Kleding kopen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Evelienne
daar ben ik weer

Kleding kopen

Bericht door Evelienne »

Hallo allemaal,

Sinds een kleine week heb ik de stap gezet om deze website te bezoeken. Ik ben reuze blij met alle informatie die hier te vinden is, en nog belangrijker de ervaringen en informatie die jullie met elkaar delen.

Ik las een aantal interessante stukken over het kopen van dameskleding en welke emoties (angst, stress of misschien wel opwinding) dat met zich meebrengt. Ik heb tot nu toe één keer het lef gehad om daadwerkelijk een leuke combinatie te passen in een winkel. Het viel achteraf best wel mee. Ik had en heb trouwens het gevoel dat verkoopsters redelijk open staan hiervoor. Benauwder ben ik voor een situatie waarin ook mannelijk personeel in de winkel rondloopt. Ervaren jullie dat ook zo?

Ik wil dolgraag mijn garderobe uitbreiden met een leuke galajurk. Ja ik weet, als je niet naar een gala gaat en al zeker niet jezelf durft te zijn, is het vreemd om dit te willen kopen... Maar toch....
Weten jullie waar je ongestoord kunt winkelen voor deze kleding en je niet meteen het vel over de oren wordt getrokken?

Liefs,

Evelienne
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Evelienne

Mijn situatie is wel niet helemaal vergelijkbaar met die van jou, maar ik ga elke damesmodezaak binnen die ik wil. Als ik wat speciaals zoek word ik ook prima geholpen. Zo had ik afgelopen vrijdag een zomerbroek mee van een moeilijke kleur groen, waar ik wat bij wilde wat er qua kleur bij paste.
Na wat overleg met de verkoopster gewoon een aantal spullen meegenomen het pashokje in, broek aan en lekker gepast en gecombineerd. En steeds even de winkel in om in de spiegel te kijken en de mening van de verkoopster te horen. En ging de winkel uit met een shirt, een topje, een zomershirt met blote schouders en een licht jasje.
En geen seconde gedacht aan evt. reacties van derden.
Het ligt meestal niet aan het personeel, maar aan jezelf. Het is een kwestie van ervaring, en een mentaliteit.

Dus als jij een galajurk wilt hebben, zoek je een winkel uit waar ze die verkopen en ga je er gewoon eentje passen. Vaak zijn ze beter te betalen in winkels met 2e hands kleding.

Ik wens je heel veel plezier.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Kleding kopen

Bericht door Frederique_ »

Evelienne schreef:Ik had en heb trouwens het gevoel dat verkoopsters redelijk open staan hiervoor. Benauwder ben ik voor een situatie waarin ook mannelijk personeel in de winkel rondloopt. Ervaren jullie dat ook zo?
Nu je dit zo schrijft herken ik dit uit mijn beginperiode. Het is iets waar je overheen groeit als je vaker vrouwenspullen koopt. Cynthia heeft naar mijn ervaring gelijk: het probleem zat meer in mijzelf dan in mijn omgeving. Ik hoop dat jij dit ook zo zult ervaren!
Evelienne schreef:Ik wil dolgraag mijn garderobe uitbreiden met een leuke galajurk. Ja ik weet, als je niet naar een gala gaat en al zeker niet jezelf durft te zijn, is het vreemd om dit te willen kopen... Maar toch....
Toen ik bij de C&A naar die jurken keek had ik om soortgelijke redenen iets van "dit jaar nog niet voor mij". Ze waren twee weken geleden nog wel aanwezig in de uitverkoop (filiaal aan de dam in Amsterdam).

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Evelienne,

Bij Chrandal's in Tongeren, Belgie, kan je zeker terecht: http://www.chrandels.com/.

Chrandal heeft in het verleden meerdere keren hier op het forum gepost en is zeer T-vriendelijk.

En heeft mooi galajurken. :-)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Evelienne
daar ben ik weer

Bericht door Evelienne »

Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk. Ik moet maar eens proberen de knop om te zetten en gewoon een winkel binnen te stappen en te passen. Het zal in het begin alleen niet makkelijk zijn....

Liefs,

Evelienne
Plaats reactie