Ik heb ooit borstprotheses van het merk Europrotex/maxima gekocht bij Mariposa in Amsterdam maar de kleefstrips zijn op. Ik kan nieuwe kopen bij Mariposa maar ik vind ze vrij prijzig. Weet iemand waar ik goedkoper aan deze strips (of hoe je ze ook noemen wilt) kan komen? Bij voorbaat veel dank! Als ik ze weer op kan plakken ga ik er misschien wel eens mee over straat!
Groeten van Kirsten
Europrotex
Moderator: Moderators
- PrinsesKirsten
- is nieuw hier
- Contacteer:
Bij Roheko in Almere heb ik ook wel die strips gezien (of plakkers zoals men ze daar noemt). Ik vind ze ook daar erg duur (10 stuks 60 Euro!).
Probeer eens dubbelzijdig tape van TT Tape. Is helaas niet verkrijgbaar bij een doe-het-zelfzaak, maar bij Hatech Wormerveer groothandel (dacht ik). Het lijkt erop dat deze tape na gebruik niet meer kleeft. Let op! Door de warmte van je huid zal de tape weer gaan kleven! Nadeel is dat je de tape niet meer van de prothese afkrijgt...
Kitty.
Probeer eens dubbelzijdig tape van TT Tape. Is helaas niet verkrijgbaar bij een doe-het-zelfzaak, maar bij Hatech Wormerveer groothandel (dacht ik). Het lijkt erop dat deze tape na gebruik niet meer kleeft. Let op! Door de warmte van je huid zal de tape weer gaan kleven! Nadeel is dat je de tape niet meer van de prothese afkrijgt...
Kitty.
Je kunt ook gebruik maken van lijm en oplosmiddel; het vraagt wel enige vaardigheid. Ik gebruik deze methode als ik weet dat ik de protheses voor langere tijd (bv minstens een hele dag) wil dragen. De lijm breng je aan op de buitenrand van de protese; de hechting is uitstekend, je kan zelfs zonder bh, hoewel ik dat zelf nooit doe. Het oplosmiddel op een stukje watten zorgt voor een pijnloze verwijdering en voor het goed schoonmaken van de protheses. Het klinkt misschien als "veel werk" maar ik ben er zeer tevreden over, het voelt echt anders dan een paar losse protheses in een bh.
De lijm die ik gebruik is "Medical spirit gum" en het oplosmiddel is "Spirit Gum Remover & Thinner", beide van Kryolan (bekend merk dus), en ik koop ze bij Arjan's show-biz centre, een Nederlands bedrijf, makkelijk te vinden op internet.
Het kost ook geld maar is goedkoper dan 6 euro per keer dragen.
Denise.
De lijm die ik gebruik is "Medical spirit gum" en het oplosmiddel is "Spirit Gum Remover & Thinner", beide van Kryolan (bekend merk dus), en ik koop ze bij Arjan's show-biz centre, een Nederlands bedrijf, makkelijk te vinden op internet.
Het kost ook geld maar is goedkoper dan 6 euro per keer dragen.
Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Hoi
Ik had vroeger ook protheses zonder plakstrip of zo.
Toen heb ik eens uit aAmerica een spuitbus "Medical Adhesive" besteld, met een bijbehorende remover.
Het werkte aardig (al moest je niet teveel transpireren), maar mijn ervaring was wel dat het op de lange termijn funest was voor je protheses.
Zijn er geen andere pplaatsen waar je plakstrips kunt kopen? Probeer eens bij een winkel die protheses verkoopt (als ik mij de naam goed herinner bijv. Lindessa in AMsterdam). Kun je gewoon anoniem bellen en de vraag voorleggen.
Suc6.
Ik had vroeger ook protheses zonder plakstrip of zo.
Toen heb ik eens uit aAmerica een spuitbus "Medical Adhesive" besteld, met een bijbehorende remover.
Het werkte aardig (al moest je niet teveel transpireren), maar mijn ervaring was wel dat het op de lange termijn funest was voor je protheses.
Zijn er geen andere pplaatsen waar je plakstrips kunt kopen? Probeer eens bij een winkel die protheses verkoopt (als ik mij de naam goed herinner bijv. Lindessa in AMsterdam). Kun je gewoon anoniem bellen en de vraag voorleggen.
Suc6.
Cyn.