Epilepsie en leggings

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:Want: was je doelstelling nu echt dat je omwille van jouw brief hun hele tien-duizenden euro's kostende reclamecampagne zouden wijzigen ?
Mijn doel is in z'n algemeenheid om mensen zich te laten presenteren in de kleren en in het uiterlijk waarin men zich het prettigst voelt. Onafhankelijk van de vakjes "man" of "vrouw". Oftewel: een genderisme-loze samenleving.

Mijn doel met deze brief is dat een fonds met een doel waar ik achter sta dat doel niet te laten bereiken door andere mensen, die ook anders dan normaal zijn, bespottelijk te maken. Als je dan ook nog zag (want: ze hebben de website inmiddels veranderd) dat men mensen opriep om andere dingen te fotograferen die "erger zijn dan epilepsie", dan vraag je je toch af hoevaak TG's (TV's / TS'en) die niet (helemaal) passable zijn op dat soort foto's terechtkomen... En dat dat soort foto's dan de publiciteit zou halen zag ik natuurlijk helemaal niet zitten.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat men het helemaal niet slecht bedoeld heeft toen men die reclame gemaakt heeft. Men heeft er alleen niet (goed) over nagedacht. En dit soort brieven zijn dan ook vooral bedoeld om ze een volgende keer wel (beter) na te laten denken...

De reden dat ik dit soort brieven hier post is dan ook om jullie op te roepen dat als je je ergens aan ergert dat je dat altijd laat weten. Wie zich ergens aan ergert maar daar niets van laat horen laat over zich heenlopen: je krijgt wat je accepteert.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Mijn doel is in z'n algemeenheid om mensen zich te laten presenteren in de kleren en in het uiterlijk waarin men zich het prettigst voelt. Onafhankelijk van de vakjes "man" of "vrouw". Oftewel: een genderisme-loze samenleving.
Je hebt zich veel op de vlag geschreven.....hoe wil je dit dan bereiken....???

Zal je niet een beetje realistisch zijn en inzien, dat een hele grote deel van de mensen juist dit doet, zich presenteren
Frederique_ schreef:in de kleren en in het uiterlijk waarin men zich het prettigst voelt.
en als je denkt, dat er behoefte is aan
Frederique_ schreef:een genderisme-loze samenleving.
heb ik het idee, dat je daar alleen voor staat, immers maakt juist het verschil tussen man en vrouw het leven spannender voor echt de meeste mensen hier op deze aardbol :roll:

Waarom bedien je je eigenlijk zelf met je style bij de
Frederique_ schreef:"man" of "vrouw"
zou het dan niet beter zijn voor je, als je juist een style creërt, die niet afteleiden is bij de twee classieke gendersoorten :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:hoe wil je dit dan bereiken....???
Door mensen erop te wijzen als ze mensen in het vakje man of vrouw stoppen, door aan te geven dat een aantal zaken niet zo vanzelfsprekend zijn als men misschien denkt en door mijzelf als voorbeeld te nemen van iemand die je onrecht doet als je die vanzelfsprekendheid handhaaft.
Mara schreef:Zal je niet een beetje realistisch zijn en inzien, dat een hele grote deel van de mensen juist dit doet, zich presenteren in de kleren en in het uiterlijk waarin men zich het prettigst voelt.
Dat weet je niet: je hebt 't ze nooit gevraagd - en veel mensen voelen niet de vrijheid om het te proberen.
Mara schreef:en als je denkt, dat er behoefte is aan een genderisme-loze samenleving. heb ik het idee, dat je daar alleen voor staat, immers maakt juist het verschil tussen man en vrouw het leven spannender voor echt de meeste mensen hier op deze aardbol :roll:
Dat weet je niet - je hebt het ze nooit gevraagd.

Alleen ben ik zeker niet. Kijk maar eens bij de N00dles, of bij http://www.rokkenvoormannen-roksternl.info/ ,of bij de Gender Action Group , of bij Humanitas, klik op "transgenders", of bij T-image. Het is dus zeker niet zo abnormaal of absurd als jij hier schildert.

Overigens: zelfs als je gelijk hebt en de meerderheid tevreden is met de manier waarop het nu gaat - betekent dat dat een minderheid ook in zo'n vakje moet passen omdat de meerderheid zich daar goed bij voelt? De meerderheid van de aardbol is moslim, heeft een gekleurde huidskleur en heteroseksueel. Houdt dat in dat alle mensen moslim moeten worden, alle mensen met een witte huidskleur hun gezicht bruiner moeten make-uppen en homo's vervolgd moeten worden? Nee, dus... Het is ook niet zo dat ik mannen die zich man voelen wil verplichten om vrouwenkleren te gaan dragen of omgekeerd. Maar als een man een rok (of een legging) wil dragen - of een vrouw een pak-met-stropdas... waarom niet?

