Kitty, dat is meestal waar, maar mijn punt is dat je dan, als je niet schreeuwt, ook niet moet gaan zitten klagen dat je geen aandacht krijgt. Dat is wat veel mensen wel doen. Die zitten van achter de geraniums te kankeren dat de media een verkeerd beeld geven van travestie. Zolang je daar zelf niet wat aan doet verandert er niets. Jij hebt het lef dat je je laat interviewen door de krant, dus jij doet er wat aan, en er zijn er meer die dat op hun manier proberen, maar dat is een kleine minderheid. (En ik geef je op een briefje dat er types zijn die gekankerd hebben "ik ben geen zeemeermin dus die Kitty geeft ook een verkeerd beeld".)wie het hardst schreewt krijgt de aandacht.
Wendy, dat zeg ik ook, maar daar neemt niet iedereen genoegen mee. Je krijgt daarna vanzelf de vraag of er niet nog wat anders is. (Ben je fetishist, trans, homo, schizo etc.)'Dat vindt ik gewoon leuk'
Wat betreft de redenen die in de brochure van Vennix worden gegeven, die zijn voor een nieuwsgierige belangstellende meestal ook niet genoeg. Vrouwenkleding voelt fijner? Hoezo, het is toch ook gewoon katoen of polyester? En waarom wil je je dan anders gedragen? Waarom voel je je meer op je gemak? Omdat je eigenlijk een vrouw had willen zijn? Ja, eigenlijk wel, maar ook weer niet permanent. Ik wil ook best man zijn. Misschien is "Ik vind het gewoon leuk" uiteindelijk wel het beste antwoord. In elk geval had ik mezelf al jaren geleden beloofd er niet meer over na te denken, omdat ik het ultieme antwoord toch niet heb. En nou ben ik toch weer bezig.
Pink Slipper, dat lijkt me een goeie vraag voor een nieuwe discussie. Ik krijg nog wel eens te horen dat ik geen echte man ben (hoe zou dat nou komen? ), maar daar reageer ik dan op door degene die dat zegt te vragen naar de tien, of vijf, of desnoods slechts drie criteria waar je aan moet voldoen om als 'echte man' gekwalificeerd te kunnen worden. Er heeft nog niemand een afdoende antwoord kunnen geven op die vraag.Soms vraag ik me wel eens af wat is mannelijk eigenlijk?
groetjes,
Monica