Ts-Café

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

TS-Café

Bericht door TS-Café »

TS-Café, uitsluitend toegankelijk voor transseksuelen. Leden wisselen informatie uit, leggen contact en ontmoeten elkaar, indien zij daar prijs op stellen.

TS-Café is een email-groep, ondergebracht bij Yahoo. Je kunt de berichten ook op de website van TS-Café volgen, zodat je via elke computer met een netverbinding op de hoogte kunt blijven.

TS-Café laat de leden vrij in de keuze van onderwerpen. Niet alleen gender-gerelateerde zaken komen aan bod. De groep is ongemodereerd, maar wel besloten. De ledenlijst is geheim. Posten is niet verplicht. Je mag je tot lezen beperken.

TS-Café maakt file-sharing mogelijk. Leden kunnen via de eigen ftp-server bestanden uitwisselen.

Om in aanmerking te komen voor een lidmaatschap is het absoluut noodzakelijk dat je transseksueel bent. Niet travestiet, niet transgender, maar transseksueel. Je streeft een geslachtswijziging na, of hebt deze reeds ondergaan.

Per dag worden gemiddeld 60 berichten in de groep geplaatst.

Aanmelden: ts-cafe-subscribe@yahoogroups.com

De website: http://groups.yahoo.com/group/ts-cafe

Aanvullende info: ts-cafe-owner@yahoogroups.com
lady-with-red-boots

Bericht door lady-with-red-boots »

ts-café? ik weet wel een ts-restaurant.
he joanne? :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
(ik wacht met spanning op dat recept)
nogmaals bedankt voor de gezellige middag

groetjes, lady
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hey Lady

Oh ja ik zou je dat nog geven.
Komt ie:
een halve witte kool
2 uien
twee teentjes knoflook
een maggiblokje
een snufje asinomoto/ve-tsin
peper en zout

Snij de kool in stukjes (niet te fijn)
Snij de uien in halve ringen en pel de knoflook.
Roerbak de kool tot deze een beetje zacht begint te worden.
Voeg de uien toe en bak dit mee.
Gooi de knoflook er bij en roerbak totdat alles goed gemengd is en de smaak van de uien en de knoflook goed los begint te komen.
Verkruimel het maggiblokje en gooi het bij het groentemengsel en ook het snufje asinomoto. (verkrijgbaar bij elke gerenommeerde toko)
Peper en zout naar smaak toevoegen en je hebt een groentegerecht dat bij elke oosterse vleesschotel geserveerd kan worden.
In combinatie met witte rijst natuurlijk.

Enneh ik vond het ook heel gezellig.
Grappig jullie nu eens in het eggie gezien te hebben.

Liefs Joanne
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:25 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Pompel

Je hebt absoluut gelijk.
Mensen met hartkwalen wordt in ieder geval verzocht dit niet te gebruiken.
En er zullen nog wel meer klachten zijn dus doe er heeeeeel zuinig mee.
Echter in sommige gerechten vind ik het thuishoren en gelukkig zijn dat er niet zo heel veel.
Deze in ieder geval wel vind ik.
Maar de keus is aan u en het kan evt ook weggelaten worden.
Thanks for the warning.

liefs Joanne
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

"TS-Café, uitsluitend toegankelijk voor transseksuelen"

Is dit niet een wat 'aparte' aanpak als je een naadloze integratie en sociale acceptatie zo hoog in het vaandel hebt ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
lady-with-red-boots

Bericht door lady-with-red-boots »

hoi pompel,

hoeveel sherry moet er dan in? (hik)

groetjes, lady
nancy
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door nancy »

ik kan mij helemaal vinden in de opmerking van Nathalie.
Je maakt nu zelf op deze manier je eigen hokje.

Wat ik nog wil weten is : is het ts cafe ook toegankelijk voor de partners van een ts.
Zij streven immers geen geslachtswijziging na maar zijn wel heel sterk met de ts verbonden en willen vaak ook de informatie wel. mogen zij nu wel in het cafe of worden zij buiten gesloten?

groetjes Nancy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nancy op 2002-04-08 21:52 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:26 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Nancy

Als partner kun je geen lid worden van TS-cafe.
Maar je TS-partner kan dat wel en dan zou je kunnen meelezen.
Posten mag je echter alleen als je TS bent.

Tsja en dan die opmerking van Nathalie.
Er staat nergens in het charter van TS-cafe dat ze naadloze integratie en sociale acceptatie nastreven met hun mailinglijst.
Gewoon een besloten TS discussiegroep.
Lekker met de meiden onder elkaar.
Is daar nu iets mis mee en zo ja wat maakt het voor jou uit, je bent geen TS.
Loopt overigens erg goed die groep dus waarschijnlijk is het concept voor de leden erg bevredigend.

Liefs Joanne
PS Lady pas op met die sherry he.
Voor je het weet drink je het tijdens theekransjes uit appelsappakken.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Overigens naadloze integratie en sociale acceptatie bereik je niet met een mailinglijst of een forum.
Dat bereik je door gewoon met gepaste trots en waardigheid voor je T-zijn uit te komen en zodoende jouw eigen stukje wereld te laten weten dat er niks mis is met T-zijn.
En dan niet door tegen dat stukje wereld aan te schoppen maar door wederzijds respect, kennisoverdracht en vooral begrip voor het onbegrip.
Ik vind dat als onbekend onbemind maakt het tegendeel ook waar is en dat je je dus bekend moet maken om bemind te kunnen worden.

