Wordt ook beroemd met Google

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Wordt ook beroemd met Google

Bericht door Silvia_ »

Hallo allemaal,

Tot mijn verbazing blijkt dat ik wel heel erg gemakkelijk ben te vinden. Nadat ik één van de volgende zoektermen als zoekopdracht in Google had ingevoerd, was één van de eerste zoekresultaten in Google deze site met een onderwerp of reactie van mij binnen dit forum. Dit waren de uitgeprobeerde zoektermen:

Edith+Transseksueel
Edith+Transseksualiteit
Edith+Genderdysfoor
Edith+Genderdysforie

In juni hoefde ik me niet meer voor te stellen tijdens een bijeenkomst van Virgin in Amsterdam. "Jij bent Edith uit Groningen", werd er meerdere malen tegen mij gezegd. Als dit zo door gaat ben ik over een tijdje na Kelly de bekendste transseksueel van Nederland. :wink: Iets waar ik helemaal niet op zit te wachten. :-? Zou het mogelijk zijn dat de geplaatste onderwerpen of reacties binnen dit forum niet langer op deze manier in Google zijn te vinden?

Groetjes,
Edith
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

het is mogelijk om het forum niet te laten indexeren door google (en de andere zoekmachines)

je moet dan een bestand genaamd robots.txt in de root zetten met dit erin:

Code: Selecteer alles

User-agent: *
Disallow: /html/forum/
groetjes Ramona
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 838
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Hoe moet ik dan zoeken in het forum ? want de eigen search functie is al jaar en dag kapot.... :cry:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

tijgertje schreef:het is mogelijk om het forum niet te laten indexeren door google (en de andere zoekmachines)

je moet dan een bestand genaamd robots.txt in de root zetten met dit erin:

Code: Selecteer alles

User-agent: *
Disallow: /html/forum/
groetjes Ramona
Voor de al geposte berichten is dat te laat.
Google (en waarschijnlijk veel andere zoekmachines) bewaren de zoekresultaten in hun eigen database. Daarom tref je vaak zoekresultaten aan, die op de oorspronkelijke site alweer verdwenen zijn.

Overigens is het tamelijk naief van Edith om te denken dat je op internet onbekend kan blijven, als je ook maar enige informatie erop achterlaat.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ook daar is een oplossing voor... Met de META-tag NOCACHE kan je Google de opdracht geven niet je site in hun cache te plaatsen. Al reeds gecachde pagina's verdwijnen op den duur... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Re: Wordt ook beroemd met Google

Bericht door gast »

Edith schreef:Nadat ik één van de volgende zoektermen als zoekopdracht in Google had ingevoerd, was één van de eerste zoekresultaten in Google deze site met een onderwerp of reactie van mij binnen dit forum.
Groetjes,
Edith
Ik heb ook wel eens belorig mijn nick naam bij Google ingetikt. Natuurlijk kom ik uit op mijn eigen site, maar ook hier op het forum. Ik heb er niet zo'n moeite mee, maakr me alleen maar bekender dan ik al ben :P

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Als ik m'n eigen nick (niet WendyB) intik krijg ik twee pagina's met relevante links. 8)
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Re: Wordt ook beroemd met Google

Bericht door Silvia_ »

Kitty Mermaid schreef:Ik heb ook wel eens belorig mijn nick naam bij Google ingetikt. Natuurlijk kom ik uit op mijn eigen site, maar ook hier op het forum. Ik heb er niet zo'n moeite mee, maakr me alleen maar bekender dan ik al ben :P
Enkele collega's hebben mij op deze manier weten te vinden. Maar ook mijn manager. Voor een bepaald onderwerp of een reactie van mij werd ik aangesproken. En dat vond ik minder prettig. Om de drempel zo laag mogelijk te houden, zijn de meeste onderdelen van dit forum vrij toegankelijk. Nu krijg ik de indruk dat ik voortdurend gecontroleerd wordt. Op deze manier wordt mijn vrijheid van meningsuiting ingeperkt. En dat vind ik jammer. Overigens ben ik zeer voorzichtig met het vrijgeven van mijn persoonsgegevens op internet.

Edith
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Dorothy schreef: Voor de al geposte berichten is dat te laat.
Google (en waarschijnlijk veel andere zoekmachines) bewaren de zoekresultaten in hun eigen database. Daarom tref je vaak zoekresultaten aan, die op de oorspronkelijke site alweer verdwenen zijn.

Overigens is het tamelijk naief van Edith om te denken dat je op internet onbekend kan blijven, als je ook maar enige informatie erop achterlaat.

Dorothy.
Nope google ververst zijn database telkens. Daarom komt die bot ook terug
met dat in robots.txt is het hele forum (NIET de site zelf) binnen 1 a 2 maanden van google verdwenen.

Er zit natuurlijk een vertraging in das logisch. Maar je vind bij google echt geen onderwerpen die al een jaar weg zijn.

en dat naieve. Daarvoor hebben ze nicknamen uitgevonden :wink:
mireille schreef:Hoe moet ik dan zoeken in het forum ? want de eigen search functie is al jaar en dag kapot.... :cry:
Tjah daar is eigenlijk maar 1 oplossing voor: die search maken
Chantal C. schreef:Ook daar is een oplossing voor... Met de META-tag NOCACHE kan je Google de opdracht geven niet je site in hun cache te plaatsen. Al reeds gecachde pagina's verdwijnen op den duur... :wink:
Dan blijft het forum en de berichten nog via google vinden. En die metatag is voor wat anders bedoeld. Mijn oplossing werkt het beste. Daarmee weer je alle zoekmachines van het forum

Neem dat maar aan van een websiteontwikkelaarster :wink:
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Wordt ook beroemd met Google

Bericht door Dorothy »

Edith schreef:Nu krijg ik de indruk dat ik voortdurend gecontroleerd wordt. Op deze manier wordt mijn vrijheid van meningsuiting ingeperkt. En dat vind ik jammer. Overigens ben ik zeer voorzichtig met het vrijgeven van mijn persoonsgegevens op internet.
Je kan de wat "gevoeligere" onderwerpen posten op het afgeschermde forum. Daar zijn die ook voor bedoeld.
Het algemeen forum houd je dan voor onderwerpen, die je ook aan collega's zou kunnen vertellen.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 838
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

tijgertje schreef: Nope google ververst zijn database telkens. Daarom komt die bot ook terug
met dat in robots.txt is het hele forum (NIET de site zelf) binnen 1 a 2 maanden van google verdwenen.
Ja maar daar hebben we http://www.archive.org voor :P
tijgertje schreef: Er zit natuurlijk een vertraging in das logisch. Maar je vind bij google echt geen onderwerpen die al een jaar weg zijn.

en dat naieve. Daarvoor hebben ze nicknamen uitgevonden :wink:
mireille schreef:Hoe moet ik dan zoeken in het forum ? want de eigen search functie is al jaar en dag kapot.... :cry:
Tjah daar is eigenlijk maar 1 oplossing voor: die search maken


uhuh ? <- vraag me af of er al nieuws over is ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

mireille schreef:uhuh ? <- vraag me af of er al nieuws over is ?
'k Heb net ff gekeken, maar helaas. :-?
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Als alternatieve zoekfunctie kun je in Google intoetsen:

site:www.travestie.org

plus de zoektermen.

Dan krijg je googleresultaten op deze site
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Als ik alleen mijn naam *voor en achter* in tik op google, krijg ik al 4 relevante resultaten :o

Lekker boeie denk ik dan. Welkom in de 21e eeuw !
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Plaats reactie