Ontharings creme. Welke?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lisa19
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 25, 2002 23:27

Ontharings creme. Welke?

Bericht door Lisa19 »

Hoi iedereen,

Ik lees al af en toe dit forum, en besloot toch maar eens iets te posten.
Ik ben al een aantal jaar een 'stiekeme' Travestiet (ik ben pas 19 jaar, en woon nog thuis - vandaar) en kan nu eindelijk wat serieuzer met mijn tweede natuur aan de gang.

Ik wil graag mijn lichaam glad hebben. Dat houdt in mijn benen, geslachtsdeel, billen, armen en noem maar op. Ik heb het al eens geschoren, maar dat is een hele klus. Vooral tussen mijn benen is dat verre van gemakkelijk, zoals jullie waarschijnlijk wel weten.
Ik heb wel eens gelezen dat jullie het over ontharingscreme hadden, en ik vroeg me af wat jullie voor merk/soort aanraden.

Ik heb een gevoelige huid, en de creme moet dan ook zo mild mogelijk zijn. En als ik dan toch alles onthaar, kan ik dat voortaan ook voor mijn baardgroei gebruiken in plaats van het te scheren.

Dus mijn vraag is welk product jullie aanraden?
Na het opbrengen van de creme, hoe lang duurt het dan totdat er weer haargroei is?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Lisa
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ontharings creme. Welke?

Bericht door ilona »

Hoi Lisa,
Lisa19 schreef:Ik wil graag mijn lichaam glad hebben. Dat houdt in mijn benen, geslachtsdeel, billen, armen en noem maar op. Ik heb het al eens geschoren, maar dat is een hele klus. Vooral tussen mijn benen is dat verre van gemakkelijk, zoals jullie waarschijnlijk wel weten.
Ik heb wel eens gelezen dat jullie het over ontharingscreme hadden, en ik vroeg me af wat jullie voor merk/soort aanraden.
Het merk maakt niet zoveel uit hoor... alleen Veet ben ik niet zo kapot van... irritaties enzo. Maar dat kan evengoed aan mij liggen. Zelf "zweer" ik bij Melt.

Lisa19 schreef:Ik heb een gevoelige huid, en de creme moet dan ook zo mild mogelijk zijn. En als ik dan toch alles onthaar, kan ik dat voortaan ook voor mijn baardgroei gebruiken in plaats van het te scheren.
Nee, nee en nog eens nee. Je gezicht heeft een aanmerkelijk gevoeliger huid dan je armen, benen, schaamstreek en oksels. Met een ietsiepietsie pech, loop je weken met brandblaren.
Je baardgroei is maar op één manier aan te pakken... laseren...
Lisa19 schreef:Dus mijn vraag is welk product jullie aanraden?
Na het opbrengen van de creme, hoe lang duurt het dan totdat er weer haargroei is?
Het antwoord zal je niet dankbaar maken... een paar dagen? Een week? Twee weken? Nou, dan heb je het echt maximaal gehad. Wil je er langer van verlost zijn, dan zul je aan het harsen/epilady/silkepil concept moeten. Of aan de Androcur... Maar ja... of je dat er voor over hebt???

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Hoi Lisa,

Ik heb lange tijd een ontharingsspray van het huismerk van "Het Kruidvat" gebruikt. Het resultaat was prima en de prijs ook aangenaam. De haartjes komen, zoals Ilona al aangaf, wel vrij snel terug. Ik denk dat je iets langer van je gladde benen geniet als dat je het scheert.

Onlangs heb ik tot twee maal toe verkeerde spuitbussen bij "het Kruidvat" gekocht. Hierdoor kwam er maar een piepklein straaltje uit. Ik heb mijn klacht bij "het Kruidvat" neergelegd en kreeg een flauw antwoord dat het de aandacht heeft ......

Ik weet dus niet of ik een paar toevalstreffers had en dat de andere flessen nog steeds goed zijn. Het is in ieder geval het proberen waard. Houd er wel rekening mee dat het een flink sterke geur verspreidt, die wel even in je huis blijft hangen.

Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Lisa19
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 25, 2002 23:27

Bericht door Lisa19 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Nog een vraagje dan. Ik heb gelezen dat je door middel van scheren donkerdere en stuggere haren groeit op je benen. Ik vroeg me af of dit ook het geval is bij het gebruiken van ontharingscreme?

Helaas is het op dit moment in mijn leven niet mogelijk om constant mijn benen geschoren te hebben, en als mijn haar donkerder teruggroeit na het er af gehaald te hebben is het wellicht beter om een alternatief te vinden.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Lisa19 schreef:Ik heb gelezen dat je door middel van scheren donkerdere en stuggere haren groeit op je benen.
Valt nogal mee hoor. Zo voelt het omdat de haartjes zijn afgesneden en dat voelt nou eenmaal stekelvarkerig aan ;-)
En donkerder worden ze er niet van.
Lisa19 schreef:Ik vroeg me af of dit ook het geval is bij het gebruiken van ontharingscreme?
Nee.
Lisa19 schreef:Helaas is het op dit moment in mijn leven niet mogelijk om constant mijn benen geschoren te hebben, en als mijn haar donkerder teruggroeit na het er af gehaald te hebben is het wellicht beter om een alternatief te vinden. Wat denken jullie?
Alternatief? Epilady, Silkepil, hars. Met een beetje geluk ben je dan voor een week of zes van het ergste af. Als dat ook te lang is, heb je een probleem. Bedenk overigens wel dat een spuitbus of zo weliswaar voor niet meer dan hooguit twee weken een voor een vrouw bevredigend resultaat biedt, maar dat het er daarna niet ineens uitziet als iets waarmee je zonder vragen als man kunt doorgaan 8)
Goh... eigenlijk is het wel makkelijk om gewoon trans te zijn :roll:

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
zelda-1
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: di nov 27, 2001 1:00
Locatie: zuid-holland

Bericht door zelda-1 »

lady is een fanatiek beoefenaar van de epileerkunst!
met de epilady blijven de haren inderdaad langer weg.
bovendien komen er steeds minder terug.
en het komt niet zo stug terug.
als je het scheert krijg je inderdaad snel stoppels.
het lijkt of dat het haar stugger terugkomt, maar dat komt omdat de haar zo bot is afgesneden. na een tijdje is het weer gewoon zoals het was. (soort natuurlijke slijtage zeg maar)
ontharingscreme vind ik rotzooi. het stinkt, jeukt en echt goed werkt het ook niet. het hele huis stinkt als je het gebruikt hebt. bovendien blijf je er zelf ook nog een tijd naar ruiken. :x :x :x :x :x :x :x :x
Gebruikersavatar
solange
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 25, 2002 16:17
Locatie: Belgie, West-Vlaanderen

Epilady

Bericht door solange »

Ik gebruik eveneens een epilady om die vervelende haren te verwijderen. Toch had ik dikwijls ingroeiende haren.

Ik gebruikte af en toe een peling op de benen, dat hielp wel maar was langdurig karwei en even eens niet zo goedkoop.
Mijn laatste oplossing werkt nu perfect, gebruik een van die badsponjes die veel schuim maken (plastic net) of een harder washandje(waslapje). Ik doe dit elke keer ik een douche neem en heb geen ingroeiende haren meer, je kan de dag nadien ook gemakkelijker epileren.

Groetjes Solange, :P
Evelientje22
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 19:29
Locatie: België

Bericht door Evelientje22 »

Paula, waar heb je die ontharingscrème gevonden in het kruidvat? Ik heb rondgekeken maar heb het niet gevonden. En ik durfde het ook niet vragen. :oops:

Help jij mij?

Groetjes van Evelien
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Hoi Evelien/Lieveke,

Ik gebruik het al een tijdje niet meer omdat men de straal veranderd heeft. Voorheen kwam er een dikke straal uit, tegenwoordig een heel dun "draadje" waardoor ik ongeveer tweeenhalve :roll: week bezig was met ontharen. Ik weet dus ook niet of het nog in de schappen staat. Het stond altijd bij de andere ontharingsproducten. Het is het eigen merk van het Kruidvat.

Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Paula,

Dus, wat gebruik je dan wel tegenwoordig ....? (pfff dat ik dit nog moet vragen kan zij zelf niet aan denken heeft zeker alvast haar pruik blond geverfd ivm met onze optreden :-) :wink: )

Liefs,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Ik was in de blonde mode :-)

Ik heb het niet meer over ontharingsspray gehad, omdat ik het niet meer gebruik. Ik ben weer overgegaan op het ouderwetse scheren. Het is een aardig karwei, maar het resultaat is prima.

Misschien dat iemand andere ontharinsspray's kan adviseren ?

