Hi,
Zondag ga ik voor het eerst naar de virgingroep van Humanitas in Amsterdam. Zijn er mensen die daar al eens eerder zijn geweest en mij kunnen zeggen wat mij ongeveer te wachten staat. Ik merk dat ik het namelijk best eng vind.
virgin groep van Humanitas
Moderator: Moderators
-
- is nieuw hier
- Contacteer:
virgin groep van Humanitas
Liefs & virtuele knuffel,
Sandra
Wat is Virgin? Een mogelijkheid om de nodige nieuwe contacten op te doen, leuke gesprekken met leuke mensen te voeren, tosti's te eten en zo nu en dan wat op te steken van de lezingen over hormonen, epileren, operaties e.d.
Ik kom er sinds maart vorig jaar en vind het nog steeds leuk om er te komen en mijn vriendinnen weer terug te zien. Het is voor mij in het begin in ieder geval heel belangrijk geweest. Ten eerste omdat het toen voor mij een van de weinige plekken was waar ik me als vrouw kon presenteren (dat ligt nu natuurlijk ff anders!), maar ook omdat ik toen veel mensen voor het eerst ontmoette die ik daarvoor alleen van emailcontact kende. Uit die emailcontacten en Virgin-contacten zijn een aantal belangrijke vriendschappen gegroeid die ik zeer koester.
Groetjes,
Saskia
Ik kom er sinds maart vorig jaar en vind het nog steeds leuk om er te komen en mijn vriendinnen weer terug te zien. Het is voor mij in het begin in ieder geval heel belangrijk geweest. Ten eerste omdat het toen voor mij een van de weinige plekken was waar ik me als vrouw kon presenteren (dat ligt nu natuurlijk ff anders!), maar ook omdat ik toen veel mensen voor het eerst ontmoette die ik daarvoor alleen van emailcontact kende. Uit die emailcontacten en Virgin-contacten zijn een aantal belangrijke vriendschappen gegroeid die ik zeer koester.
Groetjes,
Saskia
De TS-NL mailinglist: http://groups.yahoo.com/group/TS-NL/
What the Papers Say: http://www.europeants.org/WTPS/
-
- is nieuw hier
- Contacteer:
Hoi Saskia,
In ben vandaag geweest maar voelde mij als een vreemde eend in de beits. Ben ook maar even geweest tot ongeveer in de pauze van de lezing. Vond het best moeilijk, volgens mij was ik daar als enigiste "man" en dat voelde niet prettig. Wat mij wel opviel was het contact dat er onderling was en ik hoop toch nog zo ver te komen om ook een gesprek aan te gaan. Volgens mij heb ik jou gezien, althans als ik naar jou foto kijk, kan dat kloppen?
In ben vandaag geweest maar voelde mij als een vreemde eend in de beits. Ben ook maar even geweest tot ongeveer in de pauze van de lezing. Vond het best moeilijk, volgens mij was ik daar als enigiste "man" en dat voelde niet prettig. Wat mij wel opviel was het contact dat er onderling was en ik hoop toch nog zo ver te komen om ook een gesprek aan te gaan. Volgens mij heb ik jou gezien, althans als ik naar jou foto kijk, kan dat kloppen?
Liefs & virtuele knuffel,
Sandra
Ik was er vanmiddag inderdaad, ik stapte zo tegen half drie binnen. Ik heb jou ook gezien. Ik had al een vaag vermoeden dat de enige "man" van het gezelschap wel eens jou kon zijn, maar je was zo snel weg dat ik het niet meer kon verifieren. Het vermoeden was dus juist.Sandra_nb schreef:Ik ben vandaag geweest maar voelde mij als een vreemde eend in de bijt. Ben ook maar even geweest tot ongeveer in de pauze van de lezing. Vond het best moeilijk, volgens mij was ik daar als enigiste "man" en dat voelde niet prettig. Wat mij wel opviel was het contact dat er onderling was en ik hoop toch nog zo ver te komen om ook een gesprek aan te gaan. Volgens mij heb ik jou gezien, althans als ik naar jou foto kijk, kan dat kloppen?
Ik kan me wel voorstellen dat je je als enige "man" tussen al die transen in een vaak vergevorderd stadium misschien "out of place" voelt, maar over dat gevoel moet je gewoon heen stappen. Genoeg meiden die ooit ook eerst in hun mannenkloffie voor het eerst het Humanitas-gebouw binnenstappen. Anderen zullen je er zeker niet op veroordelen of op je neerkijken als je als man verschijnt. Iedereen moet ergens beginnen en als je nog zo aan het begin staat is het niet zo gek. De eerste twee keer ben ik ook als man verschenen, noodgedwongen omdat ik geen leuke kleren had en het eigenlijk ook niet aandurfde om als vrouw over straat te gaan. En toch heb ik toen al heel leuke en nuttige gesprekken kunnen voeren. Ik zat met veel, heel veel vragen en ik wilde antwoorden krijgen en mijn ervaringen en gevoelens toetsen met die van andere TS'en. Daarvoor moest ik wel wat schroom overwinnen, maar toen ik eenmaal met iemand aan de praat was geraakt, bleek dat het er niet toe deed dat ik als man was gekomen. Anderen weten heus wel hoe moeilijk die eerste stappen kunnen zijn en zullen je er zeker niet op aankijken.
Laat je dus niet door ongefundeerde angsten wegjagen, ga gewoon aan een tafel zitten en luister mee. Het belangrijkste: vergeet vooral niet om mee te doen met de gesprekken, want zo haal je het meest uit zo'n middagje Virgin.
Groetjes,
Saskia
virgin 18 augustus
Hi Sandra,
ik was er vanmiddag ook en heb maar een persoon met mannen kleding aan gezien, dat moet jij dus zijn geweest, het was vandaag minder druk dan de vorige 2x dat ik geweest ben, vakantie tijd en mooi weer
Ik denk omdat je wat later was dat alle zitplaatsen bezet waren en je geen mogelijkheid had om aan een tafeltje aan te schuiven, je was niet de enigste.
Kan me goed voorstellen dat als enige aanwezige in mannenkleding dat je je een beetje buiten de groep voelde maar ik vind zeker de eerste keer dit niet vreemd, uiteindelijk weet je niet waar je in terrecht komt.
Je zal wel gezien hebben dat de verscheidenheid van de dames enorm verschilt, ga volgende keer gewoon iets eerder vraag naar henriette de gastvrouw en zeg dat je voor het eerst bent en zij zal je dan wel verder introduceren, maar het meeste moet jezelf doen.
Ik ben ook vroeg weggegaan omdat ik een barbeque had met diverse gezinsleden maar toch in die korte periode in gesprek met een transseksueel die ik niet kende toch nuttige info opgedaan en daar gaat het o.a. over.
groetjes, Adriana
ik was er vanmiddag ook en heb maar een persoon met mannen kleding aan gezien, dat moet jij dus zijn geweest, het was vandaag minder druk dan de vorige 2x dat ik geweest ben, vakantie tijd en mooi weer
Ik denk omdat je wat later was dat alle zitplaatsen bezet waren en je geen mogelijkheid had om aan een tafeltje aan te schuiven, je was niet de enigste.
Kan me goed voorstellen dat als enige aanwezige in mannenkleding dat je je een beetje buiten de groep voelde maar ik vind zeker de eerste keer dit niet vreemd, uiteindelijk weet je niet waar je in terrecht komt.
Je zal wel gezien hebben dat de verscheidenheid van de dames enorm verschilt, ga volgende keer gewoon iets eerder vraag naar henriette de gastvrouw en zeg dat je voor het eerst bent en zij zal je dan wel verder introduceren, maar het meeste moet jezelf doen.
Ik ben ook vroeg weggegaan omdat ik een barbeque had met diverse gezinsleden maar toch in die korte periode in gesprek met een transseksueel die ik niet kende toch nuttige info opgedaan en daar gaat het o.a. over.
groetjes, Adriana
hoi
even een vraagje
ik weet via de huma site en wgtrans wel ongeveer waar de virgin groep zit maar hoe zit dit met de bereikbaarheid,zowel per auto of per ov,hoe is parkeer mogenlijkheid eventueel.
moet zeggen vindt a`dam niet echt een fijne stad om met de auto te rijden dus zal wel ov worden als ik besluit een keer langs te komen
het is wel redelijke afstand voor me maar wil toch eens een keer komen kijken daar eigenlijk.
voornamelijk omdat de groep waar in ikzelf zit in r`dam me eigenlijk niet zo goed bevalt,heb daar alle goede intenties ten spijt regelmatig het idee van tja wat heb ik hier aan gehad,aan die avond.
groetjes joca
even een vraagje
ik weet via de huma site en wgtrans wel ongeveer waar de virgin groep zit maar hoe zit dit met de bereikbaarheid,zowel per auto of per ov,hoe is parkeer mogenlijkheid eventueel.
moet zeggen vindt a`dam niet echt een fijne stad om met de auto te rijden dus zal wel ov worden als ik besluit een keer langs te komen
het is wel redelijke afstand voor me maar wil toch eens een keer komen kijken daar eigenlijk.
voornamelijk omdat de groep waar in ikzelf zit in r`dam me eigenlijk niet zo goed bevalt,heb daar alle goede intenties ten spijt regelmatig het idee van tja wat heb ik hier aan gehad,aan die avond.
groetjes joca
Je kunt bij Virgin gratis parkeren. In het steegje naast het Humanitas-gebouw zit de ingang van een binnenplaats waar je je auto kwijt kunt. Met het OV is het ook niet moeilijk, want er is een tramhalte zo ongeveer pal voor de ingang. Je kunt ook met de metro naar de halte Weesperplein gaan, dan ben je er binnen 6 minuten lopen.
Ik vind in het algemeen de sfeer in Amsterdam heel aangenaam, maar dat komt ook omdat ik er redelijk wat mensen ken. In Rotterdam ben ik niet geweest, dus ik kan niet vergelijken.
Groetjes,
Saskia
Ik vind in het algemeen de sfeer in Amsterdam heel aangenaam, maar dat komt ook omdat ik er redelijk wat mensen ken. In Rotterdam ben ik niet geweest, dus ik kan niet vergelijken.
Groetjes,
Saskia