Jouw verhaal is zonder meer heel herkenbaar voor mij. Toen ik het eerder vandaag al las, dacht ik van: wat kan ik daar nu nog aan toevoegen? Inmiddels heb ik er over kunnen nadenken. En ik moet zeggen, het beïnvloedt gewoon mijn hele wijze van handelen. Ook als ik druk heb is het niet uit mijn gedachten verdwenen. Als ik internet onder handbereik heb, kan ik het maar moeilijk laten om niet op zoek te gaan naar T-gerelateerde zaken. Zo heb ik de COGIATI weer eens gemaakt (en ben daar flink van geschrokken) terwijl ik eigenlijk een belangrijke bespreking moest voorbereiden. Ook als ik autorij, dan merk ik dat mijn gedachten soms heel ver weg zijn, en dat is niet verstandig, maar heel moeilijk te onderdrukken. Voor de rest probeer ik toch gewoon te genieten van de dag en het moment, maar altijd het beheerst mijn gedachten. Vandaag heb ik wat mijn vriendin gewandeld, en als ik dan een stelletje voor ons zie lopen, dan probeer iktoch altijd weer de verschillen tussen man en vrouw-houding er uit te halen. Zie ik een vrouw met wat forsere trekken op het terrasje zitten, dan denk ik, zou zij ... ??
Ik ben blij dat mijn vriendin mijn gedachten niet kan lezen, hoop ik...
Voor mij is het een obsessiviteit die ik nu wel even trek, maar mijn hele leven hou ik dat niet vol. Dus voor dat dat zover is, probeer ik voor mij zelf eruit te komen.
Lisa met een S schreef:Ik ben al lang niet meer zo bezig als ik ben geweest. Ik kan mij er ook goed in berusten. ...(knip)... Maar op dat moment denk ik ook dat als ik dat wel kon, dat ik niet de leuke baan zou hebben dat ik nu doe, of -- nog veel belangrijker, als dat wel kon, zou ik waarschijnlijk, wanneer ik mij om zou draaien, naar een lege plek naast mij in mijn bed moeten kijken, en dat is het mij niet waard. En dan ben ik tevreden met de keuzen die ik heb gemaakt.
De keuze van Lisa zou ook voor mij aantrekkelijk kunnen zijn. Maar kan ik dat? Het is toch een soort dubbelleven dat zwaar kan zijn, naast een drukke baan, partner en (voor mij straks waarschijnlijk ook) kinderen. Maar het meest belangrijke voor mij is, kan ik er ooit zeker van zijn dat ik niet toch TS ben? Maar zaken als werk en partner zoals Lisa die ook noemt, spelen ook voor mij een belangrijke rol. Dat kan ik niet negeren. Voor veel TS'en loopt dat ook immers niet allemaal op rolletjes. Mijn primaire drijfveer is gewoon dat ik gelukkig wil worden. En op die wijze ben ik 6 à 7 jaar geleden tot het besluit gekomen om niet het TS-traject (lees VU) in te gaan. Maar inmiddels weet ik dat "terugtrekken in een leven als man" voor mij geen optie is. Dan denk ik: had ik maar....Geen zinvolle gedachte dus, en ik probeer nu op een rijtje te zetten welke zinvolle keuzes ik wel kan maken. Ik probeer vooral voor mij toch duidelijk te krijgen of een leven als 24/7-vrouw wel een optie voor mij is. En daar heb ik wel een soort (zij het vaag) tijdplan in mijn hoofd, want het moet gewoon niet te lang blijven duren.Irene schreef: Ik zou een beslissing moeten nemen: maar welke. Die van Lisa is heel aanlokkelijk, maar kan ik dat wel.
Joyce, ik ookIrene schreef: Ik ben benieuwd hoe dat bij jou vergaat Joyce
Irene
en Irene: dat geldt ook voor jouw zoektocht