Kijk, Mara, ik gun het jou van harte als jij gelukkig bent in een van beide vakjes. Maar dat geeft je niet het recht om een ander ook in het vakje man of vrouw te stoppen....
Mara schreef:zou het dan niet beter zijn voor je, als je juist een style creërt, die niet afteleiden is bij de twee classieke gendersoorten :roll:
Ik kies op mijn manier de stijl die bij mij past.

Groetjes,

Frederique
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Frederique schreef:Ik kies op mijn manier de stijl die bij mij past.
Frederique schreef:Maar als een man een rok (of een legging) wil dragen - of een vrouw een pak-met-stropdas... waarom niet?
Allemaal leuk en aardig hoor, enzo. Maar wat je nu tracht te doen is de samenleving jouw levenstijl door de strot te duwen. Dat hebben ze maar te accepteren.
Maar, als je even de tijd neemt daar over na te denken en je doelstellingen terug te brengen naar zijn essentie, weet je ook wel dat het zo niet zal gaan werken, Frederique. En man met een legging, het blijft gewoon geen gezicht. Da's net zoiets als Gordon zonder Dior bril. Of Joling zonder verenkostuum. ;-)

En even terugkomend op de epilepsie-commercial. Da's nou een schoolvoorbeeld van satire, Frederique. Zeg mij na, sa-ti-re
wikipedia schreef:Een satire is een gedicht of verhaal waarin de spot wordt gedreven met, of verontwaardiging wordt geuit over, personen of misstanden. Indien het een gedicht betreft wordt ook de term hekeldicht gebruikt. Meer in het algemeen worden het begrip satire en het bijvoeglijk naamwoord satirisch ook gebruikt om elke kunstuiting aan te duiden die wantoestanden op spottende wijze aan de kaak wil stellen (voorbeeld: een satirisch televisieprogramma).
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nathalie schreef:Maar wat je nu tracht te doen is de samenleving jouw levenstijl door de strot te duwen. Dat hebben ze maar te accepteren.
Toch wel boeiend dat je mij beschuldigt van het door de strot duwen van een levensstijl - terwijl dat juist precies is wat ik niet doe: ik accepteer van iedereen dat'ie draagt wat 'ie leuk vindt - al is het een legging.

Het is juist omgekeerd: jij hebt een uitgesproken mening over mannen in een legging, en jij beperkt daardoor mensen in hun levensstijl...

Overigens komt jouw taalcursus behoorlijk betuttelend op mij over. Ik ga bijna denken dat je geen inhoudelijke argumenten hebt waarom mannen niet in een legging zouden mogen lopen en dat je daarom dit soort smalende berichten nodig hebt om je gelijk te halen...

Groetjes,

Frederique
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Het staat je geheel vrij het zo op te vatten als je wenst, Frederique.
Het moge zo zijn dat jij wellicht van alles van iedereen accepteert, (gek dat dat niet in je forumattitude tot uiting komt, maar dat terzijde) maar jij éist van anderen dat ze jou ook zo accepteren, en al zeker niet bespotten. Want anders krijgen ze een brief op poten. Wee je gebeente.

En je spreekt jezelf nog meer tegen. Want schreef jij pas geleden niet:
Frederique_ schreef:De reden dat ik dit soort brieven hier post is dan ook om jullie op te roepen dat als je je ergens aan ergert dat je dat altijd laat weten...... .....Wie zich ergens aan ergert maar daar niets van laat horen laat over zich heenlopen
Gek dat JIJ dat dan wel mag, maar een ander niet. Daar zit toch iets scheef in je theorie.

Je hebt het trouwens eveneens mis als je mij beschuldigt van het misgunnen van jouw levensstijl. Als jij lekker in een legging wilt lopen, dan hou ik je echt niet tegen. Integendeel, moet je juist vooral doen. Laat mijn ergenis voor jou vooral geen belemmering zijn. Anders hebben we niets meer te lachen.

En als laatste: die taalcursus (zoals jij dat nogal dramatisch tracht te omschrijven) was noodzakelijk aangezien je (ook nu nog) niet laat merken dat het concept van satire je bekend is. En dat is toch wel een minimale voorwaarde als je een dergelijke commercial in zijn geheel wilt begrijpen.

