ontstoken oorringgaatje

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fienzie
is nieuw hier
Contacteer:

ontstoken oorringgaatje

Bericht door Fienzie »

hi,

ik heb sinds een maand ofzo gaatjes laten schieten in mijn oren.
Maar nu heb ik een probleem. :(
Mijn linkeroor ontsteekt!
Kan iemand me tips geven wat ik daar kan aan doen?
Ik denk niet dat ik allergisch ben aan de oorring, want het zijn de allereerste dikke knopjes die er nog in zitten. En aangezien de rechterkant helemaal niet ontstoken is, moet er toch iets mis zijn denk ik.
Heeft iemand een tip?
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Heb je er sterilon bij? En heb je wel genoeg 'gedraait' aan je zweerknopje? :)
Nance
daar ben ik weer

Bericht door Nance »

Echt goud erin....das over het algemeen de beste oplossing...Mag dus geel of wit goud zijn...
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Als je geen sterilon gebruikt kan het al heel snel mis gaan.

Heb het ooit eens gehad, binnen een paar dagen gloeide de hele zijkant van mijn hoofd.

Niks aan te doen als het eenmaal ontstoken is: dan moet 'ie eruit, en moet je het later nog eens laten schieten.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Klinkt als een horror verhaal Wendy. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet dat meisjes vaak zelf gaatjes prikken met een hete naald, althans als ik mijn vrouw moet geloven (en dat doe ik hoor). Gelukkig is mijn dochter voorlopig nog huiverig.
Ik hou het nog maar even bij mijn magneetjes; ik had me al verzoent met het feit dat ik ze tijdens het feest kwijt zou raken, maar ze hebben het de hele avond uit gehouden.

Irene
Kleine stapjes
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ik heb in de loop van de tijd heel wat gaatjes laten schieten (heb er nu 6) en een paar piercings laten zetten, en dat was de enige keer dat het mis ging.
miss_kimberly1962
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door miss_kimberly1962 »

Hallo, ik heb twee adviezen
1. neem contact op met de persoon die het gedaan heeft en vraag advies, misschien toch een allergische reactie.
2. zeker er niet uithalen, meerdere malen (6 a 8) per dag desbetreffende oorlel schoonspoelen (gebruik geen zeep of shampoo) onder de kraan en oorbel draaien, oorbel zeer regelmatig draaien op de dag, in het begin elk kwartier. Zorg dat je vingers en nagels schoon zijn en blijven. Ontsmetten alleen s'morgens en s'avonds, dus niet meer dan twee keer per dag.
Succes
groetjes Kimberly
Fienzie
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door Fienzie »

hey, bedankt voor jullie reacties.
de vrouw die mijn gaatjes geschoten heeft, had eerst mijn oor ontsmet en zei dat ik gewoon elke dag eens aan mijn knopjes moest draaien. Dit heb ik ook gedaan. maar sterilon? dat ken ik niet hoor.
ik zal jullie tips proberen volgen maar zou wel liever mijn gaatjes houden hoor! (ik moet zaterdag naar een trouw :-? )
bedankt!
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Als je geen Sterilon bij de hand hebt kun je ook gewoo desinfecterende alcohol gebruiken of desnoods aftershave of parfum
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

hallo Fienzie, ik zou het toch gewoon bij sterilon houden. Vreemd dat je dat niet verteld is bij het plaatsen van je oorbellen. Parfum lijkt mij erg scherp om te gebruiken. Sterilon goed tegen je oor aan druppelen en ronddraaien maar met je oorbel. Even doorzetten, niet te snel je oorbel eruit halen hoor. Succes, groetjes elsa
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nou sterilon is eigenlijk ook veel te agressief om piercings te ontsmetten. Hierdoor houd je het wondje open en duurt het genezingsproces veel langer. Bij een professionele piercing-shop zullen ze je dat dan ook NOOIT aanraden. Als je een nikkelallergie hebt zijn titanium oorbellen het veiligst om te gebruiken.

Schoonmaken van je oorbellen moet je minimaal 6 weken blijven doen.

Ga onder de douche staan. Was eerst je handen grondig met unicura-zeep. Zeep daarna goed je oorbellen in met de unicura zeep. Draai en schuif de oorbel ook voorzichtig zodat de unicura ook in het wondje komt.
Spoel de oorbellen daarna zeer grondig af met lauwwarm water en draai en schuif de oorbel daarbij weer zodat alle zeeprestjes wegspoelen.

Dep je oorbellen en oren na het douchen goed maar voorzichtig schoon en bedruppel daarna zowel de oren als de oorbellen met Chloorhexidine druppels. Schuif en draai de oorbellen nog 1x zodat de chloorhexidine oplossing ook in het wondje komt.

Dit schoonmaakritueel moet 2x per dag, 2 weken lang gedaan worden inclusief de druppels, na die 2 weken volstaat alleen wassen met Unicurazeep 2x per dag voor nog 4 weken. Daarna wel af en toe blijven draaien met schone handen.
Pas na minimaal 8 weken je eerste staafjes vervangen door nieuwe, andere exemplaren.

Succes!

xxx
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ik heb net ff gekeken:
Sterilon = chloorhexidine-gluconaat;
Dat klinkt toch wel als hetzelfde.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Het is idd dezelfde werkzame stof maar een veel lager percentage waardoor de huid minder geprikkeld raakt en sneller geneest.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

op zich vind ik het maar vreemd dat je niets van sterilon gehoord heb van de vrouw die de gaatjes geschoten heeft. Toen ik ze liet schieten kreeg ik zelfs een klein flesje mee om te ontsmetten incl. een gebruiksaanwijzing en waarschuwingen tegen bijwerkingen. Zelfs als het mislukte dan kon ik zo nieuwe laten schieten na zes weken.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Plaats reactie