Travestie.org op Wikipedia
Moderator: Moderators
Travestie.org op Wikipedia
Websites staan ook op Wikipedia. Omdat Travestie.org een roemruchte website is, die door diepe dalen ging en hoogtepunten op Internet en IRL, de feesten in Moordrecht kent, vind ik het vermelden waard op 's werelds grootste internetencyclopedie. Ook omdat ik geen stukken over Travestie.org elders op het net zie.
liefs, Josette
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Nou heb ik toch een vraag.
Heefd Travie Org toevallig een feest georganiseerd in Moordrecht in oktober 2002,de feest zaal waar het georganiseerd werd was tegen over een hotel??????
Heefd Travie Org toevallig een feest georganiseerd in Moordrecht in oktober 2002,de feest zaal waar het georganiseerd werd was tegen over een hotel??????
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- johnn
- Forum / Website Beheerder
- Contacteer:
31 oktober 2002 heeft Travetie.org inderdaad een feest gehad in moordrecht.
Tegenover een hotel geloof ik niet, want ik heb nog nooit een hotel tegenover 'onze' lokatie gezien.
De feesten zijn altijd in parenclub "Fun4wo" in moordrecht.
Tegenover een hotel geloof ik niet, want ik heb nog nooit een hotel tegenover 'onze' lokatie gezien.
De feesten zijn altijd in parenclub "Fun4wo" in moordrecht.
Groetjes,
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Dank je wel John,dan kom ik er nu pas achter dat het door jullie georganiseerd was.
Ik ga toch eens uitzoeken hoe het met dat hoteletje zit ,want dat was reuze makkelijk.Dan ga ik er nog nog eens heen.
Maar deze keer gewoon als mezelf,androchine.
Ik ga toch eens uitzoeken hoe het met dat hoteletje zit ,want dat was reuze makkelijk.Dan ga ik er nog nog eens heen.
Maar deze keer gewoon als mezelf,androchine.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
Dat lijkt mij dus ook.Irene schreef:Aangezien Travestie.org de belangrijkste bron voor T-gerelateerde onderwerpen is, lijkt het me een goed idee een Wikipedia artikel er aan te wijden. Hoe meer (positieve) aandacht hoe liever.
Daarom een voorbeeldtekst:
Travestie.org is een doelgroepensite speciaal voor travestieten, transseksuelen en allen die zich in het gebied tussen man en vrouw begeven. Het is geen onderdeel van de officiële verenigingssite van de LKGT&T (Landelijke Kontaktgroep Travestie en Transseksualiteit). De site bevat een chat, een profielengedeelte analoog aan CU2 of Hyves waar men een beschrijving van zichzelf kan geven met foto, een contactadvertentiegedeelte, een prikbord, forum, makeup-tips, links en travestiegerelateerd nieuws.
Het forum is voor veel mannen de eerste stap in hun vrouw zijn. Dit onderdeel heeft een naam om de dikwijls felle discussies die bij tijd en wijle wordt uitgevochten.
Travestie.org werd in 1998 opgericht door o.a. Sacha, Natalie en Johnn om in een laagdrempelige behoefte te voorzien voor travestieten en transseksuelen, om ervaringen en verhalen uit te wisselen. Talloze dames deden hier hun coming-out en konden stappen zetten en uit de kast komen. Iets wat in het pre-internettijdperk minder goed mogelijk was, zo niet onmogelijk.
Travestie.org organiseert twee keer per jaar een party in een bekende club nabij Rotterdam. Voor een all-in prijs kun je de vrouw in je de ruimte geven, eten, dansen en feesten in een beschermde maar ontspannen omgeving. Ook deze drukbezochte feesten leveren elke keer coming-outs op.
Het is moeilijk in te schatten hoeveel Travestie.org bijdraagt aan de travestiewereld en hoeveel invloed ze heeft. Feit is wel dat klonen een kort leven hebben.
Voor velen is het een essentieel hulpmiddel in hun gender- of omkleedconflict.
Naar mijn weten bestaan er geen vergelijkbare sites in een andere taal dan het Nederlands. De enige site die vermoedelijk vergelijkbaar is met Travestie.org is theangels.com uit Groot-Brittannië
liefs, Josette
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Josette,
Ik vind het een heel goed stukje tekst (mijn complimenten!) , op één zin na die ik liever weg zou laten:
Groetjes,
Frederique
Ik vind het een heel goed stukje tekst (mijn complimenten!) , op één zin na die ik liever weg zou laten:
Je beschrijft travestie.org - het voegt m.i. niets toe om andere forums zwart te maken.Josette schreef:Feit is wel dat klonen een kort leven hebben.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- isabel
- dagelijks aanwezig
Als ik dat adres opzoek krijg ik iets heeeeeeel anders...Josette schreef:theangels.com[/color]
ik zou er maar www.theangels.co.uk van maken
-x-
isa
- johnn
- Contacteer:
Hallo Josette,
Even een toevoeging/aanvulling/verbetering (wat je wilt) op persoonlijke titel.
