De spot met transen drijven is o zo geestig

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Ik vind mijzelf transgender. En ik sluit niet uit dat ik in de toekomst een geslachtsoperatie zal ondergaan.

Groetjes,

Frederique
Dat vermoedde ik al

Op basis van die uitspraak kun jij het niet oneens zijn met mijn uitspraak dat je geen trans bent als je niet tot de keus zelfmoord of ik ga ervoor komt te staan, immers, je bent zelf geen trans

overigens vind ik niet dat een trans beter , slechter, meer of wat dan ook is dan tg tv of weetikveel wat voor hokje

wel moet je in een discussie als deze enige nuance aanbrengen

iemand die nog opties over heeft mbt de keus, ik ga ervoor of ik nok ermee, is voor mij geen trans, want als trans zijn dat nu eenmaal de enieg 2 keuzes die overblijven
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Joy,

Je gaat erg uit van je eigen situatie en noemt iedereen die niet jouw uitgangspunt deelt ("iemand die geen zelfmoord zou plegen om een SRS te willen ondergaan is geen trans") geen trans.

Dat mag, maar in dat geval wil ik je er op wijzen dat er meer mensen zijn die een SRS ondergaan dan alleen de potentiële zelfmoordenaars. Er zijn ook transen die op soortgelijke manier als ik nu bezig ben er langzamerhand achterkomen dat een SRS toch onvermijdelijk is. Of die in een soortgelijk traject als ik er achterkomen dat ze dolgraag een SRS zouden willen plegen - maar waarbij dat medisch gezien gewoon niet verstandig is. Die mensen worden door de genderteams (m.i. terecht) erkend als transseksuelen. Je kunt je dus de vraag stellen waarom die mensen wel door hen en niet door jou als trans geaccepteerd worden...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Hoi Joy,

Je gaat erg uit van je eigen situatie en noemt iedereen die niet jouw uitgangspunt deelt ("iemand die geen zelfmoord zou plegen om een SRS te willen ondergaan is geen trans") geen trans.

Dat mag, maar in dat geval wil ik je er op wijzen dat er meer mensen zijn die een SRS ondergaan dan alleen de potentiële zelfmoordenaars. Er zijn ook transen die op soortgelijke manier als ik nu bezig ben er langzamerhand achterkomen dat een SRS toch onvermijdelijk is. Of die in een soortgelijk traject als ik er achterkomen dat ze dolgraag een SRS zouden willen plegen - maar waarbij dat medisch gezien gewoon niet verstandig is. Die mensen worden door de genderteams (m.i. terecht) erkend als transseksuelen. Je kunt je dus de vraag stellen waarom die mensen wel door hen en niet door jou als trans geaccepteerd worden...

Groetjes,

Frederique
Mijn uitspraak baseer ik niet aleen op mezelf, ook op gesprekken met anderen in hetzelfde schuitje die op een gegeven moment voor die keus kwamen te staan

Dat er meer mensen zijn die een srs ondergaan den degene die eruit stappen, zegt alleen maar iets over de draagkracht van de doelgroep, er zijn er gelukkig meer die ervoor durfen en kunnen gaan

Wat je zegt over dolgraag een SRS, wie wil er nu in godsnaam dolgraag een SRS ondergaan?

Medisch onverantwoord omdat de negatieve gevolgen groter zullen zijn dan de postieve staat geheel los van gevoelens van de trans: ik zit in verkeerde lijf

Ik verwerp geen enkele trans die op medische grond geen srs KAN ondergaan, het lijkt me hoogst pijnlijk als iemand uiteindelijk geen srs kan of mag ondergaan vanwege een te groot risico, op welk vlak dan ook

Jij doet nog steeds alsof het een keus is, dat is het niet, net zo min als dat het een keus is dat je geen srs ondergaat als gevolg van te groot risico

Zolang je nog het gevoel hebt een keus te hebben, denk ik dat je geen trans bent

Wat is een m/v trans: een m/v trans is iemand die geboren is als man, maar zich vrouw voelt

Een m/v trans zal dan ook uiteindelijk de srs ondergaan, want vrouwen hebben nu eenmaal geen penis, en dat is de enige zuivere reden voor een srs

Overigens ben ik me terdege bewust van hetgeen ik ook had willen vermijden, namelijk een discusie als deze, iemand die trans is tov iemand die dat niet is

Ik heb dit soort discussies eerder gelezen, en vaak dacht ik, waarom staat men tegenover elkaar

Ik betrap mezelf erop dat ik niet vergeleken wil worden met iemand die in een ander schuitje zit, iets waar ik voorheen bij dacht, wat maakt het nu uit

Nu, denk ik daar anders over, wat niet betekend dat ik elk ander hokje dan ts veroordeel, hooguit begrijp ik het hokje tg niet helemaal
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Joy,

Begrijp me goed - ik ken verhalen zoals die van jou ook - en ik neem ze serieus. Maar ken jij ook verhalen van mensen die, net als ik, een heel geleidelijk proces meemaken en dan soms bij een SRS uitkomen?

Ik ken ze wel, via meerdere forums. Ik vind je definitie van trans daarom te zwartgallig en daardoor te beperkt. We zijn het eens dat een SRS een zware en onvermijdelijke stap is, we zijn het niet eens over de opmerking dat een trans pas een trans is als hij/zij uit het leven zal stappen als er geen SRS uitgevoerd kan of zal worden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Vrouw zijn en vrouw worden zijn toch twee verschillende dingen?, het is naar mijn (bescheiden) mening niet zo, dat het een, niet mogelijk is zonder het ander.

Een transseksueel is toch iemand die een geslachtsaanpassing heeft ondergaan en/of wil ondergaan? Toch niet per se iemand met een doodswens als een operatie niet mogelijk is (om welke reden ook).

Kun je dus, maw, geen transseksueel zijn, als je geen operatie wilt, maar toch vrouw bent? hoe kun je iemand noemen die zich vrouw voelt en zich niet laat opereren dan, alleen transgender?

Mina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Hoi Joy,

Begrijp me goed - ik ken verhalen zoals die van jou ook - en ik neem ze serieus. Maar ken jij ook verhalen van mensen die, net als ik, een heel geleidelijk proces meemaken en dan soms bij een SRS uitkomen?

Ik ken ze wel, via meerdere forums. Ik vind je definitie van trans daarom te zwartgallig en daardoor te beperkt. We zijn het eens dat een SRS een zware en onvermijdelijke stap is, we zijn het niet eens over de opmerking dat een trans pas een trans is als hij/zij uit het leven zal stappen als er geen SRS uitgevoerd kan of zal worden.

Groetjes,

Frederique
Ik heb nooit gezegd dat een trans uit het leven zal stappen als geen srs uitgevoerd kan worden, wel lijkt het mij een extra reden dat alsnog na het hele traject, te doen, simpelweg omdat een vrouw met een penis geen vrouw is

Het lijkt mij iig afschuwlijk als het mij zou overkomen

Wat proces betrefd zijn er transen die van kindsafaan weten waar ze naar toe willen, en ook op vrij vroege leeftijd de mogelijkheid hebben stappen te ondernemen, en een andere groep, degene die het op vrij vroege leeftijd ook wel weten, maar niet bij machte zijn daar als kind wat mee te doen,het VU zou deze 2 classificeren als primair en secundair

(waarin ik verschil van mening met het VU, secundair zijn voor het VU mensen die er pas later achter komen, ik geloof dat secundair eerder iets te maken heeft met de omstandigheden als kind op het moment dat het kind iets voelt van, er klopt iets gigantisch niet aan mijn lijf en leven)

Een derde categorie van mensen die al zoekende steeds een stapje verder gaan ken ik idd ook, en daar is ook niets mis mee

Zelf zie ik dat meer als teruggaan naar de oorsprong, datgeen wat je eigenlijk als kind al wel wist, maar zo diep hebt weggestopt dat daar enige jaren voor nodig zijn om naar boven te halen, met stapjes, maar misschien zie ik dat verkeerd, tenslotte heb ik alleen mezelf als uitgangspunt
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mina schreef:Vrouw zijn en vrouw worden zijn toch twee verschillende dingen?, het is naar mijn (bescheiden) mening niet zo, dat het een, niet mogelijk is zonder het ander.

