De spot met transen drijven is o zo geestig

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

wat is een braziliaanse ontharing?

Ontharing in de zone van de geslachtsdelen.
Doen ze ook met strips en dat voel je dus wel eventjes.
Al een geluk dat ik daar verlost ben van al mijn zwarte haren in die zone, want anders moet dat echt wel enorm gevoelig zijn hoor.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Joy,

ik had een paar berichtjes niet gelezen......maar hier een quote van jou:

<Maar wat te denken van relaties, op het strand willen wandelen in bikini, sauna, zwemmen, sporten met andere vrouwen in groepsverband, ik noem ff zomaar wat?>

Relaties, dat had ik al benoemd en uitgelegd........topless op het strand, ja, dat doe ik iedere zomer. En guess what? Een piemel is 'weg te tucken'. Blijft over je lichamelijke verschijning. Zo lag ik eens (topless) (op mijn buik) op een werkelijk mudvol strand in Tel Aviv samen met een vriend, en daar kwam een groep promotie team meisjes aan die een soort 'strand uniform' droegen, en alle aanwezige vrouwen en meisjes een folder uitreikten, de mannen niet. Ik kreeg er ook een, en wat bleek? "Bij aankoop van een 'blahblah' ontharingsapparaat een bikini cadeau.
Ik heb dus een piemel. Ahem. Maar zou ik ook een dergelijke folder gekregen hebben als ik een neovagina had gehad, en tevens 1.90 lang zou zijn, een vierkante onderkaak en en forse kin had gehad, ik noem maar even wat TS fysieke dwarsstraten? Ik denk het niet.......

Sauna, hou ik niet van, daar droogt mijn huid van uit, net als chloorwater in een zwembad, dus zwemmen doe ik alleen zomers in zee. En probleemloos passabel dus.

Sportscholen: nou........zo schreef ik me een paar jaar geleden in bij een sportschool, en bij de balie werd me de weg naar de dameskleedkamer uitgelegd. Aangekomen in die dameskleedkamer werd er niet op of om gekeken voor wat betreft mijn verschijning (en op de voorgaande sportscholen ook niet trouwens). Uiteraard ga ik niet poedelnaakt onder de sportschooldouche met medesportsters; ik heb een piemel namelijk.
Douchen doe ik thuis dus wel.
Maar stel nou, je hebt een neo vagina, en een paar borsten die te ver uit elkaar staan, oftewel aan de zijkanten van je romp, omdat die borstvergroting nou eenmaal aangepast moest worden ivm de stand van mannelijke tepels, ver uit elkaar dus. Verder ben je zo'n 1.90, vierkante kaak, grote kin, grote handen en voeten enz. Zou er dan onder de douche door medesporsters gekeken worden?
Ik denk het wel.

Kortom: het hebben van een neo vagina kan onder de door jou omschreven omstandigheden prettig en succesvol zijn, *als de rest van de verschijning ook min of meer kloppend is met het vrouwbeeld*.

Ik het zo de indruk dat je veel te veel 'ophangt' aan het hebben van een neovagina, en niets is minder waar. Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning. Ik ken een post op trans die bij allerlei vrouwenavonden van diverse aard de deur geweigerd word, ondanks haar cup C enzenz.

Ik kan het wel voorstellen dat je je na een SRS compleet voelt als vrouw, maar of je omgeving dat ook zo ziet is maar de vraag, afhankelijk van je uiterlijke verschijning. Zo niet, dan blijf je aan het uitleggen (dat je een vrouw bent bv, en als dat dus niet geloofd word, wat bij veel transen niet ondenkbaar is, dan dus een TS, nog meer uitleg).

Een SRS kan het vermaledijde ding vervangen voor een neovagina, maar verwacht er vooral geen sociale wonderen van. Dat is hartbrekend en teleurstellend, zoals ik al zo vaak om me heen heb gezien.

