Epilepsie en leggings

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Epilepsie en leggings

Bericht door Irene »

Dit zag ik vanmorgen op de achterkant van een vrachwagen.

Er zijn ergere dingen dan epilepsie

Mannen in Leggings

Voor mij hoeven ze het niet doen, maar epilepsie lijkt me ook maar niks.

Irene
Kleine stapjes
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Ik zag een andere variant in Den Haag:

"Ruilbeurs kunstgebitten"
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Nou vraag ik mij af Joyce,stond het waar jij het gezien heb ook op een vrachtwagen?
Dan zouden we weer genoeg kunnen weten!!HAHA
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hallo Robinhood,

Ik begrijp je reactie niet helemaal. Het bord langs de weg met de tekst over de ruilbeurs kunstgebitten maakt net als de tekst op de vrachtwagens deel uit van een campagne van het Nationaal Epilepsiefonds (http://www.epilepsie.nl).

Ik vind zowel de leggings als de ruilbeurs beide inderdaad enger dan epilepsie :wink:

Groetjes,

Joyce
P.S. Leuke foto trouwens.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joyce_ schreef:Ik vind zowel de leggings als de ruilbeurs beide inderdaad enger dan epilepsie :wink:
Ik zag die van de leggings op TV, ik werd er een beetje boos over...
Jammer dat reclame vaak het steriotype beeld van de mens opzoekt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Zie ook: www.epilepsiefonds.nl

Gestuurd naar actie@epilepsie.nl :
Hallo,

Ik heb jullie spotje op TV over "Legging for man" gezien - en om maar met de deur in huis te vallen: die vind ik nogal beschamend. Ik snap heel goed het doel van jullie campagne en ik sta ook volledig achter dat doel (mensen het gevoel geven dat epilepsie niet iets is om je voor te schamen), maar waarom proberen jullie dat doel te bereiken door mensen met andere "afwijkingen" zwart te maken?

Ik ben geboren als man en leef op dit moment tussen de genders man en vrouw. Dit houdt in dat ik regelmatig in een langere danwel kortere rok door het straatbeeld loop, waarbij ik ook wel eens een panty draag. Waarbij het in mijn gezicht duidelijk zichtbaar is dat ik als man geboren ben. Het ziet er soms niet eens zo heel erg afwijkend uit t.o.v. enkele mannen in jullie spotje. Ik vind dat dat ook dat niet iets is om mij voor te moeten schamen: het uiterlijk zoals ik er nu bijloop past beter bij mij dan een puur mannelijk (of zelfs: een puur vrouwelijk) uiterlijk. Het was moeilijk zat om de stap te zetten om in die vorm naar buiten te gaan - en nu ik het aandurf om dat te doen voel ik me er beter bij. Ik gun het dan ook ieder mens om in de kleren te lopen waar die mens zich goed bij voelt - ook als dat helaas (nog) niet door iedereen geaccepteerd wordt. Uw spotje zorgt er niet bepaald voor dat mensen die op het punt staan om dezelfde stap te zetten die ik al zette over een drempel te helpen. En daarmee doen die mensen zichzelf werkelijk tekort...

Ik hoop dat u een volgende keer een positieve reclame wilt maken over epilepsie. Eentje waarbij het niet nodig is om andere mensen omlaag te trappen om zo epilepsie omhoog te laten drijven...

Ik ben graag bereid om dit standpunt in een verder gesprek met u te bespreken. Zodat u kunt wennen aan het idee dat mannen in andere-dan-normale kleren ook gewone mensen zijn, die zich ook nergens voor (hoeven te) schamen...

Met vriendelijke groeten,

Frederique Retsema
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Hallo Frederique_ (hoort dat streepje erbij?)

Goed van jou om zo te reageren.
Mijn reactie was zoiets van: die krijgen niks van mij !

Dorothy
A candle loses nothing by lighting another candle.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

als we het dan toch over reclames hebben -
ik heb nog niemand (hier tenminste) gehoord over de Opel reclame [hoewel ik niet zeker meer weet of 't nou Opel of kabel-internet of zo was]

Ik bedoel dan degene over drie dagen proeftijd + een spijtoptante TS (of in ieder geval iemand die daar voor door moet gaan).

Ik zou zeggen dat deze ook niet kan. De eerste keer dat ik 'm zag had ik zoiets van *eeeeh*?

