Even voorstellen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Geri
daar ben ik weer

Even voorstellen

Bericht door Geri »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Geri en ik ben nieuw op dit forum. In maart 2001 heb ik mij gemeld bij het VU ziekenhuis in Amsterdam na de voor vele bekende strijd. Half februari van dit jaar ben ik met de hormoon behandeling begonnen en vanaf eind Maart leef ik volledig als vrouw. Sindsdien heb ik veel positieve reacties en steun ontvangen van familie, buren en vrienden. Ik werk als verkoopmedewerkster op een benzinestation, waar mensen van allerlei pluimage komen. Daar heb ik dan ook mijn eerste negatieve ervaringen gehad, die mij flink schokte. Ik heb twee keer een aanvaring gehad met groepjes marrokanen, die mij midden in de winkel met alle klanten erbij volledig verrot scholden en mij bedreigden om het leven uit mij te slaan. Ik was totaal verbijsterd dat dit soort mensen hier in Nederland rond lopen, vooral omdat 95% van de klanten die ik help er totaal geen moeite mee hebben.
Ik heb aan mijn baas dan ook gemeld, dat wanneer dit mij weer gebeurd, ik deze mensen aangeef voor discriminatie. Gelukkig staan mijn baas en collega's volledig achter mij en steunen mij in alles.
Dit was voor mij dus een zeer vervelende start van de RLE, ik begrijp dat het in het begin moeilijker is dan wanneer je een stuk verder bent met de hormoonbehandeling. Ik ga dan ook vol goede moed mijn nieuwe toekomst tegemoet en laat mij niet intimideren door een paar van die mafkezen. Hebben jullie ook van die nare reacties gehad?

Groetjes Geri
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Geri,

Welkom dan maar :D

Fijn om te horen dat je zoveel steun en acceptatie ondervindt... da's niet altijd zo... maar dat hoef ik je niet uit te leggen.

Je ervaring met die groep Marokkanen is inderdaad behoorlijk bedreigend en traumatiserend. Dat soort ervaringen is me - gelukkig - nog bespaard gebleven. Maar het zou wel een goed idee zijn om dit soort ervaringen eens in kaart te brengen, te verzamelen en in een soort zwartboek te bundelen.

Daarnaast lijkt het me zinvol om eens te kijken hoe we met dit soort reacties om gaan. Wat is de beste - of wat in elk geval een werkbare - strategie???

Mooi idee voor een nieuwe draad, die ik dan ook maar gelijk open.

Bedankt voor 't idee en liefs,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Plaats reactie