Hulp bij Gender-problemen

Algemeen

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Edith schreef: Ik ben volgens mij de transseksueel die het dichtste bij het UMCG woont. Afgelopen maandag had ik om kwart over tien een afspraak bij de gynaecoloog van het genderteam. Om tien uur hoorde ik het carillon van de Martinitoren spelen terwijl ik nog thuis was. Vervolgens ben ik rustig naar het UMCG gelopen. En het was nog geen kwart over tien toen ik, aangemeld en al, in de wachtkamer van de afdeling gynaecologie zat te wachten totdat ik opgeroepen werd. :)

Groetjes,
Edith
Tot voor kort werd ik behandeld in het Zeeweg Ziekenhuis hier op letterlijk steenworp afstand.... Was zeker heerlijk :D Nog geen 5 minuten lopen...
Nu gaan ze dat ziekenhuis slopen en moet ik helemaal naar Haarlem Zuid in het Kennemer Gasthuis, EG. Meteen een half uur onderweg met de auto...:-?

Kit.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Tijn schreef:joh, je loopt in een kwartier van het AZG (UMCG, maar AZG is veel toffer :P ) naar de mediamarkt en terug :lol: als je stevig doorloopt, maar toch :D
Joh. Dat moet je wel heel stevig doorlopen. :lol:
Tijn schreef:chantal, met drastisch bedoelde ik zoiets als dat je in groningen na 3 gesprekken klaar zou zijn en bij de vu na 10 ofzo, dat ze daar zulke andere methodes hebben.
Drie gesprekken zijn wel heel erg weinig Tijn. Maar de onderzoeken bij de afdeling Algemene Psychiatrie (waar je bij het UMCG begint) kunnen wel snel. In mei 2005 heeft m'n huisarts mij aangemeld, in juni had ik het intakegesprek en in augustus werd de diagnose gesteld. De co-assistent, die mij interviewde, had in juli ook nog drie weken vakantie. Maar nadat de diagnose werd gesteld ging het veel langzamer. Ik had drie gesprekken met de psychiater van het genderteam en ik kreeg op 30 november 2005 het groene licht. Vrijdag 17 maart 2006 werd ik door de gynaecoloog van het genderteam gebeld dat de uitslag van de bloedtest goed was en dat ik mocht beginnen met de hormonale behandeling. En vanwege de lange wachtlijst was het in eerste instantie eind mei/begin juni geworden maar de maatschappelijk werkster heeft nogal wat druk uitgeoefend zodat er extra plaatsen vrijkwamen. Ik denk dat de gehele procedure bij de VU of bij het UMCG, wat de tijd betreft, niet zoveel van elkaar verschillen.

Groetjes,
Edith
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Kitty Mermaid schreef:
Edith schreef: Ik ben volgens mij de transseksueel die het dichtste bij het UMCG woont. Afgelopen maandag had ik om kwart over tien een afspraak bij de gynaecoloog van het genderteam. Om tien uur hoorde ik het carillon van de Martinitoren spelen terwijl ik nog thuis was. Vervolgens ben ik rustig naar het UMCG gelopen. En het was nog geen kwart over tien toen ik, aangemeld en al, in de wachtkamer van de afdeling gynaecologie zat te wachten totdat ik opgeroepen werd. :)

Groetjes,
Edith
Tot voor kort werd ik behandeld in het Zeeweg Ziekenhuis hier op letterlijk steenworp afstand.... Was zeker heerlijk :D Nog geen 5 minuten lopen...
Nu gaan ze dat ziekenhuis slopen en moet ik helemaal naar Haarlem Zuid in het Kennemer Gasthuis, EG. Meteen een half uur onderweg met de auto...:-?
Dan had jij helemaal geluk. :) Op steenworpafstand bij mij vandaan woont een transseksuele studente psychologie. Zij woont nog dichter bij het UMCG maar zij is onder behandeling bij de VU.

Groetjes,
Edith
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

hmm, volgens mij had ik namelijk ergens gelezen over iemand die na 3 gesprekken mocht beginnen aan hormonen enzo, maar ik kan me vergist hebben.
kan ook gewoon zijn omdat ik niet zo heel veel van het hele voorbereidingsproces weet behalve dat je naar je dokter moet, babbelen met dat team en dan beginnen met je rle...
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Tijn schreef:hmm, volgens mij had ik namelijk ergens gelezen over iemand die na 3 gesprekken mocht beginnen aan hormonen enzo, maar ik kan me vergist hebben.
Dat gebeurde vroeger nog weleens... Versnelde procedure... Tegenwoordig zijn ze daar wat voorzichtiger mee. Gemiddeld moet je rekenen op 6 a 8 gesprekken alvorens je "groen" krijgt. Tijdens de RLE heb je overigens ook de gesprekken nog om de 3 maanden...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

okee =) over een week of 3 weet ik dit hopelijk allemaal wel want dan ga ik zowaar naar een of andere bijeenkomst voor transen en maybe-transen in groningen 8) met chocolademelk die speciaal voor mij wordt ingeslagen :D
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Maybe-transen?? Nieuwe term?

"...speciaal voor mij wordt ingeslagen..." Ingeslagen... klinkt alsof er een heel fust wordt geregeld :D Tjonge, hoeveel liter drink jij van dat spul dan?