Btw, ik was vanmiddag in de stad en ben meteen bij het Kruidvat binnengelopen. De spray die ik gebruikte staat er niet meer bij. Het is kennelijk uit de handel. Tsja, wat wil je met zo'n p..straaltje :wink:

Liefs, Paula
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Natalie
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: di jun 12, 2001 2:00

Ontharings speay

Bericht door Natalie »

De laatste huismerk ontharingspray die ik heb gebruikt (en dat is al een tijdje gelden) heb ik gehaald bij de Trekpleister, volgensmij komen ze van dezelfde fabriek af. Ik hou het tegenwoordig bij de eilator, tis wat (gevoelig) werk iedere week maar ik neem dat (en de ingegroeide haartjes) voor lief want het blijft langer weg dan bij zo'n spray.
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Hallo Meiden

Ik gebruik de laatste tijd ontharingscreme van STREP deze is te koop bij de trekpleister.
wat het handige aan deze ontharingscreme is dat je hem ook voor je baardgroei kan gebruiken en je krijgt er geen brandplakken van omdat deze creme zeer mild is dus ook voor een gevoelige huid.
De creme kost iets van 3 euro en werkt perfect.
Als ik het heb gebruikt dan ben ik ongeveer 2a3 weken van de haargroei af en dan pas hoef ik me weer te ontharen en ik heb een vrij stuge baardgroei. :)
De creme staat gewoon bij de veet en andere ontharings merken dus zeker de moeite waard om eens te proberen.
En bevalt je de creme niet dan kun je ook altijd nog evebn aan de mouse denken deze werkt ook perfect maar is niet voor het gezicht.
Wens jullie allen sucses hihihi
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Ontharingscreme welke?

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,

Als ik me langere tijd niet heb kunnen scheren gebruik ik de creme van het Kruidvat-huismerk. Die is nog wel gewoon verkrijgbaar. Ik heb vier tubes van 150 ml. per keer nodig. Mijn borsthaar komt na een paar dagen al weer terug, benen duren ongeveer een week. Daarna houd ik het bij met nat scheren. De stoppels neem ik dan maar voor lief.

Hoe vaker je je benen scheert hoe dunner en blonder de haartjes die terug komen. Je kan je dus het beste regelmatig ontharen. Dit geldt overigens niet voor je borsthaar.

Zoals al opgemerkt: de enige manier om je baard te lijf te gaan is laseren.

Ik heb een aantal jaren 's zomers m'n haar laten staan, omdat ik zonder commentaar in een korte broek wilde kunnen lopen als man, maar daar ben ik van afgestapt. Het valt toch niemand op, en mocht er wel wat van gezegd worden dan is mijn excuus "dat ik het niet zo heb op al dat haar." Discussie gesloten.

Monica
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Help!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door pinkslipper »

Lieve, lieve dames. Pinkie heeft weer hulp nodig.

Ik heb aandachtig deze onderwerp zitten te lezen, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik denk gewoon te moeilijk of zo. Op het gebied van ontharen ben ik een totale leek. Ik wil dat ontharen een keer proberen, zoals (zo noemt ik het) de Lisa19 methode. Min of meer uit nieuwsgierigheid (hoe het staat natuurlijk).

Hoe zit dat met dat creme. Je gooit dat spul op je benen en dan?
Hoe zit met de oksels? P.s. Veel mannen scheren hun oksels, zodat ze minder ruiken naar zweet. Zweetlucht blijft hangen in de haren, sowieso al wil ik mijn oksels scheren.
Hoe zit het met de schaamstreek, dat lijkt mij een gevoelig plekje.
Hoe kan je eigenlijk billen scheren?

Kortom, ik denk dat ik een beginner cursus lichaam scheren moet gaan volgen. Ik kan van alles wel uitproberen (daar niet van), maar straks zit ik met gebrande plekken, sneedjes (van de scheemes), krijg ik haren op andere vreemde plekken......weet ik veel :-?

Kan iemand mij wijs maken (nederlandstalige website, uitleg hier) van alle methoden hoe je beharing van je lichaam kwijt raken d.m.v. creme, scheren, waxen (hoe heet dat toch?), andere methode. Let wel. Voorgoed mijn haren verwijderen is geen optie. Maar van 1 dag tot pak em beet 1 maand.

Ik wil ook weten hoe vaak. B.v. je kan niet elke dag een creme gebruiken op je benen of okses (of juist wel). Elke dag nat scheren (hele klus voor mijn lichaam).

Alvast bedankt lieve meiden.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Plaats reactie