Groetjes Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

okeee mijn kookpunt is alweer bereikt

dus 1.90 m en een vierkante kaak grote handen en voeten, dat is nooit passabel? :evil:

gaaaaan we weer

je zegt zal al dat dat hartverscheurend is om te zeggen waarom hoor ik het dan toch steeds ? Ik denk dat ik voor iedere grotere meid spreek als ik zeg dat dat toch beledigend is ook al is het waar! (je kan ook rekening houden met gevoelens) Ik ben trots op alle ts meiden hoe ze er ook uitzien! en hoe laat ze ook begonnen zijn met de reis

hoe kunnen we (ik ben 1.91) van de buitenwereld iets verwachten als we onder elkaar al wijzen op 'mannelijke trekken' ? Juist heeel visueel keurend en mannelijk voyeuristisch vind ik die observaties van jou, wil je mensen nog langer in vertwijfeling houden?

als je nou tips geeft hoe minder op te vallen of van welke gelegenheden weg te blijven nee je geeft alleen maar aan hoe erg het is als je te mannelijk blijft

ik wil alleen maar zeggen dat als je gezegend bent met de juiste proporties je dat niet moet afzetten tegen anderen die meer verwoestingen door testosteron hebben ondergaan ! Hoe mannelijk je er ook uit ziet het zegt niks over je innerlijke werkelijkheid

En ik ken hele mooie langere (ts en niet ts) meiden die nooit zo akelig over anderen zouden praten, en eigenlijk vergeet je ook snel de kleine en grotere details als iemand lekker in haar nieuwe velletje zit, dan vergeet je al snel het uiterlijk als het goed is....(geldt niet voor materialisten en dombo s) de rest kan de pot op, dat had je nu toch wel moeten leren, maar dat hoef je niet te leren als je zo moeiteloos met je natuurlijke schoonheid in de vrouwelijke vorm kan glijden, folders ontvangend links en rechts de hele wereld werpt je rozen toe want jij bent op en top vrouw wat een geluk toch, tja dan heb je ook geen poes nodig. Daarnaast kan je jezelf ook nog eens afzetten tegenover al die (lelijke) pechvogels die nooit passable zullen zijn.

Ik vind het allemaal meer ijdel gay klinken dat vrouwelijk spijt me zeer, je voelt niet aan hoe snijdend en vals je klinkt, zeker omdat je beter zou moeten weten !

p.s. was fijn te horen dat neo poes bijna net zo goed is als biologische poes :oops:

toch weer liefs van Dorine want ik ben uitgekookt inmiddels
xx
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

Kortom: het hebben van een neo vagina kan onder de door jou omschreven omstandigheden prettig en succesvol zijn, *als de rest van de verschijning ook min of meer kloppend is met het vrouwbeeld*.

Uiteraard ga ik hier volledig akkoord mee.
Om die reden is het gewoon 'praktisch' in het dagelijkse leven als je de natuur mee hebt en dan ook nog de mogelijkheid hebt om eventueel volledige ontharing, SRS, borstvergroting en FFS uit te voeren.
Wat niet wegneemt dat je nog steeds met het 'probleem' blijft zitten dat je het, voor je echt een relatie wil beginnen met iemand, eigenlijk zou moeten vertellen.

Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

gewoon een beetje lief zijn voor elkaar okee

hoe je er ook uitziet, laat al die oordelen (fysiek medisch psychologisch relationeel) maar over aan de honderden mensen die het heerlijk vinden hun mening over je te spuien, en geen van die meningen komt overeen

ikzelf denk dat ik een heleboel 'mee' heb om goed om te gaan, maar eigenlijk is dat gewoon een kwestie van dom geluk, we zijn helaas allemaal als man geboren, ik wil me best bij die un passable scharen al was het maar uit solidariteit !

kijk sommige vrouwen moeten gewoon geen mini rokjes (meer) dragen daar kan ik inkomen, en op het strand hoe je niet perse in string :-)

Is ook een kwestie van nuance, zeker als je ouder wordt want een ding is zeker schoonheid verdwijnt met de jaren en dan zal je ook blij moeten zijn met je identiteit en dan komt toch echt je inhoud je liefde creativiteit spiritualiteit kwaliteit van relaties om de hoek kijken, als vrouw maar vooral als mens

en al die kereltje en vrouwtjes die je beoordeelden zijn dan nog maar een schimmige strand herrinnering

en die paar ECHTE vrienden zijn er dan nog, wel of niet in de kleedkamer

en dan zeg ik laat mij dan maar niet passabel zijn ik ben authentiek vrouw en heb me niet verstopt achter een leugen om nep leven te leiden
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kan iemand mijn boze post weghalen want ik wil helemaal niet afgeven op anderen lol ?

eerst tot 10 tellen volgende keer

kus

Dorine
lief dinnetje
Eredivisie

dus 1.90 m en een vierkante kaak grote handen en voeten, dat is nooit passabel?

Inderdaad, toch niet als vrouw dan.
Als trans wel hoor en als travestiet ook, maar niet als vrouw.
Snap je wat ik bedoel ?

Weet je wat een leuke test zou zijn.

We zetten 10 tafels en we organizeren een dating avond. We nodigen 10 willekeurig gekozen mannen uit, die verder van niks weten.

En we selecteren hier 10 'vrouwen' die wel denken dat het moet kunnen om passable te zijn. Gewoon naar hun eigen norm.

Maakt dan niet uit dat ze 1 m90 zijn en grote handen hebben.
Als ze zich maar goed in hun vel voelen.

Ik kan je zeggen dat het op zich om als trans-vrouw te daten al een 'enorm' experiment is.
Na zo een experiment zal je dan ook wel meteen snappen hoe andere mensen over 'ons' denken en ook hoe ze ons zien en hoe ze denken over hoe passable we nu in feite wel zijn als vrouw.

Echt een ervaring hoor, het is spannend en dikwijls tof, maar soms is de ontnuchtering en de afwijzing ook pijnlijk natuurlijk.
Vooral nadat je je 'date' op de hoogte gebracht hebt van je trans zijn.

Groetjes,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ff tussenuit gepikt:

Ik het zo de indruk dat je veel te veel 'ophangt' aan het hebben van een neovagina, en niets is minder waar. Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning. Ik ken een post op trans die bij allerlei vrouwenavonden van diverse aard de deur geweigerd word, ondanks haar cup C enzenz.

-ik heb geloof ik inmiddels wel duidelijk gemaakt dat voor mij persoonlijk, mijn gevoel, mijn lichaam niet af is als het zaakje der nog hangt

Prima als jij er geen problemen mee hebt, ik zou dat vanuit het hier en nu beoordeeld waarschijnlijk wel gaan hebben

Een neovagina maakt je alleen lichamelijk gezien voor jezelf en buitenwereld een 'vrouw', en ja dat vind ik belangrijk

Daarnaast nog culturele aspecten, sociale aspecten etc

Daar ging het hier niet perse over, maar die zijn minstens zo belangrijk

@ dorine

Je kunt je iedere - voor jou negatieve - uitspraak wel persoonlijk aan gaan trekken, maar het lijkt mij ietwat overdreven

Je plaatsts jezelf in een slachtofferrol en geloof me, daar kom je niet veel verder mee
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

melina_r schreef:dus 1.90 m en een vierkante kaak grote handen en voeten, dat is nooit passabel?

Inderdaad, toch niet als vrouw dan.
Als trans wel hoor en als travestiet ook, maar niet als vrouw.
Snap je wat ik bedoel ?

Weet je wat een leuke test zou zijn.

We zetten 10 tafels en we organizeren een dating avond. We nodigen 10 willekeurig gekozen mannen uit, die verder van niks weten.

En we selecteren hier 10 'vrouwen' die wel denken dat het moet kunnen om passable te zijn. Gewoon naar hun eigen norm.

Maakt dan niet uit dat ze 1 m90 zijn en grote handen hebben.
Als ze zich maar goed in hun vel voelen.

Ik kan je zeggen dat het op zich om als trans-vrouw te daten al een 'enorm' experiment is.
Na zo een experiment zal je dan ook wel meteen snappen hoe andere mensen over 'ons' denken en ook hoe ze ons zien en hoe ze denken over hoe passable we nu in feite wel zijn als vrouw.

Echt een ervaring hoor, het is spannend en dikwijls tof, maar soms is de ontnuchtering en de afwijzing ook pijnlijk natuurlijk.
Vooral nadat je je 'date' op de hoogte gebracht hebt van je trans zijn.

Groetjes,

Melina
ueh, hier haak ik dan weer graag op in:

wie ben jij om te bepalen dat iemand met vierkante kaaklijn en grote handen niet passabel kan zijn als vrouw?

passabiliteit zit voor een groot deel in jezelf, in hoeverre je in staat bent jezelf te handhaven ondanks de reacties van de omgeving, kortom, hoe je met jezelf en je omgeving omgaat

Ik zie een trans bij het vu, 2 meter 10, minstens, naaldhakken 10 cm deronder, netkousen, volledig in het zwart , o benen, met een grote eerlijke smile op haar gezicht, mensen kijken, zij kijkt terug met een lach en blik van, ik ben ik, en daar trots op,en mensen gaan verder met waar ze mee bezig waren

Geen vuiltje aan de lucht

Ik zie ook een trans, behoorlijk vrouwelijk, die verlegen en geobsedeerd om zich heen kijkend de wachtkamer binnen komt schuivelen, de mensen kijken, de mensen blijven kijken, zij durft helemaal niet meer op te kijken, die is gespot, en hoe, en ze is er duidelijk niet gelukkig bij

wie van de 2 is passabel?

Joy
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<kan iemand mijn boze post weghalen want ik wil helemaal niet afgeven op anderen lol ?

eerst tot 10 tellen volgende keer>

Het is dat je het zelf zegt Dorine, maar je klinkt in dat postje als een ongeleid projectiel.

En ja, we weten inmiddels wel dat er ook veel heel lange geboren vrouwen zijn, maar dat zijn *geboren vrouwen* en geen transen met oa ook baardgroei, wijkende haargrens, mannelijk voorhoofd, grote neus (hoewel dat niet typisch mannelijk of vrouwelijk is), een grote mond, letterlijk, en figuurlijk in jouw geval, een grote onderkaak, een grote kin, een stierennek, brede schouders, geen taille, smalle heupen, lichaamshaar, enzenzenz dat allemaal, of een combi van diversen.

Het is geen kwestie van 'mannelijk voyeurisme' het is een kwestie van perceptie, iets wat ieder niet blind mens volautomatisch doet. Die gaat dan op de stem af, en je raad het al.

Het waarnemingsvermogen van (niet zo) passabele transen *ONDERLING* is nogal gekleurd, op zijn zachtst gezegd.

Die 'gay'opmerking van je beschouw ik niet als beledigend, integendeel. Ik ben er trots op dat ik altijd op mannen viel, altijd vrouwelijk ben geweest, en ex homo, en juist dat......draagt bij aan mijn passabiliteit. Niets meer, en niets minder dan dat.

Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Joy schreef :

wie ben jij om te bepalen dat iemand met vierkante kaaklijn en grote handen niet passabel kan zijn als vrouw?

passabiliteit zit voor een groot deel in jezelf, in hoeverre je in staat bent jezelf te handhaven ondanks de reacties van de omgeving, kortom, hoe je met jezelf en je omgeving omgaat

Ik zie een trans bij het vu, 2 meter 10, minstens, naaldhakken 10 cm deronder, netkousen, volledig in het zwart , o benen, met een grote eerlijke smile op haar gezicht, mensen kijken, zij kijkt terug met een lach en blik van, ik ben ik, en daar trots op,en mensen gaan verder met waar ze mee bezig waren

Geen vuiltje aan de lucht

Passabel is voor mij : in de maatschappij kunnen bewegen in je 'gewenste' genderrol zonder dat je systematisch door anderen gelezen wordt.
Je persoonlijkheid en uitstraling heeft daar mee te maken, maar dat is niet het enige. Je uiterlijk is dan echt wel cruciaal.
Leuk dat die lange 'dame' haar goed voelt, maar dat neemt niet weg dat mensen tegen elkaar zullen zeggen .... zie daar, dat is zo een dinges, allee hoe noemen ze die mensen nu weer ... is dat gene travestiet of zoiets .... want ja transgender of transseksueel zijn als begrip niet zo gekend bij de grote massa.

Die dame van 2m10 kan wel leuk glimlachen hoor, maar geloof mij vrij dat kost je soms een pak energie. En de vraag is of ze na 5 of 10 jaar in de maatschappij nog steeds kan lachen zoals vandaag.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

Het waarnemingsvermogen van (niet zo) passabele transen *ONDERLING* is nogal gekleurd, op zijn zachtst gezegd.

Daar ben je niks mee.
Omdat wij zelf heel erg bezig zijn met die dingen zien we bepaalde dingen vaak sneller, aan de andere kant sluiten we voor andere kenmerken graag onze ogen.

Zoals gezegd de enige optie is in Real Life en af en toe als je dan 'gelezen' bent gewoon eerlijk zeggen dat je 'trans' bent en dan wel feedback vragen , waarom ze je nu precies gelezen hebben.

Groetjes,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

melina_r

Passabel is voor mij : in de maatschappij kunnen bewegen in je 'gewenste' genderrol zonder dat je systematisch door anderen gelezen wordt.

-wat zou er mis kunnen zijn met gelezen worden?

Je persoonlijkheid en uitstraling heeft daar mee te maken, maar dat is niet het enige. Je uiterlijk is dan echt wel cruciaal.
Leuk dat die lange 'dame' haar goed voelt, maar dat neemt niet weg dat mensen tegen elkaar zullen zeggen .... zie daar, dat is zo een dinges, allee hoe noemen ze die mensen nu weer ... is dat gene travestiet of zoiets .... want ja transgender of transseksueel zijn als begrip niet zo gekend bij de grote massa.

Die dame van 2m10 kan wel leuk glimlachen hoor, maar geloof mij vrij dat kost je soms een pak energie. En de vraag is of ze na 5 of 10 jaar in de maatschappij nog steeds kan lachen zoals vandaag.

-ik heb 2 voorbeelden gegeven, ik weet niet wie er het meest passabel is, ik weet niet hoe zij zich voelden en waarom,tenslotte is wat ik gezien heb alleen mijn beoordeling, die totaal niets zegt over de ander

grappig dat je in je reactie ervanuit gaat dat ik de lange dame bedoelde als meest passabel :) (althans ,dat proef ik eruit)

tenslotte denk ik dat pasabel zijn/voelen voor iedereen verschillend is

Misschien moet je stellen dat er diverse gradaties bestaan van passabiliteit

Doemt ook nog de vraag op:

Wil je passabel zijn als vrouw, of als trans

Joy
lief dinnetje
Eredivisie

Joy schreef :

Wil je passabel zijn als vrouw, of als trans

Als vrouw.
Dus als ik date met een hetero-man (die trouwens voor de date niks weet over mijn verleden en trans-zijn, al wat ik meegeef voor de date is dat hij ruimdenkend moet zijn) dan heb ik liever dat hij het niet zelf kan bepalen dat ik niet geboren ben als biologische vrouw.
Dat geeft je de mogelijkheid om een beetje het juiste ogenblik af te wachten en het dan rustig zelf te vertellen.

Groeten,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ja of wil je als "mens" mooi zijn.
Dat is eigenlijk de vraag die ik mijzelf voortdurend stel,
ik zie nl. bij mezelf dat ik zonder FFS, hoe sneu ook, niet passabel zal kunnen zijn als vrouw, maar wat wil ik dan wel worden...?
iets wat onnatuurlijk en vreemd oogt, of iets dat nog steeds natuurlijk oogt en het meest in de buurt komt van mijn identiteit. Zeker het laatste.
om maar even wat nieuws in deze discussie te werpen...
Ik wil graag als mens passabel worden, op de eerste plaats.
Mensen mogen van mij raden of ik al dan niet een vrouw of man ben...maar liever niet het gevoel hebben dat ik aan mezelf heb lopen knoeien, so to speak

De verhalen van Melina en Mila klinken heerlijk, maar is niet voor iedereen haalbaar denk ik, in elk geval niet zonder een hoop geld, pijn en moeite en dan nog!
Plaats reactie