Probleem met dit soort 'reclames' blijft vooralsnog *altijd* dat "de buitenwereld" er gemiddeld (getver wat 'n generalisatie) zo tegenover staat. De mensen in onze directe omgeving die het van ons weten reageren ondertussen anders en er zullen altijd positieve uitzonderingen zijn maar het is wel iets waar we tegenaan zullen blijven lopen.

Het vooroordeel. Je hebt ze nooit maar ze worden wel bevestigd....

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Hallo,Joyce nou zoals Irene het schreef leek het net alsof het weer zon vrachtwagenchauffeurs machosticker met machotekst op de vrachtwagen geplakt was,je kent het wel!!
Maargoed buiten dat om vond ik het nogal een vreemde vergelijking,waar ik dus helemaal niks mee ken of van begrijp.
Vandaar mij antwoord daar kan ook niemand wat mee,haha.

Nu mijn stompzinnge bijdrage,"Er zijn ergere dingen dan een "T

Mannen in boksershorts!!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dorothy schreef:Hallo Frederique_ (hoort dat streepje erbij?)

Goed van jou om zo te reageren.
Mijn reactie was zoiets van: die krijgen niks van mij !

Dorothy
Hoi Dorothy,

Nee, het streepje staat er alleen maar bij omdat ooit een andere Frederique (zonder streepje) zich aangemeld heeft. Ik heb echter nooit een bericht van haar gezien - ze is waarschijnlijk al jaren weg.

Ik heb inmiddels een antwoord:
Dag Frederique,

We hebben je mail ontvangen. Het spijt ons dat je de campagne als negatief interpeteert. Het is niet onze bedoeling mensen omlaag te trappen zoals jij zegt. Als we begrip en openheid willen bereiken met een campagne is het uiteraard nooit onze opzet dit te doen ten koste van anderen. We willen dus benadrukken dat kwetsen het laatste is wat we met deze campagne willen bereiken; erg jammer dat je het zo hebt opgevat.

We zijn blij dat je het doel van de campagne begrijpt en onderschrijft en we vertrouwen erop dat we dit doel bereiken zonder (andere) kwetsende misverstanden.

Het allerbeste gewenst en met vriendelijke groet,

Annelies Bakker
Afdeling Communicatie & Voorlichting
Tja, wat moet ik daar nu van zeggen?!

Groetjes,

Frederique
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ach ja, ik voel me niet aangesproken door hun campagne, het is een man in legging en is dat automatisch een T* ?

Nee, als je je gangbaar en verzorgd presenteert als T* is er geen reden om je aangesproken te voelen ;)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ach Frederique,

Het is een keurig antwoord toch. Ik vind het wel goed van je dat je je steeds als woordvoerdster op de barricades begeeft.

Irene
Kleine stapjes
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Federique_ schreef:Tja, wat moet ik daar nu van zeggen?!
Tja Frederique, wat moet je nou van dat antwoord zeggen inderdaad.

Je kunt er, bijvoorbeeld, dit van zeggen:
Het is een respectvol maar voorspelbaar antwoord op een brief met een inhoud van een doelgroep waar ze niets mee kunnen en niets mee hebben.
Het feit dat jij jezelf kennelijk gekwetst voelt door een reclamespot geeft al bedenkingen. Maar dat je dit van je af denkt te moeten schrijven door je grieven als "mannelijk uitziende vrouw" (zoals je zelf aangeeft) te zenden naar een fonds wat zich inzet voor de belangen van een hele andere doelgroep getuigt voor mij van een behoorlijke onzekerheid maar vooral van een grenzeloze naïeviteit.

Want: was je doelstelling nu echt dat je omwille van jouw brief hun hele tien-duizenden euro's kostende reclamecampagne zouden wijzigen ?
En bovendien: waarom is jouw persoonlijkheid en voorkomen afhankelijk van een beeld wat men schetst in een reclamespot die iedereen zo weer is vergeten ? Ik mag toch hopen dat de persoon Frederique zich daar niet al te veel op zal verlaten. For Frederique's sake.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Wat ik al zei, ik voel me niet aangesproken... :P

En van wat zelfreflectie cq spot is niemand ooit nog slechter van geworden.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

......op de andere kant.....hoe veel genetic meiden lopen met leggins en het staat voor geen meter :roll:

Trouwens heeft die man in de spot wel mooie benen en daar is het nou ook niet verkeerd als die dat ook laat zien.....ken er velen, die ook met leggins lopen en waar het echt goed staat :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie