IPL-behandeling (laser)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hallo dames...

Gisteren de eerste echte sessie... nou ja...
moet maar :grin: :grin: :grin:

Maar voor degenen die nog een goed adres zoeken (voor mij is't uit de buurt, maar zeer de moeite van het rijden waard)... in de omgeving van zwolle, zowel goed met OV als met auto bereikbaar: gezicht en hals 225 EURO inclusief BTW.

Uitsluitend voor de serieuze liefhebsters heb ik het adres en telefoonnummer, want de ervaring leert dat het hier plaatsen van adressen/telefoonnummers helaas nog al eens leidt tot reacties van vervelia...

Liefs,

Ilona

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-02-21 10:08 ]</font>
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Ilona,
volgens mij is het eerste keer Epilight week, ben van de week ook geweest en het gezegde wie mooi (nog mooier - hihi) wil zijn, moet pijn lijden gaat volledig op. (Ga liever naar de tandarts - zeker weten).

Er zijn banana republieken waar menig dictator zou wensen zo'n apparaat in huis te hebben om zijn tegenstanders verklaringen te ontlokken die hem bevallen.
Uiteraard geen verkoelende gel gebruiken want daar is het klimaat niet naar.
Maar ja het is ook zo weer over, nu nog herhalingen (min 4x behandeling) voor gezicht en hals, alles ook in 1x gedaan in Utrecht.

Lieve groeten, Adriana
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Lieve Adriana,

Ik weet het nu wel zeker: lid/donateur of sympathisant van Amnesty kun je niet zijn... die bananendictators op ideeen brengen :smile:...

Ach... die pijn is een ding... En "die van mij" is gelukkig ruimhartig met time-outs, compressen en verkoelende gels :grin: :grin:

Maar ik maak me meer zorgen over die lichtflitsen die van je hals naar je ogen doorstralen... mooi oranje en daarna groen hoor... zou je daar gare hersenen aan overhouden :???:

Nou ja... zag ze na afloop nog een ontsierende haar op m'n oor... die werd er dus met EE uitgehaald... Zal best een heel werk zijn, maar deed tenminste geen pijn... relatief dan he? :roll:

Ach... in vergelijking met het vreselijk lijden van onze lieve heer, valt het waarschijnlijk allemaal nogal mee :grin:

Liefs,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Ilona,

Ik zag alleen maar oranje lichtflitsen groene heb ik niet gezien, hebben we toch andere hersenen en nu de ham vraag:
Welke hersenen zijn meer vrouwelijk die beide kleuren zien of alleen maar oranje. (zo heet Maxima ook).

Je hoeft niet te antwoorden want ik weet al wat je gaat zeggen (hihi).

Lieve groeten, Adriana

n.b. kan ook zijn omdat ik een donkere groene bril op had, vandaar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: adriana op 2002-02-21 13:20 ]</font>
Tirza

Bericht door Tirza »

Hi Adriana,
Op 2002-02-21 11:23, schreef adriana:
Maar ja het is ook zo weer over, nu nog herhalingen (min 4x behandeling) voor gezicht en hals, alles ook in 1x gedaan in Utrecht.
Ik weet natuurlijk niet precies wat voor baard je hebt, maar als je zegt dat je gezicht en hals worden behandeld, reken er dan niet op dat je na nog 4 behandelingen van je baard af bent. In Amsterdam schat men het aantal behandelingen van een gemiddelde (donkere) baard met Epilight op 8 tot 10 en in de praktijk kan dat nog wel eens meer zijn. Ik ben nu 9 keer geweest en vanaf sessie 7 zijn mijn wangen en nek schoon gebleven. Nu wordt nog steeds de kin en de bovenlip behandeld. Vooral op die laatste plek zitten de meest hardnekkige haren en dat duurt dan ook het langst. Er zijn natuurlijk uitzonderingen en het hangt af van het type baardhaar, maar ik wilde je toch alvast waarschuwen dat het langer kan duren dan ze je willen doen geloven. Heeft misschien ook het voordeel dat het straks alleen maar mee kan vallen.

Liefs,
Tirza
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Dames,

Even voor de duidelijkheid: mijn peut heeft niet gezegd dat ik er na 4 of 5 behandelingen vanaf zou zijn... Wel heeft ze gezegd dat het resultaat, na 4 of 5 keer,goed merkbaar zal zijn...

Daarmee bedoelde ze (ik hou van duidelijkheid... :smile: ) dat de haarreductie naar verwachting zodanig is dat ik me in elk geval geen twee keer op een dag meer behoef te scheren en waarschijnlijk zelfs niet elke dag.

En ze was er ook maar eerlijk in dat we elkaar daarna nog wel "een tijdje" zouden zien voor de EE van blonde en grijze baardharen...

Dus wie inderdaad denkt... ach, voor rond de 1000 EURO ben ik klaar.... helaas... daar geloof ik dus ook niet in...

Liefs,

Ilona
Tirza

Bericht door Tirza »

Op 2002-02-21 16:14, schreef ilona:
Hoi Dames,

Even voor de duidelijkheid: mijn peut heeft niet gezegd dat ik er na 4 of 5 behandelingen vanaf zou zijn... Wel heeft ze gezegd dat het resultaat, na 4 of 5 keer,goed merkbaar zal zijn...
Ik heb dat jou ook niet horen zeggen maar Adriana.
Daarmee bedoelde ze (ik hou van duidelijkheid... :smile: ) dat de haarreductie naar verwachting zodanig is dat ik me in elk geval geen twee keer op een dag meer behoef te scheren en waarschijnlijk zelfs niet elke dag.
Dat ligt er maar aan. Ik ben nu 9 keer geweest en zoals je weet al ruim 4 maanden op hormonen en ik scheer me nog dagelijks, want het zijn dan voornamelijk blonde haartjes die je niet ziet, je voelt ze wel. Het voordeel ervan is dat ik me voor een behandeling Epilight of EE slechts een dag niet hoef te scheren. Bij EE wordt bovendien telkens in een klein gebied rond mijn kin gewerkt, waar bijna alleen maar blonde haartjes groeien, zodat ik de rest gewoon kan blijven scheren. Dat is wel zo fijn.
En ze was er ook maar eerlijk in dat we elkaar daarna nog wel "een tijdje" zouden zien voor de EE van blonde en grijze baardharen...
Tja, in de meeste gevallen is dat een kwestie van jaren. Ik ken er inmiddels heel wat die post-op zijn, maar nog steeds niet van die k**-baard af zijn.
Dus wie inderdaad denkt... ach, voor rond de 1000 EURO ben ik klaar.... helaas... daar geloof ik dus ook niet in...
Voor de meesten is de F 15.000 vergoeding inderdaad lang niet toereikend.

Groetjes,
Tirza
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Tirza,

Sorry, ik was even niet bij de les,
ik heb geschreven min (minimaal) 4 behandelingen en heb het niet geheel begrepen of was nog onder de indruk van de oranje lichtflitsen, groene zoals Ilona heeft gezien heb ik niet gezien en vraag me toch af waarom Ilona?? (hihi)
Je hebt volkomen gelijk dat met 4 behandelingen je het niet red of alles moet praktisch een grijs gebied zijn, bij mij is het peper en zout hier meer peper daar meer zout.
Er zit steeds 6 weken tussen de behandelingen, het voordeel denk ik om er ruimschoots voor de RLE mee te beginnen is dat je al schoner bent en daarom jezelf zekerder zal voelen in de begin fase van de RLE.

Lieve groeten, Adriana

Vraagje deze kosten gemaakt voor aanvang RLE
kan je die nog ergens verhalen of blijft dit tot dat moment een prive gebeuren??
NicoleCD

Bericht door NicoleCD »

Ik ben bang dat je het zonder voorschrift van een arts niet kunt aftrekken van de belasting of kunt claimen bij de verzekering. Proberen kan altijd natuurlijk.

Ik heb trouwens nog een ander vraagje over laseren: komen de haren na verloop van tijd weer terug? Ik wil mijn lijf houden zoals het is, maar ik word wel een beetje gallisch van de haren in mijn gezicht.

Nicole
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Nicole,

Om het van de belasting af te trekken, heb je inderdaad een verklaring van een arts nodig... hetzij eentje waaruit blijkt dat je tg of ts bent, hetzij waarin staat dat e.e.a. op strikt medische gronden (dus niet cosmetisch of omdat het zo lekker makkelijk is) moet gebeuren.

Of het haar al dan niet terugkeert... daarover is nog onvoldoende duidelijkheid, net overigens als over de lange termijn-effecten voor je huid... De behandeling is gewoon nog te nieuw om daar wat over te zeggen...

Liefs,

Ilona
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Ilona,

volgens mijn Lazer therapeute wordt dit systeem al 10 jaar toegepast in Busch country oftewel de U.S. of the A. waar ze zeer strenge eisen hebben op dit gebied.

Ik denk dat het belangrijkste is dat men de juiste sterkte instelling vind die bij je huid past en dat men veel ervaring heeft met deze methode. Ik ben afgegaan op resultaten die ik bij anderen heb gezien en die waren uiteraard goed.

Men zegt dat de behandeling een definitieve oplossing geeft voor de donkere baardharen.

Lieve groeten, Adriana
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Adriana,

Je bent er weer eens vroeg bij :grin:...

En je hebt gelijk hoor... da's het verhaal waar ik me ook maar aan vast hou... Maar ja... 10 jaar is relatief kort he, om de lange termijn effecten echt te kunnen beoordelen? Wie weet lopen we over 20 jaar met paarse wolstrengen uit onze wangen :wink:

Nee hoor, flauwekul... Wat wel gewoon voor iedereen belangrijk is om de schade zoveel mogelijk te beperken en het effect te optimaliseren is: blijf een maand voor en een maand na de behandeling zoveel mogelijk uit de zon... als het niet te vermijden is: insmeren met een sunblock... en als je huid aanvoelt als perkament... smeren, smeren en nog eens smeren...

Liefs,

Ilona
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Ilona,

speciaal vroeg opgestaan om koffie te zetten toen ik realiseerde dat ik geen koffie drink wilde toen een berichtje sturen naar Destiny om te vragen ofdat ze al koffie (2x) had gedronken maar realiseerde me bijtijds dat dit geen kwaliteits bericht was ondanks de koffie wel, neem ik aan.

De huid reageerd erg snel op zulke behandelingen en daarvoor is een sessie van om de 6 weken voldoende om te kunnen zien hoe de huid heeft gereageerd op de vorige behandeling, hoop ik.

Tja ..... en dan die groene lichtflitsen.

Lieve groeten, Adriana
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Koffie Koffie lekker bakkie Koffie meiden wie lust daar nog wat...Koffie Koffie lekker bakkie Koffie tjonge wat is des toch een schat hahhahahhaha jaaaa ik heb al lekker koffie gehad adriana :smile: :smile: :smile:
Maar je mag mij altijd mailen hoor heb trouwens nog wat leuke foto,s van je alleen jouw mail adres werkte niet kreeg het terug gestuurd..pffffffff heb je een nieuw adres toevallig?
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi destiny,

probeer hier via het forum je een berichtje te sturen naar: destiny - krijg ik "deze gebruiksnaam bestaat niet" help help

Adriana
Plaats reactie