Mode najaar 2006/2007 Laarzenseizoen van start :-D

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Mode najaar 2006/2007 Laarzenseizoen van start :-D

Bericht door X-Laura-X »

De winter ; het laarzenseizoen!

Afbeelding

Bruin- en grijstinten nemen in belangrijkheid toe. Ook bruintinten die naar het geel, groen gaan zoals goud, oker, en olijfachtige kleuren zul je veel zien dit najaar. Groentinten die naar het blauw toegaan en blauwtinten die naar het groen gaan. Verder zijn de rood-roze en paarstinten veel gezien.

Minder vrouwelijk

De mode wordt iets minder vrouwelijk. Het kostuum zul je veel terug zien, al dan niet met gilet. Je ziet zowel korte als lange jasjes, een beetje uniformstijl. De broeken worden wat wijder. De nadruk blijft op de taille en ook de verhoogde taille blijft gezien.

De jas

De capes en poncho's zijn er weer, of nog steeds. De jassen worden wat wijder, worden soms wel gedragen met ceintuur en zijn al dan niet afgezet met bont.

De jurk

De jurk blijft wel in het beeld. Zowel korte jurken gecombineerd met leggings als lange tunieken met daaronder een broek of legging. Nieuw is de trui-jurk of wel de lange trui tot op de knie, meestal gedragen met een ceintuur en met een legging, strakke broek of maillot eronder.

Volume

De kragen worden groter, de mouwen krijgen meer volume. De mouwen hebben vaak de 3/4 lengte. Daaronder kan een lange mouw gedragen worden of, helemaal hip: een lange handschoen.

Accessoires

De tassen zijn nog steeds groot. Nieuw zijn de kettingen als hengsels. Hoeden en petten zul je zien in allerlei vormen en materialen. de ceintuur is nog steeds een belangrijk item. De lange handschoen is dit seizoen helemaal in. Vooral in combinatie met de 3/4 mouw.

Nog geld over? ga dan voor een 'dramatisch' trendy look met

een lange mantel tot op de grond
een schattig capeje voor speciale gelegenheden
lange laklaarzen tot over de knie! :lol:

LAARZENSEIZOEN VAN START!!

Hot items zijn de "lange laarzen", net onder de knie met vrouwelijke (slee)hakken van 3 cm tot 7 cm;
Driekwartlaarzen met dito hakhoogten (enkellaarsjes zijn passé);
Biker boots op stevige ronde leesten (ook belangrijk voor heren);
Western, maar geen typische cowboy-stijl, maar eerder de city-western;
Paardrijlaarzen, ronde leest, lage hak;
Gladde en afzaklaarzen;
Korte laarsje op voornamelijk platte hakken (eighty-stijl);
Pumps met hoge hakken (smal of grof) of met sleehak;

Vele bruintinten, van middenbruin (cognac) tot testa di moro (heel donkerbruin);
Zwart is absoluut een must daar antraciet grijs, blauw, petrol, paars, natuurgroen en bordo belangrijke accentkleuren zijn in de kleding;
Ook brons of bronsaccenten zijn een trend.
Materialen

Veel laarzen hebben een zelfde modellering, maar het verschil wordt bepaald door de materialen en de diverse accent items.

Gevet suède;
Gevet leer;
Neuzen en hakken worden expres smerig gepoetst;
Mat gladleer;
Natuurlijke materialen met structuur.
Accenten

Nagels, studs, ringen en gespen;
Brons en koper;
Kroko, lak, vlechtwerk;
Crepezolen;
Broque prints :-D

Dat word shoppen denk ik? :P
Cynthia
Chat Ops

Re: Mode najaar 2006/2007 Laarzenseizoen van start :-D

Bericht door Cynthia »

Laura1986 schreef:Dat word shoppen denk ik? :P
Nou, shoppen doe ik toch wel.
Maar niet om met de laatste mode mee te lopen.
En ik heb wat enkellaarsjes; die blijf ik gewoon aandoen hoor.
Wat ik nog wel wil zijn een paar heel lichte laarzen; wit of creme.
Maar dat moet weer voor een zacht prijsje natuurlijk (echt nodig heb ik het niet) dus dat zal wel wachten worden op de uitverkoop straks.
Cyn.
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

Laura1986 schreef: Volume

De kragen worden groter, de mouwen krijgen meer volume. De mouwen hebben vaak de 3/4 lengte.
wat zijn die dingen lelijk zeg, loop je rond met een kraag die haast over je hoofd uitkomt enzo, blehhh :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Laura1986 schreef:Volume