Volgens mij is www.travestie.org al ietsjes 'ouder' dan van 1998.
Ik kan het hier niet precies meer terug vinden maar zo op mijn geheugen afgaand al sinds 1993 of 94 (mogelijk zelfs nog iets eerder).
Sascha is idd de oprichtster van travestie.org maar heeft in het begin Kitty en Jolanda als medebestuursleden gehad.
Ik ging in die tijd wel persoonlijk met deze 3 om, en heb dus best wel eens wat meegepraat en gedacht, maar had in het begin geen 'echte' rol in het geheel.
Sterker nog, er is zelfs actie gevoerd (min of meer) om mij Ops te maken in de chat (Sascha wilde dat eigenlijk niet aangezien ik geen T* ben).
Onder 'druk' van de chatleden is zij toen (noem het maar) overstag gegaan. (overigens heb ik later nog wel wat taken (of beter gezegd, taakjes) gedaan voor de site (op verzoek van Sascha, Kitty en Jolanda).
Nadat Sascha, Kitty en Jolanda (door diverse oorzaken) geen zin, tijd en gelegenheid meer hadden om de site en de chat te runnen (met als gevolg dat deze bijna een zachte dood stierf) hebben Pamela, Lisa, Paula, Natalie en ik (in willekeurige volgorde) de zaak over kunnen nemen van Sascha.
Ik draai dus al wel vanaf het begin hier mee, maar dan meer vanaf de zijlijn zeg maar en als 'gewoon' bezoeker (tot aan de overname).
Die overname is (maar ook dat komt even los uit mijn geheugen) een jaar of 4, 5 geleden geweest.
Nu hoeft dit bovenstaande natuurlijk niet in zijn geheel in het bericht verwerkt te worden, maar is meer bedoeld als wat achtergrond informatie en om wat data 'juist' te krijgen.
Even een toevoeging/aanvulling/verbetering (wat je wilt) op persoonlijke titel.
Volgens mij is www.travestie.org al ietsjes 'ouder' dan van 1998.
Ik kan het hier niet precies meer terug vinden maar zo op mijn geheugen afgaand al sinds 1993 of 94 (mogelijk zelfs nog iets eerder).
Sascha is idd de oprichtster van travestie.org maar heeft in het begin Kitty en Jolanda als medebestuursleden gehad.
Ik ging in die tijd wel persoonlijk met deze 3 om, en heb dus best wel eens wat meegepraat en gedacht, maar had in het begin geen 'echte' rol in het geheel.
Sterker nog, er is zelfs actie gevoerd (min of meer) om mij Ops te maken in de chat (Sascha wilde dat eigenlijk niet aangezien ik geen T* ben).
Onder 'druk' van de chatleden is zij toen (noem het maar) overstag gegaan. (overigens heb ik later nog wel wat taken (of beter gezegd, taakjes) gedaan voor de site (op verzoek van Sascha, Kitty en Jolanda).
Nadat Sascha, Kitty en Jolanda (door diverse oorzaken) geen zin, tijd en gelegenheid meer hadden om de site en de chat te runnen (met als gevolg dat deze bijna een zachte dood stierf) hebben Pamela, Lisa, Paula, Natalie en ik (in willekeurige volgorde) de zaak over kunnen nemen van Sascha.
Ik draai dus al wel vanaf het begin hier mee, maar dan meer vanaf de zijlijn zeg maar en als 'gewoon' bezoeker (tot aan de overname).
Die overname is (maar ook dat komt even los uit mijn geheugen) een jaar of 4, 5 geleden geweest.
Nu hoeft dit bovenstaande natuurlijk niet in zijn geheel in het bericht verwerkt te worden, maar is meer bedoeld als wat achtergrond informatie en om wat data 'juist' te krijgen.
Groetjes,
- johnn
- Contacteer:
Is een goede Wendy.......ik heb altijd met windows9x gewerkt (en nooit op I-net met windows3.xx geweest.......althans niet zoals nu. Dat was nog de BBS'en tijd, dus DOS), moet dus W95 geweest zijn ..........en dus de site vanaf 1995 (ongeveer).
Zat ik er met mijn geheugen niet zo heel ver naast
Zat ik er met mijn geheugen niet zo heel ver naast
Groetjes,