Help! Satin Ice Optima.. Ik durf niet!?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yasmine_tv
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 26, 2005 3:52

Help! Satin Ice Optima.. Ik durf niet!?

Bericht door yasmine_tv »

Hallo,

Ik heb een maand geleden de Satin Ice Optima van Philips gekocht omdat ik mijn benen en buik en misschien ook armen wil ontharen/epileren, maar ik durf niet! Dat apparaat ligt me al een maand aan te gapen, maar ik durf de eerste stap maar niet te zetten. Het lijkt me ontzettend pijnlijk! Bovendien lijkt het me lastig om de huid strak te trekken met één hand, maar misschien is dat een kwestie van handigheid krijgen. Ik wil zowiezo eerst een stukje proberen en een paar dagen of langer wachten om te kijken hoe de reaktie is. Nu ik erover nadenk kan ik misschien het beste een dag of tien wachten, omdat het ongeveer een week duurt voordat de haartjes weer doorkomen dacht ik? Ter voorbereiding heb ik de haren al kort geschoren met de tondeuze, maar dat deed ik altijd al dus dat is niks nieuws. Ik heb een gevoelige huid, vrij stugge haren, en ik ben bang dat er haren in gaan groeien. Ik heb hier in het forum al gelezen dat je dat gedeeltelijk kunt voorkomen door veel te scrubben, maar toch..

Anyway, kan iemand me wat goede moed inspreken zodat ik dat enge apparaat misschien toch ga gebruiken? :)

Grtjs,

Yasmine.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoihoi,

Ha! Ik herken dat!

Je zult eraan moeten wennen. Dat doe je als volgt: Na het normaal scheren wacht je een dag of twee, drie, totdat de haren zeg maar 6 - 7 mm lang zijn. Dan epileer je slechts een stukje van 10 vierkante cm, en wel zodanig dat je het apparaat tegen je huid duwt, en meteen weer loshaalt. Weer aanduwt en weer loslaat. Op deze manier is de pijn niet continu, en kun je er langzaam aan wennen. Elke dag behandel je weer een stukje van 10 bij 10 centimeter. Net zolang tot alles gedaan is wat je wilde. Je huid zal rood worden, of laat rode puntjes zien. Licht wat azuleencreme gebruiken.

Als je alles behandeld heb, en je kunt tegen de pijn (ja, heus, na een paar weken epileer je net zo snel als scheren!) dan iedere week epileren. Dit is mijn systeempje om er aan te wennen, misschien heb je er wat aan...

Liefs, Kitty.
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hallo Dames,

Nou ik heb ook een tijd geepileerd maar voor mij was het geen optie.
Had dan gewoon de goedkoopste epilator ook van Philips gekocht.
Nadat een collega van mij haar benen liet zien en ik daar zware schade op de huid zag vanwege het epileren ben ik er maar mee gestopt.
In de zomer hoef ik maar om de 4 dagen me benen te scheren dus ja het loonde voor mij ook niet zo die pijnbank :D

Want met epileren werden me haartjes wel donziger maar ze kwamen voor mijn gevoel sneller terug dan met scheren.
Een ander voordeel van scheren is die heerlijk zachte huid.


Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoi, Lisa,

Schade door epileren kan inderdaad voorkomen. Denk daarbij aan rode bultjes op de plaats waar een haar is uitgetrokken. Dat zijn kleine ontstekingen. Met name bij het epileren van dikkere haren kan dat voorkomen. Het geneest ook wel weer, maar het is een tijdje een niet zo prettig gezicht. :(

Het lijkt zo dat er meer haren terugkomen bij het epileren dan bij het scheren. In werkelijkheid heeft haar een bepaalde tijd nodig om weer terug te komen. De haren die je na een week weer ziet opkomen na het epileren zijn haren die al onderhuids in een groeistadium zaten. Daarom epileer ik elke week, om zo dat een beetje in te dammen.

Als je je prettiger voelt met scheren, en het resultaat bevalt je, moet je dat gewoon blijven doen. Niets mis mee.

Groetjes, Kitty.
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Kitty,

Nou mijn collega heeft echt grote bloedvlekken gekregen erdoor.

Schrok daarzo van dat ik met scheren mij veel fijner voelt.
En heb ook niet zo'n snelle haargroei gelukkig dus geniet er een tijd van het werk.
Ook de ernstige brandwonden die ik vorig jaar oktober had ben ik zo blij dat de huid op me benen weer hersteld is dat ik nu extra zuinig erop ben.

Aangezien het zonnetje weer erg begint te lonken wordt het weer eens tijd om de beentjes weer lekker glad te maken.

Ja misschien komt het ook wel door verkeerd gebruik hoor mijnerzijds dat ik er onwijs last van had destijds.
Zal zeker jou tip een keer proberen, laat je wel weten of het bij mij een goed resultaat gegeven heeft.

Liefs:Lisa
Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
HankeHoman
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 0:20

Elos

Bericht door HankeHoman »

Hoi haarverwijderaarsters,

Las in de krant over een "nieuwe?" techniek: "ELOS" . Behandeling in Nederland (Heemskerk) mogelijk. Ik denk dat het uit Amerika komt. Het is duurder dan electrisch epileren, IPL of laser, maar........je huid knapt er ook nog van op en alle kleuren haartjes worden verwijderd. Althans dat is de slogan waarmee o.a. wordt geadverteerd. Op het wereldwijde web gekeken en inderdaad is er site waarop e.e.a. wordt uitgelegd, voor leken en medici. Niet alles gelezen (te ongeduldig), bovendien de teksten zijn toch niet objectief. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hier gaan twee dingen naast elkaar lopen: epileren en 'definitieve' ontharing.

Ik heb alleen gehoord van ELOS, maar omdat laser bij mij ook al niet werkt, ben ik erg terughoudend. Let wel, ik schijn een uitzondering te zijn, bij verreweg de meeste mensen werkt laser en ELOS blijkbaar wel goed.

Groetjes, Kitty.
Plaats reactie