irritatie door het scheren wat er tegen te doen?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

tijgertje
ForumFan

irritatie door het scheren wat er tegen te doen?

Bericht door tijgertje »

Ik ben me nu dagelijks het scheren in mijn gezicht om die haartjes weg te houden. Helaas begint mijn huid te protesteren. Het gaat nu redelijk snel bloeden en wordt gewoon knalrood :( :(

Wat kan ik er tegen doen en zorgen dat mun baard toch niet opvalt?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Tegen de irritatie kan je het beste een verzorgende lotion gebruiken, tegen het bloeden voorzichtiger scheren.
Overigens krijg je je baardschaduw niet weggeschoren.

succes

Irene
Kleine stapjes
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Ik heb ook een vrij gevoelige huid. Een goede scheercreme en aftershave gebruiken helpt ook om irritatie te voorkomen. Ik gebruik Gilette sensitive en Nivea balsam zonder alcohol.
Alleen helpt dat nu even niet of minder, omdat de huid al geirriteerd is.
Een paar dagen niet scheren, totdat de huid weer wat tot rust is gekomen, is dan de beste remedie. Maar dat zul je wel niet willen horen.

Normaal gesproken, zou je van eens per dag scheren geen huidirritatie behoren te krijgen. Wellicht moet je je scheerrmethode en de scheerspullen (soort mesjes, scheercreme en aftershave) eens kritisch bekijken.
Bijvoorbeeld mesjes te lang gebruiken, waardoor ze meer schrapen dan snijden is ook niet best. Ik gebruik Gilette Excel hooguit 3 á 4 scheerbeurten, ook al beweert de reclame dat ze veel vaker meegaan.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Bea-Smit.
Forumdiva

Re: irritatie door het scheren wat er tegen te doen?

Bericht door Bea-Smit. »

tijgertje schreef: Wat kan ik er tegen doen en zorgen dat mun baard toch niet opvalt?
De baardschaduw kun je alleen met een foundation wegwerken. Het beste werkt bij mij de toneel camouflage make-up van Grimas. te kopen bij feestartikelen shops.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

mijn huid is heel erg gevoelig
ook eerst toen ik me 1 keer per 3 dagen schoor was het geirriteerd
al natuurlijk niet zo erg als nu

Bij de rest van mijn lijf valt het mee omdat ik dat epileer
het raakt ook ge-irriteerd, maar omdat het maar 1 keer per 1,5 a 2 weken is valt het mee

Weet iemand hoelang de baard wegblijft bij harsen?

Ik heb al redelijk wat ge-experimenteerd met verschillende soorten mesjes en zo. Ik heb nu gilette voor woman. Deze geeft het minst irritatie, maar nog te veel :(

een paar dagen niet scheren kan alleen nu. Tijdens de schoolweken is dat geen optie. Ik moet tenslotte als meisje naar school

Had ik maar geld voor de laser :( :( :cry:
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

tijgertje schreef:Ik heb al redelijk wat ge-experimenteerd met verschillende soorten mesjes en zo. Ik heb nu gilette voor woman. Deze geeft het minst irritatie, maar nog te veel :(
Mijn ervaring is dat de keuze van de scheercreme net zo belangrijk is om met zo min mogelijk scheerbewegingen een glad resultaat te krijgen.

Ik begrijp dat je nog vrij jong bent en (op het gevaar af, dat ik open deuren intrap) nog een tip. Ook scheren moet je leren.
De scheertechniek is ook belangrijk: eerst een keer met de haren mee en dan een keer tegen de haren in. Tussendoor weer opnieuw inzepen en goed inmasseren.

Harsen is volgens mij geen optie voor het gezicht. De haren moeten vrij lang zijn om grip te hebben. Bovendien lijkt het mij een uiterst pijnlijke gebeurtenis.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Ondanks veel laser en LHE behandelingen moet ik me toch ook nog scheren. Ik doe dat elektrisch. Ik heb een heel gevoelige huid, en ik heb dat opgelost door eerst een dagcreme op te doen en meteen daarna te scheren. Probleem opgelost.

Wel is het zaak het scheerapparaat regelmatig te reinigen, want dat wordt een vette bende....

Kitty.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Dorothy schreef:Harsen is volgens mij geen optie voor het gezicht. De haren moeten vrij lang zijn om grip te hebben. Bovendien lijkt het mij een uiterst pijnlijke gebeurtenis.
Bij mij wordt eens in de 2 weken het restant baardhaar geharst (is eigenlijk alleen nog maar wit, zacht dons. En dat is heel goed te doen. Hoe dat uit zou pakken als je nog echte stugge haren hebt weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat zoiets pijnlijker is.
Cyn.
paula25
dagelijks aanwezig

Bericht door paula25 »

hoi ramona :) ik kan me ook niet elke dag scheren en scheer me pas op de 2e dag. Daarom zit ik te denken aan het permanent ontharen, maar om terug te komen op je vraag:

gebruik Nivea balsam zonder alcohol na het scheren
daarna klein beetje bodylotion voor een mooi babyface effect :)
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Probeer eens (ik zeg het maar steeds opnieuw :) ) scrubben voor het scheren, en eventueel scheerolie gebruiken. Het scrubben voorkomt grotendeels het bloeden en verminderd de kans op ingroeiers. En ik ben overgestapt van Quattro naar Mach 3 Turbo en ik mis de tralies niet eerlijk gezegd.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Cynthia schreef:
Dorothy schreef:Harsen is volgens mij geen optie voor het gezicht. De haren moeten vrij lang zijn om grip te hebben. Bovendien lijkt het mij een uiterst pijnlijke gebeurtenis.
Bij mij wordt eens in de 2 weken het restant baardhaar geharst (is eigenlijk alleen nog maar wit, zacht dons. En dat is heel goed te doen. Hoe dat uit zou pakken als je nog echte stugge haren hebt weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat zoiets pijnlijker is.
In het assortiment van Veet (dus niet "Veet for men") zitten ook mini-wasstrips voor gezichtsbeharing. Maar die zijn vast niet bedoeld voor stugge baardharen. En als je toch al een gevoelige huid hebt, dan zou het nogal fout kunnen uitpakken.
Het bestaat dus wel, ook als je wil "doe-het-zelven", maar ik durf zelf het experiment echt niet aan. Met een beetje pech krijg je veel opvallendere plekken in je gezicht dan dat je krijgt door scheerirritatie. Ik zou zeggen laat je dan eerst adviseren door iemand die er verstand van heeft.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Er zijn zelfs heldinnen die hun silkepil op het gezicht zetten :roll: :-? (waar is de smiley voor auw ?)
R-e-s-p-e-c-t!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

mireille schreef:Er zijn zelfs heldinnen die hun silkepil op het gezicht zetten :roll: :-? (waar is de smiley voor auw ?)
R-e-s-p-e-c-t!
Wow dat is echt lef hebben, dan ga je door de grond volgens mij. :o
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Deed dat zovaak voordat ik gelasered was...

Maar als het nou een mooi resultaat gaf had ik er niet zoveel problemen mee gehad. Maar de huid wordt rood en pukkelig en dat voor dagenlang. Haren kunnen gaan ingroeien en het wordt gewoon 1 groot drama...

Dus.....

Maar gedaan wat ook gewoon moest en dat was de laser eroverheen en nu is het bijna weg en ben ik met nabehandelingen bezig dmv elecktrisch ontharen....

Gaat een stuk beter!!
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

mireille schreef:Er zijn zelfs heldinnen die hun silkepil op het gezicht zetten :roll: :-? (waar is de smiley voor auw ?)
R-e-s-p-e-c-t!
Ik heb dat eens geprobeerd. Ik ben niet kleinzierig, epileer bijna mijn hele lijf, maar toen sprongen de tranen me in de ogen. Einmaal aber nie wieder

ik heb volgens mij de oplossing gevonden. Gewoon rustig scheren en dan mijn gezicht insmeren met een verzorgende dagcreme. FF laten intrekken en dan de make-up erover :D

<!--- nieuwe foto :D
Plaats reactie