Pretty Woman-effect

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Pretty Woman-effect

Bericht door Lisa met een S »

Pretty Woman-effect

COLUMBUS – Kon Julia Roberts in haar prostituee-outfitje met lakleren lieslaarzen slechts op onvriendelijke reacties rekenen in de boetiekjes waar zij een nieuwe outfit mocht kopen van haar rijke tegenspeler Richard Gere, gestoken in duur uitziende kleding werd zij op slag beter behandeld door hetzelfde winkelpersoneel. Kortom: het Pretty Woman effect. En het bestaat écht!

Professor in consumenten-wetenscappen Sharron Lennon liet de interactie tussen winkelpersonnel en klanten in het geheim observeren. Gekeken werd naar de tijd die de verkoper uittrok om de klant te begroeten en naar de mate van vriendelijkheid.

Uit het onderzoek dat zich in drie grote dameskledingzaken afspeelde en waarbij 90 echte klanten en 13 verschillende verkopers in de gaten werden gehouden, bleek dat vrouwen die er aantrekkelijk, goedgekleed en opgemaakt uitzagen op een betere service konden rekenen.

“Goede kleding is een indicator voor status en de hoeveelheid geld die iemand heeft te besteden. Verkopers zijn van mening dat mooi geklede vrouwen eerder wat zullen kopen. Die aanname zorgt ervoor dat ze een stuk vriendelijker naar de klant zijn”, aldus Lennon.
Bron: de Telegraaf zaterdag 25 februari 2006

Dus dames doe je voordeel hiermee!

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ja ik kan volledig instemmen met de bovenstaande tekst/onderzoek.

Ik ga geregeld winkelen. En als ik de duurdere kleding draag en goed verzorgt ben dan is het personeel er snel bij en krijg ik ook vaak wel koffie aangeboden.
Maar ga ik in een korte rok en een maillot en een zak van een jas dan duurt het heel lang voor ik word aangesproken. En soms helemaal niet.
Dus klopt het bovenstaande volledig.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Moet je alleen niet je Boli-Rent autosleutels laten zien Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Anne-Claire
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne-Claire »

Ik heb een Rolls Royce sleutelhanger die goed bij mijn Vuitton tasje past !
:-))

Groetjes,

Claire.
...uit Groningen. Daar waar de lucht de horizon nog raakt....
Plaats reactie