De spot met transen drijven is o zo geestig
Moderator: Moderators
hoi Mila
ja ik wilde die post ook weghalen maar da konnie meer omdat iemand al gereageerd had ! en dan mag dat niet, maar ja kwam wel uit mn hart, dan let je niet zo op of je wel of niet stomme dingen zegt
ik kan zo boos worden over die nuchtere cynische fel realistische opmerkingen, een beetje zachtheid naar elkaar kan geen kwaad, romantiek kan op elke date Mila, en ik pretendeer helemaal niet te kunnen concurreren met biologische vrouwen, als die dates dan gaan stemmen (wat een vals idee trouwens weer je moet voor de Mol gaan werken) ga ik wel even mn neus poederen, kan ik gelijk mn jas halen als de sfeer op een heksenjacht gaat lijken.
mijn toekomstige partner moet me maar gewoon nemen als ik ben/word. Ik zal nooit liegen over wie ik ben of waar ik vandaan kom ook al had ik dat liever allemaal niet hoeven doen
dat voordeel heb jij wel als volkomen geaccepteerde en passabele en geliefde en en en ga ik weer
joy:
wil mezelf ook niet als slachtoffer zien maar denk wel dat ik het verlegen wichtje was dat je in de wachtkamer zag !
ja ik wilde die post ook weghalen maar da konnie meer omdat iemand al gereageerd had ! en dan mag dat niet, maar ja kwam wel uit mn hart, dan let je niet zo op of je wel of niet stomme dingen zegt
ik kan zo boos worden over die nuchtere cynische fel realistische opmerkingen, een beetje zachtheid naar elkaar kan geen kwaad, romantiek kan op elke date Mila, en ik pretendeer helemaal niet te kunnen concurreren met biologische vrouwen, als die dates dan gaan stemmen (wat een vals idee trouwens weer je moet voor de Mol gaan werken) ga ik wel even mn neus poederen, kan ik gelijk mn jas halen als de sfeer op een heksenjacht gaat lijken.
mijn toekomstige partner moet me maar gewoon nemen als ik ben/word. Ik zal nooit liegen over wie ik ben of waar ik vandaan kom ook al had ik dat liever allemaal niet hoeven doen
dat voordeel heb jij wel als volkomen geaccepteerde en passabele en geliefde en en en ga ik weer
joy:
wil mezelf ook niet als slachtoffer zien maar denk wel dat ik het verlegen wichtje was dat je in de wachtkamer zag !
Ik ga ff terug naar het begin
Over het algemeen wordt er vanuit gegaan dat passabel zijn belangrijk is
Niet passabel zijn wordt gezien als een probleem
Niet passabel zijn is alleen een probleem als je jezelf ziet als - in dit geval vrouw - en de buitenwereld ziet dat anders
Waarom jezelf alleen zien als vrouw en daar je passabiliteit op richten?
Ik krijg de laatste tijd ontzettend de neiging te gaan spotten met alle soorten categorieen, de neiging om zomaar een rok aan te trekken met daaronder werkschoenen, mijn baard laten staan, wel make up dragen, en zo de straat op gaan (mijn innerlijke gevoel wordt daar niet door aangetast)
Wat zou dat toch een reacties teweeg brengen, aandacht genoeg waarschijnlijk, in hoeverre zou ik passabel zijn, en als wat?
man?
vrouw?
freak?
Passabiliteit bestaat helemaal niet, het is klinklare onzin die voortkomt uit de sexeverdeling en het geforceerde bij 1 van de 2 denken te moeten horen
Wanneer je er vanuit gaat dat de sexeverdeling niet bestaat wordt het hele gedoe om passabel te worden een stuk eenvoudiger, het valt ermee weg
Eigenlijk is het hele passabel willen worden in algemeenheid een farce van jewelste, je volgt je gevoel, je onderneemt stappen, je voelt je immers als biologisch geboren man vrouw, en het uiteindelijke doel is om niet op te vallen en vooral niet gespot te worden,je houd de hele wereld inclusief jezelf voor de gek,voor wie verberg je je eigenlijk??
Joy
Over het algemeen wordt er vanuit gegaan dat passabel zijn belangrijk is
Niet passabel zijn wordt gezien als een probleem
Niet passabel zijn is alleen een probleem als je jezelf ziet als - in dit geval vrouw - en de buitenwereld ziet dat anders
Waarom jezelf alleen zien als vrouw en daar je passabiliteit op richten?
Ik krijg de laatste tijd ontzettend de neiging te gaan spotten met alle soorten categorieen, de neiging om zomaar een rok aan te trekken met daaronder werkschoenen, mijn baard laten staan, wel make up dragen, en zo de straat op gaan (mijn innerlijke gevoel wordt daar niet door aangetast)
Wat zou dat toch een reacties teweeg brengen, aandacht genoeg waarschijnlijk, in hoeverre zou ik passabel zijn, en als wat?
man?
vrouw?
freak?
Passabiliteit bestaat helemaal niet, het is klinklare onzin die voortkomt uit de sexeverdeling en het geforceerde bij 1 van de 2 denken te moeten horen
Wanneer je er vanuit gaat dat de sexeverdeling niet bestaat wordt het hele gedoe om passabel te worden een stuk eenvoudiger, het valt ermee weg
Eigenlijk is het hele passabel willen worden in algemeenheid een farce van jewelste, je volgt je gevoel, je onderneemt stappen, je voelt je immers als biologisch geboren man vrouw, en het uiteindelijke doel is om niet op te vallen en vooral niet gespot te worden,je houd de hele wereld inclusief jezelf voor de gek,voor wie verberg je je eigenlijk??
Joy
-Dorine
ik kan zo boos worden over die nuchtere cynische fel realistische opmerkingen, een beetje zachtheid naar elkaar kan geen kwaad,
-mee eens, ,maar die hardheid is een gevolg van al het gezeik waar je mee te maken krijgt als je eenmaal de conckusie hebt moeten trekken, ik ben trans, met liefdadigheid red je het niet
romantiek kan op elke date Mila, en ik pretendeer helemaal niet te kunnen concurreren met biologische vrouwen, als die dates dan gaan stemmen (wat een vals idee trouwens weer je moet voor de Mol gaan werken) ga ik wel even mn neus poederen, kan ik gelijk mn jas halen als de sfeer op een heksenjacht gaat lijken.
wil mezelf ook niet als slachtoffer zien maar denk wel dat ik het verlegen wichtje was dat je in de wachtkamer zag ![/quote]
-het was maar een voorbeeldje van afgelopen keer bij het vu
ik kan zo boos worden over die nuchtere cynische fel realistische opmerkingen, een beetje zachtheid naar elkaar kan geen kwaad,
-mee eens, ,maar die hardheid is een gevolg van al het gezeik waar je mee te maken krijgt als je eenmaal de conckusie hebt moeten trekken, ik ben trans, met liefdadigheid red je het niet
romantiek kan op elke date Mila, en ik pretendeer helemaal niet te kunnen concurreren met biologische vrouwen, als die dates dan gaan stemmen (wat een vals idee trouwens weer je moet voor de Mol gaan werken) ga ik wel even mn neus poederen, kan ik gelijk mn jas halen als de sfeer op een heksenjacht gaat lijken.
wil mezelf ook niet als slachtoffer zien maar denk wel dat ik het verlegen wichtje was dat je in de wachtkamer zag ![/quote]
-het was maar een voorbeeldje van afgelopen keer bij het vu
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee, je spreekt niet namens mij.Dorine schreef:dus 1.90 m en een vierkante kaak grote handen en voeten, dat is nooit passabel?
gaaaaan we weer
je zegt zal al dat dat hartverscheurend is om te zeggen waarom hoor ik het dan toch steeds ? Ik denk dat ik voor iedere grotere meid spreek als ik zeg dat dat toch beledigend is ook al is het waar!
Ik ben 1.97 en heb achter op mijn hoofd een aureooltje (oftewel: een gapend gat zonder haar ). Met mijn lengte heb ik geen moeite: ik ben er trots op. Ook altijd al geweest. Dat aureooltje vind ik minder prettig. Dat ik met dat aureooltje nooit een passabel vrouw zal kunnen worden? Best mogelijk. Maar schamen? Dat nooit!
Ik zat dus niet op het kookpunt toen ik Mila's berichtje las. Ik heb die mening inmiddels zovaak gelezen dat het me weinig meer doet. Ik vergelijk dat graag met de periode dat ik een jaar of 6 was en mijn klasgenootjes me uitscholden voor poepchinees. Vreselijk vond ik dat! Mijn ouders hebben dat succesvol opgepakt: elke dag werd ik door hen meerdere keren uitgescholden voor poepchinees. En ze lachten er ook nog vriendelijk bij! De eerste dag was ik woester dan woest, de tweede werd dat iets minder en na verloop van tijd wende ik er aan...
Dat sommige mensen niet-passabel mensen niet accepteren? Natuurlijk schrijf ik daar tegenin omdat ik het absolute onzin vind. Maar beledigd? Ach welnee...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
En waarom niet?Dorine schreef:kijk sommige vrouwen moeten gewoon geen mini rokjes (meer) dragen daar kan ik inkomen, en op het strand hoe je niet perse in string
Als mensen zichzelf mooi vinden in een minirok of in een string - laat ze toch gewoon...
Groetjes,
Frederique
(Vorige week nog een minirok gekocht)
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ben nog nooit een kledingwinkel uitgezet, ook niet in de tijd dat ik als man winkelde. Ik heb ook nog nooit dameskleding gekocht zonder die te passen (m.u.v. BH's).Joy schreef:Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning.
Groetjes,
Frederique
eeje, ik schreef dit duidleijk niet
Joy schreef:
Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning.
-wel eerlijk quoten he
ik ben ook nog nooit een kledingwinkel uitgezet, en als dat zou gebeuren dan zou dat alleen maar betekenen dat men blijkbaar niet overweg kan met de zogenaamde 3e sexe
Joy schreef:
Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning.
-wel eerlijk quoten he
ik ben ook nog nooit een kledingwinkel uitgezet, en als dat zou gebeuren dan zou dat alleen maar betekenen dat men blijkbaar niet overweg kan met de zogenaamde 3e sexe
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Meer energie dan het overdreven goed een vrouw-beeld neer te zetten en je continue af te vragen hoe je dat _nog_ beter kunt doen en, als je dan toch gespot bent, je boos af te vragen hoe men dat in vredesnaam kon zien?melina_r schreef:Die dame van 2m10 kan wel leuk glimlachen hoor, maar geloof mij vrij dat kost je soms een pak energie.
Groetjes,
Frederique
(1.97m en vanavond nog in de winkel geglimlacht naar een klein meisje dat het toch een beetje eng vond)
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Da's niet hoe ik het ervaar. Ik ervaarde mijzelf in mannelijke rol als een streber, iemand die altijd alles beter wist en nooit zou toegeven dat'ie iets niet wist.Joy schreef:-mee eens, ,maar die hardheid is een gevolg van al het gezeik waar je mee te maken krijgt als je eenmaal de conckusie hebt moeten trekken, ik ben trans, met liefdadigheid red je het niet
Pas sinds ik mijn vrouw-kant erken merk ik dat ik ook veel zachter geworden ben. Het is -juist- die harde van "met liefdadigheid red je het niet" die ik heb laten varen met het vrouwelijker kleden en vooral: het vrouwelijker zijn. Met uiterlijk heeft het voor mij wel wat, maar toch veel minder te maken.
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
[quote="Joyjezelf zijn is ook net zo vaag, wat het 'mezelf' zoals ik die vandaag voel, voelt morgen weer heel anders[/quote]
Voor mij geldt dit niet. Ik zie "mijzelf zijn" of "mijzelf worden" als grootste uitdaging in mijn leven. Telkens afwegen of iets wel-of-niet bij mij past. Werkelijk bij mij past. Het is niet simpel. Niet een lichtzinnig "doe maar wat in je op komt en noem het 'jezelf'".
Natuurlijk zijn er dingen die dagelijks wisselen. Vandaag paste witte kool heel goed bij mij, er zijn ook dagen dat ik liever spruitjes eet. Maar over die vorm van "bij mij passen" hebben we het natuurlijk niet...
We hebben het over de vorm van "bij mij passen" of je wel-of-geen-of-nog-geen hormonen wilt. Wel-of-geen-of-nog-geen SRS. Wel-of-geen rokken, broeken, spijkerstof of juist korset. Wel-of-geen uitgaansleven, wel-of-geen-of-nog-geen partner. Geen enkele keuze is fout. Er zijn wel keuzes wel-of-niet "jezelf".
Groetjes,
Frederique
Voor mij geldt dit niet. Ik zie "mijzelf zijn" of "mijzelf worden" als grootste uitdaging in mijn leven. Telkens afwegen of iets wel-of-niet bij mij past. Werkelijk bij mij past. Het is niet simpel. Niet een lichtzinnig "doe maar wat in je op komt en noem het 'jezelf'".
Natuurlijk zijn er dingen die dagelijks wisselen. Vandaag paste witte kool heel goed bij mij, er zijn ook dagen dat ik liever spruitjes eet. Maar over die vorm van "bij mij passen" hebben we het natuurlijk niet...
We hebben het over de vorm van "bij mij passen" of je wel-of-geen-of-nog-geen hormonen wilt. Wel-of-geen-of-nog-geen SRS. Wel-of-geen rokken, broeken, spijkerstof of juist korset. Wel-of-geen uitgaansleven, wel-of-geen-of-nog-geen partner. Geen enkele keuze is fout. Er zijn wel keuzes wel-of-niet "jezelf".
Groetjes,
Frederique
Mila je laat anderen bepalen of je lichamelijk okay bent, en je krijgt bevestiging das heel goed maar je weet toch dat geen enkele vrouw tevreden is met haar uiterlijk? En hoe de tand des tijds genadeloos knaagt? rimpeltje hier daar everywhere. Je maakt hier een soort virtuele modellen show van met als winnaar degene die geen last heeft van mannelijke fysieke eigenschappen (puur geluk met de genen van de ouders gehad),. dat is niet iets om trots op te zijn maar je hebt dan enorm veel geluk gehad xxx gun ik je van harte
maar....
de meeste mannen kunnen een redelijk bestaan als vrouw opbouwen als hun transexualiteit zodanig is dat ze geen keuzes overhebben dan dit aan te gaan, je ben dan zo ECHT en zo diep door je hele psyche heengegaan (meest wonderlijke is mischien wel dat je het overleefd hebt) dat men je wel gaat zien zoals je ECHT bent, degenen die je afwijzen zijn die zo de moeite waard?
ik word afgewezen om mn uiterlijk nooit op mijn innerlijk
maar....
de meeste mannen kunnen een redelijk bestaan als vrouw opbouwen als hun transexualiteit zodanig is dat ze geen keuzes overhebben dan dit aan te gaan, je ben dan zo ECHT en zo diep door je hele psyche heengegaan (meest wonderlijke is mischien wel dat je het overleefd hebt) dat men je wel gaat zien zoals je ECHT bent, degenen die je afwijzen zijn die zo de moeite waard?
ik word afgewezen om mn uiterlijk nooit op mijn innerlijk
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Excuses voor het niet juist interpreteren.Joy schreef:Ik ken een trans die nota bene bij het toch ruimdenkende H&M de dameskleedkamer werd uitgezet, ivm haar (te mannelijke) verschijning.
Ik ben ook nog nooit een dameskleedkamer uitgezet. Ook niet in de tijd dat ik met een gezicht zonder make-up dameskleren stond te passen.
De enige plek waar ik uitgezet ben is het damestoilet. Daar word je zonder make-up als TG struktureel niet getolereerd.
Groetjes,
Frederique
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Dat sommige mensen niet-passabel mensen niet accepteren? Natuurlijk schrijf ik daar tegenin omdat ik het absolute onzin vind. Maar beledigd? Ach welnee...
Heb ik in elk geval nooit geschreven.
Al klopt het ergens wel misschien.
Ik spreek wel liever van tolereren in zo een geval.
Ik tolereer absoluut iedereen .... witten, zwarten , holebi's , travestieten, transen en transsesksuelen (passable of niet)...en zelfs hetero-vrouwen die er veel beter uitzien dan ikzelf
Leven en laten leven denk ik altijd dan.
Groetjes,
Melina
Heb ik in elk geval nooit geschreven.
Al klopt het ergens wel misschien.
Ik spreek wel liever van tolereren in zo een geval.
Ik tolereer absoluut iedereen .... witten, zwarten , holebi's , travestieten, transen en transsesksuelen (passable of niet)...en zelfs hetero-vrouwen die er veel beter uitzien dan ikzelf
Leven en laten leven denk ik altijd dan.
Groetjes,
Melina