Kitty :wink:
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Tijn schreef:okee =) over een week of 3 weet ik dit hopelijk allemaal wel want dan ga ik zowaar naar een of andere bijeenkomst voor transen en maybe-transen in groningen 8) met chocolademelk die speciaal voor mij wordt ingeslagen :D
Een bijeenkomst voor transen en maybe-transen? :o Goh, mij is helemaal niks bekend over zo'n bijeenkomst. Op dit weet ik dat er de reguliere T&T-avonden zijn waar zo af en toe eens een transseksueel komt en dat Humanitas Groningen binnenkort een herstart gaat maken met de Virgin groep. En de transmeidengroep heeft vrijdag een bijeenkomst in het UMCG dus dat het ook niet zijn. Tijn, je maakt me wel nieuwsgierig als rasechte Stadjer wat voor bijeenkomst dat is voor transen en maybe-transen. 8)


Groetjes,
Edith
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

met maybe-transen bedoel ik mensen die het niet zeker weten :wink:
en kitty, het gaat met liters tegelijk, net zoals frikandellen, maar die zijn er volgens mij niet :P

edith: volgens mij was het inderdaad die virgin groep of iets dergelijks, ik ken via m'n stiefmoeder een v->m trans ( kun je die dan trouwens aanspreken als mannelijke trans of moet dat met het geboortegeslacht :-? ) en die vertelde mij een tijdje geleden al dat ie met drie anderen dit gaat organiseren, zou dan iedere 2de zondag van de maand zijn vlakbij de A-kerk, en hij had het ook over humanitas
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Tijn schreef:met maybe-transen bedoel ik mensen die het niet zeker weten :wink:
Dan ben je in mijn ogen geen trans... Je weet het of je weet het niet... Als je je misplaatst voelt in je lichaam weet je dat. Geen haar op je hoofd die daar dan over twijfelt...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Chantal C. schreef:Dan ben je in mijn ogen geen trans... Je weet het of je weet het niet... Als je je misplaatst voelt in je lichaam weet je dat. Geen haar op je hoofd die daar dan over twijfelt...
Je weet m.i. niet dat je trans bent , maar je weet dat je een vrouw bent, zij het met een lichaam wat niet bij je past. Ik heb ook lang lopen emmeren eer ik had geaccepteerd dat ik transseksueel zou zijn.

Kit
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

Je weet het of je weet het niet...
nou, dat is wat nieuws, volgens mij zijn er heel veel mensen die erover twijfelen :-? Vergeet niet de travestieten die later ook transseksueel blijken te zijn, lijkt me niet dat die zich dan eerst travo noemen en later trans.
En het lijkt me niet dat je naar bed gaat en het niet weet, wanneer je dan weer wakker wordt ineens compleet overtuigd bent. Kan aan mij liggen hoor, ik twijfel er nu ongeveer een jaartje over ofzo
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Tijn en Chantal,

Velen hebben een travestie-periode gehad voor hun transitie. Zij zijn dan echter geen travestiet, maar toch transseksueel. Amnderen hebben een androgyne peiode gehad, zoals ik. Ook ik ben transseskueel.

Weet je of je transseksueel bent...? Nee, niet altijd. Je weet dat je in een verkeerd lichaam zit. Dat wel. Toen ik dat begon te beseffen, dus zeg maar rond mijn 20e jaar, had ik geen computer, laat staan internet. Ik had nog nooit van de term transseksualiteit gehoord. Pas veel later begreep ik dat ikzelf dus mogelijk transseksueel zou zijn, maar het heeft nog een hele poos geduurd eer ik dat had geaccepteerd.

Ik denk dat je, wat Chantal ook schreef, niet kan twijfelen. Dat gevoel in het verkeerde lichaam te zitten heb je of je hebt dat niet. Wel kun je twijfelen of het traject wat voor je is en of dat jou biedt wat je ervan verwacht.

Kitty.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Kitty Mermaid schreef:Ik denk dat je, wat Chantal ook schreef, niet kan twijfelen. Dat gevoel in het verkeerde lichaam te zitten heb je of je hebt dat niet. Wel kun je twijfelen of het traject wat voor je is en of dat jou biedt wat je ervan verwacht.
Zelfs dat vraag ik me af. Toen ik in 2004 erkende dat ik "een deel vrouw" in mij had, had ik nog niet het gevoel ook "in het verkeerde lichaam te zitten". Dat gevoel is gegroeid (en was er inderdaad niet van de ene op de andere dag, en inderdaad waren er een bepaalde periode lang dagen dat ik dat wel had en andere dagen waarop ik dat niet had). Ik denk dat dat sterk met de acceptatie van die vrouw-kant te maken had.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

hmm, ik merk ook weer even een flinke fout in mn bericht.
Er staat "Vergeet niet de travestieten die later ook transseksueel blijken te zijn, lijkt me niet dat die zich dan eerst travo noemen en later trans." die 'niet' in het tweede zinnetje moet weg.
ik ben nog steeds van mening dat je het niet gewoon weet of het zo is of niet, maar dat je daar best een tijdje onzeker over kan zijn en er dus absoluut niet zeker van bent, terwijl het na een paar gesprekken met psychologen voor jezelf 100% zeker bent.
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Plaats reactie