Lastige vraag, maar wel belangrijk

Algemeen

Moderator: Moderators

leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Nathalie schreef: Gelukkig weten sommige mensen me nog steeds te verbazen. En da's goed.
Fijn :D
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Frederique_ schreef:...Ik zie een forum als een groep mensen die ervaringen met elkaar deelt. Forumdeelnemers zijn voor mij mensen die een tijdje meelopen met mijn leven. En ik loop een tijdje mee met een ander. Zonder verplichtingen over en weer en met alle respect voor elkaars overeenkomsten en verschillen.

Een forum bestaat alleen bij de gratie van de mensen die meeschrijven.... Iemand die overleidt kan niet meer meeschrijven, even bot gesteld: het forum heeft niets aan zoiemand. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat er geen informatie over mij meer verschijnt als ik overleden ben (of over het feit dat ik overleden ben), niemand heeft iets aan die informatie.
Het kan best zijn dat sommigen veel hebben aan wat anderen schrijven, op andere fora kun je wel zien dat mensen inloggen en dus blijkbaar meelezen maar zelf weinig bijdragen, dit doet echter niets af van wat de geschreven woorden met hen doen. Een forum is net als een chatroom waar je vaak komt, of een nieuwsgroep of IRC kanaal meer dan slechts een virtuele ruimte waar je kunt doen waar je zin in hebt. Je hebt met mensen van vlees en bloed te maken en pas op een meeting komt dat echt naar voren.
Ik ben begonnen op het Internet via De Digitale Stad in de metro, een zgn MUD. In het begin had ik slechts een virtueel karakter maar leerde al snel dat dat niet haalbaar was. Anderen benaderden mij als persoon, niet als de artificial grondheks wat mijn nick/personage was... Je hebt ook bepaalde verplichtingen jegens elkaar, dit gaat verder dan alleen de netiquette.

Dat iemand niets aan de informatie heeft dat er iets met jou gebeurt is niet waar, ik lees je berichten en reageer erop en dus gaat het mij ook aan. Ik lees je laatste alinea als een laag gevoel van eigenwaarde dat jou leven niet belangrijk is voor anderen. Deze draad heeft een vreemde wending die ik niet kan negeren.

Hannah
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Ik weet ook niet of er iemand is die iets aan de informatie heeft of ik er wel of niet meer ben, maar ik weet dat ik het wel prettig vind om te weten dat personen die ik redelijk goed ken of in elk geval symphatiek overkomen er niet meer zijn.

:cry:
Tja, wat heb je er aan, voegt het iets toe. Dat is voor iedereen persoonlijk. Waarom staan er zoveel overlijdens berichten in de krant, wat heb je eraan en wat doe je er mee.

Daarnaast kan het ook zijn dat iemand dus langdurig in het ziekenhuis o.i.d. moet verblijven. Ik vind het prettig als anderen aan me zouden denken en dat je misschien via via hoort dat er aan je gedacht wordt. Ja toch...... :roll:
Liefs Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Martiene .. ik denk dat dit inderdaad belangrijk is. Je deelt toch heel wat hier, ook al is het niet IRL. Zelf zou ik het zeker op prijs stellen, mocht mij iets overkomen ( :cry: ) denise het jullie zou laten weten.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

ik vind 't een hele goede vraag.... heb hem mezelf toevallig een tijdje geleden ook wel eens gesteld... ook voor mij geldt dat 't waarschijnlijk zonder bericht zal zijn.

't grootste gedeelte van de online community zal 't worst zijn; echter voor degenen die ik ondertussen beter ken (zowel online als IRL) zou ik het jammer vinden. Als ik niet naar een T&T avond kan probeer ik dat altijd door te geven. Da's meer voor m'n eigen gevoel dan wat anders: ik vind 't jammer als sommigen er niet zijn en dan ben ik toch benieuwd waarom ze er niet zijn. Misschien hecht ik er zelf meer waarde aan dan anderen - zo lang ik dat niet van anderen verwacht is 'r niks mis mee, denk ik.

Mijn vriendin weet van mijn bestaan en hinderd me niet maar zij is absoluut niet actief op internet (behalve af en toe surfen) en ook al zou ik m'n passwords van 't forum/chat ergens neerzetten.. dan nog zou ze niet weten hoe of wat te doen.

groetjes,
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie