Modetrends voor mannen 2006

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Modetrends voor mannen 2006

Bericht door Lisa met een S »

Androgynen opgelet!
Mannen hoeven zich al lang niet meer te schamen voor hun zachte, gladde kant. In 2005 kregen zij hun eigen ontharingscreme, gevolgd door steeds meer beauty-producten voor hem. Manlief kan zichzelf inmiddels verwennen met zijn eigen dag- en nachtcremès, anti-rimpelsmeersels en allerlei speciale huid- en haargels. Verwacht wordt dat de echte durfals in 2006 ook meer gaan experimenteren met make-up (mascara, oogpotloodje), kleurspoelingen en sieraden. Voor androgyne types als David Bowie oud nieuws natuurlijk, maar wij worden toch wel nieuwsgierig… Heerlijk ruiken wil de man van de toekomst ook. Volgens de parfumbranche wordt de nieuwe mannengeur Dior Homme een enorme bestseller. ‘Een bloemige, poederachtige kleur, voor iemand die niet bang is zijn zachte kant te laten zien,’ aldus Hedi Slimane, de ontwerper van het luchtje.

Afbeelding

Bron: Jouw Wereld op Lifestyle5.nl
De schoudertas voor hem

Je herinnert je vast en zeker nog wel de aflevering van 'Friends' waarin Rachelle Joey een schoudertas cadeau doet. Joey vindt het op het eerste gezicht maar een vrouwentas, maar als hij hem om zijn schouder hangt, is hij verkocht: 'But it is odd how a woman's purse look so good on me, a man!' Vanaf dat moment zijn Joey en zijn tas onafscheidelijk. Als zijn auditie uiteindelijk door de tas misloopt, vinden zijn vrienden dat het nu genoeg is geweest. Ze moeten hemel en aarde bewegen om Joey ervan af te brengen de tas nog te gebruiken

Misschien dat Joey deze zomer zijn geliefde tas weer tevoorschijn haalt. Hadden hij en zijn vrienden ooit kunnen bedenken dat de tas ooit nog eens zo in de mode zou komen? Op de internationale catwalks voor zomer 2006 zagen we legio schoudertassen voor hem. Meestal groot van formaat en met een lang hengsel dat overdwars over het lichaam wordt gedragen

Tot voor kort werd de schoudertas voor hem nog vaak met argusogen bekeken. Het leek erop dat alleen uitgesproken trendy types en mannelijke modellen ze op de juiste manier konden dragen. De schoudertas voor hem blijft dan ook iets speciaals en zal je alleen staan als je hem nonchalant weet te dragen.

Wil je het erop wagen? Dan nog een kleine tip: het meest trendy model is de grote, platte schoudertas die genoeg ruimte biedt voor je portefeuille, je telefoon, je huissleutels, een boek of tijdschrift en je kleine digitale camera. Een waarschuwing is hier op zijn plaats. bezint eer je begint... net zoals Joey heeft ervaren, is er (bijna) geen weg terug. Ben je er eenmaal aan gewend om al je spullen op een 'handsfree'-manier altijd bij je te hebben, dan zul je echt geen genoegen meer kunnen nemen met de beperkte ruimte die de achterzak van je spijkerbroek je biedt.

Voor foto's zie hier

Bron: Adversus.nl.
Sieraden voor hem en haar

Dit seizoen kunnen de trends op het gebied van sieraden en horloges in twee categorieën: more or less. Daarnaast is er, ondanks de verschuiving van de metroseksuele naar de überseksuele man, een belangrijke opmars te constateren van de herensieraden.

Sieraden lijken eindelijk ook steeds meer betekenis te krijgen voor de Nederlandse man. Inspelend op de toenemende vraag zijn er steeds meer sieradenmerken die ook een moderne herenlijn introduceren. De sieraden voor hem hebben vaak een strakke vormgeving en gemaakt van staal, zilver of titanium al dan niet gecombineerd met rubber, hout, dierenhuiden en onyx. Steeds meer wordt er zelfs gebruik gemaakt van een (edel)steen of parels.

Bron: Holland Combinatie 23 april 2006
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Tijd om dan enhomme panty, hakken en rok aan te trekken :lol:
liefs, Josette
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Josette schreef:Tijd om dan enhomme panty, hakken en rok aan te trekken :lol:
Ga jij maar voorop dan, wij kijken wel ;-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nou ik hoop dat het nooit normaal wordt om enhomme panty rok en hakken aan te trekken, daarmee wordt het alleen maar moeilijker om je vrouwelijke kant te accentueren. Dan kom je in een vergelijkbare situatie van v=>m'r en die zijn vaak juist daarom geisoleerder. Het is voor een vrouw heel normaal om in een herentrui, spijkerbroek en gympen zonder make-up de straat op te gaan, ik moet er echt niet aan denken dat het omgekeerde ook ooit normaal wordt. Dat ontneemt mij de mogelijkheid om mijn vrouwelijkheid te ontplooien in het tempo dat ik het juiste vind.

Irene
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Nathalie schreef:
Josette schreef:Tijd om dan enhomme panty, hakken en rok aan te trekken :lol:
Ga jij maar voorop dan, wij kijken wel ;-)
Ik deed dat al :)

Ik zou het alleen maar prettig vinden als dameskleding voor mannen normaal worden. Dan kan ik ook op mijn laarzen naar mijn werk. En knoppen of ringen in mannenoren is toch ook ingeburgerd.
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Ik ben het helemaal met je eens: ook ik zou het liefst alle genderismes de wereld uithelpen.
En ook ik kom meerdere keren per week duidelijk als "geboren als man" herkenbaar in een rok naar buiten.

@Nathalie: en iedereen mag me dan zien, want daar schaam ik me absoluut niet voor.
@Irene: ik denk dat het door jou te bepalen tempo dan juist makkelijker wordt, omdat er meer stappen tussen man en vrouw in komen te zitten dan de twee die er nu lijken te liggen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Voor mijn gevoel is er juist een glijdende schaal tussen man en vrouw, en zeker niet twee stappen zoals jij dat voorstelt Frederique. De Androgyne derde stap die jij als voordeel ziet, en ik kan me heel goed voorstellen dat dat in jouw beleving ook zo is, zou voor mij de glijdende schaal juist digitaliseren. Ik zou me gedwongen voelen om een keuze te maken. Misschien komt dat juist omdat androgynie waarschijnlijk in tegenstelling tot jou gevoelens, voor mij juist niet aantrekkelijk is.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Irene schreef:Voor mijn gevoel is er juist een glijdende schaal tussen man en vrouw, en zeker niet twee stappen zoals jij dat voorstelt Frederique. De Androgyne derde stap die jij als voordeel ziet, en ik kan me heel goed voorstellen dat dat in jouw beleving ook zo is, zou voor mij de glijdende schaal juist digitaliseren. Ik zou me gedwongen voelen om een keuze te maken. Misschien komt dat juist omdat androgynie waarschijnlijk in tegenstelling tot jou gevoelens, voor mij juist niet aantrekkelijk is.

Irene
Ik zie zelf niet een derde stap, maar een derde, vierde, vijfde, zesde, ... stap. Een analoge schaal, waarbij er heel erg veel mogelijk is tussen man en vrouw. Ik leef die schaal nu ook behoorlijk uit - en dat bevalt mij ook prima.

Ik kan me je gevoelens dus moeilijk voorstellen: het lijkt erop dat een expliciete keuze voor man/vrouw voor jou prettiger is dan welke stap tussen die twee genders ook?

Groetjes,

Frederique
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Hihi Frederique

Moeilijk voor te stellen? Stel de vraag die je Irene gesteld hebt eens naar jezelf. Dus: het lijkt erop dat een expliciete keuze voor man/vrouw voor frederique prettiger is dan welke stap tussen die twee genders ook?

Kijk dan eens wat jouw gevoelens zijn. Ook bij jou tref ik die kracht aan die ik ook vind bij mijn androgyne vriend en robin. Soms lijkt het inderdaad dat jullie je niet kunnen voorstellen dat er een keuze gemaakt wordt tussen als vrouw te leven of als man. In jullie ogen lijkt dit nogal zwart/wit. :)

De balans die jullie hebben of misschien anders gezegd "het accepteren van beide krachten in jullie en daar mee werken" is niet altijd weggelegd voor de meeste van ons. Net zo als Irene zegt zijn er veel die er moeite mee hebben om steeds weer geconfronteerd te worden van het maken van een keuze.
Vandaar uit dat we eigenlijk kiezen om als vrouw ons uit te leven. Dit kan zijn d.m.v travestie of in een duidelijk keus de transsexueel. Van mijzelf weet ik dat ik nogal geswitch heb tussen beide kanten. Op een gegeven moment wordt er een keus gemaakt en kies je datgene waar je diep in je denkt dat het goed is.

Het mooie was het volgende: Tijdens een meditatie gebeurde er het volgende, ik stelde mij regelmatig tijdens die meditatie voor dat ik alleen vrouw was zowel lichamelijk als geestelijk. Apart van haar verscheen altijd mijn mannelijke kant als manspersoon. Ik heb toen geleerd dat ik die tweedeling niet mocht en kon maken. Gedurende die periode werd die man in mij geaccepteerd in liefde en heb hem tijdens de meditatie weer in liefde omarmd omdat het een onderdeel is van mij.

Toch heb ik voor mijzelf op dit moment de keus genomen om laat me maar zeggen 75% vrouw en 25 % man te zijn. Ik zoek manieren om dit te verwezelijken en heb eigenlijk geen zin meer om te switchen omdat ik deze vrouwelijke kant nu eens duidelijk wil uitleven. En ik hoop dat ik op mijn sterfbed met plezier terug kan kijken op mijn leven door mijn ervaringen van beide kanten, hoe beperkt dit ook in fysieke mate is geweest.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

hallo Frederique,

Grappig eigenlijk dat we van elkaar denken dat we iets aantrekkelijk vinden of niet vanuit het zwart wit (vrouw-man) perspectief, terwijl we beide de analoge schaal verdedigen. Elders op dit forum heb ik al geschreven dat de weg van man naar vrouw een lange kronkelige weg is, waarbij het niet mijn doel is om zo snel mogelijk naar het eindstation te reizen, maar om van de reis zelf te genieten. Als we deze vergelijking doortrekken zijn we beiden via onze eigen kronkelige weg in hetzelfde dorpje aangeland. Jij wil je daar graag al dan niet tijdelijk vestigen, terwijl ik er zo snel mogelijk weer weg wil.
Nog even los van de tijdelijke aard van mode, is een vrouwelijke kledinglijn voor mannen voor mij onaantrekkelijk, omdat het daarmee juist niet vrouwelijk meer is en ik dus andere zaken zal moeten doen om mijn vrouwelijkheid te accentueren.
Het is overigens een hypothetische vraagstelling natuurlijk, want ik ben echt niet bang dat het zover zal komen. Als het dragen van dameskleding een doel op zich is, is het natuurlijk heel aantrekkelijk, maar als het slechts een middel is om je vrouwelijke kant te ontplooien is het heel wat minder interessant.
Ik hoop dat ik je met deze uitleg een beetje meer inzicht in mijn gedachtengang heb gegeven

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Yep, bedankt, je hebt 't goed verwoord, ik herken helemaal wat je schrijft. Misschien ben ik soms ook wel eens te bang om een volgende stap te zetten en blijf dan te lang ergens hangen (waarbij het dan toch wel blijft knagen).

We komen er wel (waar-dan-ook) ;-) !

Groetjes,

Frederique
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Schoudertas voor HEM?
Ontharingscreme voor HEM?
Dan klinkt sieraden voor hem en haar beter,in mijn oren.

De universele mens heefd geen states nodig,die afhankelijk is van de producten die ons aangeboden worden,ik ben niets en ik ben alles.

Ik draag al jaren een damesschouder tas,niet omdat het een damestas is maar omdat het een leuke tas is die mijn zus niet meer wilde.
Ik gebruik al jaren Gilette Venus en babylise ,omdat het er gewoon is,en voor mij persoonlijk de beste producten zijn.

Dat geld eigenlijk ook voor dames? en heren? kleding die ik draag,ik koop wat bij mij past,wat is wat en wie is wie?
Nou Frederique en Irene ,toevallig nog in dat dorp van jullie nog een dorpsgek nodig?Anders ga ik ook maar door naar het volgende dorp.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Robin,
Robinhood schreef:Nou Frederique en Irene ,toevallig nog in dat dorp van jullie nog een dorpsgek nodig?Anders ga ik ook maar door naar het volgende dorp.
Ben je er al achter waarom je hier een "dorpsgek" genoemd bent?
En waarom je zo weinig antwoorden op je berichten krijgt?
[En ben je geinteresseerd in de antwoorden op deze vragen?]

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Oeps, ben het niet altijd met fredrique eens, maar in dit geval heeft ze wel een punt Robin (de dorpsgek) Hood:-)
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Frederique_ schreef:Hoi Robin,
Robinhood schreef:Nou Frederique en Irene ,toevallig nog in dat dorp van jullie nog een dorpsgek nodig?Anders ga ik ook maar door naar het volgende dorp.
Ben je er al achter waarom je hier een "dorpsgek" genoemd bent?
En waarom je zo weinig antwoorden op je berichten krijgt?
[En ben je geinteresseerd in de antwoorden op deze vragen?]

Groetjes,

Frederique
Nou de titel dorpsgek hebik mijzelf aangemeten,de Forumwatch heeft dat later bevestigd.Kijk maar naar de datums.
Ik krijg over het algemeen respons op mijn berichten,van diegene die er toch wel gewoon op reageerde.
De twee topics die een eigen lijntje kregen begonnen met twee keer dezelfde naam,en dat was niet de mijne!
En zoals bewezen reageer ik normaal,wanneer iemand ook normaal op mij reageert
Voor de rest intreseert het mij ook weing,ik reageer ook niet altijd maar lees wel wat er geschreven staat,dat kan voldoende zijn.
En ik overschrijd grenzen,om te laten zien dat grenzen ons beperken ,ik speel ook graag met woorden wat inderdaad niet altijd word begrepen,maar dat is mijn verantwoording.
Daar komt nog eens bij dat ik zeer radicaal ben en dat ik dat uit in elk onderwerp dat besproken word omdat ik ook nog eens uit ervaring praat,ik heb dat meegemaakt waar anderen de krant voor moeten lezen.
Ik heb geleerd om problemen te overstijgen,daar kan ik nog wel eens ten op zichte van een ander gemakzuchtig zijn,omdat ik verder kijk.
Deze manier van handelen kan inderdaad niet leuk zijn,maar in het dagelijks leven heb ik dus nooit onenigheid of ruzie omdat mensen mij kunnen zien en zo weten.
Gelukkig zijn er enkelen die dit weten op dit forum en daar heb ik ook gewoon contact mee.

Wat nog verwarrender is dat ik geen geheimen heb alles is voor mij bespreekbaar zonder omweg ,ik ben een open boek en nog steeds 41.
Ik vertel dus altijd vanuit mijzelf,wat zeer belangrijk is om uit eigen ervaring te praten.
Ik ga ver,heel ver om alles uit mijn kunnen te halen ,daar ben ik geliefd om behalve op dit forum ,maar dat begrijp ik wel.

Ik heb in ieder geval hier een schijf met fotos liggen dan kunnen de mensen mijn een klein beetje inschatten naar mijn uiterlijk dat scheelt allicht zeker voor diegene die een goed inschattings vermogen hebben.
Ik ben er mee bezig.

Frederique,ik ben oprecht wanneer ik zeg ,ik hou van jou.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Plaats reactie