Als vrouw naar het werk.

Algemeen

Moderator: Moderators

Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Opvallend overigens dat veel mensen binnen deze doelgroep een één of andere functie in de automatisering hebben.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Klopt helemaal Edith ;)

Automatisering...een beetje letterlijk genomen door dit vrolijke koeriertje ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Maruscha schreef:Misschien volgende keer eerst het plaatje verkleinen? :roll:
Of jij een grotere monitor? :P

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Meikemeid schreef:Automatisering...een beetje letterlijk genomen door dit vrolijke koeriertje ;)
Effekes off-topic, maar ik kon het niet laten om dit eloquente stukje te dropppen. Auto komst van het griekse autos (=zelf). Auto is eigenlijk verkorting van automobiel, of beter gezegd zelfbeweger. Alleen dat laatste klinkt niet zo.

Hoe ben je gekomen? Per zelfbeweger. Wat voor merk zelfbeweger heb je?

In het Duits klinkt zoiets beter: Personenkraftwagen (PKW) of Lastkraftwagen (LKW). Maar ja, die taal heeft ook Fernsprecher en Fernsehen voor respectievelijk telefoon en televisie
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Edith schreef:Opvallend overigens dat veel mensen binnen deze doelgroep een één of andere functie in de automatisering hebben.
Of dat mensen in automatisering onevenredig vertegenwoordigt zijn in on-line fora.

Misschien zou een anonieme poll van de mensen die bij het VU lopen of bij de bezoekers aan een T&T avond een andere beeld scheppen. Ik weet het niet, hoor.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Dorothy schreef:
Maruscha schreef:Misschien volgende keer eerst het plaatje verkleinen? :roll:
Of jij een grotere monitor? :P

Afbeelding
Maak je over mijn monitor geen zorgen: die is groot genoeg ;) Maar ik heb altijd geleerd rekening te houden met de gangbare resolutie, en die is echt nog steeds 1024x768.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hmmm... Kitty naar het werk... Dat word lachen, elektrotechniek is helaas niet altijd geschikt om met lange lokken en op laarzen uit te voeren. Eerder op veiligheidsschoenen. Ik heb al de grootste moeite om mijn lange nagels heel te houden. Iedereen is er nu wel aan gewend dat ik werkhandschoenen draag om handen, vingers en nagels een beetje te ontzien.
Van werk veranderen kan wel, maar ik verdien goed en kan zo mijn 'passie' betalen. Iedereen weet al hoe ik in elkaar steek, dus ik laat het maar even zo.

Kitty.
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Er wordt ook wel beweerd dat het grootste deel van de T-georienteerden (M2V) een technisch beroep hebben.
Maar zoals alle conclusies, gebaseerd op statistiek, zijn oorzaak en gevolg vaak uitwisselbaar.
Het kan dus ook dat een jongen met T-gevoelens zich daar in eerste instantie tegen afzet en kiest voor een typisch mannenberoep.
Bovendien weet ik niet of die bewering waar is.

Wat mijzelf betreft, klopt het wel. Ik ben zeer geinteresseerd in techniek, doe van oorsprong technisch werk, al wordt dat steeds minder door uitbesteding van het leuke (technisch-inhoudelijke) werk.
Maar ik zou niet weten of mijn T-gevoelens daar de oorzaak van zijn.

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik zit in de informatica omdat ik nu al zo'n ruim 20 jaar gek ben van programmeren, en dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn t-gevoelens te maken :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Ik zit in de informatica omdat ik nu al zo'n ruim 20 jaar gek ben van programmeren, en dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn t-gevoelens te maken
Je kan moeilijk beweren dat je jezelf geprogrammeerd heb tot.. ?? :-?

:D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Meikemeid schreef:
Ik zit in de informatica omdat ik nu al zo'n ruim 20 jaar gek ben van programmeren, en dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn t-gevoelens te maken
Je kan moeilijk beweren dat je jezelf geprogrammeerd heb tot.. ?? :-?

:D
Ik ben niet te programmeren ben ik bang
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Maruscha schreef:Ik zit in de informatica omdat ik nu al zo'n ruim 20 jaar gek ben van programmeren, en dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn t-gevoelens te maken :roll:
Ook ik programmeer al ruim 20 jaar en mijn T-gevoelens hebben ook helemaal niets meer programmeren te maken. Ik wil gevoelens en interesses dan ook helemaal niet met elkaar vergelijken. Het was alleen iets dan me was opgevallen. :wink:
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

---
Plaats reactie