Ben ik de enige?
Moderator: Moderators
Ben ik de enige?
Hoihoi allemaal,
vroeger was ik nogal naief; ik meende dat als iemand ts blijkt te zijn, die persoon dan ook vrouwelijk was, in ieder geval qua uitstraling/motoriek.
Net als ik dus, van kinds af aan (erg) vrouwelijk, qua alles, altijd geweten dat ik op mannen viel, en beslist *NIET* op vrouwen en aanverwanten dus (tv/cd/ts/tg).
Nu ben ik ruim 16 jaar 'om' als TG, hormonen gebruikend, 24/7 als vrouw levend, en.............niets is minder waar.
Vrijwel alle ts'en die ik ontmoet (heb) zijn (zeer mannelijke/macho) ex hetero's, bij wie de vrouwelijkheid nou niet bepaald van binnenuit komt, het lijkt eerder of ze een 'real life' rol spelen, als 'vrouw'. Ik ben lid geweest van TS-NL, maar ik kon me er niet zo in vinden, de vele vaders van kinderen (lees: ex-hetero's), de veelal mannelijke beroepen, de stoere hobbies.
Ik ken (buiten TS-NL om) een paar (zeer geslaagde) post op transen, bij wie de vrouwelijkheid duidelijk merkbaar en zichtbaar * van binnenuit komt* , en die ook altijd van kinds af aan vrouwelijk waren qua alles, en ook alleen op mannen vielen/vallen, maar een TG, aan de hormonen, als vrouw levend, en geen wens om een SRS te ondergaan, zoals ik ben ik tot op heden nog niet tegengekomen.
Een poos geleden stuitte ik op een zeer goed verwoord internet verhaal van een TG zoals ik, die hetzelfde 'probleem' kent als ik; van meet af aan vrouwelijk, geen aansluiting kunnen vinden bij ex-hetero/lesbische ts'en. Het enige verschil tussen mij en haar is, is dat ik ruim tien jaar eerder omgegaan ben, maar voor de rest is haar verhaal zo ongeveer het zelfde als het mijne.
Hierbij het verhaal van mijn soort en lotgenote; de term androphilic slaat op het feit dat ze, net als ik, uitsluitend en alleen op mannen viel en valt.
http://www.annelawrence.com/androphilicview.html
Ben onlangs trouwens naar een TG bijeenkomst geweest, en de v/m's waren de omgekeerde versie van mij; van nature mannelijk. De m/v's.........tjah........do I need to say more? Er was, behalve ik dan, een m/v die structureel als vrouw leefde, ook dmv hormoongebruik, geen srs nastrevend, maar een vrouw als partner.
Ik vraag me soms af of ik werkelijk de enige ben.......
Groetjes Mila.
vroeger was ik nogal naief; ik meende dat als iemand ts blijkt te zijn, die persoon dan ook vrouwelijk was, in ieder geval qua uitstraling/motoriek.
Net als ik dus, van kinds af aan (erg) vrouwelijk, qua alles, altijd geweten dat ik op mannen viel, en beslist *NIET* op vrouwen en aanverwanten dus (tv/cd/ts/tg).
Nu ben ik ruim 16 jaar 'om' als TG, hormonen gebruikend, 24/7 als vrouw levend, en.............niets is minder waar.
Vrijwel alle ts'en die ik ontmoet (heb) zijn (zeer mannelijke/macho) ex hetero's, bij wie de vrouwelijkheid nou niet bepaald van binnenuit komt, het lijkt eerder of ze een 'real life' rol spelen, als 'vrouw'. Ik ben lid geweest van TS-NL, maar ik kon me er niet zo in vinden, de vele vaders van kinderen (lees: ex-hetero's), de veelal mannelijke beroepen, de stoere hobbies.
Ik ken (buiten TS-NL om) een paar (zeer geslaagde) post op transen, bij wie de vrouwelijkheid duidelijk merkbaar en zichtbaar * van binnenuit komt* , en die ook altijd van kinds af aan vrouwelijk waren qua alles, en ook alleen op mannen vielen/vallen, maar een TG, aan de hormonen, als vrouw levend, en geen wens om een SRS te ondergaan, zoals ik ben ik tot op heden nog niet tegengekomen.
Een poos geleden stuitte ik op een zeer goed verwoord internet verhaal van een TG zoals ik, die hetzelfde 'probleem' kent als ik; van meet af aan vrouwelijk, geen aansluiting kunnen vinden bij ex-hetero/lesbische ts'en. Het enige verschil tussen mij en haar is, is dat ik ruim tien jaar eerder omgegaan ben, maar voor de rest is haar verhaal zo ongeveer het zelfde als het mijne.
Hierbij het verhaal van mijn soort en lotgenote; de term androphilic slaat op het feit dat ze, net als ik, uitsluitend en alleen op mannen viel en valt.
http://www.annelawrence.com/androphilicview.html
Ben onlangs trouwens naar een TG bijeenkomst geweest, en de v/m's waren de omgekeerde versie van mij; van nature mannelijk. De m/v's.........tjah........do I need to say more? Er was, behalve ik dan, een m/v die structureel als vrouw leefde, ook dmv hormoongebruik, geen srs nastrevend, maar een vrouw als partner.
Ik vraag me soms af of ik werkelijk de enige ben.......
Groetjes Mila.
Re: Ben ik de enige?
"als" vrouw?? Je geeft daarmee aan dat je dus geen vrouw bent...mila schreef: Nu ben ik ruim 16 jaar 'om' als TG, hormonen gebruikend, 24/7 als vrouw levend, en.............niets is minder waar.
Kennelijk heb je dan 'verkeerde' ontmoet, want ze zij er echt wel: TS'en die heel erg vrouwelijk zijn. Maar... je vergeet een ding. Kijk, wanneer een TS erg jong is, is de kans om goed passabel over te komen vele malen groter als een TS de 50 is gepasseerd. Iemand die jong is (18-20) hoeft niets af te leren en heeft nooit als man geleefd. iemand die veel ouder is heeft wel een lange tijd (noodgedwongen) als man geleefd en dat krijg je er niet altijd zo maar even uit (hoewel ik wel degelijk TS'en ken die ouder zijn dan 50 en toch heel vrouwelijk zijn)mila schreef: Vrijwel alle ts'en die ik ontmoet (heb) zijn (zeer mannelijke/macho) ex hetero's, bij wie de vrouwelijkheid nou niet bepaald van binnenuit komt, het lijkt eerder of ze een 'real life' rol spelen, als 'vrouw'. Ik ben lid geweest van TS-NL, maar ik kon me er niet zo in vinden, de vele vaders van kinderen (lees: ex-hetero's), de veelal mannelijke beroepen, de stoere hobbies.
Dat een vrouw een mannelijk beroep heeft maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook, maar kan m'n vrouwelijkheid er toch goed in ontplooien. Er is niets mis mee als een vrouw op een vrachtwagen rijd, soms komt haar vrouwelijkheid juist meer naar voren dan wanneer zijn een vrouwelijk beroep heeft.
"alleen op mannen vielen"... waarom leg je daar de nadruk op? Is dat een voorwaarde voor een "geslaagde" TS? Want dan zou ik geen "geslaagde" TS zijn, ik ben zo asexueel als een deurmat en ik "val" dus niet op mannen en ook niet op vrouwen...mila schreef: Ik ken (buiten TS-NL om) een paar (zeer geslaagde) post op transen, bij wie de vrouwelijkheid duidelijk merkbaar en zichtbaar * van binnenuit komt* , en die ook altijd van kinds af aan vrouwelijk waren qua alles, en ook alleen op mannen vielen/vallen, maar een TG, aan de hormonen, als vrouw levend, en geen wens om een SRS te ondergaan, zoals ik ben ik tot op heden nog niet tegengekomen.
Maar wil je dat ook... aansluiting vinden bij andere TS'en die aan jouw sexuele voorkeur voldoen? Wat geven zij jou wat andere jou niet geven?mila schreef: ......van meet af aan vrouwelijk, geen aansluiting kunnen vinden bij ex-hetero/lesbische ts'en........
Of je echt de enige bent... geen idee. Ik ken een TG die het ook niet zo hoog op heeft met TS'en - ik ben bij haar een uitzondering. Maar andersom is het eigenlijk ook zo. Hoeveel TS'en willen niet met TG's en TV's omgaan?
Kitty.
Hoi Kitty,
ik ben idd geen vrouw, ik ben een TG die als (passabele) vrouw leeft. En van meet af aan een duidelijke sexuele voorkeur hebben voor mannen, en daarbij heel vrouwelijk zijn van kinds af aan, heeft een zeer bepalend leven tot gevolg, net als in het verhaal van die amerikaanse Katie.
Enneh.....die oudere (ex hetero) transen.......lees het verhaal van de link van Katie nog es goed door? Zij beschrijft dat heel goed, en ik wil er nog aan toevoegen........als iemand zich al lang vrouw voelde, en pas op latere leeftijd als ts uit de kast komt, dan zou je verwachten dat die persoon zich als vrouw bevrijd voelt, en zich toont als vrouw, ook dmv motoriek enz. NOT! Volkomen mannelijk in alles, en met de beste wil van de wereld is er *geen spoortje* vrouwelijkheid aan te ontdekken, afgezien van pruik, kleding en make up dan, maar dat is uiterlijk vertoon.
Van meet af aan duidelijk vrouwelijk zijn, met een duidelijke, eenduidige sexuele voorkeur voor mannen, dat is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan van meet af aan mannelijk zijn, in alles, en een sexuele voorkeur hebben voor vrouwen. Juist dat maakt de gemiddelde ex hetero ts passabel als man, en heeft een heel ander leven tot gevolg dan andersom, laat staan de ontwikkeling van iemands persoonlijkheid, onder invloed van 'normaal zijn' en als zodanig behandeld worden. Dit in tegenstelling tot de zeer vrouwelijke ex homo.........lijkt mij duidelijk, toch?
En wat een ander met zijn of haar geslachtsdelen wenst te doen, of met zijn of haar sexualiteit, of helemaal niet........so what? Ik heb het over soort en lotgenoten van moi
Groetjes Mila.
ik ben idd geen vrouw, ik ben een TG die als (passabele) vrouw leeft. En van meet af aan een duidelijke sexuele voorkeur hebben voor mannen, en daarbij heel vrouwelijk zijn van kinds af aan, heeft een zeer bepalend leven tot gevolg, net als in het verhaal van die amerikaanse Katie.
Enneh.....die oudere (ex hetero) transen.......lees het verhaal van de link van Katie nog es goed door? Zij beschrijft dat heel goed, en ik wil er nog aan toevoegen........als iemand zich al lang vrouw voelde, en pas op latere leeftijd als ts uit de kast komt, dan zou je verwachten dat die persoon zich als vrouw bevrijd voelt, en zich toont als vrouw, ook dmv motoriek enz. NOT! Volkomen mannelijk in alles, en met de beste wil van de wereld is er *geen spoortje* vrouwelijkheid aan te ontdekken, afgezien van pruik, kleding en make up dan, maar dat is uiterlijk vertoon.
Van meet af aan duidelijk vrouwelijk zijn, met een duidelijke, eenduidige sexuele voorkeur voor mannen, dat is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan van meet af aan mannelijk zijn, in alles, en een sexuele voorkeur hebben voor vrouwen. Juist dat maakt de gemiddelde ex hetero ts passabel als man, en heeft een heel ander leven tot gevolg dan andersom, laat staan de ontwikkeling van iemands persoonlijkheid, onder invloed van 'normaal zijn' en als zodanig behandeld worden. Dit in tegenstelling tot de zeer vrouwelijke ex homo.........lijkt mij duidelijk, toch?
En wat een ander met zijn of haar geslachtsdelen wenst te doen, of met zijn of haar sexualiteit, of helemaal niet........so what? Ik heb het over soort en lotgenoten van moi
Groetjes Mila.
Trouwens..........ik kan de gemiddelde TV beter begrijpen omdat die in de regel gewoon man is, en blijft, maar dan met een bijzondere hobby/behoefte of inslag, zo je wilt.
Maar de gemiddelde (zeer) mannelijke, ex hetero) TS die claimt toch echt heus waar, 100% vrouw te zijn niet zo, eerlijk gezegd, vooral als die vrouwelijkheid niet tot uitdrukking komt dmv motoriek, uitstraling, gedrag etc.
Groetjes Mila.
Maar de gemiddelde (zeer) mannelijke, ex hetero) TS die claimt toch echt heus waar, 100% vrouw te zijn niet zo, eerlijk gezegd, vooral als die vrouwelijkheid niet tot uitdrukking komt dmv motoriek, uitstraling, gedrag etc.
Groetjes Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het is een interessante vraag. Ik ben op een gegeven moment gestopt om te beredeneren wat er in mij nu mannelijk is (o.m. mijn interesse in automatisering) en wat nu vrouwelijk (o.m. mijn kledingvoorkeur). Mijn motoriek, stem enz. zal ongetwijfeld mannelijk zijn.mila schreef:als iemand zich al lang vrouw voelde, en pas op latere leeftijd als ts uit de kast komt, dan zou je verwachten dat die persoon zich als vrouw bevrijd voelt, en zich toont als vrouw, ook dmv motoriek enz. NOT! Volkomen mannelijk in alles, en met de beste wil van de wereld is er *geen spoortje* vrouwelijkheid aan te ontdekken, afgezien van pruik, kleding en make up dan, maar dat is uiterlijk vertoon.
Voor mij is er maar één reden om aan te nemen dat ik me vrouw voel: ik voel me in vrouwenkleren en met een vrouwelijk uiterlijk rustiger en minder opgefokt (en dus "meer mijzelf") dan in mannenkleren. Wat een ander daar vervolgens wel-of-niet aan vrouwelijks in ziet zal me eigenlijk een rotzorg zijn.
Zie ook het andere bericht in forum transgenderisme over passabiliteit. In mijn ogen is passabiliteit (en daarbij behorende uiterlijkheden als stem, vrouwelijke motoriek enz) een hoog overschat iets: iets waar het eigenlijk niet om gaat.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Een interessante draad. Ik vraag me al een tijdje af waarom ik dit forum zolang links heb laten liggen, terwijl ik toch al bijna vanaf het begin de site gebruik en op de chat ben verschenen.
Volgens mij heeft het te maken met de grote inbreng van de TS'en. Vroeger voelde ik me altijd heel happy als travestiet en vond ik dat TS'en een heel andere 'soort' waren . Naarmate ik onzekerder over mezelf ben geworden was de behoefte aan dit forum dan ook sterker aanwezig.
Even terug naar Mila (de enige Nederlander die regelmatig het woord ex-hetero gebruikt ). Als je je hokje zo gedetaileerd specificeerd, kom je altijd wel in een hokje terecht waar niemand meer bij past.
Irene
Volgens mij heeft het te maken met de grote inbreng van de TS'en. Vroeger voelde ik me altijd heel happy als travestiet en vond ik dat TS'en een heel andere 'soort' waren . Naarmate ik onzekerder over mezelf ben geworden was de behoefte aan dit forum dan ook sterker aanwezig.
Even terug naar Mila (de enige Nederlander die regelmatig het woord ex-hetero gebruikt ). Als je je hokje zo gedetaileerd specificeerd, kom je altijd wel in een hokje terecht waar niemand meer bij past.
Irene
Kleine stapjes
Hoi Kitty,
<"alleen op mannen vielen"... waarom leg je daar de nadruk op? Is dat een voorwaarde voor een "geslaagde" TS? Want dan zou ik geen "geslaagde" TS zijn>
Ik heb er nog es over nagedacht, maar het maakt werkelijk een heel groot verschil of een ts van meet af aan op mannen valt of op vrouwen. Een pre ts die (alleen) op mannen valt, ontwikkelt zich veel en veel vrouwelijker dan een pre ts die (alleen) op vrouwen valt, want de norm is heterosexualiteit, daar voldoet hetero pre ts aan, en die ontwikkelt zich aldus als (passabele!!) 'hetero'man.......waar de homo pre ts allesbehalve passabel is als 'man', te vrouwelijk namelijk, mede voortkomend uit het feit dat ze al op mannen vielen. Misschien dat ze daarom hun vrouwelijke aard of natuur gewoon op 'de vrije loop laten'? (voor zover dat in hun of ons geval te verbergen was geweest? Niet dus?)
Dat geldt voor mij, en ook voor de van meet af aan op mannen vallende, zeer vrouwelijke ex homo post op ts'en.
Andersom gezien was de gemiddelde v/m wel een erg stoere 'pot' voor zijn transitie, bij hun is het ook overduidelijk dat hun mannelijkheid van binnen uit komt. Ik ken geen v/m moeders van kinderen, net zoals ik geen ex homo m/v's vaders van kinderen ken, en ik ken ook geen (zeer vrouwelijke) ex heterovrouwen die v/m geworden zijn. Bij v/m's liggen de genderzaken namelijk net zo als bij ex homo m/v's........gewoon, overduidelijk, geen dubbele boodschappen pre en post transitie.
Met dubbele boodschappen bedoel ik dus de mannelijk ogende/gedragende/bewegende/redenerende m/v die (met bassende stem) op een toon die geen tegenspraak duld toch echt, heus waar, 100% vrouw beweert te zijn, terwijl er heel vaak geen sprankje vrouwelijkheid aan te bespeuren valt, en zeer zeker niet qua denkpatroon of manier van redeneren.
En ja, ik blijk idd wel 1 ex hetero/lesbische m/v vader van een volwassen dochter te kennen die heel vrouwelijk is, qua gedrag, motoriek, manier van spreken en redeneren, en dat is Harriet, de voormalig 'leidster' van de Virgin middagen van Humanitas.
En oh, in Thailand heb ik eens een m/v ontmoet, groot, breed, grof en mannelijk gebouwd, ook het gezicht, die wel heel erg *naturel* vrouwelijk was qua motoriek, manier van spreken en redeneren, en die persoon zat *echt* in het verkeerde lichaam, qua fysiek uiterlijk dan, ze was er voor een SRS.
Ik zal nooit ophouden me te verbazen, en jammer dat ik niemand zoals ikzelf ken, daarom vond ik het verhaal van Katie van die link die ik postte ook zo'n ongelooflijke verademing.
Groetjes, Mila.
<"alleen op mannen vielen"... waarom leg je daar de nadruk op? Is dat een voorwaarde voor een "geslaagde" TS? Want dan zou ik geen "geslaagde" TS zijn>
Ik heb er nog es over nagedacht, maar het maakt werkelijk een heel groot verschil of een ts van meet af aan op mannen valt of op vrouwen. Een pre ts die (alleen) op mannen valt, ontwikkelt zich veel en veel vrouwelijker dan een pre ts die (alleen) op vrouwen valt, want de norm is heterosexualiteit, daar voldoet hetero pre ts aan, en die ontwikkelt zich aldus als (passabele!!) 'hetero'man.......waar de homo pre ts allesbehalve passabel is als 'man', te vrouwelijk namelijk, mede voortkomend uit het feit dat ze al op mannen vielen. Misschien dat ze daarom hun vrouwelijke aard of natuur gewoon op 'de vrije loop laten'? (voor zover dat in hun of ons geval te verbergen was geweest? Niet dus?)
Dat geldt voor mij, en ook voor de van meet af aan op mannen vallende, zeer vrouwelijke ex homo post op ts'en.
Andersom gezien was de gemiddelde v/m wel een erg stoere 'pot' voor zijn transitie, bij hun is het ook overduidelijk dat hun mannelijkheid van binnen uit komt. Ik ken geen v/m moeders van kinderen, net zoals ik geen ex homo m/v's vaders van kinderen ken, en ik ken ook geen (zeer vrouwelijke) ex heterovrouwen die v/m geworden zijn. Bij v/m's liggen de genderzaken namelijk net zo als bij ex homo m/v's........gewoon, overduidelijk, geen dubbele boodschappen pre en post transitie.
Met dubbele boodschappen bedoel ik dus de mannelijk ogende/gedragende/bewegende/redenerende m/v die (met bassende stem) op een toon die geen tegenspraak duld toch echt, heus waar, 100% vrouw beweert te zijn, terwijl er heel vaak geen sprankje vrouwelijkheid aan te bespeuren valt, en zeer zeker niet qua denkpatroon of manier van redeneren.
En ja, ik blijk idd wel 1 ex hetero/lesbische m/v vader van een volwassen dochter te kennen die heel vrouwelijk is, qua gedrag, motoriek, manier van spreken en redeneren, en dat is Harriet, de voormalig 'leidster' van de Virgin middagen van Humanitas.
En oh, in Thailand heb ik eens een m/v ontmoet, groot, breed, grof en mannelijk gebouwd, ook het gezicht, die wel heel erg *naturel* vrouwelijk was qua motoriek, manier van spreken en redeneren, en die persoon zat *echt* in het verkeerde lichaam, qua fysiek uiterlijk dan, ze was er voor een SRS.
Ik zal nooit ophouden me te verbazen, en jammer dat ik niemand zoals ikzelf ken, daarom vond ik het verhaal van Katie van die link die ik postte ook zo'n ongelooflijke verademing.
Groetjes, Mila.
Hoi Frederique,
<Mijn motoriek, stem enz. zal ongetwijfeld mannelijk zijn.
Voor mij is er maar één reden om aan te nemen dat ik me vrouw voel: ik voel me in vrouwenkleren en met een vrouwelijk uiterlijk rustiger en minder opgefokt (en dus "meer mijzelf") dan in mannenkleren. Wat een ander daar vervolgens wel-of-niet aan vrouwelijks in ziet zal me eigenlijk een rotzorg zijn>
Nou, dan ben jij gearriveerd, zo te horen Maar is het effect op jou van het dragen van vrouwenkleren niet iets als wat typisch TV uitgelegd word? No hard feelings hoor, het schoot me even door het hoofd toen ik dat las. En als je aan vrouwenkleding ed genoeg hebt, en het kan je verder niet zo schelen wat een ander daarvan denkt in combi met je motoriek en stem ed, dan zou ik me idd ook niet meer zo snel ergens druk over maken. Daarbij heb je het naar buiten toe gebracht, oa naar je werk, dus het niet leiden van een dubbelleven zal ongetwijfeld ook de nodige rust geven, lijkt mij zo.
Ikzelf heb nooit wat voor probleem dan ook gehad met mijn -naturel- vrouwelijkheid als kind, als puber en als onpassabele 'man', maar mijn omgeving in het algemeen meer, en dat is een understatement. Als je dan totaal tegen de verdrukking in je leven (ook qua uiterlijk) op de rails gekregen hebt, dan is dat heel fijn, alleen mijn pre hormonale tg verleden speelt bij tijd en wijle wel op, helaas. De herinningen aan haat, spot, uitsluiting, fysiek en verbaal geweld, de bijna verkrachtingen, dat is erg traumatiserend gebleken.
Wat dat betreft benijd ik de ex-hetero/lesbische TS erg om haar vorige leven als *PASSABELE* man, want die werd als zodanig, dwz 'normaal' behandeld, en dat is een goede basis voor het leven verder als toekomstig TS. Vermoedelijk is dat ook de reden waarom de gemiddelde ex hetero/lesbische TS (en ook de gemiddelde TV trouwens) een ego van plaatstaal en schokbeton heeft (lees: erg mannelijk is wat dat betreft).
Mag er trouwens nog aan toe voegen dat bovengemiddelde lichaamslengte bij een tv/ts/tg nogal intimiderend kan werken? Weinigen zullen het in hun hoofd halen een grote, evt stevige, tv/ts/tg aan te vallen. Geluk bij een ongeluk dan, toch?
Groetjes Mila.
<Mijn motoriek, stem enz. zal ongetwijfeld mannelijk zijn.
Voor mij is er maar één reden om aan te nemen dat ik me vrouw voel: ik voel me in vrouwenkleren en met een vrouwelijk uiterlijk rustiger en minder opgefokt (en dus "meer mijzelf") dan in mannenkleren. Wat een ander daar vervolgens wel-of-niet aan vrouwelijks in ziet zal me eigenlijk een rotzorg zijn>
Nou, dan ben jij gearriveerd, zo te horen Maar is het effect op jou van het dragen van vrouwenkleren niet iets als wat typisch TV uitgelegd word? No hard feelings hoor, het schoot me even door het hoofd toen ik dat las. En als je aan vrouwenkleding ed genoeg hebt, en het kan je verder niet zo schelen wat een ander daarvan denkt in combi met je motoriek en stem ed, dan zou ik me idd ook niet meer zo snel ergens druk over maken. Daarbij heb je het naar buiten toe gebracht, oa naar je werk, dus het niet leiden van een dubbelleven zal ongetwijfeld ook de nodige rust geven, lijkt mij zo.
