Intake gesprek..

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Ik krijg af en toe het idee dat je bij een genderteam, of dat nou VU of UMCG is, mazzel moet hebben wie je treft. Een vriendin van me kan haar psychologe wel schieten, en wil het liefst er eigenlijk zo snel mogelijk uit om via het alternatieve traject verder te gaan. Een ander gaat letterlijk alles voor de wind: vriendelijke en behulpzame mensen...

Stof tot nadenken... Ligt dat nu aan de mensen die zich aanmelden, of moet je echt mazzel hebben wie je treft??? :-?

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Stof tot nadenken... Ligt dat nu aan de mensen die zich aanmelden, of moet je echt mazzel hebben wie je treft??? :-?
Je moet het treffen... Daarnaast moet je ze leren kennen, hun zwakke plekken vinden... Voorbeeld: Jos doe ik altijd lollig tegen, steek hem veren in zijn r**t. Ik hoef maar boe of bah te zeggen en hij rent voor me... Gemeen? Mwha... hij is gewoon beetje dom denk ik... hihi :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Kitty Mermaid schreef:Stof tot nadenken... Ligt dat nu aan de mensen die zich aanmelden, of moet je echt mazzel hebben wie je treft??? :-?
Leuke vraag.
Vanuit mijn gevoel denk ik dat beide punten waargheid zullen bevatten.
Sommige mensen zijn plooibaarder, andere minder. En dat geldt voor zowel hulpvrager als hulpverlener.

Dan is er denk ik nog een derde invloedsfactor, en dat is de persoonlijke klik.

Zou leuk zijn om hier een onderzoekje naar uit te voeren.
Cyn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Cynthia schreef: Zou leuk zijn om hier een onderzoekje naar uit te voeren.
Staat op Isis....
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Kitty Mermaid schreef:Ik krijg af en toe het idee dat je bij een genderteam, of dat nou VU of UMCG is, mazzel moet hebben wie je treft.
Bij het UMCG ligt de zaak toch iets anders dan bij de VU. Je intakegesprek, de sociale anamnese, de computerdiagnostiek en de vervolggesprekken vinden plaats op de afdeling Algemene Psychiatrie. Tijdens dit moment heb je nog niks met het genderteam te maken. Pas nadat de diagnose is gesteld en je het een extreme genderidentiteitsstoornis, dan word je aangemeld bij het genderteam. Het genderteam is een klein team. Je hebt altijd met dezelfde mensen te maken. Ik moet trouwens zeggen dat zowel Prof. Dr. Weijmar-Schultz (gynaecoloog van het genderteam) als Astrid Elliott (maatschappelijk werkster van het genderteam) hele goede mensen zijn waar je niet snel ruzie mee zult krijgen. Dus bij het genderteam van het UMCG heb je altijd mazzel. :D


Edith
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Edith, wel ff doorheen de vele meningen hier, wie opereert dan in Groningen nu op dit moment.....???

Zelf heb ik op Isis ook al aangegeven, dat ik niemand meer slecht wil maken, maar alleen de stelling wil bevestigen over het VU, dat het ook un beetje aan ligt, wie je als begleider daar krijgt....ik heb dus over die jaren merdere gehad en ze waren best verschillend.... :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie