2 tips

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

2 tips

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Ik las op het forum van de Vlaamse Genderkring 2 tips die ik graag doorgeef:
1) Op het transgender filmfestival was ook het planetgender-project aanwezig. Het was mogelijk om je genderidentiteit vast te leggen: zie hier voor een aantal portretten.
2) Op 28 juni op België 1 om 21:45 gaat het programma "Koppen" over Michelle Dumaresq. De toelichting op dit programma luidt:
Mountainbike-kampioene Michelle Dumaresq is een bijzondere vrouw. Zij werd namelijk geboren als jongen, maar liet zich later ombouwen tot vrouw. Michelle dingt nu mee in de competitie voor vrouwen en moet opboksen tegen vooroordelen, jaloezie en beschuldigingen van oneerlijke concurrentie. Tussen de actie van de wedstrijden door eerlijke gesprekken met Michelle, haar ouders en haar tegenstandsters.
Ik vermoed dat het hier gaat om het programma 100% Woman zoals dat ook op het transgender filmfestival te zien viel (zie hier voor een toelichting). Ik vond het een aanrader.

N.B: voor alle transen die nu kotsen over het woord ombouwen: ik heb de toelichting niet geschreven ;-).

Groetjes,

Frederique
in-sanne-ty
ff weer wat posten

Bericht door in-sanne-ty »

TIP 1 is echt een hele goede... wat een mooie site en wat een mooie verhalen... :D

Dan misschien nog eenTIP 3 van mijn kant...
Volgende week "Shock Dock" over kinderen met genderdysforie...
Misschien wel leuk om te kijken...

( Waarom ze 't trouwens bij shock dock vertonen snap ik ook niet. :? Weinig schokkends aan toch... :? )
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

in-sanne-ty schreef: Dan misschien nog eenTIP 3 van mijn kant...
Volgende week "Shock Dock" over kinderen met genderdysforie...
Misschien wel leuk om te kijken...
Misschien een domme vraag, maar op welke zender/tijd?

Groetjes,

Frederique
Chantal C.
Forumdiva

Re: 2 tips

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:N.B: voor alle transen die nu kotsen over het woord ombouwen: ik heb de toelichting niet geschreven ;-).
Ach ik maak me er niet meer druk om... Alhoewel "migratie" (zoals je het in een ander draadje noemde) ook niet het juiste woord is. Ik ben geen computer. :wink: :D

Transitie klinkt wat beter... Mja dat is het ook niet helemaal volgens mij...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
in-sanne-ty
ff weer wat posten

Bericht door in-sanne-ty »

Volgens mij is die uitzendig van "Schock Doc" volgende week donderdag (30 Juni) om 22:00 op Yorin...

Pin me er niet op vast, ik heb hier nl. geen gids, vandaar dat ik ook de tijd en zender gisteren niet kon vermelden...
Was trouwens ook geen stomme vraag... ;)
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Chantal C. schreef:Transitie klinkt wat beter... Mja dat is het ook niet helemaal volgens mij...
Mwah, ik heb het hele proces van mijn oude naar mijn nieuwe leven toch wel degelijk als een overgang ervaren.

Groetjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

marjan schreef: Mwah, ik heb het hele proces van mijn oude naar mijn nieuwe leven toch wel degelijk als een overgang ervaren.
.....in de overgang komen we toch pas iets later :roll:

Voor mij is dit nu alleen een stuk van mijn ontwikkeling :)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Mara schreef:
marjan schreef: Mwah, ik heb het hele proces van mijn oude naar mijn nieuwe leven toch wel degelijk als een overgang ervaren.
.....in de overgang komen we toch pas iets later :roll:
In een TV-programma van een aantal jaren geleden legde iemand van de VU uit dat je na de operatie feitelijk in de overgang terechtkomt. De hormoonsupllementen die aan transen worden voorgeschreven zijn eigenlijk bedoeld voor vrouwen met overgangsklachten. En als de dosering telaag is kun je daar als trans zeker last van hebben.

Groetjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

marjan schreef:....En als de dosering telaag is kun je daar als trans zeker last van hebben.
Ja da's zeker niet fijn, dat heb ik al wat vaker meegemaakt, enoorm zweten, erge prikkelbaarheit, opvliegers en nog meer van die nare gebeurtenissen......

......dus maar de dosering op pijl houden, werkt prima.......en ja, de Hormonen zijn voor vrouwen in de overgang maar het zijn gewoon hormonen, voor ons dan wel anders gedoseerd, want er zijn geen speciale preparaten voor transjes, geen pharma-bedrijf begint aan een dure toelatings-procedure voor maar *weinig* omzet, we zijn gewoon niet een brede groep waar ze aan kunnen verdienen..... :roll:
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Mara schreef:want er zijn geen speciale preparaten voor transjes, geen pharma-bedrijf begint aan een dure toelatings-procedure voor maar *weinig* omzet, we zijn gewoon niet een brede groep waar ze aan kunnen verdienen..... :roll:
Denk als je het wereldwijd bekijkt er genoeg voor ze aan te verdienen valt, Was toch 1 op 30.000 mannen en 1 op 1:50.000 vrouwen?? Tel maar uit wereldwijd..
Groetjes

Afbeelding
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Wel, alleen al Europa 400 mln, Amerika+Canada 250 mln, dus 650 mln. 325 mln mannen en 325 mln vrouwen. Dus aangaande de cijfers van Esther-Marye 10833 mannen of beter gezegd M->V TS en 6500 vrouwen of beter gezegd V->M TS.

En wereldwijd zijn deze cijfers met 6,5 miljard inwoners (3,25 miljard M, 3,25 miljard V) 108333 mannen/M->V TS en 65000 vrouwen/V->M TS, dus 173333 personen.

Het zijn wel ruwe cijfers. Blijft statistiek :oops: :-? :wink:
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Oh ja, en voor NL zijn deze cijfers 16 mln inw., 8 mln M, 8 mln V:
267 mannen of beter gezegd M->V TS en 160 vrouwen of beter gezegd V->M TS. Totaal: 427

(Ter vergelijking, het inwonertal van Vlieland en Schiermonnikoog is ieder ongeveer 1000)
liefs, Josette
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Esther en Josette......ik denk dat is nog te weinig!

Je kunt beter dubbele dosis van een bestaand preparaat nemen dan dat een pharmabedrijf heel veel geld in toelatingsprocedure propt, als ze maar peanuts aan verdienen, grote peanuts voor ons, maar heel klein voor een pillen-en-spuitjes-syndikaat :roll:
Plaats reactie