vrienschap en travestie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ikke-dan
is nieuw hier

vrienschap en travestie

Bericht door ikke-dan »

Hallo allemaal,
Enige tijd geleden heeft een vriend van me (niet mijn partner) verteld dat hij travestiet is. Ik sta hier niet negatief tegenover, maar merk dat ik wel aan het idee moet wennen. Ik ben de eerste die hij er over heeft verteld en als we er over praten merk ik dat hij erg gespannen is.
Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie zitten?
En zijn er travestieten die willen vertellen wat zij belangrijk vonden in de reactie van hun vrienden?
Ik probeer zelf maar zo eerlijk mogelijk te zijn. Zowel over dat ik er niet negatief tegenover sta, als over dat ik wel even aan het idee moet wennen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

In al dit soort situaties is het (m.i.) belangrijk om degene in zijn of haar waarde te laten, en het gegeven te accepteren. Dat je niet direct weet hoe je er mee om moet gaan is logisch; dat komt vanzelf wel zolang je er maar voor open staat.
belangrijk is dat je niet afwijzend bent en diegene niet belachelijk maakt.
Voor de rest is elke reatie en situatie persoonlijk en zijn er geen vaste regels te geven.

ik vind het overigens heel goed van je dat je hier je licht komt opsteken. Dat toont aan hoe serieus je ermee bezig bent.
Cyn.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Ikke-dan, op de eerste plaats hartelijk welkom. Wat betreft je 'aanpassingsmoeilijkheden', ik denk dat het een vrij natuurlijke reactie van de mens is om terughoudend op veranderingen te reageren. Is niets mis mee dus.
Voor wat betreft je vraag over reacties van de omgeving, wees vooral jezelf en eerlijk, ik heb liever de reactie van een zwager van me die in een lachstuip schoot toen die het hoorde dan dat iemand doet alsof die alle begrip van de wereld heeft, terwijl je op je klompen voelt dat het niet gemeend is, maar wat die persoon denkt dat op dat moment sociaal gewenst gedrag is.

Succes ermee en vraag gerust verder.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Yezz
is nieuw hier

Bericht door Yezz »

Hallo allemaal.
Mijn verhaal lijkt wel op dat van Ikke-dus.

Begin dit jaar vertelde mijn maatje, niet partner, wat hij op zijn hart had. Ik moet zeggen dat ik er niet eens van geschrokken ben. Maar heb er geen ervaring mee ook. Hij is blij dat hij iemand heeft om erover te praten en ik ben dan op mijn beurt weer blij dat ik hem alles kan vragen. En als ik eerlijk ben vind ik het heel gezellig, zoals wij als twee vriendinnen letterlijk alles kunnen bespreken. Het heeft in ieder geval onze vriendschap zeer verdiept en hij is me dan ook zeer dierbaar. Ik zou het alleen zo leuk voor hem vinden als hij over wat onzekerheden komt en zich gewoon eens lekker zichzelf zou kunnen voelen, want het lijkt mij heel moeilijk niet te kunnen zijn zoals je je op dat moment voelt. Maar goed. We komen er wel.

Ik ben hem in ieder geval enorm dankbaar dat hij zoveel vertrouwen in mij heeft gestelt en de stap heeft durven zetten mij dit te vertellen. Ik ben heel trots op hem!

Verder hoop ik hier een en ander te kunnen lezen, zodat ik leer. Alvast bedankt voor de steun!

Groetjess.
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Ik denk ook dat je dit ten eerste als een eer moet zien dat zij(hij) dit aan jou durft te vertelen. Het geeft een groot vertrouwen aan en een bijzondere band.

Geef in elk geval aan dat je er niet negatief tegenover staat. Natuurlijk mag je het "vreemd" vinden, het is per slot van rekening ook niet niks.
Probeer steun te geven en als je er zelf ook aan toe bent laat hem eens haar worden. Je zal zien dat zij heel anders is dan hij.
Ik heb dit zelf toevallig dit weekeinde weer eens bevestigd gekregen.

En voor jou zelf een pluim. Je bent er actief mee bezig door vragen te stellen.
Ik weet zeker dat als het goed gaat, je een bijzondere vriendschap zal krijgen. ik spreek uit ervaring.

Liefs,
Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Plaats reactie