" zit er al voor de helft op, en behalve moeilijkheden met slapen en concentratieproblemen merk ik er niks van. Gewoon nog een maandje volhouden.

Ondertussen ben ik aan het aftellen; nog 69 dagen voor ik full-time om ga.
Cyn.
Plaats reactie