Kijk Joanne... dit soort reacties kan een mens goed gebruiken En ik waardeer het ook heel erg.Joanne schreef:Dat die hormies hun werk nog moeten doen daar zie je op die foto helemaal niks van. En dat je je operaties nog niet hebt gehad dat weten we alleen omdat we je kennen. Op de foto kijkt een stralende vrouw ons tegemoet en je hoeft wat mij betreft helemaal niks uit te leggen.
En toch... je ziet het bij heel veel transen. Dat gevoel van: ik val zo akelig verschrikkelijk op. Gisteren reed ik ons aller mascotte - de meest tolerante T-partner die ik ken - (je weet wel: die met die rode laarsies en zo) naar een trans-party van Humanitas Rotterdam. Een busje met jongeren naast ons: lachend en kijkend. Ik dacht dat ze om mij lachten... zij dacht dat het om haar ging.
Wat nou de waarheid is doet er niet zo toe. En zelfs als je uitgelachen wordt, heb ik zoiets van... krijg de pip maar... ik lach ook, omdat ik lekker mezelf ben.
Maar je denkt het dus wel he? Ik val op. Ik ben bron van spot. Ik weet dat het heel lang kan duren voordat dat over gaat. Omdat je "mannelijke uitstraling" in jouw geheugen gegrift is. En je je niet kunt voorstellen dat anderen dat op de één of andere manier ontgaat. En omdat "geaccepteerd worden in je nieuwe rol" nou juist voor een TS zo verschrikkelijk belangrijk is.
Is er iemand die weet hoe je die onzekerheid een beetje kwijtraakt? Anders dan... maar gewoon je leven leiden en merken dat het meestal meevalt en alleen maar beter wordt? Ik vrees dat het qua concrete tips akelig stilvalt
Liefs - Ilona