Vraagje over vakantielanden...

Algemeen

Moderator: Moderators

Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Je was me voor met dit topic, want ik was er ook wle beneiuwd naar, naar welke (verre) bestemmingen een trans beter wel of niet haar vakantie kan plannen?

Persoonlijk had ik al een lijstje in mijn hoofd die naar mijn idee in de wereld als tolerante en "ts-vriendelijke" gebieden beneomd kunnen worden. San Fransisco is voor mij wle de eerste plek om heen te willen gaan. Het amsterdam van de USA. Ook Las Vegas is erg tolerant en je word hoe je er ook bij loopt nooit echt nagestaard. Texas en New Mexico heb ik dan vorig jaar nog als jongen ervaren, maar het is er zeer christelijk en iedereen was op zondag ochtend voor 11en zijn auto op de oprit. Stelle kudde dieren daar en ik zal me dus niet snel in Texas of NM begeven. Arizona (tucson) waa rik ben geweest was wel heel open en daar zie ik wel een eventuele extra bestemming in tijdens een eerste USA holiday naar het westen. LA kan je wel doen, maar kom niet in de verkeerde wijken...want het is daar net GTA San andreas..

Australie lijkt me trouwens ook erg vriendelijk en een aangenaam "kom maar binnen" land, het binennland van Down under is volgens mij wel weer wat Christelijker, maar dan doe je gewoon een mooie bloemetjesjurk aan :D

Spanje is ook zeer geschikt, geen kwaad wat er in de mensen zit, overal ben je welkom en lekker gastvrij.. ik denk dat m'n eerste vakantie daar wel eens heen kan gaan.

Tokio is ver weg voor mij, figuurlijk en letterlijk, tegen die tijd ben ik zeker pasabel als meisje/vrouw en voorzie ik daar zeker geen problemen.

Duitsland heb ik maandag mogen ervaren tijdens m'n werk. Ik moest naar Hannove ren Hamburg en hele rustige en geen vreemde reacties gehad bij mijn verschijning bij de klant.. gaat de goede kant op zo :)
(ik moet toegeven dat bij "exotisch" niemand gaat denken aan Duitsland, toch ? :D)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

jenni_b schreef:Uhm.. mischien even nog iets heel duidelijk maken: ik bedoel de ervaringen van mensen met dit soort verre bestemmingen om daar als transseksueel te zijn. Dus heb ik het liefste de ervaringen van transseksuelen die ook daadwerkelijk ergens geweest zijn en weten waar ze over spreken...
:roll: snap ik het nu even niet? Jij gaat toch gewoon als vrouw vakantie vieren? Het past niet in het beeld wat ik van je heb dat jij op het punt van TS zijn moeilijkheden verwacht. Bedoel je "vrouwvriendelijk"? En wil je in je eentje gaan rondtrekken?

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Janiek schreef: :roll: snap ik het nu even niet? Jij gaat toch gewoon als vrouw vakantie vieren? Het past niet in het beeld wat ik van je heb dat jij op het punt van TS zijn moeilijkheden verwacht. Bedoel je "vrouwvriendelijk"? En wil je in je eentje gaan rondtrekken?

<<groetjes
Natuurlijk ga ik gewoon als vrouw vakantievieren... wat zou ik anders kunnen doen :lol:
Maar ondanks al mijn bravoure ben ik ook nog net niet helemaal gek; er is altijd een -zei het kleine- kans dat iemand je "leest" en ik ben natuurlijk nog altijd pre-op dus de issue van het 'M'-etje in het paspoort is er ook nog. Om een lang verhaal kort te maken: ik verwacht geen problemen, maar zodra cultuur- en taalverschillen erg groot worden dan wordt zelfs ik een tikje voorzichtiger. Oftewel de VS is iets wat ik zonder nadenken zou doen (en da's inclusief Redneck Country), maar Oost-Afrika en het Midden Oosten is een net ietsje ander verhaal. Meer een 'just in case' dus...

Of ik in mijn eentje ga rondtrekken is natuurlijk afhankelijk van "vrouwvriendelijkheid" en de algehele veiligheidsituatie van de bestemming... maar met de verre bestemmingen in mijn achterhoofd zal ik mee waarschijnlijk eerder aansluiten bij een gezelgschap.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Nu snap ik het beter. Ik ben benieuwd wat het wordt :D .

<<groetjes
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

O ja, Jenni, het is ook raadzaam rekening te houden met de voornaam in je paspoort....

Lees dit maar eens:

http://www.continuum.nl/index.php?artik ... oflb58.htm

<<groetjes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Janiek schreef:O ja, Jenni, het is ook raadzaam rekening te houden met de voornaam in je paspoort....
Uhu, I know... je kunt daar gigantisch gezeik mee krijgen. Gelukkig is de oplossing daarvoor ook redelijk eenvoudig: zorg dat de luchtvaartmaatschappij, de reisorganisatie en indien nodig hotels (oftewel daar je jezelf met je paspoort moet legitimeren) van de hoed en de rand weten. Drukt je wel even met de neus op een feit wat minder plezant is, maar goed het risico van het alternatief is nog minder leuk.

Van de Nederlands Marechaussee weet ik overigens dat die collega's het zeer waarderen en dan is er ook geen enkel probleem (en ook geen vreemde blikken, die jongens zijn wel wat meer gewend dan een nette transseksueel die haar zaakjes goed geregeld heeft).
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

jenni_b schreef: Drukt je wel even met de neus op een feit wat minder plezant is, maar goed het risico van het alternatief is nog minder leuk.
Nou ja, we hebben het hier wel eens over "realiteitszin", toch :wink: ? Niet altijd leuk, maar zonder dat wordt het nog minder leuk, maar dat weet jij dus.

<<groetjes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Janiek schreef: Nou ja, we hebben het hier wel eens over "realiteitszin", toch :wink: ? Niet altijd leuk, maar zonder dat wordt het nog minder leuk, maar dat weet jij dus.
En ik zou ongeveer wel de allerlaatste mogen zijn die dat betwist :lol:
Niet alleen vanwege mijn houding hier trouwens, maar ik werk zelf ook nog eens voor de KMar...
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Voor sommige is het wel bekend dat ik een Oost-Europa freak ben. Vorig jaar had ik een Audi geexporteerd naar Bulgarije en wat avontuurtjes beleefd aldaar.

Hoewel de verhalen de ronde gaan, dat men daar nog niet gewend is aan alles wat afwijkt van het hetero geaardheid, had ik geen slechte ervaringen ondervonden. Soms word je wel een beetje raar aangestaard, maar dat komt meer omdat de mensen aan me zagen dat ik niet uit Bulgarije kwam en mij gewoon niet goed konden plaatsen.

Het is ook helemaal niet moeilijk om daar dames te versieren. Ik ben niet gewend om aangeraakt te worden. Met een overdosis aan Red Bull, ook spotgoedkoop, koste het een beetje moeite om de dames op een afstand te houden. Ik was namelijk erg bang voor mijn reactie en in Nederland kom ik helemaal niet los. Had niet gedacht dat ik zo uit mijn dak zou gaan met het klubje autospuiters, motoren handelaren en hun vriendinnen. Das was in een disco in Burgas. Een stad aan de Zwarte Zee.

Hoog op mijn verlang lijst staat een reis naar de Russische Federatie. Maar mijn Russich moet nog veel beter worden. 100 kilometer van Moskva kan je Kalashnikov's huren. Je moet wel je paspoort inleveren.

sayusni rushimi respubliek svobodnix!

mandy
Plaats reactie