De spot met transen drijven is o zo geestig
Moderator: Moderators
mee eens joy
acceptatie en op naar het volgende probleem !
geef mij toch maar een mooi concert of documentaire dan die vermaak troep maar dat is een kwestie van smaak
mischien niet geschikt voor dit onderwerp maar ik denk dat omdat de meeste van ons heel diep in zichzelf hebben moeten gaan, er veel inzichten over het leven en spiritualiteit onder ons is. Waarom gaat het dan altijd om makeup en passable zijn en zo?
tuurlijk is dat belangrijk (koken en recepten vergeten) maar wel jammer vind ik
sorry om ander onderwerp aan te snijden
liefs
acceptatie en op naar het volgende probleem !
geef mij toch maar een mooi concert of documentaire dan die vermaak troep maar dat is een kwestie van smaak
mischien niet geschikt voor dit onderwerp maar ik denk dat omdat de meeste van ons heel diep in zichzelf hebben moeten gaan, er veel inzichten over het leven en spiritualiteit onder ons is. Waarom gaat het dan altijd om makeup en passable zijn en zo?
tuurlijk is dat belangrijk (koken en recepten vergeten) maar wel jammer vind ik
sorry om ander onderwerp aan te snijden
liefs
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Er bij stil staan dat je het bent helpt niet, er bij huilen al helemaal niet, kijk eens naar de voordelen die je hebt.
Ik zie door alle voordelen geen negatiefe dingen meer aan het transgender zijn.
Durf te zijn wie je bent, dan wennen anderen er vanzelf aan.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Geen enkele trans wil dit, en toch, je zal het ermee moeten doen, omdat je trans bent, en je zal er alles aan doen om niet voor die keuze te komen te staan:
Ik ga er mee an de slag, of ik kies voor de dood
Om die keus te voorkomen ga je diep, heel diep, maar voor iedere trans is die keus onvermijdelijk
De dood is overigens niet eens een onrealistische optie, die bij mij regelmatig naar voren komt
Om die keus te voorkomen ga je diep, heel diep, maar voor iedere trans is die keus onvermijdelijk
De dood is overigens niet eens een onrealistische optie, die bij mij regelmatig naar voren komt
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik zie Kelly als vergelijkbaar met Adje bij Paul de Leeuw.Lisa met een S schreef:
- Ja; Kelly heeft tot nu toe geen bijzondere talenten geetaleerd waarmee ze de grote publiek zou kunnen bekoren en daarmee zichzelf een succesvolle artiest noemen -- als ze een bio-vrouw was zou ze misschien nooit geslaagd zijn om zo vaak op de TV te verschijnen. Waarom mag ze geen 'misbruik' maken van haar trans-zijn om een BN'er te worden en daarmee haar geld te verdienen?
- Ja; Kelly's gedrag is soms of zelfs misschien vaak 'te'; als ze een een bio-vrouw was zouden wij dat maar overdreven of 'over de top' noemen. Waarom gaan juist wij (die beter moeten weten) dat gedrag als 'nichterig' bestempelen alleen omdat ze trans is?
- Ja; Kelly probeert geld te verdienen met webcamsex wat een vorm van prostitutie is (wat tegenwoordig een legale beroepsvorm is geworden). Waarom vinden wij dat erg dat een trans daarmee adverteert maar zwijgen wij in alle talen over al de bio-vrouwen die daaraan meedoen?
Niemand neemt Adje als man serieus.
Hoeveel mensen zouden Kelly als transseksueel serieus nemen?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
We hebben het hier over transseksualiteit, niet over transgenderSem schreef:Er bij stil staan dat je het bent helpt niet, er bij huilen al helemaal niet, kijk eens naar de voordelen die je hebt.
Er bij stilstaan helpt wel, dat is namelijk het begin van het proces, waar die ik ook toe leid
Verdriet hoort daarbij, verdriet is immers een wezenlijk onderdeel van het proces naar acceptatie van jezelf
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik vind dat je het erg negatief ziet, ik zie mijn traject niet zo negatief.Joy schreef:Geen enkele trans wil dit, en toch, je zal het ermee moeten doen, omdat je trans bent, en je zal er alles aan doen om niet voor die keuze te komen te staan:
Ik zie mijn traject meer als: "ik was ongelukkig en ik zal er alles aan doen om gelukkiger/meer-mijzelf te worden". En wie zou mij willen verbieden om gelukkiger te worden?
Groetjes,
Frederique
niks leuks aan joy
helemaal niet als je van die vrienden hebt die totaal eerlijk tegen je zijn:
-je bent veel te mannelijk
-telang
-schouders te breed
-zelfmoord is laf
-bereid je voor op veel tegenstand en agressie
-wat moet jouw leven moeilijk zijn
conclusie: als vrouw kan je er niet mee door, je mag er ook niet tussenuit stappen en als man verder leven wil ik niet
okay bedankt voor je inzichten zeg ik dan, en je eerlijkheid
ben je weer 2 dagen van slag
ik zou wel eens wat positiefs willen horen maar dat moet dan wel gemeend zijn, weer onderwerpje voor ander forum onderwerp denk ik xx
en soms kijk ik in de spiegel en denk : eindelijk gloort er hoop !!
kan ook de wijn zijn xx
veel liefs zusters
Dorine
-telang
-schouders te breed
-zelfmoord is laf
conclusie: als vrouw kan je er niet mee door, je mag er ook niet tussenuit stappen en als man verder leven wil ik niet
ik zou wel eens wat positiefs willen horen maar dat moet dan wel gemeend zijn, weer onderwerpje voor ander forum onderwerp denk ik xx
kan ook de wijn zijn xx
veel liefs zusters
Dorine
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
daar heb je ook gelijk in Joy,
ik wilde het eerst ook niet, en heb me al meerdere keren afgevraagd waarom ik, waarom niet iemand anders, je kan er bij de pakken neer gaan zitten, of wat van het leven maken, ondanks dat ik in een diepe dal heb gezeten heb ik gekozen om wat van het leven te maken. Ik werd alleen maar depresiever, als ik probeerde zoals elke leeftijdgenoot te zijn, uiteindelijk heb ik op eigen kracht, mijn leven doen ombuigen.
Wat Dorine zegt kan ik mij wel wat in vinden, je krijgt allerlei hatelijke opmerkingen na je hoofd geslingerd, ik heb daar mee leren omgaan, en dat is echt niet makkelijk.
ik wilde het eerst ook niet, en heb me al meerdere keren afgevraagd waarom ik, waarom niet iemand anders, je kan er bij de pakken neer gaan zitten, of wat van het leven maken, ondanks dat ik in een diepe dal heb gezeten heb ik gekozen om wat van het leven te maken. Ik werd alleen maar depresiever, als ik probeerde zoals elke leeftijdgenoot te zijn, uiteindelijk heb ik op eigen kracht, mijn leven doen ombuigen.
Wat Dorine zegt kan ik mij wel wat in vinden, je krijgt allerlei hatelijke opmerkingen na je hoofd geslingerd, ik heb daar mee leren omgaan, en dat is echt niet makkelijk.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
-ik zie het realistisch, niet negatiefFrederique_ schreef:Ik vind dat je het erg negatief ziet, ik zie mijn traject niet zo negatief.Joy schreef:Geen enkele trans wil dit, en toch, je zal het ermee moeten doen, omdat je trans bent, en je zal er alles aan doen om niet voor die keuze te komen te staan:
Ik zie mijn traject meer als: "ik was ongelukkig en ik zal er alles aan doen om gelukkiger/meer-mijzelf te worden". En wie zou mij willen verbieden om gelukkiger te worden?
Groetjes,
Frederique
jij was ongelukkig en je wil er alles aan doen om gelukkiger te worden, mijn zegen heb je
sterker, je kon niet anders meer dan kiezen voor het leven, of de dood
je stond dus met je rug tegen de muur, diep gaan, en je besloot er voor te gaan
das toch hetzelfde als ik zeg?
anders denk ik niet dat je keuze realistisch is geweest
-naja, je vrienden zijn eerlijk, en zeggen waar het op staatDorine schreef:niks leuks aan joy
-telang
-schouders te breed
-zelfmoord is laf
kan ook de wijn zijn xx
veel liefs zusters
Dorine
wat heb je liever?
dat ze eromheen draaien , je wijsmaken dat je het perfecte lijf hebt, erg vrouwelijk bent etcetc, terwijl je misschien zelf iets hebt van, het wordt nooit wat?
de conclusie die je trekt is de juiste, leuk is anders
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Dorine,
Waarom zeg je zelf niet iets positiefs tegen jezelf? Bijvoorbeeld:
* Ik ben in het afgelopen jaar toch maar mooi een stuk vrouwelijker geworden...
* Kijk eens wat ik nu durf, wat ik eerder niet durfde?
* Het lukt me, ondanks m'n omgeving, toch maar mooi wel!
Het is niet zo moeilijk om jezelf in de put te praten. Een ander heeft zoveel macht als jij die ander geeft...
Groetjes,
Frederique
... zie ook: www.affirmatie.nl
Waarom zeg je zelf niet iets positiefs tegen jezelf? Bijvoorbeeld:
* Ik ben in het afgelopen jaar toch maar mooi een stuk vrouwelijker geworden...
* Kijk eens wat ik nu durf, wat ik eerder niet durfde?
* Het lukt me, ondanks m'n omgeving, toch maar mooi wel!
Het is niet zo moeilijk om jezelf in de put te praten. Een ander heeft zoveel macht als jij die ander geeft...
Groetjes,
Frederique
... zie ook: www.affirmatie.nl
wow joy ik schreef net ook (verholen) over de dood
dat bedoel ik met spiritualiteit
de authenticiteit zit er al maar de mensen lijken het niet te zien, ook niet als je schreeuwt 'ik ben het! ' nou ja ik moet zeggen als ik een tijdje met iemand spreek dan verdwijnt alle twijfel, maar we hebben het over het oppervlakkige en oordelende leven op straat
op een gegeven moment zink je in jezelf en bent vrouw voor iedereen en dan zonder twijfels dat geloof en hoop ik daar bouw ik op
anders heeft het leven met anderen zo weinig zin, of je gaat dan een klooster in of je zondert je af in iets wat je totaal kan absorberen, of je geeft de strijd op.... het liefst met enige waardigheid
tja...
sorry als ik fouten tegen de logica heb gemaakt of andere onwetenschappelijke dingen ; -)
dat bedoel ik met spiritualiteit
de authenticiteit zit er al maar de mensen lijken het niet te zien, ook niet als je schreeuwt 'ik ben het! ' nou ja ik moet zeggen als ik een tijdje met iemand spreek dan verdwijnt alle twijfel, maar we hebben het over het oppervlakkige en oordelende leven op straat
op een gegeven moment zink je in jezelf en bent vrouw voor iedereen en dan zonder twijfels dat geloof en hoop ik daar bouw ik op
anders heeft het leven met anderen zo weinig zin, of je gaat dan een klooster in of je zondert je af in iets wat je totaal kan absorberen, of je geeft de strijd op.... het liefst met enige waardigheid
tja...
sorry als ik fouten tegen de logica heb gemaakt of andere onwetenschappelijke dingen ; -)
Frederique
... zie ook: www.affirmatie.nl[/quote]
-mits die affirmaties realistisch zijn is daar niets mis mee
Tegen jezelf roepen dat je echt vrouwelijker bent geworden is natuurlijk klinklare onzin als de werkelijheid je iets totaal anders laat zien
... zie ook: www.affirmatie.nl[/quote]
-mits die affirmaties realistisch zijn is daar niets mis mee
Tegen jezelf roepen dat je echt vrouwelijker bent geworden is natuurlijk klinklare onzin als de werkelijheid je iets totaal anders laat zien
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb het nooit over de dood gehad. Heb ook nooit gewacht tot ik de keuze nam "wil ik dood of wil ik er iets aan doen"...Joy schreef:das toch hetzelfde als ik zeg?
Groetjes,
Frederique