make-up

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Benita
is nieuw hier

make-up

Bericht door Benita »

Hallo,

Graag wil ik mezelf om te beginnen even voorstellen.
Ik ben Benita.
En ik ben aan het leren voor visagiste en dringend op zoek naar iemand die mijn model wil zijn.
Deze week heeft mijn collega Anke een oproep op dit forum geplaatst, maar aangezien we maar 1 aanmelding binnen hebben ( dank u- daarvoor) wil ik graag nog even nader uitleggen waarom deze les voor ons zo uitermate belangrijk is.

Even een uitleg;
Als visagiste leren wij om dingen aan iemands uiterlijk te benadrukken of te verdoezelen.
Mooie / gewenste dingen te benadrukken en minder mooie / ongewenste dingen minder op te laten vallen.
En dat heeft alles te maken met het plaatje wat je wilt creëren maar ook met het zelfvertrouwen dat iemand daar van krijgt.
Als je eens wist hoe vaak ik de afgelopen tijd mensen heb gezien die, nadat ze door mij “onder handen” genomen waren, blij waren met het plaatje dat ze in de spiegel zagen.
Dat maakt dit vak zo fantastisch.
En ik zeg er dan altijd bij; “die mooie dingen had je al van jezelf- ik heb ze alleen naar voren laten komen !”
Zo hebben we pas ook een les gehad in het “mensen ouder maken”
Een jonge vrouw werd een oud vrouwtje.
En geloof me- dat is echt meer dan alleen even wat rimpels tekenen.
We leerde alles over wat er met je huid, je botten en je structuur van je gezicht gebeurd naarmate je ouder wordt.

Oké- daarmee kom ik dus op de make-up voor mannen die er uit willen zien als een vrouw.
Zonder iemand te beledigen, of er een oordeel over wil vellen, zou ik graag drie groepen onderscheiden;
-De groep die er voor een keertje ( feestje- vrijgezellenparty, theater) uit wil zien als een vrouw.
-De groep die er “overdone” uit wil zien als een vrouw ( denk aan optredens, shows etc.) , die noem ik maar even de “travestie groep”
-En tenslotte de groep die zich niet thuis voelen in hun eigen lichaam. Zich vrouw voelen maar er ( nog) niet zo uit zien,

Kijk- de eerste twee groepen zijn voor ons visagisten niet moeilijk.
Meestal is alles waar “te”voor staat al genoeg. Zeker bij de eerste groep.
Maar juist de laatste groep is voor ons belangrijk. Hoe verander je iemand op een subtiele manier, zodat iemand zelfvertrouwen krijgt, zodat iemand zich prettig voelt.
Hoe camoufleer je baardgroei of andere mannelijke kenmerken.
Daar gaat het ons om.
En dat kunnen we niet oefenen zonder model !
Wie helpt ons?

Groeten Benita
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Hoi Benita (en Anke),

Emmeloord is te ver weg anders had ik wel gereageerd (en vragen gesteld over hoe de foto's op internet worden gezet).

Vorig jaar ben ik model geweest in Hengelo, en dat was een leuke avond, ik kan het iedereen aanraden.

Even je overzicht van groepen aanvullen:
er zijn ook mannen die er geregeld uit willen zien als vrouw en zich wel thuis voelen in hun eigen lichaam, en die dus bij jullie dezelfde behandeling nodig hebben als de 3e groep.
In de 3e groep zoals jij die beschrijft hoeft niet bij iedereen de baardschaduw te worden weggewerkt zoals je al hebt kunnen lezen bij het antwoord op één van Anke's vragen, zelf heb ik ook geen baardgroei meer.

Succes met zoeken,

groetjes, Evelien.
Benita
is nieuw hier

Bericht door Benita »

Hallo Evelien,

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat je zo ver weg woont.
En ook bedankt voor je aanvulling.
Zie je- als ik een beetje logisch na had gedacht had ik die groep ook wel kunnen bedenken natuurlijk.
Niemand is te oud om te leren !
Ik denk dat ik te veel bezig was met het zo te formuleren dat ik niemand kwets, en duidelijk wilde maken hoe serieus ik ben.

Wat de foto's betreft even dit;
De foto's die gemaakt worden zijn eigenlijk alleen bedoeld voor de visagisten en de modellen. Om van te leren.
Meestal wordt 60% van de make-up die je aan brengt weggeflitst.
Dan is het wel handig om te zien welke dingen je sterker aan moet brengen.
Maar ik zeg er bij- de site is wel bereikbaar.
Dus in principe kan iedereen die goed zoekt het vinden.
Mochten er mensen zijn die wel model willen zijn maar problemen hebben met de foto's op internet...dan valt daar natuurlijk over te praten en maken we duidelijke afspraken.

Wat fijn dat je geen last meer hebt van ongewenst haar. Dat lijkt mij nou heerlijk ! :D
Ik heb eens voor mezelf uitgezocht wat het kost om de haren op mijn bovenlip te laten laseren , maar dat is een dure geschiedenis!
En voor mij, met drie kindertjes, even onbetaalbaar.
Dus ik mag ook nog steeds camoufleren, scheren, plukken etc.
Eén ding ben ik van genezen; de epilady .
Mochten er mensen zijn die overwegen om zo'n schattig uitziend ding aan te schaffen- dan zeg ik- niet doen hoor- het is een regelrecht martelwerktuig.
Maar goed- dat even terzijde.

Nogmaals bedankt.

groeten Benita
denise_leasen
ff weer wat posten

Re: make-up

Bericht door denise_leasen »

Hallo Benita ,

Ik zou je graag van dienst willen zijn , maar ik vrees dat ik een stukje niet gelezen heb. In ieder geval is het me ontgaan ! Zou je me kunnen vertellen wanneer je iemand wil transformeren als travestiet ?

Groetjes ,

Denise
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Hoi Denise,

het ging om 25 september, vorige week dus.
De datum staat in een ander bericht, van Anke (met de gebruikersnaam Visagiste),

groetjes, Evelien.
Benita
is nieuw hier

make-up

Bericht door Benita »

Hoi Evelieneke,
Ik zou je nog laten weten hoe onze make-up avond was.
Bij deze !
Het was zo'n fantastische avond. We hadden hele lieve modellen en hebben ontzettend veel geleerd.
Eerst hebben we geleerd hoe we een normale mannen make-up maken. Voor in magazines of modeshows.
En vervolgens hebben we een behoorlijk heftige travestie make-up gemaakt. Dat het zo heftig was was met name voor de foto's.
Het is namelijk zo dat zo'n 70% van je make-up weggeflitst wordt.
We moesten eigen wenkbrauwen en baardschaduw wegwerken en vervolgens "nieuwe" wenkbrauwen ( een stuk hoger) zelf tekenen.
Dat was nog niet eenvoudig. Eén kant gaat wel- maar om die andere ook zo te krijgen ...
Maar de resultaten waren prachtig. Zeker als de foto's straks nog een beetje bewerkt worden.
Eén van onze modellen had zelf een prachtige avondjurk meegenomen en hele hoge stilettohakken.
jammer dat het mijn maat niet was want die jurk had ik zelf graag willen hebben. :cry:
Het stond echt heel chique!
Het andere model had twee boa's meegenomen en een zwart topje.
Wij hadden samen van tevoren overlegd over het eindresultaat.
Dat mocht best heftig zijn.
Ik had mijn inspiratie opgedaan op deze site;
http://www.travestie.at/
Ik zou je graag de resultaten laten zien maar ik vind het aan de modellen om daar toestemming voor te geven.

In ieder geval heel erg bedankt voor je belangstelling.

Liefs Benita
Plaats reactie