Overigens, afsluitend maar geheel vrijblijvend:
Die legging. Ik heb eens gezocht naar voorbeelden voor mijn eigen beeldvorming. Ik vind het bij nader inzien toch wel grappig, dat effect. En nu ik er zo over nadenk, misschien dat de wereld er wel eens stuk mooier op zou kunnen gaan worden .... ;-)

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het gekke is dat het minst serieuze bericht dat ik hier gepost heb de meeste reacties losmaakt.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Dat kan alleen maar eeeeen ding betekenen.... de komkommers zijn weer in aantocht! :P
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nathalie schreef:En je spreekt jezelf nog meer tegen. Want schreef jij pas geleden niet:
Frederique_ schreef:De reden dat ik dit soort brieven hier post is dan ook om jullie op te roepen dat als je je ergens aan ergert dat je dat altijd laat weten...... .....Wie zich ergens aan ergert maar daar niets van laat horen laat over zich heenlopen
Gek dat JIJ dat dan wel mag, maar een ander niet. Daar zit toch iets scheef in je theorie.
Dan snap je mij inderdaad niet goed.

Het gaat om de combinatie van een regel en een theorie.

De regel is de algemene regel voor feedback: vertel iemand waar die ander gedrag vertoont wat jou stoort, op een respectvolle (!) manier. Accepteer dat die ander met dat commentaar mag doen wat'ie wil: er iets mee doen - of er helemaal niets mee doen.

Mijn theorie is dat als je niets zegt er zeker niets gebeurt. En dat het dus altijd zin heeft om een ander te vertellen wat je dwars zit - ook als een ander daar (misschien wel: nog?) niets mee doet.

Ik vond je stukje over "satire" erg belerend. Dat stoorde mij. En dat je nu nog steeds net doet alsof ik niet snap wat satire is stoort mij ook. Is het nu echt nodig om op die manier (voor mijn gevoel: respectloos) met elkaar om te gaan?

Groetjes,

Frederique
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Wanneer men beschikt over de die grote inteligentie om iemand met een psychologisch oorlogsvoering te krenken dan beschikt die persoon ook over diezelfde inteligentie om het niet te doen!
Dan heeft het meer te maken met het karakter van zo,n persoon.

Gelukkig ben jij anders Frederique.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Dat weet je niet - je hebt het ze nooit gevraagd.
Toch ik weet dat, immers doen de meesten aan mee aan de samenleving met twee geslachten, voor de meesten is het wel goed, dat ze in hun broek kijken, wat ze zijn en ze kunnen daar mee leven.....das vrij duidelijk.....mama pappa kind.....nog steeds erg populair.....
Frederique_ schreef:Dan snap je mij inderdaad niet goed.
Klopt :wink:

De hele wereld draait die kant op, maar een dorpje in de amstelhoek......

Frederique schat, doe gewoon wat voor jou het beste is en als je Donna Quichotte in leggins wilt zijn, zo doe het.......uiteindelijk blijkt de wereld aan verbetering toe.....

......laat je door ons ongelovigen niet van af houden, ik ga nu slapen, welte rusten :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

mireille schreef:Ach ja, ik voel me niet aangesproken door hun campagne, het is een man in legging en is dat automatisch een T* ?
Een man in legging kan ook een hardloper of schaatser zijn :D :D En in dat geval is het wel degelijk passend
liefs, Josette
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Robinhood schreef:Wanneer men beschikt over de die grote inteligentie om iemand met een psychologisch oorlogsvoering te krenken dan beschikt die persoon ook over diezelfde inteligentie om het niet te doen!
Dan heeft het meer te maken met het karakter van zo,n persoon.

Gelukkig ben jij anders Frederique.
En gelukkig maak ik op een normalere manier vrienden...
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Wederom weer niets van begrepen!
Ik persoonlijk vind het ook makkelijk om iemand de grond in te trappen,maar het geeft mij meer voldoening om iemand op te beuren.
Ik had het gevoel dat Frederique dat wel kon gebruiken na de ontwapening .

Iedereen inclusief ik zelf wapend zich ter aanval of verdediging op dit forum Frederique is juist diegene die ontwapend,dat maakt het juist zo moeilijk voor Frederique.

Vagebonden zijn geen vrienden!!!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Robinhood schreef:Wederom weer niets van begrepen!
Ik persoonlijk vind het ook makkelijk om iemand de grond in te trappen,maar het geeft mij meer voldoening om iemand op te beuren.
Ik had het gevoel dat Frederique dat wel kon gebruiken na de ontwapening .

Iedereen inclusief ik zelf wapend zich ter aanval of verdediging op dit forum Frederique is juist diegene die ontwapend,dat maakt het juist zo moeilijk voor Frederique.

Vagebonden zijn geen vrienden!!!!
Eén en al tegenstrijdigheden, maar ach, dat zijn we van je gewend. Zal wel aan je dixolexologie liggen...
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie