1 op 5 vrouwen wil cosmetische ingreep

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Een op de vijf Nederlandse vrouwen overweegt een cosmetische ingreep zoals een facelift of vet wegzuigen. Als deze plastische chirurgie zou worden vergoed, loopt dat aantal op tot zelfs een op de vier.

Dat blijkt uit een groot internationaal onderzoek onder 3200 vrouwen in tien landen, opgezet door het beautymerk Dove in samenwerking met wetenschappers op het gebied van schoonheidsbeleving zoals Nancy Etcoff, hoogleraar aan Harvard University.

In vergelijking met andere landen is de Nederlandse vrouw nog redelijk nuchter, want in Brazilië overweegt liefst 54 procent een cosmetische ingreep. In Argentinië en de Verenigde Staten gaat het om ongeveer 30 procent van de vrouwen.

Als Nederlandse vrouwen zichzelf moeten omschrijven, kiezen ze liever voor termen als 'gemiddeld' of 'natuurlijk' dan voor 'knap' of 'mooi'. Vooral vrouwen tussen de 30 en 45 blijken uitermate onzeker over hun uiterlijk. Eén op de drie is zeer ontevreden over het gewicht. Slechts 9 procent van de vrouwen uit deze leeftijdscategorie is tevreden met hoe zij eruit zien.

,,Er is een toenemende mate van ontevredenheid over het uiterlijk'', erkent psychologe Liesbeth Woertman, die aan de Universiteit van Utrecht al jaren onderzoek doet naar schoonheidsbeleving in Nederland.

,,In een onderzoek dat ik tien jaar geleden deed, zei nog 72 procent van de vrouwen en 51 procent van de mannen graag iets aan hun uiterlijk te willen veranderen. Toen ik die vraag onlangs herhaalde, bleek dat al opgelopen te zijn tot 70 procent van de mannen en 85 procent van de vrouwen.'' Overigens blijkt slechts een klein percentage ook daadwerkelijk de stap te zetten. Woertman vreest dat de wens om een cosmetische ingreep te ondergaan alleen maar zal toenemen.

,,In mijn onderzoek zie je dat 60-plussers het meest tevreden zijn met hun uiterlijk, maar die zijn opgegroeid zonder massamedia. Zij vergeleken zichzelf altijd met hun klas- of dorpsgenoten. Tegenwoordig vergelijken vrouwen zich van jongs af aan met het opgepoetste, onrealistische beeld van de vrouw op televisie en in tijdschriften.''
Bron: Medische Wereld
If all else fails, buy new shoes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Dan behoor ik weliswaar tot de minderheid, maar wel in goed gezelschap.
Wil graag wat vet rond mijn middel laten weghalen, en iets aan de overhangende oogleden en wallen onder de ogen laten doen.
Cyn.
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: 1 op 5 vrouwen wil cosmetische ingreep

Bericht door PaulasBeauty »

Lisa met een S schreef:

Een op de vijf Nederlandse vrouwen overweegt een cosmetische ingreep zoals een facelift of vet wegzuigen. Als deze plastische chirurgie zou worden vergoed, loopt dat aantal op tot zelfs een op de vier.

Dat blijkt uit een groot internationaal onderzoek onder 3200 vrouwen in tien landen, opgezet door het beautymerk Dove in samenwerking met wetenschappers op het gebied van schoonheidsbeleving zoals Nancy Etcoff, hoogleraar aan Harvard University.

In vergelijking met andere landen is de Nederlandse vrouw nog redelijk nuchter, want in Brazilië overweegt liefst 54 procent een cosmetische ingreep. In Argentinië en de Verenigde Staten gaat het om ongeveer 30 procent van de vrouwen.

Als Nederlandse vrouwen zichzelf moeten omschrijven, kiezen ze liever voor termen als 'gemiddeld' of 'natuurlijk' dan voor 'knap' of 'mooi'. Vooral vrouwen tussen de 30 en 45 blijken uitermate onzeker over hun uiterlijk. Eén op de drie is zeer ontevreden over het gewicht. Slechts 9 procent van de vrouwen uit deze leeftijdscategorie is tevreden met hoe zij eruit zien.

,,Er is een toenemende mate van ontevredenheid over het uiterlijk'', erkent psychologe Liesbeth Woertman, die aan de Universiteit van Utrecht al jaren onderzoek doet naar schoonheidsbeleving in Nederland.

,,In een onderzoek dat ik tien jaar geleden deed, zei nog 72 procent van de vrouwen en 51 procent van de mannen graag iets aan hun uiterlijk te willen veranderen. Toen ik die vraag onlangs herhaalde, bleek dat al opgelopen te zijn tot 70 procent van de mannen en 85 procent van de vrouwen.'' Overigens blijkt slechts een klein percentage ook daadwerkelijk de stap te zetten. Woertman vreest dat de wens om een cosmetische ingreep te ondergaan alleen maar zal toenemen.

,,In mijn onderzoek zie je dat 60-plussers het meest tevreden zijn met hun uiterlijk, maar die zijn opgegroeid zonder massamedia. Zij vergeleken zichzelf altijd met hun klas- of dorpsgenoten. Tegenwoordig vergelijken vrouwen zich van jongs af aan met het opgepoetste, onrealistische beeld van de vrouw op televisie en in tijdschriften.''
Bron: Medische Wereld
Nu daar kan ik wel in mee ik zie het in mijn salon ook hoeveel vrouwen graag een ingreep willen laten doen is ongekend.
Alleen het financiele gedeelte is een behoorlijke opstakel want ja het mag wel wat kosten en niet alles veel niet wordt vergoed.
Ik zelf behoor er ook onder ik heb al diverse dingen laten doen gezicht lift buikwand correctie en nu ik ouder wordt wil ook mijn onderkine weg laten halen.

En ja de wens neemt toe en logisch ook je vraagt niet om lelijk te zijn heb je last van overhangede oogeleden ja dan wil je ze weg hebben.
Heb je last van je bovenbenen die te zwaar zijn en geen mogelijkheid is om het eraf te halen met sporten of dieeten ja dan wil je ze graag weg laten halen d.m.v bv liposuctie.

En ik denk niet dat het een toenemde ontevredenheid is maar die er al lang bestaat alleen nu zie je ook dat er daadwerkelijk iets aan gedaan kan worden en wat wordt gepromoot wordt door de media dus men praat er ook over en durft makkelijker ermee naar buiten te komen.

Maar gelukkig zijn er ook goedkopere oplossingen met de gewenste resultaten zoals liften zonder opereren ik mag starten met deze primeur in Nederland dus wie weet zijn er genoeg dames die deze stap wel kunnen zetten zonder een dusdanige aanslag op een portomonee te plegen.
En dit zal een tussen tijdse opstap kunnen zijn voor een cosmetische lift.
En latenw e eerlijk als je iets op kunt lossen zonder een operatie dan is dat toch ook het mooiste wat er is.

Daarbij denk ik ook dat een goede uiterlijk verzorging ook heel belangrijk is en een zeer belangrijke bijdrage levert aan je eigen gemoedstoestand.
Je ziet nog steeds te veel dat veel mensen het wel denken te weten wat goed voor hun huid is en dat ze de juiste handelingen verrichten terwijl ze vaak een aanslag op een huid plegen zonder daar bewust van te zijn.
Bij de mannen is dat veel meer en zie je dat de huidverzorging op een veel lager peil ligt maar huidverzorging is niet alleen een cremetje en een lotion daar zit veel meer aan vast.
Ik merk in mijn salon wanneer ik dames en heren hiermee in begeleid dat de ogen geopend worden en er een totaal ander beeld ontstaat en vele problematieken worden verholpen.
En door de juiste aandacht aan de mensen te besteden en en de mensen thuis op een goede wijze een huidverzorging te laten toepassen zie je ook het resultaat dat men veel tevredener is over hun uiterlijk dan wanneer ze voor het eerst in de salon kwamen.

Lieve groetjes,
Paula
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groetjes,
Paula
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ik zou mijn oogleden willen laten corrigeren, maar het lijkt me zo vreselijk eng :cry: Gebruik wel speciale oogcreme maar soms vraag ik mij af of dat echt wel helpt. Gelukkig heb ik een probleemloze gezichtshuid. Verder heb ik wel een cosmetische ingreep laten doen jaren geleden, wat toen op medische indicatie was. Denk ook dat mensen van boven de 60 heel anders zijn opgegroeid qua schoonheids ideaal en wensen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Paula

Ik heb ondertussen (na jouw opmerking) een afspraak met een plastisch chirurg in het AMC.

En verder schreef jij
En latenw e eerlijk als je iets op kunt lossen zonder een operatie dan is dat toch ook het mooiste wat er is.
Nu zag ik pas een stukje staan over vet wegsmelten d.m.v. injecties.
Dat ligt een beetje op hetzelfde terrein. Het schijnt iets nieuws te zijn.
Zegt jou dat iets?
Cyn.
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Cynthia schreef:Hoi Paula

Ik heb ondertussen (na jouw opmerking) een afspraak met een plastisch chirurg in het AMC.

En verder schreef jij
Nu zag ik pas een stukje staan over vet wegsmelten d.m.v. injecties.
Dat ligt een beetje op hetzelfde terrein. Het schijnt iets nieuws te zijn.
Zegt jou dat iets?
Hoi Cynthia,

Nee dit zegt mij niets en dat is niet hetzelfde waar ik het over had maar vet weg smelten d.m.v. injecties is om bepaalde delen van je lichaam te doen versmallen dunner maken dat heeft niets te maken met liften met liften moet je o.a. het callogeen en de elastynevezels aanpakken.

Nou ikben benieuwd wanneer moet je naar het AMC??????? spannend hoor.

Lieve groetjes,
Paula
Groetjes,
Paula
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Paula,

Ik moest eerst een verwijzing bij de huisarts halen, en dat was geen probleem. Daarna kon ik pas een afspraak maken, maar door de lange wachtlijst kan ik er pas begin augustus terecht.
Maar ik laat het hier t.z.t. wel weten.
Cyn.
PaulasBeauty
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Cynthia schreef:Paula,

Ik moest eerst een verwijzing bij de huisarts halen, en dat was geen probleem. Daarna kon ik pas een afspraak maken, maar door de lange wachtlijst kan ik er pas begin augustus terecht.
Maar ik laat het hier t.z.t. wel weten.
Hoi Cynthia,

Wat goed en het is zo augustus voor je het in de gaten heb ben heel erg benieuwd.

Lieve groetjes,
P :lol: aula
Groetjes,
Paula
Plaats reactie