De spot met transen drijven is o zo geestig

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ach... Ik voel 'm al aankomen, alsof we vaker met elkaar gediscussieerd hebben :wink:
Die discussies over verschillen tussen tolereren en accepteren vind ik eigenlijk altijd wat (te) accademisch...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Tsja Dames,

Is een lekker beladen onderwerp zo heh, naar mijn mening gaat het er niet zozeer om hoe je er uit ziet, waar het veel meer om gaat is dat je je lekker voelt en dat ook volledig uitstraalt.

Tuurlijk zijn er ook mensen die je voor de gek houden, je nakijken, maar doen ze naar iedereen die op zijn manier mooi/apart en zichzelf is.

Laat ik mezelf eens als voorbeeld stellen, ik leef nu op mijn werk als man, en in mijn vrije tijd zoveel als kan, als vrouw.
Mijn grootste handicap op dit moment is, dat ik veroordeelt ben tot een haarwerk (pruik klinkt zo stom), en ja, daar zien de meesten het wel aan.
Vaak hoor ik ook, goh als we het niet aan je pruik hadden gezien, hadden we het niet geweten.
Ondanks dat loop ik toch met zelfvertrouwen te winkelen, boodschappen te doen, terrasje pakken, uitgaan, openbaar vervoer enz.

Maar er zijn ook momenten dat ik niet mezelf ben, ontevreden over mijn uiterlijk, mijzelf; tsja dan val ik door de mand.
En dan zeggen ze ook wel vaker, tsja je kunt nog wel zien dat je een man bent.
Op dat moment is dat heel pijnlijk ja, alhoewel de meeste reacties toch goed zijn hoor.
Dat zijn ook leermomentjes voor mij.

Laten we niet vergeten dat het iets is wat dus diep in ons zit, hoe moeten we in godsnaam verder leven als we niet onszelf mogen zijn
Zelf denk ik, tsja word dus de keus, ongelukkig als man door te leven, of dan toch maar de kans pakken en ervoor gaan om als hoe jij je het liefste voelt, dus als vrouw te gaan leven.
En op dat moment dan ook de negatieve reacties erbij nemen, die je ongetwijfeld gaat krijgen.

groetjes

Bibi
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

melina_r schreef:en zelfs hetero-vrouwen die er veel beter uitzien dan ikzelf
Leven en laten leven denk ik altijd dan.

Groetjes,

Melina
oh dear!
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

o ja joy en frederique waren al weer wat verder natuurlijk :-)

je aureooltje ziet niemand behalve de engelen :-) ben je veel te lang voor

ik ben nog lang niet zover, wel laatst een strakke jazzpants en hakjes ( 2 maten te klein) gekocht en blozend afgerekend

wordt dat nou echt makkelijk as time goes by?

ik hoop niet dat ik Mila tegenkom by H&Mwant die gaat mij dan uitleggen dat het helaas niet voor mij weggelegd is om ongemerkt bij het dames kledingrek te staan, ondertussen de aandacht van het winkelend publiek trekkend
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hetero vrouwen die er beter uitzien dan jij???

da kan toch niet?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dorine schreef:ik ben nog lang niet zover, wel laatst een strakke jazzpants en hakjes ( 2 maten te klein) gekocht en blozend afgerekend

wordt dat nou echt makkelijk as time goes by?
Ja, werkelijk.

Tegenwoordig (3 jaar nadag ik mijn eerste rokje kocht) is het zo dat de verwarming te hoog staat als ik het warm krijg in een kledingzaak. Het is ook wel eens zo geweest dat de verwarming omlaag kon als ik was geweest: oh, wat ben ik rood, warm en bang geweest!

't Vraagt wel veel oefening en een stevige portemonnai om het regelmatig te herhalen :wink:

Groetjes,

Frederique
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Meer energie dan het overdreven goed een vrouw-beeld neer te zetten en je continue af te vragen hoe je dat _nog_ beter kunt doen en, als je dan toch gespot bent, je boos af te vragen hoe men dat in vredesnaam kon zien?

Wie zegt dat je je boos moet maken ?
Is me nog nooit overkomen hoor.
Ik vind elke eerlijke feedback meer dan welkom en ik leer er telkens zeer veel van.

Uiteraard, moet je je afvragen hoe je nog beter kan doen.
Dat doen wel veel vrouwen hoor en wel elke dag.
Het is inderdaad zo dat vele vrouwen nooit helemaal tevreden zijn.
Dat is dus gewoon onderdeel van mijn vrouw zijn.

En Frederique dat kan je uiteraard pas snappen als je naar een partner op zoek gaat. Als vrouw is het redelijk belangrijk om er fysiek aantrekkelijk uit te zien ..... je aanbod aan mannen is immers iets groter dan lijkt me.
Mannen zijn immers nogal visueel ingesteld.
Uiteraard is het uiterlijk maar 1 ding, maar wel een nogal belangrijke factor bij een eerste ontmoeting.
Ik den er zo over : als trans heb je het sowieso niet gemakkelijk om een partner te vinden : eerlijkheid, openheid en communicatie zijn inderdaad zeer belangrijk, maar onderschat toch het belang van het uiterlijk niet.
Ik zie het zo, hoe meer ik het perfecte beeld kan benaderen hoe groter mijn keuze aan 'mogelijk' partners.

Uiteraard heb ik ondertussen ook al wel mogen ondervinden dat ons 'anders' zijn in sommige gevallen een te groot probleem blijkt te zijn.
En ja dat doet dan uiteraard ook wel best pijn .... niet dat ze me hebben kunnen lezen (de paar keer dat het me dan toch overkomen is bij een date), maar wel dat ze geen relatie willen omwille van mijn 'anders' zijn.

Dat neemt niet weg dat ik ergens wel het gevoel heb : nog een geluk dat ik er relatief goed uitzie .... ik zou echt niet weten (en wil het ook niet echt weten vrees ik) hoe mijn dates zouden zijn afgelopen als ik 2m10 was en grote handen en grote voeten had en een heel mannelijk gezicht.
Zouden die mannen zich dan gewoon omdraaien en meteen terug vertrekken ?

Groeten,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

melina_r schreef:Uiteraard, moet je je afvragen hoe je nog beter kan doen.
Nee, jij kiest ervoor om je dan telkens af te vragen hoe je dat nog beter kan doen.
Ik kies ervoor om me dat helemaal niet af te vragen.
Dat leeft veel rustiger...

Groetjes,

Frederique
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Nee, jij kiest ervoor om je dan telkens af te vragen hoe je dat nog beter kan doen.
Ik kies ervoor om me dat helemaal niet af te vragen.
Dat leeft veel rustiger...

Dat is juist, net zoals je zonder partner, zonder kinderen en zonder club om te sporten je ook rustiger kan leven.
Mij lijkt het dan eerder dat ik me ook meteen kan opsluiten in absolute eenzaamheid.
En ik wil dat niet nog eens 36 jaar, die eerste 36 jaar zijn al erg genoeg geweest.

Want wat is een normaal sociaal leven dan volgens jou ?

Gr,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

melina_r schreef:dat kan je uiteraard pas snappen als je naar een partner op zoek gaat. Als vrouw is het redelijk belangrijk om er fysiek aantrekkelijk uit te zien ..... je aanbod aan mannen is immers iets groter dan lijkt me.
ja precies...we praten veel langs elkaar heen...
Het gaat er om met welk doel je passabel wilt zijn...en de waarde ervan is afhankelijk van de situatie.
Ik droom er regelmatig over...als een meisje met een jongen zijn...ik vraag me alleen af hoe realistisch dat beeld is zonder een FFS...ik denk dat ik dat ook veel liever eerder zou willen ondergaan dan een SRS.
Niet vanwege de reacties op straat, maar gewoon omdat ja, ik een liefdesleven toch ook wel belangrijk vind.
Een vriend van mij zei vanavond dat ik er als jongen leuk uitzie, maar dat ik waarschijnlijk geen mooi meisje zal kunnen worden...
dat doet zeer, maar het is wel eerlijk.
En al die dingen neem ik mee in mijn zoektocht naar mezelf...ik heb er trouwens van binnen altijd mooier uitgezien dan van de buitenkant vind ik :D
lief dinnetje
Eredivisie

Dorine schreef :

hetero vrouwen die er beter uitzien dan jij???

da kan toch niet?

Ja hoor, ik ben ondertussen ook al 36 en de concurrentie onder de vrouwen (naar de knappe mannen toe) is best ook wel hard soms.
Maar je hebt wel een punt hoor Dorine, ik krijg van die mooie vrouwen af en toe zelfs wel eens een compliment. (op voorwaarde dat ik dan van hun vriendje blijf natuurlijk).
Al moet je wel realistisch blijven ..... je kan nooit beter doen dan het origineel.

Groetjes,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

dat hele passabel zijn of willen worden is toch een contstant verschuiven van doelen, net zoals menig vrouw bezig is er beter en mooier uit te zien?

in dat opzicht volkomen normaal
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

melina_r schreef:Dat is juist, net zoals je zonder partner, zonder kinderen en zonder club om te sporten je ook rustiger kan leven.
Mij lijkt het dan eerder dat ik me ook meteen kan opsluiten in absolute eenzaamheid.
En ik wil dat niet nog eens 36 jaar, die eerste 36 jaar zijn al erg genoeg geweest.

Want wat is een normaal sociaal leven dan volgens jou ?
Daar is geen eenduidige definitie van te geven...

Wat voor jou als een kluizenaarsbestaan moet lijken, is voor mij een normaal sociaal leven...
Jouw normale sociale leven klinkt voor mij als "keurslijf vrouw"...

Groetjes,

Frederique
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine schreef:hetero vrouwen die er beter uitzien dan jij???

da kan toch niet?
Dat vraagt om een deskundige jury die dat objectief gaat beoordelen

Aangezien ik de jury bij deze heb opgezet en automatisch lid ben zeg ik:

Kom maar op met die foto, want zoiets kan iedereen wel roepen

:)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef: Jouw normale sociale leven klinkt voor mij als "keurslijf vrouw"...

Groetjes,

Frederique
Hahaha you go girl!
lol
Plaats reactie