Een transseksueel is toch iemand die een geslachtsaanpassing heeft ondergaan en/of wil ondergaan? Toch niet per se iemand met een doodswens als een operatie niet mogelijk is (om welke reden ook).

Kun je dus, maw, geen transseksueel zijn, als je geen operatie wilt, maar toch vrouw bent? hoe kun je iemand noemen die zich vrouw voelt en zich niet laat opereren dan, alleen transgender?

Mina
Nogmaals, een m/v trans voelt zich vrouw

Een vrouw met een penis, is dat een vrouw?

volgens de gangbare definities niet

Zo iemand kan zich wel vrouwlijk voelen, maar als de penis er nog an zit, ben je voor de buitenwereld simpelweg geen vrouw

Overigens heb je als je het hele proces hebt doorlopen en je srs voor de deur staat, niets meer aan je mannelijk geslachtsdeel, het zal erbij hangen als een dood stuk vlees
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

ff een paar uurtjes of-line en de discussie komt op gang.

Joy schreef:
Zo iemand kan zich wel vrouwlijk voelen, maar als de penis er nog an zit, ben je voor de buitenwereld simpelweg geen vrouw
En hoe zou de buitenwereld daar onder normale omstandigheden achter kunnen komen ?

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Normale omstandigheden zijn omstandigheden waarin je net als iedere andere vrouw doet en laat wat je prettig vind

Over het algemeen zal buitenwereld weinig aan je merken en er niet bij stilstaan of het zaakje er nog hangt of niet

Wanneer je bereid bent met die beperking te leven, fine by me

Maar wat te denken van relaties, op het strand willen wandelen in bikini, sauna, zwemmen, sporten met andere vrouwen in groepsverband, ik noem ff zomaar wat?

Als je dat allemaal voor lief wilt nemen, en besluit het zaakje te laten hangen, fine by me

Ik begrijp alleen niet wat het doel daarvan nog is , als die beslissing niet wordt veroorzaakt door een medische kwestie, want functioneren doet het allang niet meer

Degene die niet all de way willen gaan, en een combi willen van een vrouwelijk lichaam en het behouden van de penis, doen dat maar om 1 reden:

sexuele opwinding

Er is namelijk geen enkele andere reden om het mannelijk geslachtsdeel te behouden
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik snap ook niet zo goed hoe men gehecht zou kunnen geraken aan een stuk dood vlees, maar op een seksuele relatie na is de noodzaak van srs mi niet zo hoog.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

zo heb ik er meer horen praten

ik begrijp dat niet

mij zit het iig behoorlijk dwars, mijn lijf zou niet kompleet zijn als het zaakje er nog aan zou hangen

en in een relatie?

geen functionerende penis, maar ook geen vagina

freaky
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
ik begrijp dat niet

mij zit het iig behoorlijk dwars, mijn lijf zou niet kompleet zijn als het zaakje er nog aan zou hangen

en in een relatie?

geen functionerende penis, maar ook geen vagina

freaky
Dat kan ik wel begrijpen, maar als een seksuele relatie niet gewenst of niet noodzakelijk wordt beschouwd, dan is die laatste handeling ook niet zo belangrijk volgens mij.

Uiteindelijk ziet toch niemand wat je in je slipje hebt toch.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Klopt, maar volgens mij gaat het er niet in 1e instantie om wat een ander ziet, het gaat er in 1e instantie toch om dat je lijf overeenkomt met wat je voelt

Je voelt je van binnen vrouw, daar hoort geen penis bij wel?

Voor mij is het secundair wel degelijk belangrijk, ik wil de vrijheid kunnen ervaren - of iig de mogelijkheid hebben - om sex te beleven in het lichaam dat bij mij past
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad Joy,

Douchen kun je dan het beste met je ogen dicht doen, dan krijg je ook geen zeep in je ogen ;-)

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef:ff een paar uurtjes of-line en de discussie komt op gang.

Joy schreef:
En hoe zou de buitenwereld daar onder normale omstandigheden achter kunnen komen ?

Irene
hahahaha!
Irene, je kunt soms echt heel goed uit de hoek komen!!!

xx,
Mina
Plaats reactie