PB's (Prive Berichten)
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
PB's (Prive Berichten)
Wij ontvangen af en toe vragen c.q. klachten over prive berichten (PB's) waarop niet gereageerd worden en/of niet blijken niet aangekomen te zijn. Vaak blijkt dat de oorzaak bij de afzender ligt, die niet op de hoogte is van de werking van het PB-gedeelte van het forum.
De PB gedeelte bestaat uit een Inbox, Outbox, Sentbox en Savebox.
Als je een PB naar iemand verstuurt, wordt het in jouw Outbox geplaatst en blijft het daar totdat de ontvanger het heeft gelezen. Zolang de ontvanger het niet heeft gelezen, blijft de versie in zijn Inbox gekoppeld aan de versie in jouw Outbox. Als je het uit jouw Outbox verwijdert, dan wordt het altijd ook uit zijn Inbox verwijderd voordat hij het heeft kunnen lezen.
Wanneer de ontvanger je PB heeft gelezen, wordt de koppeling verbroken en wordt het bericht in jouw Outbox verplaatst naar jouw Sentbox, terwijl zijn versie gewoon in zijn Inbox blijft. Vanaf dat moment, kan jij het verwijderen uit jouw Sentbox zonder dat het uit de Inbox van de ontvanger verdwijnt, en kan hij het verwijderen zonder dat het uit jouw Sentbox verdwijnt.
Lisa
De PB gedeelte bestaat uit een Inbox, Outbox, Sentbox en Savebox.
Als je een PB naar iemand verstuurt, wordt het in jouw Outbox geplaatst en blijft het daar totdat de ontvanger het heeft gelezen. Zolang de ontvanger het niet heeft gelezen, blijft de versie in zijn Inbox gekoppeld aan de versie in jouw Outbox. Als je het uit jouw Outbox verwijdert, dan wordt het altijd ook uit zijn Inbox verwijderd voordat hij het heeft kunnen lezen.
Wanneer de ontvanger je PB heeft gelezen, wordt de koppeling verbroken en wordt het bericht in jouw Outbox verplaatst naar jouw Sentbox, terwijl zijn versie gewoon in zijn Inbox blijft. Vanaf dat moment, kan jij het verwijderen uit jouw Sentbox zonder dat het uit de Inbox van de ontvanger verdwijnt, en kan hij het verwijderen zonder dat het uit jouw Sentbox verdwijnt.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: PB's (Prive Berichten)
Een andere vraag over iets dat deze afzender mogelijk niet goed begrijpt: heeft het zin om PB's naar de forumwatch te sturen? Of kunnen we die beter naar individuele moderatoren toesturen?Lisa met een S schreef:Wij ontvangen af en toe vragen c.q. klachten over prive berichten (PB's) waarop niet gereageerd worden en/of niet blijken niet aangekomen te zijn. Vaak blijkt dat de oorzaak bij de afzender ligt, die niet op de hoogte is van de werking van het PB-gedeelte van het forum.
Groetjes,
Frederique
... die vanmorgen een mailtje stuurde dat nu nog in de outbox staat
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Bij PB's aan Forumwatch weet je niet welke moderator het leest. Dus als het je niet uitmaakt, kan je het daarnaartoe sturen.
En om het misschien iets eenvoudiger uit te leggen, zolang een PB in je Outbox bevindt, heeft de ontvanger het niet gelezen. Als je het verwijdert uit je Outbox, dan kan de ontvanger het niet lezen, want het is weg. Als een PB in je Sentbox bevindt, dan heeft de ontvanger het wel gelezen. Je kunt het gerust verwijderen. De ontvanger moet dan echter zijn eigen kopie verwijderen als hij dat wilt.
Lisa
En om het misschien iets eenvoudiger uit te leggen, zolang een PB in je Outbox bevindt, heeft de ontvanger het niet gelezen. Als je het verwijdert uit je Outbox, dan kan de ontvanger het niet lezen, want het is weg. Als een PB in je Sentbox bevindt, dan heeft de ontvanger het wel gelezen. Je kunt het gerust verwijderen. De ontvanger moet dan echter zijn eigen kopie verwijderen als hij dat wilt.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Ik vond het een duidelijke uitleg, al moet ik wel zeggen dat ik er zelf niet op gekomen was, wat dus weer een minpuntje is. Tenslotte is het belangrijk dat een communicatie-middel (wat het sturen van pb's is) vooral begrijpelijk is. Misschien is het dus een idee om dit verhaal op een of andere manier ook bij het pb gedeelte zelf naar voren te laten komen?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- racine
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Maruscha schreef:
Greetz,
Racine
Goh, we dachten al waarom komt Maruscha hier niet op, weer zo'n misser en je krijgt een ban.Ik vond het een duidelijke uitleg, al moet ik wel zeggen dat ik er zelf niet op gekomen was, wat dus weer een minpuntje is.
Greetz,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Oh, is dat het. Zeg kan iemand het dan misschien ook vertalen in IT-vaktermen? Als dat er dan als ondertitels bijget wordt, misschien dat die combinatie alle vragen oplostJosette schreef:En het werd in Jip en Janneketaal uitgelegd
Sommige zaken zijn nu eenmaal niet ze simpel als we graag zouden zien. Vooral als je niet het budget hebt om de beste paketten aan te schaffen en niet de tijd om de beste freeware paketten op te snorren en te evalueren. Dan moet je helaas soms werken met suboptimale paketten. Trouwens, na die uitleg een keer goed gelezen te hebben was het mij wel duidelijk, maar dat zal wel met mijn beroepsdeformatie te maken hebben. En zoveel gebruikersonvriendelijker dan MS-* is het naar mijn gevoel ook niet. Het voorstel van Marusha zou ik trouwens wel willen onderschrijven, probeer dit verhaal (misschien wel enigszins geredigeerd) ergens bij de PB-hoek neer te zetten. Zou het b.v. mogelijk zijn om op het moment dat iemand iets uit de Outbox wil verwijderen om dan een waarschuwing te sturen dat het daardoor ook bij de ontvanger uit de Inbox verdwijnt?
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
Freedom is just another word for nothing left to lose
Leontine, dan maken we twee versies, eentje in Jip en Janneketaal en eentje in vaktaal. Die laatste is dan wel ongeschikt voor Micro$oft spul. Mss moet jij dan overgaan op WordPerfect als tekstverwerker, Lotus 1-2-3 als spreadsheet en Mozilla als bladerprogramma. En vervang de Verkenner door Windows Commander (tegenwoordig Total Commander)
liefs, Josette