Orchiectomy (Castratie)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jaimee
Eredivisie

Orchiectomy (Castratie)

Bericht door Jaimee »

Hai!

2 weken geleden heb ik een orchiectomy (castratie) laten doen. Ik slikte al enige tijd Androcur maar ik vond het toch een tijdelijke oplossing en een SRS ging mij (op dit moment) te ver. Het was echt een redelijk milde ingreep vond ik. Het gebeurde onder plaatselijke verdoving en duurde ongeveer een uur. Na de operatie werd er een drain geplaatst en een catheter voor de urine omdat ik de hele dag niet uit bed mocht tegen de zwelling. 'S avonds mocht de catheter er al uit en de volgende ochtend de drain. Het is nu dus twee weken verder en de hechtingen zijn er uit en je ziet maar een vrij klein littekentje op de plaats waar de incisie is gemaakt. (Op dat middenlijntje wat al van nature hebben op een scrotum zit..) Het genderteam van het VU is op de hoogte van deze ingreep en zal mij verder oestrogenen voorschrijven. (Ook om botontkalking te voorkomen..)

Hebben hier nog meer mensen een castratie laten doen? En zo ja, wat is jullie ervaring hiermee?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Calin

Gefeliciteerd met jouw keuze en het voorspoedige verloop.
Ik weet dat dit vroeger wel gedaan werd in Nederland (o.a. Monique van Dommelen) en dat het in Amerika vaak gebeurd omdat de tijdsduur tot de SRS daar zo lang duurt.
Maar wist niet dat het in Nederland werd gedaan bij transen.

Maar moet je dit zelf betalen of wordt dit op een of andere manier vergoed? En wat kost deze ingreep, en hoe lang ben je dan uit de roulatie? En tenslotte, weet jij of dit gevolgen heeft voor de SRS straks (uiteindeiljk heb je er tch een litteken bij) of heb je daar niet naar gevraagd.

Ben heel benieuwd.
Cyn.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Hoi Cynthia,

Deze ingreep heb ik zelf moeten betalen en is in België gedaan. Ik mag helaas de prijzen en de kliniek niet op het forum noemen; als je dat wilt weten kun je me even een pb-tje sturen.
Ik ben op een zondag geopereerd en ik ben woensdag al weer gaan werken. De incisie is expres op de lijn gedaan van het scrotum zodat het maar een heel klein littekentje is die nauwelijks opvalt. Dus bij een eventuele SRS is er bijna geen extra littekenweefsel.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Calin,

Ik heb ooit eens overwogen om een castratie te laten uitvoeren.
(misschien doe ik het ook nog wel eens)
Maar ik ben er dus niet erg zeker van om "het" te doen.
Het kan een voordeel zijn maar ieder voordeel heb z'n nadeel...

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Plaats reactie