Liefs Joanne

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: benthemj op 2002-04-08 23:36 ]</font>
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Klopt allemaal wat je schrijft Joanne.

En ik ben het dan ook helemaal niet eens met Nathalie. Kijk... integratie van TS binnen de samenleving is uiteraard een hoog goed. Maar dat betekent nog niet dat daarom iedere buitenstaander een kijkje in de keuken gegund hoeft te worden.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt dat er op dit forum tegenwoordig zo bitter weinig te doen is? Ik wel. En ik wil je de hoofdlijnen van die analyse wel geven ook.

In de eerste plaats de anonimiteit. Iedereen meldt zich aan onder een nick. Da's ideaal voor mensen die nog niet uit de kast durven komen, maar 't is tevens een prachtige kans voor allerlei figuren van dubieus allooi. Ik wil best open zijn over m'n transitie en alles wat daarbij komt kijken, maar ik heb er geen behoefte aan om dat te doen ten overstaan van een "publiek" waarvan ik niet kan inschatten hoe ze er mee omgaan. Er zijn zat figuren die kicken op de "inside stories" van TS-sen. En ik voel me gewoon een beetje te deftig om daar een bijdrage aan te leveren.

In de tweede plaats. Het is uitermate onbevredigend wanneer er zelfs op complete ontboezemingen, nauwelijks gereageerd wordt. Dat geldt voor mij, maar ook voor anderen. En ik heb ze niet gemist hoor Nathalie... jouw warme woorden waarin je aangaf "gelukkig" niet in dezelfde mate tegen problemen aanliep en je je TS-collegae sterkte toewenste, maar je bent wel een uitzondering.
Gemeten aan het totaal aantal geregistreerde gebruikers (en dan hebben we het dus nog niet eens over de andere meelezers)post er slechts een enkeling.

In de derde plaats, en samenhangend met de eerste twee, is er de ondelinge support. Die krijg je in dat kleine clubje van TS-cafe dus volledig. Maar iedereen kent elkaar dan ook IRL en er wordt naast veelvuldig gepost(waren het maar 60 berichtjes per dag... :grin:
Maar zonder gekheid... dat zie ik hier nog niet gebeuren. Ik wil helemaal niks afdoen aan de gevoelens van de serieuze TV's en TG's. Maar ook jij weet dat er onder met name die TV's een flink deel zit dat T* zijn ervaart als een leuke hobby. Nou, voor een TS is het dat dus niet. Dat wil niet zeggen dat we chagrijnig zijn, gelukkig niet :grin: , maar het is niks meer of minder dan overleven. En dat maakt de onderwerpen - en de manier waarop erover wordt gecommuniceerd - toch ff anders.

Het feit dus dat er al veel TS-sen die voorheen voornamelijk hier te vinden waren, hun weg naar het cafe hebben gevonden, zegt niets over het niet willen integreren. Maar die integratie bereik je niet door iedereen maar toe te laten. Die integratie bereik je door letterlijk naar buiten te treden. Door gewoon zoveel mogelijk je eigen leven te leiden: integer en met een houding van "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".

En als je dan ondanks dat een keer met je kop tegen een muur van onbegrip aanblundert, is het fijn dat je in je lotgenoten je bondgenoten weet. Altijd klaar voor wat opbeurends.

Dan nog ff speciaal voor Nancy... Partners.
Joanne heeft je de "beleidslijn" al uitgelegd. Persoonlijk zou ik het helemaal niet vervelend vinden als jij deel kwam nemen aan TS-cafe. Integendeel. Ik denk ook te weten dat als Des toetreedt, jij alles mee mag lezen :grin: Gewoon, omdat dat nou eenmaal de manier is waarop jullie met elkaar omgaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat er prille TS-sen zijn die nou net helemaal niet willen dat hun partners meelezen. Die nog middenin de afweging staan van hoe om te gaan met hun relatie. Welke opstelling te kiezen als het gaat om "de kinderen".
Ik begrijp dondersgoed dat ook de partners van TS-sen behoefte hebben aan een platform. Maar dat is niet idealiter hetzelfde als dat van de TS-sen zelf.
En hoe bitter ook... soms gaat het gewoon om strijdige belangen. Soms moet je ook van je af kunnen praten over je partner. Perssonlijk vind ik dat je dat beter met die partner zelf kunt bespreken, maar dat beslist iedereen voor zichzelf.

Nou... weer een heel verhaal.

Liefs,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
vogelvrij

Bericht door vogelvrij »

TS-Café laat de leden vrij in de keuze van onderwerpen. Niet alleen gender-gerelateerde zaken komen aan bod. De groep is ongemodereerd, maar wel besloten. De ledenlijst is geheim. Posten is niet verplicht. Je mag je tot lezen beperken.

*ledenlijst geheim* ?

vogeltje.
-
fluitend in het voorjaar.
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Ledenlijst geheim ja. Niemand weet dat ik er op sta :wink: Liefs, Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
vogelvrij

Bericht door vogelvrij »

Dat de groep besloten is en dat er geen verplichting is tot posten begrijp ik wel,maar de reden waarom iemand niet mag weten wie de leden van de groep zijn (wie leest er mee?) zie ik niet.

vogeltje
-
dont hide,dont worry
Plaats reactie