De kragen worden groter, de mouwen krijgen meer volume. De mouwen hebben vaak de 3/4 lengte. Daaronder kan een lange mouw gedragen worden of, helemaal hip: een lange handschoen.
Vind het niets die 3/4 mouwlengte. Net alsof je de afwas nog moet doen :roll:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het grootste voordeel van de mode is dat het snel weer uit is, zodat je in de uitverkoop leuk kunt slagen :-)

Irene
Kleine stapjes
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

maar zeg eerlijk, is toch leuk nieuwe dingen in de winkels :lol:
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Nieuwe kleding in de winkels is leuk.
En ik heb bij Didi wel wat leuks gezien.
Maar in het algemeen vind ik het een sombere mode dit najaar.
Cyn.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

ik ben het helemaal met Cynthia eens.........wat een sombere mode, wat een universele drabkleuren, maakt je meteen 10 jaar ouder als je zoiets draagt.

Het enige waar ik zielsgelukkig mee ben, is dat godzij geloofd en geprezen eindelijk die (super) lage heupbreuken zullen verdwijnen. Die is zo gesneden dat zelfs meisjes van 16 een platte, afgezakte kont lijken te hebben, mede ook door de laag geplaatste kontzakken en een te lang bovenlijf en te korte benen.

Gelukkig heb ik vrij veel taille broeken nu; de afgelopen jaren gekocht in 2e handswinkels die oa jaren 80 mode verkopen. Zo kun je de heersende mode dus jaren vooruit lopen; als iedereen heupbroeken draagt, dan draag ik dus taillebroeken, want die komen dan gegarandeerd terug, zoals komend seizoen dus. Als iedereen puntschoenen draagt, dan draag ik schoenen met ronde neuzen, kan niet missen dat die ook weer in de mode zullen komen, zoals komend seizoen enz. :-)

Voor het overige blijf ik qua kleuren wel even doen met de kleding die ik al heb.......die is toch dermate goed gesneden/ mooi/chic/elegant/uniek dat het min of meer tijdloos is.

Nee, kooplustig word ik niet van de huidige wintermode.

Groetjes Mila.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Ik trek mij niet zoveel van de mode aan. Ik draag alleen, wat ik zelf mooi vind en bij mij past, zowel qua maat als stijl.
Daardoor slaag ik het ene jaar beter om iets nieuws te kopen dan het andere jaar.

De modekleuren van het komend seizoen vind ik best mooi, als ik de kleurvakken van Laura zo bekijk. Maar smaken verschillen.

Mode is voor mensen die zelf geen smaak hebben. Dan hoeven ze niet zelf te verzinnen, wat leuk is of bij ze past :lol:

Overigens vraag ik mij af of er nog veel mensen zich iets aantrekken van de mode. Je ziet zoveel verschillende kledingstijlen op straat.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Je hoeft je ook zeker niet aan de mode te houden hoor :wink: Doe ik zelf ook niet. Maar toch vind ik het leuk dat er steeds weer nieuwe en aparte dingen in de winkels komen, al word dat al een stuk minder als iedereen er mee loopt. En zoiezo ga ik niet met dingen lopen die ik lelijk vind omdat ze in de mode zijn(Uggs bijv.)
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Ik houd de mode wel nauwlettend in de gaten, maar dan niet via bladen en magazines die 'de nieuwste trend' voorschrijven. Vaak blijkt dat dat de mode helemaal niet wordt. Ik houd het straatbeeld goed in de gaten en haal eruit wat ik mooi vind.

Kitty.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kijken naar anderen, dan vind ik niet alleen leuk, het is ook leerzaam.

Irene
Kleine stapjes
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Irene schreef:Kijken naar anderen, dan vind ik niet alleen leuk, het is ook leerzaam.

Irene
Oh, zeker.... ik zit nog wel eens in Zandvoort op een terrasje, en zeker in de zomer doe ik heel wat ideen op!

Kit.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Kitty Mermaid schreef:Oh, zeker.... ik zit nog wel eens in Zandvoort op een terrasje, en zeker in de zomer doe ik heel wat ideen op!
Lijkt mij logisch. In de winter op een terrasje in Zandvoort zitten zou je lang niet zoveel mensen voorbij zien komen :wink:

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Shooooopppeeeeeeennnnnn :D .
Nieuwe mode vraagt erom :wink:
En die laklaarzen doe ik alleen als het kerstfeestthema 'kinky' wordt.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Plaats reactie