Jaloers ?!

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Diego
ff weer wat posten

Jaloers ?!

Bericht door Diego »

Ik heb een vraag/stelling:

Nu het weer mooi weer begint te worden eindelijk zie je veel vrouwen in harstikke leuke jurkjes en rokjes lopen. Ik wil nou niet zeggen dat ik er helemaal knettergek van word, maar ik ben er stikjaloers op dat ZIJ wel in die vreslijke leuke kleding "mogen"lopen en wij niet !

Ik ben niet iemand die heb in mijn gardarobe duikt en aantrekt wat ik leuk vind en de deur achter mij dichttrek.

Het zou toch zo moeten zijn dat wij zonder nagekeken te worden gewoon aan zouden mogen trekken wat wij leuk vinden en gaan ? Ik heb van die dagen dat ik daar niet tegen kan. Zeker in de zomertijd. Vrouwen kunnen lekker aantrekken wat ze willen, wij zijn aan die belachelijk broeken geketend ! Kortom ligt dat nou aan mij dat ik daar enigszins niet goed van word of hebben jullie daar ook een probleem mee ?
(zucht . . . was ik maar een vrouw . . . )

Liefs Lana
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Lana,

Nou kan ik wel zeggen, dat ik dat lekker wel doe, maar dat is niet representatief. Ik kan me jouw frustraties wel voorstellen. Ik heb pas een paar zomerjurkjes gekocht en vind dat heerlijk om te dragen.

Maar voor de meeste T's is de zomerperiode afzien, zeker als het warm is. Natuurlijk mag je erbij lopen zoals je wilt, maar de opzet is toch om er als een vrouw uit te zien. EN helaas hebben de meesten daar nogal wat bij te camoufleren. En dat gaat nou eenmaal minder goed als de mussen dood van het dak vallen.
Het alternatief is om toch naar buiten te gaan, maar dan moet je er op rekenen dat je de aandacht trekt.
Cyn.
Diego
ff weer wat posten

Bericht door Diego »

Dat naar buiten gaan doe ik dus niet, niet omdat ik zo vreslijk mannelijk eruit zie, integendeel vind ik zelf, maar ja mijn vrouw vind het allemaal prima, maar als ik ga stappen doorbreek ik een grens die zij niet zo fijn vind (denk ik).

Ach laat ik het maar een luxeprobleem noemen.

Liefs Lana.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hallo Lana,

Ik durf wel te bekennen dat ik ook erg last heb van jaloerse gevoelens op mooie zomerdagen. Ik vraag me dan af wat dat veroorzaakt ... ga ik toch af op het supervrouwelijke? Is het dan toch alleen de kleding waar ik gevoelig voor ben? Of is het juist de vrijheid zien, die je zelf zo graag zou willen hebben. Ik kom er (nog) niet uit, maar het kan wel heel erg mijn stemming beïnvloeden. Nog meer jaloezie voel ik bij het zien van vrouwen met mooi lang haar ... over de combinatie met zomerjurken maar niet te spreken :-?

Groetjes,

Joyce
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joyce.. oneindige lieverd van me.
De jurken kan je hebben .. meer dan menige vrouw.
Voor de haren is ook een prima oplossing.
En dat laatste gaat je ook heus lukken, lief..

xxx
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Wel ook voor ons Travo's is het mogelijk om dan een lekker zomers jurkje aan te trekken en uit tegaan. Alleen is de pruik op erg warm en de protheses willen moeilijk op hun plaats blijven. En voor het wegwerken van iets anders heb ik dan een hele strakke onderrok zodat mijn bobbel bij mijn onderbuik niet zichtbaar is.
Alleen bij meer dan 30 graden blijf ik liever thuis dan te gaan winkel enz. Dat komt wel weer in het najaar. Ik heb nu eenmaal in de warmere periode minder behoefte om mij te transformeren tot vrouw.

Lieve Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Nathalie,

Even off topic, maar wie zit er toch bij je op schoot? :wink:

Greetz,

Nicole
Let it be..
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

On topic: :P

Sja ik liep gister met een dunne lange lichtblauwe ok door de stad, en niemand die mij gek aankeek hoor :)

Alhoewel ik net zo lief in een gewone leuke jenas broek loop. Maarja een rokje is nu eenmaal wat lekkerder om te dragen met dit weer..

Dus het kan best wel, jaloers was ik vroeger, nu ben ik happy! :D

* denkt.. wat zal ik zo eens aantrekken.. :D *
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Nicole-vt schreef:Nathalie,

Even off topic, maar wie zit er toch bij je op schoot? :wink:

Greetz,

Nicole
De bloedmooie Pamela Anderson look-a-like...
http://www.travestie.org/html/profielen ... hp?id=3295
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Florieke19 schreef:On topic: :P

Sja ik liep gister met een dunne lange lichtblauwe ok door de stad, en niemand die mij gek aankeek hoor :)

Alhoewel ik net zo lief in een gewone leuke jenas broek loop. Maarja een rokje is nu eenmaal wat lekkerder om te dragen met dit weer..

Dus het kan best wel, jaloers was ik vroeger, nu ben ik happy! :D

* denkt.. wat zal ik zo eens aantrekken.. :D *
Ja maar in jou geval is het niet gek dat ze je niet raar aankijken. Jij leeft als vrouw en bent een vrouw (misschien fysisch nog niet, maar geestelijk wel). :D
Ik ben soms ook wel eens jaloers dat ik dat niet zomaar kan, even een rok of jurk aandoen als het zo warm is, maarja, het zij zo toch? :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat er hier altijd zoveel zijn die vrouwelijkheid koppelen aan het dragen van jurkjes.

Als ik even in mijn omgeving/werk rondkijk komt dat bijna niet voor. Jurkjes dragen. Het is kennelijk voor velen de ultieme methode...

Zomaar een gedachte... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Chantal heeft gelijk. Vrouwelijkheid kun je niet aan kleren of make-up koppelen.

Ben ik ineens een wijf met hakken onder herenkleren? :-? Neen :wink:
liefs, Josette
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Chantal C. schreef:Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat er hier altijd zoveel zijn die vrouwelijkheid koppelen aan het dragen van jurkjes.

Als ik even in mijn omgeving/werk rondkijk komt dat bijna niet voor. Jurkjes dragen. Het is kennelijk voor velen de ultieme methode...

Zomaar een gedachte... :wink:

Ik heb mij daar ook wel eens over verbaasd. Men wil niet opvallen als vrouw over straat, maar men trekt wel kleding aan waar je de moderne vrouw momenteel nauwelijks in ziet lopen... :wink:

Kijk inderdaad eens goed om je heen...

Kit
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Het is wel zo dat je om je heen ziet wat je wil zien. Ik zie bijvoorbeeld een hoop vrouwen in (strand/zomer)jurkjes rond wandelen. Maar dat kan er ook aan liggen omdat ik er op let.
Net als het verhaal van je eigen auto. Als je hem wil kopen denk je dat niemand zoiets heeft, terwijl op het moment dat je hem gekocht heb zie je ineens overal diezelfde auto rijden. Terwijl je hem normaal nooit zou opvallen.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hallo,

Vandaag ook eens op gelet: waar normaal plm. 5% van de vrouwen een rok/jurk draagt lag dat vandaag boven de 50% (het was een van de weinige dagen dat er meer vrouwen in een rok(je)/jurk liepen dan in zo'n ^@#%$&#^%-spijkerbroek). Van de dames die in rokken/jurken liepen. liep ongeveer 20% in een jurk.

Blijft mijn vraag: wil je er bij lopen als een vrouw, of wil je er bij lopen als jezelf. In dat laatste geval maakt het niet uit wat overige mensen (m/v/t/h/l/q) dragen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie