Nep nagels
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
Nep nagels
Hallo iedereen,
Effe een draadje posten met een vraagje over hoe nep-nagels aanbrengen?
Bij de nep-nagels zitten een paar velletjes met zogezegde dubbelzijdige plakkertjes. Maar of ik zie niet goed meer of dit lijken maar enkelzijdige plakkertjes? Het is een klein roos doosje met 15 nagels v/h merk Joffra (zoiets). Iemand tips?
Is het normaal dat de nepnagel kleiner is dan de echte?
Of heeft er iemand tips waar ze wel deftige nagels hebben?
Greetz
Effe een draadje posten met een vraagje over hoe nep-nagels aanbrengen?
Bij de nep-nagels zitten een paar velletjes met zogezegde dubbelzijdige plakkertjes. Maar of ik zie niet goed meer of dit lijken maar enkelzijdige plakkertjes? Het is een klein roos doosje met 15 nagels v/h merk Joffra (zoiets). Iemand tips?
Is het normaal dat de nepnagel kleiner is dan de echte?
Of heeft er iemand tips waar ze wel deftige nagels hebben?
Greetz
Die plakkertjes zijn zeker wel dubbelzijdig, maar ze houden niet zo goed. Leuk voor een avondje uit of zo. Beter is secondenlijm, maar dan loop je langer met die kunstnagels en ik weet niet of dat bij jou kan.
De kunstnagel hoort niet kleiner te zijn dan jouw nagel, maar de nagels zijn gemaakt voor vrouwen. Als man heb je vaak bredere nagels, en dan kan het voorkomen dat ze niet goed passen. Ergens op het web heb ik wel bredere nagels gezien, maar ik geen flauw idee waar ook al weer....
Kitty.
De kunstnagel hoort niet kleiner te zijn dan jouw nagel, maar de nagels zijn gemaakt voor vrouwen. Als man heb je vaak bredere nagels, en dan kan het voorkomen dat ze niet goed passen. Ergens op het web heb ik wel bredere nagels gezien, maar ik geen flauw idee waar ook al weer....
Kitty.
Die bredere nagels, die hier wel eens zijn genoemd, zijn van het merk Broadway (what's in a name). Ik kocht ze bij Kruidvat.
Maar ook van dit merk zijn de nagels (voor mij dan) aan de smalle kant.
Ik loste dat op door een paar pakjes te kopen en dan alleen de breedste ervan te gebruiken. Ze zijn niet zo duur, dus daar kom je wel overheen.
Alleen de duimen bleef ik mee zitten. Gelukkig kan je duimnagels redelijk lang laten groeien van nature zonder dat ze snel beschadigen.
Tegenwoordig doe ik geen kunstnagels meer op, want het is zo'n langdurig geklungel en het is een beetje onnatuurlijk gezicht.
Het tweede schermfolie van het tweezijdig plakband krijg je het makkelijkste los door een scherp mesje eronder te steken. Eerst wel het plakband op de nagel plakken.
Dorothy.
Maar ook van dit merk zijn de nagels (voor mij dan) aan de smalle kant.
Ik loste dat op door een paar pakjes te kopen en dan alleen de breedste ervan te gebruiken. Ze zijn niet zo duur, dus daar kom je wel overheen.
Alleen de duimen bleef ik mee zitten. Gelukkig kan je duimnagels redelijk lang laten groeien van nature zonder dat ze snel beschadigen.
Tegenwoordig doe ik geen kunstnagels meer op, want het is zo'n langdurig geklungel en het is een beetje onnatuurlijk gezicht.
Het tweede schermfolie van het tweezijdig plakband krijg je het makkelijkste los door een scherp mesje eronder te steken. Eerst wel het plakband op de nagel plakken.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Het liefst zou ik acryl- of gelnagels willen hebben met een natuurlijk uiterlijk en niet zo overdreven lang.
Alleen dat is nogal duur en ik weet niet of die nagels bestand zijn tegen een middagje klussen of tuinieren.
Mijn eigen nagels in ieder geval niet als ze wat langer zijn, ca. 2 mm voorbij de vingertoppen.
Ik draag wel steeds vaker handschoenen bij het grove werk, maar ook dan gaat het weleens mis.
Dorothy.
Alleen dat is nogal duur en ik weet niet of die nagels bestand zijn tegen een middagje klussen of tuinieren.
Mijn eigen nagels in ieder geval niet als ze wat langer zijn, ca. 2 mm voorbij de vingertoppen.
Ik draag wel steeds vaker handschoenen bij het grove werk, maar ook dan gaat het weleens mis.
Dorothy.
Als je eigen nagels voldoende keratine bezitten kan je prima acryl- of gelnagels laten zetten. Ze houden goed, ook bij klussen of tuinieren. Als je je eens stoot aan je nagels kan dat flink pijn doen, maar ze laten niet los.Dorothy schreef:Het liefst zou ik acryl- of gelnagels willen hebben met een natuurlijk uiterlijk en niet zo overdreven lang.
Bij mij dus wel. Mijn nagels hadden haast geen keratine en dus had ik na een week de eerst gelnagel al weer in m'n handen Persoonlijk vind ik gel- en acrylnagels erg dik, bijna onnatuurlijk zelfs. Nu heb ik gewoon mijn eigen nagels op lengte (4 mm over de rand) en houd ze ook nog heel op m'n werk. Natuurlijk sneuvelt er wel eens eentje, maar dan maak ik de andere nagels ook zo kort dat het niet opvalt.
