Hebben jullie dit weleens gelezen?

Algemeen

Moderator: Moderators

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Cynthia schreef:Wat jammer dat er niemand ingaat op de inhoud van het document.
Want ik vind de opmerking dat er taalfouten instaan niet de meest zinvolle reactie. Heeft er al iemand de moeite genomen om het door te lezen?
Cyn, vertel me wat er instaat, ik krijg het niet open :cry: :o :(

:-? mara :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Mara schreef:
Cynthia schreef:Wat jammer dat er niemand ingaat op de inhoud van het document.
Want ik vind de opmerking dat er taalfouten instaan niet de meest zinvolle reactie. Heeft er al iemand de moeite genomen om het door te lezen?
Cyn, vertel me wat er instaat, ik krijg het niet open :cry: :o :(

:-? mara :roll:
De laadtijd van de link die ik geplaatst heb is wat langer dan bij de meeste links... En als jij een beetje een uhm... niet zo'n goed werkende computer hebt op het moment, dan kan het helemaal lang duren denk ik...
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Calin, ik kmrijg nog niet us de nodige plug-in's geinstalleerd, maar morgen avond lukt dit weer :wink:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Calin schreef:De laadtijd van de link die ik geplaatst heb is wat langer dan bij de meeste links... En als jij een beetje een uhm... niet zo'n goed werkende computer hebt op het moment, dan kan het helemaal lang duren denk ik...
Met de laadtijd van de link is niets aan de hand, maar het document waar naartoe wordt verwezen is inderdaad vrij groot. Tip: ga met je muis op de link staan, klik de rechtermuisknop in, "save as/opslaan als" en open wanneer het document opgeslagen is deze vanaf je harde schijf.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Cynthia schreef: Heeft er al iemand de moeite genomen om het door te lezen?
Ongeveer anderhalf jaar geleden al. Toen heeft Arianne van der Ven er hier op het forum namelijk al naar verwezen.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

In mijn ogen is het een helder en lezenswaard stuk. Voor degenen die moeite hadden met het onder ogen krijgen ervan via de computer, is de volgende link ook te proberen:

http://www.europeants.org/info/psycho/Hulpverleners.pdf

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vind het ook een aardig boekje.

Wel een paar punten van kritiek:wat ik bijvoorbeeld jammer vind is dat niet (echt) gewezen wordt op de mogelijkheid om je (al-dan-niet tijdelijk) buiten de 2-deling man/vrouw te presenteren. Het gaat mijns inziens te veel uit van een expliciet-man/expliciet-vrouw scenario.

Ik vind dat iedere transseksueel en iedere transgender gewezen moet worden op deze mogelijkheid (met name omdat een verminderde angst voor passability-problemen het mogelijk maakt om een rustiger tempo naar jezelf te zoeken). De keuze hoe hier verder mee om te gaan is uiteraard aan de transgender/transseksueel zelf: alleen hij/zij/zhij kan bepalen waar hij/zij/zhij zich prettig bij voelt.

Bij het stukje op pagina 16 gaat ze er van uit dat een transgenderist al een compleet zelfbeeld heeft dat niet meer gaat veranderen. Dat is niet altijd het geval (zoals ze zelf eerder in het boekje, p. 9 onderste alinea, ook al aangaf). Soms is transgenderisme een langzame weg waarbij pas na iedere vervolgstap (een paar jaar zelfonderzoek) blijkt dat iemand toch (secundair) transseksueel is.

Ik weet van een behandelaar van een genderteam die zelfs stelt dat iedere transgenderist uiteindelijk transseksueel zal blijken te zijn. Ik sluit dit zelf niet uit, aan de andere kant vind ik wel dat transgenderisten wel serieus genomen moeten worden en dat dit gegeven er niet toe mag leiden dat tegen een m->v transgenderist gezegd wordt "wij weten wel wat goed voor u is, u volgt gewoon zo snel mogelijk het volledige traject van een transseksueel en dan went u vanzelf aan uw nieuwe rol als vrouw".

Het was naar transgenderisten toe natuurlijk wel zo vriendelijk geweest om naast de twee voorbeelden waarbij een transgenderist toch transseksueel is ook een of meerdere voorbeelden te geven waarbij iemand wel duidelijk transgenderist is.

Buiten deze aanvullingen geeft het boekje wel een goed overzicht.

Groetjes,

Frederique
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Frederique_ schreef:Ik weet van een behandelaar van een genderteam die zelfs stelt dat iedere transgenderist uiteindelijk transseksueel zal blijken te zijn. Ik sluit dit zelf niet uit, aan de andere kant vind ik wel dat transgenderisten wel serieus genomen moeten worden en dat dit gegeven er niet toe mag leiden dat tegen een m->v transgenderist gezegd wordt "wij weten wel wat goed voor u is, u volgt gewoon zo snel mogelijk het volledige traject van een transseksueel en dan went u vanzelf aan uw nieuwe rol als vrouw".
*gil!*

Hannah, nog steeds niet geheel gewend...
Plaats reactie