De spot met transen drijven is o zo geestig

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kids maken dat onderscheid volgens mij niet eens zo bewust

eens papa, is nu dezelfde papa in andere kleren
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
Misschien heb je gelijk en is het meer een verstandsvraag, maar toch even doorredenerend: zowel je kind als je ouders/broers/zussen hebben nooit gevraagd of je wou veranderen. Je bent door je ouders (en samen met je broers/zussen) als man opgegroeid. 't Is in alle gevallen een band van jaren. Ook jarenlang in hetzelfde huis, gezin, etc. geleefd. