Gender Anarchy Project

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara schreef:
Frederique_ schreef:....Als iemand mij volledig als vrouw accepteert dan snapt'ie niet dat ik ook (deels) man, of (deels) niet-vrouw ben.
.....is dat al gebeurt dan :roll: ik bedoel,dat ze je volledig als vrouw spotten of zien? Dat is wel essentieel om als vrouw accepteerd te worden.
Idd, maar lijkt mij niet echt relevant voor de discussie.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

marjan schreef:Duidelijk. Maar heb je het dan over je fysieke verschijning of over hoe jij je gender beleeft? De meeste mensen zweven namelijk ergens tussen man en vrouw, en hebben toch geen probleem met hun biologische geslacht en dus ook niet met de mv verdeling.
Op dit moment beide. Ik heb een hekel aan make-up en gebruik dat dan ook niet (ook niet op het moment dat ik in vrouwenkleren loop). In mijn gevoel zit ik ergens tussen man en vrouw in: afhankelijk van de situatie soms meer man, soms meer vrouw. Maar nooit 100% man en ook nooit 100% vrouw.

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:.....is dat al gebeurt dan :roll: ik bedoel,dat ze je volledig als vrouw spotten of zien?
Ja, dat is al gebeurd en toen was ik als 100% man gekleed (!).
Mara schreef:Dat is wel essentieel om als vrouw accepteerd te worden.
Niet, dus... Voor haar (mijn coach) kwam ik op dat moment beter als vrouw dan als man over. Daarom benoemde (en zag, en accepteerde) ze me als vrouw ipv man.

Groetjes,

Frederique
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef:Ik heb een hekel aan make-up en gebruik dat dan ook niet (ook niet op het moment dat ik in vrouwenkleren loop). In mijn gevoel zit ik ergens tussen man en vrouw in: afhankelijk van de situatie soms meer man, soms meer vrouw. Maar nooit 100% man en ook nooit 100% vrouw.
Nogmaals, dit laatste geldt voor de meeste mensen en zeker ook voor mezelf. Toch sloeg voor mij de balans dusdanig door naar het vrouwelijke dat ik er een fysieke geslachtsaanpassing voor over had. Wat is er dat jou fysiek nog bindt aan het manzijn? Er zijn immers genoeg vrouwen die geen make-up gebruiken.

Groetjes
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Marjan,

een verlaat antwoord op je vraag.

Nee, het gaat me niet om het feit dat ik niet officieel als vrouw erkend word. Daar zit ik ook helemaal niet op te wachten, ik ben namelijk geen vrouw. Ik ben een travestiet, of transgender, of hoe je het ook wil noemen. Soms zie ik er uit als een man, soms als een vrouw, soms als een beetje van allebei. Ik ben, ook in travestie, voor iedereen die een beetje goed kijkt en voor iedereen die niet meer dan oppervlakkig luistert, ook duidelijk herkenbaar als een niet-biologische vrouw. Daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Ik wil geen vrouw zijn, want dat ben ik niet. Ik hoef geen operatie, want dat helpt me niet. Ik wil erkend worden als transgender, of eigenlijk meer nog als mezelf. Daarom wil ik een derde hokje, of liever nog helemaal geen hokjes. Ik pas namelijk niet in een hokje en dat wil ook niet.

Nogmaals, ik wens een wereld waarin we allemaal mens zijn, los van alle hokjes. Een wereld waarin transgenders zich niet zodanig hoeven te schamen voor het feit dat ze buiten de tweedeling vallen dat ze hun uiterste best gaan doen om toch in hemelsnaam maar in één van die twee hokjes te passen. Voor een hokje zitten tralies, en tralies benemen je je vrijheid. Ook de vrijheid om volledig jezelf te zijn.

groetjes,

Monica

P.S. Voorlopig geen reacties meer van mij want ik ben tot maandag weg. Ga eens proberen of de douane me wil erkennen als transgender. Zal ook wel niet.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

marjan schreef:Wat is er dat jou fysiek nog bindt aan het manzijn? Er zijn immers genoeg vrouwen die geen make-up gebruiken.
* Mijn baardhaar (vind het verschrikkelijk en zal 't vanaf eind dit jaar weg laten halen, maar 't is er toch nog en ik vind het make-uppen erger dan met een baardschaduw rondlopen)
* Mijn lichaamsvormen (geen brede heupen, smalle taille, mooie billen -vind dit wel jammer maar kan er aan de andere kant toch wel mee leven)
* Mijn penis + ballen (hoewel ik een hardgrondige hekel aan erekties en zaadlozingen heb heb ik er geen risico's van een operatie voor over om dit weg te laten halen)

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ja, dat is al gebeurd en toen was ik als 100% man gekleed (!).
Heb jij geluk, ik loop ja nou ook niet opgetut rond, maar dat gebeurt me best zelden :roll:
Frederique_ schreef:Voor haar (mijn coach) kwam ik op dat moment beter als vrouw dan als man over. Daarom benoemde (en zag, en accepteerde) ze me als vrouw ipv man.
Ja maar dat is maar een mens :roll: ik bedoelde nou erder de algemene mens buiten in het reale leven.......kijk, mijn verschijning is duidelijk mannelijk, maar gedrag en zo is vrouwelijk, wel altijd geweest, maar accepteren doen me maar mensen die weten dat ik in transitie ben, vreemde zien me doorgaans als kerel, jammer genoeg :-?

......ach en NEE, een rok en mijn C-cuppie veranderen daar niks aan :roll: ook niet als ik vet opgemaakt rondloop
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:* Mijn penis + ballen (hoewel ik een hardgrondige hekel aan erekties en zaadlozingen heb heb ik er geen risico's van een operatie voor over om dit weg te laten halen)
Welke risico's? Enige risico is dat je achteraf met een niet werkende doos zit...

Maargoed om even terug te komen op het topic: ik blijf het raar vinden dat mensen beide willen. Het komt op mij over als besluiteloosheid, van 2 walletjes willen eten, etc.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Chantal C. schreef:Welke risico's? Enige risico is dat je achteraf met een niet werkende doos zit...
...of complicaties krijgt in dat gebied, gevolgd door extra operaties + ellende
...of complicaties krijg in de diabetes
...of dat er iets met mijn diabetes misgaat tijdens de operatie

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Chantal C. schreef:Welke risico's? Enige risico is dat je achteraf met een niet werkende doos zit...
...of complicaties krijgt in dat gebied, gevolgd door extra operaties + ellende
...of complicaties krijg in de diabetes
...of dat er iets met mijn diabetes misgaat tijdens de operatie
Chantal C. schreef:Maargoed om even terug te komen op het topic: ik blijf het raar vinden dat mensen beide willen. Het komt op mij over als besluiteloosheid, van 2 walletjes willen eten, etc.
Mijn gevoel is anders: juist door te accepteren dat er mensen tussen man en vrouw in bestaan krijg je een zuivere afweging tussen wat je precies wel/niet wilt. Dat is geen besluiteloosheid (ik ben tot dusver nog niet teruggekomen op genomen besluiten en er is binnen mijn zoektocht wel degelijk vooruitgang tussen anderhalf jaar geleden en nu), meer een buiten "bestaande kaders" zoeken naar wat wel/niet bij je past. En ook uitdrukkelijk accepteren dat niet alles wat binnen de cliche's over mannen/vrouwen bij een vrouw past daarmee ook automatisch bij mij past. En omgekeerd: accepteren dat er cliche's over mannen bestaan die uitdrukkelijk ook op mij van toepassing zijn.

@moderatie: willen jullie het vorige bericht weghalen? Een deel staat nu dubbel in deze thread... Alvast bedankt!

Groetjes,

Frederique
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef:
marjan schreef:Wat is er dat jou fysiek nog bindt aan het manzijn? Er zijn immers genoeg vrouwen die geen make-up gebruiken.
* Mijn baardhaar (vind het verschrikkelijk en zal 't vanaf eind dit jaar weg laten halen, maar 't is er toch nog en ik vind het make-uppen erger dan met een baardschaduw rondlopen)
* Mijn lichaamsvormen (geen brede heupen, smalle taille, mooie billen -vind dit wel jammer maar kan er aan de andere kant toch wel mee leven)
* Mijn penis + ballen (hoewel ik een hardgrondige hekel aan erekties en zaadlozingen heb heb ik er geen risico's van een operatie voor over om dit weg te laten halen)
Ik bedoelde met "binding" eigenlijk of je daar tevreden mee bent. Het feit dat je van plan bent je baard te laten weghalen, een van de meest in het oog lopende kenmerken van een man, en het betreurt dat je geen vrouwelijke vormen hebt (vrouwelijke hormonen kunnen daarin iets veranderen) en vooral de risicio's van een operatie vreest, zijn voor mij bepaald geen signalen dat je erg blij bent met je mannelijke fysiek. En ik begrijp dus nog steeds niet goed waarom je zo fysiek gezien zo graag tussen man en vrouw in wilt blijven zitten, ook al respecteer ik die keuze, laat dat duidelijk zijn.

Groetjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

marjan schreef:Ik bedoelde met "binding" eigenlijk of je daar tevreden mee bent. Het feit dat je van plan bent je baard te laten weghalen, een van de meest in het oog lopende kenmerken van een man, en het betreurt dat je geen vrouwelijke vormen hebt (vrouwelijke hormonen kunnen daarin iets veranderen) en vooral de risicio's van een operatie vreest, zijn voor mij bepaald geen signalen dat je erg blij bent met je mannelijke fysiek.
Klopt.

Maar hormonen hebben ook hun nadelen: zowel in de lijst met mogelijke bijwerkingen als in de combinatie met diabetes. Ik ben huiverig voor beide: als mijn afkeer van mijn lichaamsvormen niet groter wordt dan die nu is houd ik het graag bij nepborsten. Wat ik wel graag eens (tijdelijk) zou proberen zijn anti-mannelijke hormonen: gewoon als experiment om eens te kijken of mijn vrouwelijk gevoel dan nog steeds blijft.
marjan schreef:En ik begrijp dus nog steeds niet goed waarom je zo fysiek gezien zo graag tussen man en vrouw in wilt blijven zitten, ook al respecteer ik die keuze, laat dat duidelijk zijn.
Ik wil graag tussen man en vrouw inleven omdat ik dan rustig mijzelf kan onderzoeken. Uit kan zoeken wat er op man/vrouw-gebied wel/niet bij mij past. En om mij niet verplicht te voelen om door te migreren tot vrouw als blijkt dat ik ergens tussen man en vrouw gelukkig ben.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

marjan schreef:En ik begrijp dus nog steeds niet goed waarom je zo fysiek gezien zo graag tussen man en vrouw in wilt blijven zitten, ook al respecteer ik die keuze, laat dat duidelijk zijn.
Me too, vind het voor mij niet zo leefbaar, het levert zo veel problemen op, dat steeds weer trug moeten naar mannelijke kant, daar kan ik niet mee opschieten :roll: daar ben ik liever vrouw en hou me wel wat mannelijke eigenschappen, maar man spelen of zich ook nog zo voelen, nou ik weet ut nie.... :roll:

Ik heb dit echt te lang geprobeerd, weet denk ik waarvan ik praat.....vind ut wel voor diegene te gek, die dat wel kan, en ik hoop voor diegene dat die dat ook op ten duur kan volhouden :wink: vanuit mijn pespektief lijkt dit namelijk nogaal best moeilijk :-?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Elke medische ingreep -- zelfs elke ziekenhuisverblijf -- heeft risico's, hoe zorgvuldig er ook gewerkt wordt en hoeveel ervaring er ook is. Begin maar bij infecties, allergische reacties op het verdovend middel. Het is niet voor niks dat in vele landen je een "release" vooraf moet tekenen waarin je verklaart de ziekenhuis niet aansprakelijk te stellen voor complicaties. Naarmate je ouder wordt of dat er andere omstandigheden (bijvoorbeeld de diabetes van Frederique) nemen de risico's toe. Ieder mens moet voor zichzelf afwegen of ze de risico's aanvaardbaar vinden of niet. Dat is een individuele afweging en wat voor de één wel aanvaardbaar is voor iemand anders weer niet.
Chantal C. schreef:Maargoed om even terug te komen op het topic: ik blijf het raar vinden dat mensen beide willen. Het komt op mij over als besluiteloosheid, van 2 walletjes willen eten, etc.
Sorry dat ik het zeg, maar dit komt bij mij over als nogal vooringenomen en denigrerend. Als ik het goed begrijp, is het voor een trans geen besluit om vrouw te voelen, maar een onweerstaanbare overtuiging dat je wezenlijke ik vrouwelijk is en niet thuishoort in het lichaam waarmee je bent geboren. Dan waarom zou het besluiteloosheid zijn om een gevoel te hebben dat je wezenlijke ik zowel niet mannelijk als niet vrouwelijk is. Ik kan mij net zo weinig plaatsen in het gevoel van een Frederique of Kitty Mermaid als in het gevoel van een trans, maar hun oprechtheid lijkt mij overduidelijk. Voor mij als buitenstaander in deze is hun gevoel net zo raar (of niet raar) als mensen die besluiten om van geslacht te veranderen. Zelf vind ik dat ze in bepaalde opzichten een moeilijker weg bewandelen als mensen die het volle traject van een SRS volgen, door te kiezen voor een bestaan buiten de door de maatschappij erkende maatstaven.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Zelf vind ik dat ze in bepaalde opzichten een moeilijker weg bewandelen als mensen die het volle traject van een SRS volgen, door te kiezen voor een bestaan buiten de door de maatschappij erkende maatstaven.
Dat lijkt me ook, transjes streven naar eenduidigheid, TGs of dergelijken moeten zich veel meer uitleggen en vooral het switchen heen en weer lijkt me zenuwslopend........ook zei uns een bekende van mij die dus niet opereerd is maar volledig als vrouw leeft, dat je je evenwicht moet vinden, maar dat is hem juist, als je tussen de stoelen zit!!!!

Kun je je aan een geslacht vastmaken met eigenschappen van het andere geslacht, zo lijkt me dit makkelijker en leefbaarder, ook voor ieder betrokkene...... :roll:
Plaats reactie