Ikzelf heb nooit wat voor probleem dan ook gehad met mijn -naturel- vrouwelijkheid als kind, als puber en als onpassabele 'man', maar mijn omgeving in het algemeen meer, en dat is een understatement. Als je dan totaal tegen de verdrukking in je leven (ook qua uiterlijk) op de rails gekregen hebt, dan is dat heel fijn, alleen mijn pre hormonale tg verleden speelt bij tijd en wijle wel op, helaas. De herinningen aan haat, spot, uitsluiting, fysiek en verbaal geweld, de bijna verkrachtingen, dat is erg traumatiserend gebleken.
Wat dat betreft benijd ik de ex-hetero/lesbische TS erg om haar vorige leven als *PASSABELE* man, want die werd als zodanig, dwz 'normaal' behandeld, en dat is een goede basis voor het leven verder als toekomstig TS. Vermoedelijk is dat ook de reden waarom de gemiddelde ex hetero/lesbische TS (en ook de gemiddelde TV trouwens) een ego van plaatstaal en schokbeton heeft (lees: erg mannelijk is wat dat betreft).
Mag er trouwens nog aan toe voegen dat bovengemiddelde lichaamslengte bij een tv/ts/tg nogal intimiderend kan werken? Weinigen zullen het in hun hoofd halen een grote, evt stevige, tv/ts/tg aan te vallen. Geluk bij een ongeluk dan, toch?
Groetjes Mila.
Wacht even.... dit wordt me te ingewikkeld. Even stapje voor stapje, want ik kan het helemaal niet volgen. Je zegt dus dat de TS die van meet af aan op mannen valt zich veel vrouwelijk ontwikkelt, omdat de norm heterosexualiteit is. Dus de norm bepaalt dat men dan zich vrouwelijker ontwikkelt... Lijkt mij niet. Je ontwikkelt je zoals je dat zelf wilt, dat doe je niet voor een ander, laat staan voor een norm.mila schreef: Ik heb er nog es over nagedacht, maar het maakt werkelijk een heel groot verschil of een ts van meet af aan op mannen valt of op vrouwen. Een pre ts die (alleen) op mannen valt, ontwikkelt zich veel en veel vrouwelijker dan een pre ts die (alleen) op vrouwen valt, want de norm is heterosexualiteit, daar voldoet hetero pre ts aan, en die ontwikkelt zich aldus als (passabele!!) 'hetero'man.......waar de homo pre ts allesbehalve passabel is als 'man', te vrouwelijk namelijk, mede voortkomend uit het feit dat ze al op mannen vielen.
Aan de andere kant heeft je verhaal ook een keerzijde. Ik kan dat alleen maar uitleggen als ik mijzelf als voorbeeld neem. Ik ben dus asexueel, en 'val' dus niet op mannen en vrouwen en verafschuw geslachtsverkeer. Verliefd zijn is iets wat ik nauwelijks ken. En toch heb ik een vriendje. Hij heeft als vrouwenkenner bij uitstek mij dingen geleerd die ik anders niet had geleerd. Ik kan hem nu verleiden, met hem spelen tot op zekere hoogte en kan zelfs wulps zijn. Die dingen maken mij inderdaad meer vrouwelijker dan ik al was, ja - maar ik denk dat jij je verhaal anders bedoelt.
Laten we erover eens zijn dat je "vrouwelijkheid" niet kunt definieren met slechts een woord. Wat is vrouwelijk zijn? Wat is vrouwelijk bewegen? Wat is gedragen als vrouw? Dat kan je niet zomaar een, twee, drie omschrijven. Kun je een biologische vrouw als voorbeeld nemen? Nee, niet echt. Zoveel vrouwen, zoveel transseksuelen.mila schreef: Met dubbele boodschappen bedoel ik dus de mannelijk ogende/gedragende/bewegende/redenerende m/v die (met bassende stem) op een toon die geen tegenspraak duld toch echt, heus waar, 100% vrouw beweert te zijn, terwijl er heel vaak geen sprankje vrouwelijkheid aan te bespeuren valt, en zeer zeker niet qua denkpatroon of manier van redeneren.
Aan de andere kant rijst bij mij de vraag: waarom blijf je dan, gezien jouw definitie van TS'en, onder hen zoeken als je weet dat zij niet aan jouw beeld voldoen?
Daar kan ik niet over meepraten, ik kom nooit op dat soort dagen... Ik ga niet zo heel erg veel met lotgenoten buiten MSN om. En ik weet ook niet hoe jij je presenteert, want ik heb je nog nooit ontmoet tenslotte. Maar je maakt mij wel nieuwsgierig...mila schreef: En ja, ik blijk idd wel 1 ex hetero/lesbische m/v vader van een volwassen dochter te kennen die heel vrouwelijk is, qua gedrag, motoriek, manier van spreken en redeneren, en dat is Harriet, de voormalig 'leidster' van de Virgin middagen van Humanitas.
Wat Irene al schreef: je bent heel erg specifiek in wat je zoekt, en dat maakt de kans op succes erg klein... Ik heb de link gelezen zover dat ging (Engels is niet mijn beste taal), maar ik kan mij er gewoon niet in vinden. Sorry... maar dat zal je niet verbazen van iemand die asexueel is...mila schreef: Ik zal nooit ophouden me te verbazen, en jammer dat ik niemand zoals ikzelf ken, daarom vond ik het verhaal van Katie van die link die ik postte ook zo'n ongelooflijke verademing.
Kitty.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Mila,
Ik vind dat je nogal een sterk gevormde mening hebt. Nu geeft dat niets, dat heb ik ook wel eens . Ik denk wel dat je erg voorzichtig moet zijn in je oordeel over TS'en. Mensen voelen wat ze voelen. Er zijn mensen die zich in het verleden heel scherp aangepast hebben aan hun omgeving en mensen die dat niet gedaan hebben. Ik vind dat je beide groepen niet van de buitenkant mag beoordelen op hun al-dan-niet vrouwelijke innerlijk.
Groetjes,
Frederique
Ik vind dat je nogal een sterk gevormde mening hebt. Nu geeft dat niets, dat heb ik ook wel eens . Ik denk wel dat je erg voorzichtig moet zijn in je oordeel over TS'en. Mensen voelen wat ze voelen. Er zijn mensen die zich in het verleden heel scherp aangepast hebben aan hun omgeving en mensen die dat niet gedaan hebben. Ik vind dat je beide groepen niet van de buitenkant mag beoordelen op hun al-dan-niet vrouwelijke innerlijk.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoi Kitty,
<Je ontwikkelt je zoals je dat zelf wilt, dat doe je niet voor een ander, laat staan voor een norm. >
Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel.....als dat echt zo was, dan gingen alle transen voor hun 20e om namelijk.
<Enneh, wat is vrouwelijk bewegen en wat is mannelijk bewegen? Kijk eens om je heen? Vrouwen zitten in de regel niet wijdbeens op een bank, de meeste ruimte innemend. Vrouwen lopen ook niet zwaaiend met hun schouders zoals mannen dat kunnen doen.
Enneh, als je alleen op msn met TS'en praat, en je verder niet ophoudt met ts in real life....tjah........
Groetjes Mila.
<Je ontwikkelt je zoals je dat zelf wilt, dat doe je niet voor een ander, laat staan voor een norm. >
Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel.....als dat echt zo was, dan gingen alle transen voor hun 20e om namelijk.
<Enneh, wat is vrouwelijk bewegen en wat is mannelijk bewegen? Kijk eens om je heen? Vrouwen zitten in de regel niet wijdbeens op een bank, de meeste ruimte innemend. Vrouwen lopen ook niet zwaaiend met hun schouders zoals mannen dat kunnen doen.
Enneh, als je alleen op msn met TS'en praat, en je verder niet ophoudt met ts in real life....tjah........
Groetjes Mila.
Dan heb je dus geen idee wat er in TS'en omgaat... Buiten dat lang niet elke TS door familaire en/of huiselijke omstandigheden vroeg 'om' kan gaan, speelt ook nog eens mee de zelfacceptatie. Maar in de regel kun je aannemen dat een TS haar vrouw zijn ontwikkelt zoals zij dat wil.mila schreef: Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel.....als dat echt zo was, dan gingen alle transen voor hun 20e om namelijk.
Daar heb je gelijk in. Maar ik doelde meer op dat er zoveel vrouwen zijn, zoveel manieren van vrouwelijk bewegen - niet op mannelijk bewegen... wat je omschrijft is ook weer het uiterste, want: zoveel mannen, zoveel manieren van mannelijk bewegen.mila schreef: Enneh, wat is vrouwelijk bewegen en wat is mannelijk bewegen? Kijk eens om je heen? Vrouwen zitten in de regel niet wijdbeens op een bank, de meeste ruimte innemend. Vrouwen lopen ook niet zwaaiend met hun schouders zoals mannen dat kunnen doen.
Dat is zo. Ik leef nu eenmaal in de maatschappij en niet tussen transen in - zeker niet op een T&T avond of andere "beschermende" gelegenheid. Ik zoek dat bewust niet op, op een enkele ontmoeting met een vriendin na dan. Ik heb TS'en nodig voor informatie over mijn transitie en SRS, en voor het uitwisselen van ideeen. Maar wanneer ik klaar ben zal die behoefte sterk afnemen en blijft een selecte groep over met wie ik dan nog omga.mila schreef: Enneh, als je alleen op msn met TS'en praat, en je verder niet ophoudt met ts in real life....tjah........
Maar goed Mila, we gaan hier gewoon niet uitkomen. Maakt ook niet uit.
Ondanks dat wens ik je succes met je zoektocht naar lotgenoten.
Liefs, Kitty.
Hallo Mila,mila schreef:Wat dat betreft benijd ik de ex-hetero/lesbische TS erg om haar vorige leven als *PASSABELE* man, want die werd als zodanig, dwz 'normaal' behandeld, en dat is een goede basis voor het leven verder als toekomstig TS.
Misschien spreek ik voor mijn beurt, want ik ben nog volop bezig te onderzoeken waar ik sta in dit alles. Maar ik benijd juist de primaire ts-en, die al van jongs af aan bij de meisjes-groep probeerden te horen. Voor familie en omgeving moet de schok toch veel minder groot zijn als het zo duidelijk zichtbaar bij je is. Zeker in deze tijd waar gender-teams klaar staan om jou en je ouders zo goed mogelijk te begeleiden.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet veel begrijp van het fenomeen secundaire ts-en. Je denkt je leven onder controle te hebben, misschien tegen beter in. Maar ineens gaat het alarm af (zoals hier mooi wordt beschreven) en zit je met 30/40-jaar ballast van een leven als man en probeer je koste wat het kost je geluk te zoeken. Gelukkig hoor ik van velen dat ze dat dan ook vinden, en spijt hebben niet eerder die stap genomen te hebben.
Waardoor dat alarm afgaat, ik weet het niet. Je leest wel eens dat je testosteron zoveel minder wordt, dat dan pas de ware aard naar boven komt. Wie het weet mag het zeggen.
Sommige hebben al die jaren geprobeerd om te overleven door juist heel mannelijk gedrag op te zoeken. Dat lijkt me heel moeilijk om weer uit je systeem te krijgen. Voor mezelf weet ik dat mijn vrouwelijkheid heel diep zit en vertrouwd voelt. Ik hoop van harte dat dat ook te zien is aan de manier waarop ik op andere overkom. Maar ik laat dat gewoon gebeuren, ga geen maniertjes leren.
Zoals Irene al zei ... "Een interessante draad".
Joyce
P.S. Vraag me trouwens af of het zo is dat de primaire ts-en voornamelijk op mannen vallen en de secundaire ts-en op vrouwen? Ik weet het niet, maar daar moet toch wel onderzoek naar gedaan zijn, lijkt me.
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik vraag me al heel lang af wat er overblijft van wat typisch mannelijk en vrouwelijk gedrag als je dat helemaal stript van alle tijdgebonden en culturele invloeden. Ik heb een paar (soort van hand-)boeken uit de jaren '60 die dat enigszins beschrijven. Sommige dingen komen nu echt wel belachelijk over. Daarin zie je al hoe groot de invloed is van de tijd waarin je leeft. ik zal daar t.z.t. nog zeker wel wat uit posten.
Zelf heb ik heel lang niet echt de behoefte gevoeld om me in mijn gedrag aansluiting te zoeken bij de "jongens" of de "meisjes" (of was het zo dat ik me bewust of onbewust niet welkom voelde in de "meisjesgroep", maar ook niet bij de jongens wilde horen, lastig...)
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het juist de maatschappij is die van je verlangt om een keus te maken.
Nee, dat zeg ik niet goed. "De maatschappij" bestaat immers niet, maar je kan het jezelf veel makkelijker maken in het leven als je die keuze voor man of vrouw heel overtuigend kan maken. En wat dat betreft is passabiliteit naar mijn mening wel belangrijk.
Maar wat dat zegt over je innerlijke mannelijkheid en vrouwelijkheid, vind ik heel moeilijk. Dat is gewoon een heel grijs gebied. En iedereen (T of niet) die zegt dat ze van binnen 100% man of vrouw zijn, die geloof ik dus echt niet.
@Irene: ik kan het soms echt niet laten om heel smalend te zeggen: "Al die vrouwen, die generaliseren altijd zo" Ik hou ook wel van een beetje dollen, maar soms komt dat ook niet helemaal over.
Zelf heb ik heel lang niet echt de behoefte gevoeld om me in mijn gedrag aansluiting te zoeken bij de "jongens" of de "meisjes" (of was het zo dat ik me bewust of onbewust niet welkom voelde in de "meisjesgroep", maar ook niet bij de jongens wilde horen, lastig...)
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het juist de maatschappij is die van je verlangt om een keus te maken.
Nee, dat zeg ik niet goed. "De maatschappij" bestaat immers niet, maar je kan het jezelf veel makkelijker maken in het leven als je die keuze voor man of vrouw heel overtuigend kan maken. En wat dat betreft is passabiliteit naar mijn mening wel belangrijk.
Maar wat dat zegt over je innerlijke mannelijkheid en vrouwelijkheid, vind ik heel moeilijk. Dat is gewoon een heel grijs gebied. En iedereen (T of niet) die zegt dat ze van binnen 100% man of vrouw zijn, die geloof ik dus echt niet.
@Irene: ik kan het soms echt niet laten om heel smalend te zeggen: "Al die vrouwen, die generaliseren altijd zo" Ik hou ook wel van een beetje dollen, maar soms komt dat ook niet helemaal over.
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"