Voorbereiding geslachtsaanpassing

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joanne
ForumDiva 2000

Voorbereiding geslachtsaanpassing

Bericht door Joanne »

Hallo Dames en een enkele heer

Hoe bereid men zich voor op een geslachstaanpassing?
Van mijn kant uit kan ik alleen maar zeggen dat ik goed op mijn eten let en wat aan mijn conditie doe.
In de afgelopen twee en een half jaar hormoonkuur ben ik van een schamele 60 kg (bij 1:86m) naar 91 kg gegaan.
Dit heeft een combinatie van oorzaken.
Stoppen met harddrugs en drank,
Stoppen met Marihuana roken,
Stoppen met gewoon roken,
Beter eten en niet te vergeten het slikken van hormonen.
Door de androcur (antiandrogeen) in combi met Ethinylestradiol (oestrogenen) was ik vaak erg moe waardoor van lichaamsbeweging erg weinig sprake was.
Gelukkig voor mij is de VU overgegaan op een nieuw merk oestrogenen namelijk Progynova.
Hier voel ik mij een stuk fitter bij en dat plus mijn door ietwat overgewicht veroorzaakte hoge bloeddruk maakt dat ik nu de stap heb gezet om te gaan rennen.
Zeker met het oog op de komende SRS (sex reassignment surgery oftewel geslachtsaanpassing).
Ik hoop dat ik zo in ieder geval in een iets beter lichamelijke conditie ben ten tijde van mijn operatie.
Maar dat is nog niet alles.

Ter aan vulling van het gezonde eten neem ik ook een aantal supplementen en dat zijn Dagravit totaal dertig waar ik er twee per dag van slik.
Dit is zoals men waarschijnlijk wel weet een multivitaminen preparaat en draagt bij aan een algehele gezondheid.
En naast die Multivitaminen slik ik ook nog eens 1000mg visolie per dag.
Deze visolie bevat essentiele omega 3 vetzuren en die zijn goed voor hart en bloedvaten. Het verlaagd je cholesterolgehalte, reguleert je bloeddruk waar nodig, voorkomt dichtslibben van aderen en verminderd de kans op hart en vaat ziekten.
Daarnaast zou het goed zijn ter voorkoming van gewrichtsontstekingen bij bepaalde vormen van reuma en artritis.
Ook erg gezond dus.
Natuurlijk kun je beter honderd tot driehonderd gram vette vis (makreel, forel, zalm) in de week eten ter vervanging van je stukje vlees maar ik ben geen visliefhebber dus slik ik visoliecapsules.

Verder heb ik mij op de homeopathie gericht.
Er is een middel van dr Vogel (Arnica D6) wat de toevoer van bloed en de afvoer van afvalstoffen in het lichaam bevordert.
Daardoor wordt de genezing van kwetsuren, kneuzingen en ook operatiewonden duidelijk verbeterd.
Ook het vormen van teveel aan littekenweefsel wordt hiermee voorkomen.
Het werkt zo goed dat een bepaalde plastisch chirurg dit voorschrijft bij zijn operaties in combinatie met een zalf voor uitwendig gebruik (arniflor van VSM) ter voorkoming van zwellingen blauwe plekken en ter verbetering van de genezing.
De naam van de chirurg is mij ontschoten maar dat doet er ook niet echt toe.
Het gaat hier om in te nemen druppels en het middel is te verkrijgen bij de apotheek, de AH en of een reform winkel.
Het middel heeft geen bijwerkingen en kan zonder problemen in combinatie met ander medicijnen gebruikt worden.
Ook dit gebruik ik sind gisteren omdat ik mijn lichaam een maand wil geven dit middel in te laten werken.
Zodoende werkt het optimaal ten tijde van mijn operatie.
Verder klus ik mij gek in mijn huis met mijn pappa.
Dit houdt mij bezig en mijn huis knapt er nog van op ook.

Inmiddels heb ik natuurlijk de nodige maatregelen getroffen.
Ik heb namelijk al contact gehad met thuiszorg voor na de operatie.
De bedoeling is dat ik aan de verpleging het nummer van de thuiszorg geef en dat zij dan contact opnemen en zo de benodigde zorg regelen voor me.
Ik heb voor 23 juli al een afspraak met de advocaat zodat mijn geslachts en voornaamswijziging zo snel mogelijk naar de rechtbank kunnen.
Hopelijk duurt dat hier in lelystad niet zo lang aangezien we een eigen rechtbank hebben. Ook heb ik al contact gehad met het Gak in verband met mijn WW uitkering ten tijde van mijn ziekbed.
Zo en dat maakt dat alles geregeld is en ik dus met een gerust hart onder het mes kan (nou ja gerust :-? )

Oh ja en natuurlijk heb ik al een heleboel dingen gekocht voor mijn verblijf in het ziekenhuis en de periode erna.
Voor een lijst kun je bij mij prive terecht via mijn email.
Ook Lisette heeft een lijst en is volgens mij ook wel bereid die te geven toch Lisette??
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hoi Joanne

Thnx voor de suggestie's zitten wel paar dingen tussen
waar ik ook nog wat aan heb.
Met name stukje over thuiszorg ben daar begin van het jaar al wat mee bezig geweest ( meer in de trend van zorgtehuis ) maar dat toen laten vallen en voor thuis herstellen gekozen, en met buurvrouw overeen gekomen voor boodschappen etc.
Maar Thuiszorg is toch beter wil toch ook wat medische controle in die tijd zeker i.v.m. mijn trombose.

Wat het lijstje betreft iedereen die daar intresse in heeft kan er mij emailtje voor sturen geld nog steeds.

Groetjes Lisette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Lisette (ik had je dit al prive gemaild maar vond het toch wel zaak dit ook nog even hier te plaatsen)

Voor thuiszorg moet je lid worden van Icare.
Dat kost zo rond de tien euro per jaar en je moet minstens drie maanden lid zijn voor dat je aanspraak kunt maken op zorg.
De zorg die je dan kunt krijgen is afhankelijk van de kwaal waar je aan lijdt en is niet geheel gratis.
Voor sommige dingen betaal je een klein bedrag per week.
Hoe het zit als je geen lid bent weet ik niet maar dat zou je kunnen vragen aan je huisarts of bij de Icare zorgcentrale 0900 8833.
Ook zonder SRS is het handig lid van de thuiszorg te zijn, vooral als je alleen leeft want je weet natuurlijk nooit wat je overkomt.
Eigenlijk een must voor iedereen.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hmmm, dan moet ik toch maar eens naar die thuiszorg gaan bellen.

Om te horen hoe dat nu precies zit en op wat voor zorg ik dan mag rekenen.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Nu ik aan de moontjes ben is mijn levenstijl wel verandert..
Rook niet meer, drink weinig alcoholische dranken...fiets ongeveer elke dag een dikke uur...yoga...meditatie...
S'morgens mueslie met yochurt, veel fruit, en verder gezond eten..
Ik hoop zo een deel van de ongemakken aan mijn lichaam te ontlopen, zoals moeheid ect
Mijn inzet is een transitie...zonder omwegen....want ik kan niet leven met een compromie....dan zou de optie door modderen zoals nu nog het best wezen en over een paar jaren....de eeuwige rust op zoeken..
Er zit weer muziek in mijn leven...al weet ik, het wordt de eerste jaren verdomt zwaar...maar de inzet is hoog...eens voor altijd van mijn genderdysforie af die me dag en nacht afknelt om te leven zoals velen..
gewoon leven met de dagelijkse shit maar zonder de waanzin in mij.

Een utopie?...hoop van niet!!

hetelfje
x
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Moeilijk ja utopie nee. Heb het laatste jaar erg veel shit gehad maar het komt echt een keer goed. Maar je zit op de goeie weg meid.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ja dit gevoel heb ik ook..
En dit is een fijn gevoel...echt wel.

hetelfje
x
Plaats reactie