Kitty.
-
- ForumFan
Zelf heb ik hier ook wel eens naar gekeken maar ook ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn nagels te breed zijn Daarom heb ik een tijdje mijn nagels laten groeien, maar dit ook maar weer verwijderd. Niet omdat ik het niet leuk vond maar omdat het risico om iemand van mijn bewoners tijdens het wassen of aankleden met mijn nagels te verwonden dus te groot was geworden. Helaas moet je je soms in je beroep aanpassen aan bepaalde situaties (overigens zie ik genoeg verpleegsters met super lange en mooie nagels) Ook gezien de hygiëne vind ik dit wel belangrijk. Zag namelijk ook nogal gauw rauwrandjes onder mijn nagels Tuin, zweet, etc
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik weet dat het wat off-topic is, maar ik kan het toch niet laten te vragen:Irene schreef:Ik heb ook weleens gedacht om met nepnagels aan de slag te gaan, zeker als ik weer een opmerking over de lengte van mijn nagels had gekregen, maar ik ben er nog nooit aan begonnen. Ik laat ze dus toch gewoon groeien en neem de opmerkingen voor lief.
@Irene: Tot welke lengte laat jij ze groeien?
Nepnagels spreken mij namelijk niet zo aan, dus ik laat gewoon mijn eigen groeien. En ik krijg ook wel eens opmerkingen daarover, maar toch wel vrij weinig. Maar ik laat ze zelf niet zo heel lang groeien, max. 3 mm over de rand. Dan vind ik het toch te veel gaan opvallen. Maar ik zou wel eens willen weten tot hoever ik kan gaan, al herinner ik mij van heel vroeger dat het over de rand stekende deel van een duimnagel een keer dubbelgeklapt was en dat dat toch wel enigszins pijnlijk was.
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
- MarjoleinJ
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ik zou ook heel graag acryl/harsnagels willen maar vind ze ook erg dik...
Als je je eigen nagels wilt gebruiken kan ik verharder aanbevelen - dat scheelt een hoop. Sja, er breekt er regelmatig wel eens eentje af en dan baal ik verschrikkelijk... het groeit wel weer aan maar dat duurt altijd zo lang.
Soms gebruik ik wel eens plaknagels van de Etos (met secondelijm) en die zijn erg mooi. Ik zou zeggen: neem de "korte" (er zijn drie maten). De middel is al behoorlijk lang - zijn al langer dan mijn eigen nagels... (zo'n zes a zeven millimeter) en moet je behoorlijk aan wennen.
De opmerkingen neem ik voor lief - als iemand er naar vraagt zeg ik gewoon eerlijk dat ik dat mooi vind (lange nagels dus). Mijn vriendin heeft er wel wat moeite mee maar 't is een van de weinige uiterlijkheden die ik doe.
groetjes & knuffel,
marjolein
Als je je eigen nagels wilt gebruiken kan ik verharder aanbevelen - dat scheelt een hoop. Sja, er breekt er regelmatig wel eens eentje af en dan baal ik verschrikkelijk... het groeit wel weer aan maar dat duurt altijd zo lang.
Soms gebruik ik wel eens plaknagels van de Etos (met secondelijm) en die zijn erg mooi. Ik zou zeggen: neem de "korte" (er zijn drie maten). De middel is al behoorlijk lang - zijn al langer dan mijn eigen nagels... (zo'n zes a zeven millimeter) en moet je behoorlijk aan wennen.
De opmerkingen neem ik voor lief - als iemand er naar vraagt zeg ik gewoon eerlijk dat ik dat mooi vind (lange nagels dus). Mijn vriendin heeft er wel wat moeite mee maar 't is een van de weinige uiterlijkheden die ik doe.
groetjes & knuffel,
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
But a dream within a dream?
Nog steeds een beetje off-topic, maar Saartje heeft haar antwoord, dus vooruit maar.
Een andere reden, waarom ik harsnagels zou willen hebben, is dat mijn eigen nagels nogal krom groeien als ze wat langer worden: kattenagels dus
Gelnagels zijn dus dik, maar hoe zit dat met acrylnagels? Of is dat dezelfde techniek met een ander materiaal?
Eigenlijk dacht ik dat met gel/acrylnagels alleen de tip wordt verlengd en er geen materiaal op de nagel tot aan de nagelriem wordt aangebracht.
Juist die dikke rand bij de nagelriem vind ik van plaknagels erg onnatuurlijk.
Dorothy.
Een andere reden, waarom ik harsnagels zou willen hebben, is dat mijn eigen nagels nogal krom groeien als ze wat langer worden: kattenagels dus
Gelnagels zijn dus dik, maar hoe zit dat met acrylnagels? Of is dat dezelfde techniek met een ander materiaal?
Eigenlijk dacht ik dat met gel/acrylnagels alleen de tip wordt verlengd en er geen materiaal op de nagel tot aan de nagelriem wordt aangebracht.
Juist die dikke rand bij de nagelriem vind ik van plaknagels erg onnatuurlijk.
Dorothy.