Frederique_ schreef:Hoi Joy,
Je gaat erg uit van je eigen situatie en noemt iedereen die niet jouw uitgangspunt deelt ("iemand die geen zelfmoord zou plegen om een SRS te willen ondergaan is geen trans") geen trans.
Dat mag, maar in dat geval wil ik je er op wijzen dat er meer mensen zijn die een SRS ondergaan dan alleen de potentiële zelfmoordenaars. Er zijn ook transen die op soortgelijke manier als ik nu bezig ben er langzamerhand achterkomen dat een SRS toch onvermijdelijk is. Of die in een soortgelijk traject als ik er achterkomen dat ze dolgraag een SRS zouden willen plegen - maar waarbij dat medisch gezien gewoon niet verstandig is. Die mensen worden door de genderteams (m.i. terecht) erkend als transseksuelen. Je kunt je dus de vraag stellen waarom die mensen wel door hen en niet door jou als trans geaccepteerd worden...
Groetjes,
Frederique
Mijn uitspraak baseer ik niet aleen op mezelf, ook op gesprekken met anderen in hetzelfde schuitje die op een gegeven moment voor die keus kwamen te staan
Dat er meer mensen zijn die een srs ondergaan den degene die eruit stappen, zegt alleen maar iets over de draagkracht van de doelgroep, er zijn er gelukkig meer die ervoor durfen en kunnen gaan
Wat je zegt over dolgraag een SRS, wie wil er nu in godsnaam dolgraag een SRS ondergaan?
Medisch onverantwoord omdat de negatieve gevolgen groter zullen zijn dan de postieve staat geheel los van gevoelens van de trans: ik zit in verkeerde lijf
Ik verwerp geen enkele trans die op medische grond geen srs KAN ondergaan, het lijkt me hoogst pijnlijk als iemand uiteindelijk geen srs kan of mag ondergaan vanwege een te groot risico, op welk vlak dan ook
Jij doet nog steeds alsof het een keus is, dat is het niet, net zo min als dat het een keus is dat je geen srs ondergaat als gevolg van te groot risico
Zolang je nog het gevoel hebt een keus te hebben, denk ik dat je geen trans bent
Wat is een m/v trans: een m/v trans is iemand die geboren is als man, maar zich vrouw voelt
Een m/v trans zal dan ook uiteindelijk de srs ondergaan, want vrouwen hebben nu eenmaal geen penis, en dat is de enige zuivere reden voor een srs
Overigens ben ik me terdege bewust van hetgeen ik ook had willen vermijden, namelijk een discusie als deze, iemand die trans is tov iemand die dat niet is
Ik heb dit soort discussies eerder gelezen, en vaak dacht ik, waarom staat men tegenover elkaar
Ik betrap mezelf erop dat ik niet vergeleken wil worden met iemand die in een ander schuitje zit, iets waar ik voorheen bij dacht, wat maakt het nu uit
Nu, denk ik daar anders over, wat niet betekend dat ik elk ander hokje dan ts veroordeel, hooguit begrijp ik het hokje tg niet helemaal