De spot met transen drijven is o zo geestig
Moderator: Moderators
Nou, laten we hopen dat het wat wordt
Kanttekening:
Hoe vaak denk je dat dit soort berichten hier al voorbij zijn gekomen, waarbij achteraf na real life contact de beste man ineens toch aanzienlijk minder interesse bleek te hebben?
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte,maar zolang er geen real life contact is geweest, zou ik persoonlijk zijn reactie en gedachtengangen voor zoete koek nemen (zelfbescherming)
De realiteit is dat 99 van de 100 keer de interesse gewekt is puur uit newsgierigheid, veilige afstand, kennismaken, en dan is het besluit om het daar bij te houden vrij eenvoudig
Laten we afspreken dat je hierop terug komt als de beste man je gezien en gesproken heeft, het geen probleem vind met jou de straat op te gaan, de stad in, kortom, gewoon leven
Ik heb ook zo mijn dromen, maar geloof niet in sprookjes
Joy
Kanttekening:
Hoe vaak denk je dat dit soort berichten hier al voorbij zijn gekomen, waarbij achteraf na real life contact de beste man ineens toch aanzienlijk minder interesse bleek te hebben?
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte,maar zolang er geen real life contact is geweest, zou ik persoonlijk zijn reactie en gedachtengangen voor zoete koek nemen (zelfbescherming)
De realiteit is dat 99 van de 100 keer de interesse gewekt is puur uit newsgierigheid, veilige afstand, kennismaken, en dan is het besluit om het daar bij te houden vrij eenvoudig
Laten we afspreken dat je hierop terug komt als de beste man je gezien en gesproken heeft, het geen probleem vind met jou de straat op te gaan, de stad in, kortom, gewoon leven
Ik heb ook zo mijn dromen, maar geloof niet in sprookjes
Joy
-
- Eredivisie
Patricia1979 schreef
Ik wil gewoon een heteroman voor een monogame vaste relatie.
Dat snap ik volkomen hoor.
Is ook zo voor mij
En ja ik kreeg ook veel reacties van mannen die zelf zeiden tv gevoelens te hebben en dan dachten dat ik dat makkelijker zou accepteren in een relatie. Dus niet. Ik val niet op mannen met vrouwentrekjes.
Dat is inderdaad zeer opvallend.
Ik val dus ook vooral op heel dominante en stoere mannen.
Wat nog meer is, hoe meer dominant (seksueel) de man .... hoe meer ik me dan vrouw voel.
En bij het vrijen lukt het me zelfs absoluut niet met een 'vrouwelijke' man.
Dat worden dan na de date mogelijk de goede vrienden.
En ja, heel vaak dacht ik ook, bestaan ze dan toch... echte heteromannen die er (ook al in dit stadium van het proces) geen problemen mee hebben. Ja ze bestaan dus echt wel.
Ja inderdaad, maar dat neemt niet weg dat je er veel moet laten gaan .... en als je daar dan verliefd op bent geworden ..... enfin je snapt het wel.
De mannen die me willen voor een relatie, zie ik meestal niet zitten seksueel .... de mannen die ik wel zie zitten seksueel, die willen dan weer geen relatie.
Het is wel goed om schrijven ik wil geen 'experiment' voor seks zijn .... en ik begrijp dat ergens ook wel hoor. Maar je zit als post-op trans zelf wel met 'behoefte' en dat kan soms nogal de overhand nemen bij een date. Zoals ik al geschreven heb ....na de SRS werkt dat dus wel heel erg goed. Het is minder aanwezig 'die drang' als post-op vrouw zonder testosteron, dan als man met testosteron .... maar dta neemt niet weg dat het er soms wel is hoor.
Groeten,
Melina
Ik wil gewoon een heteroman voor een monogame vaste relatie.
Dat snap ik volkomen hoor.
Is ook zo voor mij
En ja ik kreeg ook veel reacties van mannen die zelf zeiden tv gevoelens te hebben en dan dachten dat ik dat makkelijker zou accepteren in een relatie. Dus niet. Ik val niet op mannen met vrouwentrekjes.
Dat is inderdaad zeer opvallend.
Ik val dus ook vooral op heel dominante en stoere mannen.
Wat nog meer is, hoe meer dominant (seksueel) de man .... hoe meer ik me dan vrouw voel.
En bij het vrijen lukt het me zelfs absoluut niet met een 'vrouwelijke' man.
Dat worden dan na de date mogelijk de goede vrienden.
En ja, heel vaak dacht ik ook, bestaan ze dan toch... echte heteromannen die er (ook al in dit stadium van het proces) geen problemen mee hebben. Ja ze bestaan dus echt wel.
Ja inderdaad, maar dat neemt niet weg dat je er veel moet laten gaan .... en als je daar dan verliefd op bent geworden ..... enfin je snapt het wel.
De mannen die me willen voor een relatie, zie ik meestal niet zitten seksueel .... de mannen die ik wel zie zitten seksueel, die willen dan weer geen relatie.
Het is wel goed om schrijven ik wil geen 'experiment' voor seks zijn .... en ik begrijp dat ergens ook wel hoor. Maar je zit als post-op trans zelf wel met 'behoefte' en dat kan soms nogal de overhand nemen bij een date. Zoals ik al geschreven heb ....na de SRS werkt dat dus wel heel erg goed. Het is minder aanwezig 'die drang' als post-op vrouw zonder testosteron, dan als man met testosteron .... maar dta neemt niet weg dat het er soms wel is hoor.
Groeten,
Melina
Vraag:
Wie van jullie is eigenlijk niet geintsresseerd in een relatie, nu niet en straks ook niet , als alle 'formaliteiten' achter de rug zijn?
ik heb wat dat betrefd geen enkele verwachting,ik ga ervan uit da tik net als nu, straks ook nog in me uppie door het leven ga, sex intereseerd me weinig
Tis een soort zelfbescherming, en ook heb ik geen zin in het hele gedoe van uitleggen verantwoorden etc
Ik sluit echter ook niet uit dat dat allemaal kan gaan veranderen
Joy
Wie van jullie is eigenlijk niet geintsresseerd in een relatie, nu niet en straks ook niet , als alle 'formaliteiten' achter de rug zijn?
ik heb wat dat betrefd geen enkele verwachting,ik ga ervan uit da tik net als nu, straks ook nog in me uppie door het leven ga, sex intereseerd me weinig
Tis een soort zelfbescherming, en ook heb ik geen zin in het hele gedoe van uitleggen verantwoorden etc
Ik sluit echter ook niet uit dat dat allemaal kan gaan veranderen
Joy
Joy
Ik merk bij mezelf dat ik nu niet open sta voor een relatie.
Maar ik ben best benieuwd om e.e.a. te ontdekken als ik straks dat ding niet meer tussen mijn benen heb.
Al ga ik er niet vanuit dat ik persé een relatie moet, toch lijkt het me leuk om weer met iemand anders dingen te doen.
Ben eigenlijk wel lang genoeg alleen geweest.
Ik merk bij mezelf dat ik nu niet open sta voor een relatie.
Maar ik ben best benieuwd om e.e.a. te ontdekken als ik straks dat ding niet meer tussen mijn benen heb.
Al ga ik er niet vanuit dat ik persé een relatie moet, toch lijkt het me leuk om weer met iemand anders dingen te doen.
Ben eigenlijk wel lang genoeg alleen geweest.
Cyn.
JoyJoy schreef:Wie van jullie zou een srs ondergaan als vantevoren 100 % vaststond dat je nooit een orgasme zou kunnen krijgen
Het is helemaal niet gezegd dat je na een SRS de garantie hebt dat je orgasmes kunt krijgen. En voor mij is dat wel de minst belangrijke reden. Ik wil er gewoon uitzien zoals dat bij me hoort. Zonder overbodige aanhangsels.
En mocht ie volledig functioneel zijn, dan is dat alleen maar meegenomen. Maar een garantie daarop zul je nooit krijgen.
Cyn.
Ik zeg ook niet dat er nu wel een garantie is, ik zeg alleen dat stel dat het vantevoren vaststond dat het 100 % zeker niet zou kunnen, wat dan
Kortom,hoe belangrijk is het krijgen van een orgasme na een srs, en in hoeverre is het eventueel kunnen krijgen van een orgasme een motivatie
Je kan alleen afgaan op de statistieken die nu ongeveer 1 op 5 is als ik me niet vergis, 1 op de 5 kan geen orgasme krijgen achteraf, wat dat betrefd heb je weinig in de hand
Toch denk ik, en das nog steeds een taboe heb ik het id, dat het kunnen hebben van sex in een vrouwenlijf voor vele transen een behoorlijke motivatie is,om en srs te ondergaan, al dan niet met of zonder orgasme
Zelf denk ik, zou meegenomen zijn, maar ik zou er mee kunnen leven als het niet zo zou zijn, kortom, het is voor mij niet echt een issue
Daarbij, bij mannen draait het toch min of meer om het kunnen krijgen van een orgasme, vrouwen (over het algemeen) bedrijven de liefde, ervaren sex op een veel breder lichamelijk vlak, het orgasme is vaak bijzaak
Joy
Kortom,hoe belangrijk is het krijgen van een orgasme na een srs, en in hoeverre is het eventueel kunnen krijgen van een orgasme een motivatie
Je kan alleen afgaan op de statistieken die nu ongeveer 1 op 5 is als ik me niet vergis, 1 op de 5 kan geen orgasme krijgen achteraf, wat dat betrefd heb je weinig in de hand
Toch denk ik, en das nog steeds een taboe heb ik het id, dat het kunnen hebben van sex in een vrouwenlijf voor vele transen een behoorlijke motivatie is,om en srs te ondergaan, al dan niet met of zonder orgasme
Zelf denk ik, zou meegenomen zijn, maar ik zou er mee kunnen leven als het niet zo zou zijn, kortom, het is voor mij niet echt een issue
Daarbij, bij mannen draait het toch min of meer om het kunnen krijgen van een orgasme, vrouwen (over het algemeen) bedrijven de liefde, ervaren sex op een veel breder lichamelijk vlak, het orgasme is vaak bijzaak
Joy
-
- Eredivisie
Joy schreef :
Wie van jullie zou een srs ondergaan als van tevoren 100 % vaststond dat je nooit een orgasme zou kunnen krijgen
Ik zou het gedaan hebben, ja.
Omdat het op het ogenbik van mijne SRS niet echt belangrijk was om een orgasme te kunnen krijgen.
Dat gegeven is pas echt belangrijk geworden na mijn eerste keer vrijen.
Nu is dat wel ergens van belang aan het worden ....het speelt zeker mee in mijn leven.
Groeten,
Melina
Wie van jullie zou een srs ondergaan als van tevoren 100 % vaststond dat je nooit een orgasme zou kunnen krijgen
Ik zou het gedaan hebben, ja.
Omdat het op het ogenbik van mijne SRS niet echt belangrijk was om een orgasme te kunnen krijgen.
Dat gegeven is pas echt belangrijk geworden na mijn eerste keer vrijen.
Nu is dat wel ergens van belang aan het worden ....het speelt zeker mee in mijn leven.
Groeten,
Melina
-
- Eredivisie
Joy schreef :
Je hebt geen idee hoe erg je hier de waarheid (enfin mijn waarheid dan) aan het neerschrijven bent.
Het is helemaal anders als vrouw dan als man .... psychisch is het eigenlijk zelfs moeilijk te beschrijven hoe dat voelt.
Als me schrijft dat ene vrouw op Je manieren een orgasme kan krijgen dan begrijp ik dat nu wel ergens.
Groetjes,
Melina
Je hebt geen idee hoe erg je hier de waarheid (enfin mijn waarheid dan) aan het neerschrijven bent.
Het is helemaal anders als vrouw dan als man .... psychisch is het eigenlijk zelfs moeilijk te beschrijven hoe dat voelt.
Als me schrijft dat ene vrouw op Je manieren een orgasme kan krijgen dan begrijp ik dat nu wel ergens.
Groetjes,
Melina
-
- Eredivisie
Patricia1979
Sinds ik dit proces zit (en ik sta nog vrij in het begin) kan ik eindelijk van mezelf houden. En dat kon ik eerder nooit.
En je zal eerst van jezelf moeten houden, alvorens je van een ander kan houden.
Hola, ben je hier mijn verhaal aan het neerschrijven ?
Herken het allemaal zo goed.
Groetjes,
Melina
Sinds ik dit proces zit (en ik sta nog vrij in het begin) kan ik eindelijk van mezelf houden. En dat kon ik eerder nooit.
En je zal eerst van jezelf moeten houden, alvorens je van een ander kan houden.
Hola, ben je hier mijn verhaal aan het neerschrijven ?
Herken het allemaal zo goed.
Groetjes,
Melina
-
- Eredivisie
Joy schreef :
Als men schrijft dat een vrouw op 2 manieren een orgasme kan krijgen dan begrijp ik dat nu wel ergens.
Groetjes,
Melina
Als men schrijft dat een vrouw op 2 manieren een orgasme kan krijgen dan begrijp ik dat nu wel ergens.
Groetjes,
Melina
-
- Eredivisie
Irene schreef :
Dat is bij biovrouwen vaak niet anders hoor, dus blijf moed houden
Hoi bedankt Irene ... ik geef niet vlug op hoor.
Ergens is het ook wel spannend hoor.
Soms eens wat de put en en soms wat op een wolkje leven.
Waar dat is inderdaad hetzelfde voor alle mensen.
Het leven zoals het is .....
Groetjes,
Melina
Dat is bij biovrouwen vaak niet anders hoor, dus blijf moed houden
Hoi bedankt Irene ... ik geef niet vlug op hoor.
Ergens is het ook wel spannend hoor.
Soms eens wat de put en en soms wat op een wolkje leven.
Waar dat is inderdaad hetzelfde voor alle mensen.
Het leven zoals het is .....
Groetjes,
Melina
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Heeft ze er zelf ervaring in?Cynthia schreef:Dit vind ik nou weer grote onzin Frederique.
De hele discussie over passabel zijn komt erop neer, dat het (als voorheen man) niet zo simpel is om als vrouw op te gaan in de menigte.
En dat sommigen zich niet realiseren welke imnpact het kan hebben als je toch weer een buitenbeentje blijft (terwijl je daar juist vanaf wilde).
Mila wil alleen maar waarschuwen dat dit moeilijk vol te houden is.
Paul Vennix leeft al jaren tussen man en vrouw (aan de man-kant weliswaar, maar toch). Ik ken een travestiet die ook als travestiet naar het werk toe ging. Niet dagelijks, wel meerdere keren per maand. Ook op de eerste Nederlandse Transgender Conferentie T3 ben ik meerdere mensen tegengekomen die bepaald niet passabel zijn maar toch jaren als trans leefden - en daar vrede mee hadden. Hoezo, moeilijk vol te houden?
Het zijn de omstandigheden en je eigen gevoel. Het gaat naar mijn mening niet aan om in z'n algemeenheid te schrijven dat je als niet-passabel mens moeilijk kunt overleven.
Als we maar vaak schrijven dat je vooral passabel moet zijn dan gaan we het zelf nog geloven ook. En we moeten uitkijken dat we hier geen self-forfilling prophesies zitten te maken.
Er zijn zat niet-passabele transen en transgenders die geen noemenswaardige problemen hebben.
Wat mila letterlijk schreef was trouwens:
Oftewel: je kunt geen authentieke vrouw zijn als je niet passabel bent.Mila schreef:ik mag voor je hopen dat je realiteitszin en je perceptie genoeg zijn dat zelf op te merken, in geval van onpassabiliteit, en dat 'hoerahoera, ik een authentieke vrouw' niet in de zin van een realiteitsstoornis overheersen, tot, pak em beet, anderhalf jaar na de SRS.
Zelden zulke onzin gelezen... Authentiek kun je altijd zijn, op ieder punt van je transitietraject. Je 100% vrouw voelen kun je ook altijd doen, ook op ieder punt van je transitietraject. Zelfs als je geen transitietraject hebt en je fijn travestiet blijft kun je je een 100% authentieke vrouw voelen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !