Twijfels, twijfels, twijfels

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Twijfels, twijfels, twijfels

Bericht door Wendy_ »

Hoi all,

Zoals jullie misschien gelezen hebben, heb ik deze week knoop doorgehakt en me aangemeld bij het GT.
Ben best zeker van mijn zaak maar de twijfel slaat weer toe.

Was gisteren op bezoek bij ouwe buurvrouw van me en hebben gezellig zitten kletsen over Wendy wat ze wil en hoe dat allemaal moet gaan gebeuren.

Alleen merkte ik tijdens dat gesprek dat ik weer begon te twijfelen aan mijn beslissing niet zo rigoreus van ga me weer afmelden maar toch weer twijfels te over.

Heb net de tread aanmelden GT gelezen denk herken je misschien dingen in maar werd daar ook niet echt rustiger van.

Misschien heb ik het voor mezelf verkeerd ingeschat bedoel loop op roze sinds ik me dinsdag heb aangemeld, voel me lekker voel me mezelf gisteren nog lekker geshopt enzo. Maar toch merk ik weer beetje terugval na dat gesprek gisteren.

Wat me eigenlijk het meeste bezighoud aan de opmerkingen gisteren is weet je waar je aan begint (reactie's omgeving, overzie ik de rest van me leven als vrouw) zelf denk ik van wel en toch knaagt het, en daarnaast de opmerking gisteren ja maar je hebt alleen positieve reactie's gehad wat als je negatieve reactie's krijgt van je omgeving ga je nog meer twijfelen.
En vertellen ik ben transseksueel of mensen er daadwerkelijk mee confronteren is ook nog een verschil.

Bedoel ben onderhand aan 5 verschillende opleidingen begonnen waar ik er 1 van heb afgemaakt en heb het dat hele opleidingsverhaal nu zelf geplaatst van ja hoe kun je aan een opleiding beginnen en afmaken als je nooit jezelf kunt zijn zeker in sociale\ dienstverlenende opleidingen waar je jezelf moet zijn omdat client er anders doorheen prikt zul je dat moeten nou ben nou pas mezelf aan het worden dus had die opleidingen nooit af kunnen maken. :roll:

Daarnaast ben ik impulsief dat weet ik maar bedoel ben er nu bijna een jaar mee bezig geweest echt serieus dan (was er al langer mee bezig maar nooit onder de noemer ben ik transseksueel of niet?) en heb aardig wat bergen en dalen meegemaakt in dit jaar en normaal als het moeilijk word haak ik af in impulsieve bui, nu niet wil verder ondanks allesbehalve makkelijke tijd verder dus denk dat het niet meer in een impulsieve bui is of....... :oops:

Dat bedoel ik dus twijfel, twijfel en blijf bewust\ onbewust twijfelen zijn er meer dames die dit hebben gehad of ben ik de enige.

Groetjes Wendy
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Twijfels, twijfels, twijfels

Bericht door ilona »

Wendy_ schreef:Dat bedoel ik dus twijfel, twijfel en blijf bewust\ onbewust twijfelen zijn er meer dames die dit hebben gehad of ben ik de enige.

Ja hoor Wendy... jij bent heus de enige :roll: :wink:
Hou toch op mens... ik zou me pas zorgen over je gaan maken als je niet twijfelde. En die twijfel gaat voorlopig niet over ook.

Sterker nog... die wordt nog erger... erger in die zin dat als de hormies hun werk gaan doen en je het leven leeft dat je wilt, je soms even geneigd bent te vergeten hoeveel pijn het voorheen allemaal heeft gedaan.

Gewoon naar jezelf blijven luisteren... veel van je afschrijven en praten en eens valt het min of meer op z'n plek.

Succes en liefs,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi

we hebben het er al over gehad wendy maar hier nogmaals even kort. :P

twijfels zijn gezond hoor wendy,en door die aanmelding heb je nu even gewoon een iets van ,ojee :roll: nu gaat het echt komen en denk je er veel meer aan en ga je aan alles twijfelen :roll: :roll: .
en je weet heus wel dat je echt niet de enigste bent die twijfelt of tegenstrijdige gevoelens heeft :wink: .
en sterkte met je RL week en dat je nog maar vaak (gezonde twijfels :wink: )mag hebben .

groetjes joca
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Hoi All,

Wil nog ff terugkomen op twijfels, twijfels en de rest.
Nou na zo'n 2 weken rl nu moet ik zeggen dat de twijfels een beetje aan het wegebben zijn bedoel waar moet je nog over twijfelen als je merkt dat je je de laatste 2 weken beter dan ooit voelt, je je medicijnen bijna het raam uit kunt gooien omdat ze toch niet meer hoeven doen waar ze voor bestemd zijn en je eindelijk kunt zijn wie je wilt zijn en je daarbij in een woord geweldig voelt. :) :)

Eigenlijk in een zin: waarom heb ik dit niet eerder gedaan!!!!!
Mijn rl loopt voorlopig lekker door en hoe het verder gaat met die twijfels ja hihi zullen er best nog wel een aantal op mijn weg liggen maar voorlopig komt het allemaal best goed met Wen :)

Wendy

p.s. blijf wel met me 2 hakken op de grond en zullen zien of rl ook zo geweldig blijft als het de afgelopen 2 weken was :) :)
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Godverdegodver Wen... :-)


Hartstikke goed meissie enne bedenk ff het volgende... Wat je er ook mee doet... dit gevoel raak je nooit meer kwijt. Je zult weer twijfelen en denken... waarom ben ik er in jezusnaam aan begonnen. Om tot de ontdekking te komen... gewoon omdat het goed is...

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

:-)
Laatst gewijzigd door Jessie op za sep 21, 2002 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Wendy

Naar aanleiding van je berichtje van acht dagen geleden ben ik best benieuwd welke medicijnen je de deur uit wilde gooien?
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen?
Als je dat wil tenminste.
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Hoi Joanne,

Nou had het dus over het uit het raam gooien van seroxat denk dat je nu weer geheel up to date bent hihi :)

Begin overigens nu aan de laatste loodjes dus zou es goed kunnen dat het inderdaad gaat lukken.

Groetjes Wen :lol:
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Wendy

Wat is seroxat?
Is het een antidepressivum?
Als dat zo is is het beter om dat inderdaad de deur uit te gooien.
Ik bedoel daarmee natuurlijk niet te zeggen dat het troep is maar met een eventuele transitie op komst is het beter al je gevoelens toe te laten.
Ik heb jarenlang drugs gebruikt en dat waren mijn antidepressiva en toentertijd deed het zijn werk goed.
Ik werd verdooft en had daardoor minder last van mijn depressieve buien.
Toen ik echter met mijn transitie begon stond die verdoving juist mijn ontwikkeling in de weg.
Ik heb toen ook rigoreus de knop om gedaan en gebruik helemaal niks meer.
En met de vorderende geslachtsaanpassing heb ik er ook helemaal geen behoefte meer aan.
Ik ben nu mezelf en durf mijn eigen gevoelens weer te voelen.
Stukken beter dan in verdoofde toestand moet ik zeggen.
Heel veel sterkte en laat even weten hoe het gaat zo nu en dan.
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Hoi Joanne,

Seroxat behoort inderdaad helaas toen aan de antidepressieve gebeurtenissen.

Maar heb dus inderdaad omdat ik verdoofd gevoel had besloten hier ook mee te stoppen. Ook ja ook want een goeie joint op z'n tijd (dagelijks dus) was me tot begin seroxat ook niet onbekend maar ook daar ben ik gelukkig vanaf. :) :)

Tja en verder het is allemaal nieuw en gebeuren dingen waarbij ik me steeds afvraag ligt dit aan rl of ben ik dit .
Dus voorlopig zoeken\ kijken we verder en kijken wat er komt al met al maakt het me wel weer onzekerder maarja was dat niet de bedoeling van rl om te kijken hoe je je voelt en wat er gebeurd en hoe je daarmee omgaat?? :roll: :roll:

Maarja zoals ik al zei twijfels, twijfels, twijfels hihi. :lol:


Groetjes Wendy
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Wendy,

twijfels, twijfels - ik trap een open deur in - wie heeft ze niet over duizend en een dingen.
Twijfels geven je een tussen station waar je nog op tijd kunt uitstappen, zijn een veiligheids klep voordat de boel onbedoelde vormen gaat aannemen.
Twijfels vormen deel van je weloverwogen eindbesluit wat ook komt in de vorm van een continu proces waarin de twijfels je eventuele verkeerde ideeen/op het verkeerde been, kunnen corrigeren terug naar de werkelijkheid.

Simpel gezegd het hoort erbij als je zekerheid zoekt.

groetjes Adriana
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

worries

Bericht door Joy »

zo,alles weggggggggggg
shalomm
Laatst gewijzigd door Joy op zo dec 01, 2002 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Hoi All,

Na een aardige periode van afwezigheid hier op forum toch weer ff berichtje van Wen.
Soms gebeuren er dingen die je niet verwacht zowel positief als negatief.

Negatief was de laatste tijd dat CZ nog steeds niet geheel snapt wat het begrip transseksualiteit inhoud en daarnaast niet snapt dat gezondheidszorg niet iets is waar je met regeltjes en allerlei andere algemene flauwekul mensen bejegend...helaas.
(maar dat blijkt wel voor degene die breekijzer afgelopen zondag gezien hebben hehe)

Bedoel CZ ontzorgt zeggen ze dan ja nou als je daadwerkelijk wilt ontzorgen dan begin je met een individuele aanpak maarja het touwtrekken duurd nog even voort daar ik nog steeds van mening ben dat mijn epileerbehandeling c.q. laserbehandeling vergoed moet worden.
En wel NU en niet 3 maanden nadat ik groen licht krijg?!?!?!?!?!?!?

Positief daarnaast is dat Wen sinds 25 september 2002 wel al aan de andro is en sinds 3 weken aan de "normale" dosis van 100 mg per dag.
Daarnaast was het ook leuk en verrassend te horen dat Wen op de lijst staat om uitgenodigd te worden voor de psychologische gesprekken in Januari 2003. YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!
Bedoel als je uitging van maart- april 2003 is dit dus alleen maar een megameevaller :lol: :lol:

Dus tja wat can I say lopen leer je ook met vallen en opstaan omgaan met je transsekualiteit en uiteindelijk je doel bereiken dus blijkbaar ook . :)

Nou dit was het weer ff ...........

Groetjes Wendy
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Wendy,

Ik vind het fijn om te horen dat het weer goed met je gaat,,,

Enne gefeliciteerd alvast dat je je gesprek krijgt met de psygh binnen kort heeft even moeten duren.

maar zie je het is zo januari ...

Hoe is het met de verbouwing is het nu een beetje klaar daar bij jou in je huisje..?


Groetjes destiny
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Wen

Lekker dat je eindelijk wordt uitgenodigd voor die gesprekken en inderdaad fijn dat het zelfs sneller is dan je verwacht had.
En dan wat betreft die CZ.
Het is in de nederlandse zorgverzekering zo dat je epilatie standaard vergoed krijgt alleen wel pas drie maanden na je groen licht.
Nu zijn er ook zorgverzekeraars die je al vergoeding geven als je door je huisarts als trans gediagnostiseerd bent.
Maar dat is eerder uitzondering dan regel en het wordt waarschijnlijk wachten voor je.
Vervelend maar misschien ook wel verstandig gezien het feit dat je hormonen ook van invloed kunnen zijn op je baardgroei.
Het is (nog) niet wetenschappelijk vastgesteld maar er wordt beweerd dat de haargroei beter verwijderd kan worden onder invloed van je hormonen.
Omdat de teruggroei dan niet meer zo gestimuleerd wordt door dat ellendige goedje Testo genaamd.
De meningen hierover lopen sterk uiteen maar ik vond het in ieder geval reden genoeg om te wachten met ontharen.
Ook kun je bij sommige ontharings instituten rekeningen zonder datum krijgen en die kun je dan indienen als je je vergoedingen geregeld heb nadat je ze wel eerst zelf betaald heb natuurlijk.
Zaak is wel dat je een bij het ziekenfonds aangesloten instituut uitzoekt om je te laten ontharen anders kun je je vergoeding vergeten.
En een vergelijkend waren onderzoek op gebied van ontharingsmethoden kan ik je ook aanraden.
Epilight en de diodelaser worden minder goed beoordeeld dan de Alexandriet laser en de Ellips flitslamp.
Let goed op de prijzen want die lopen ook sterk uiteen.
Succes Wendy en als je nog wat weten wil dan kun je dat altijd vragen
Plaats reactie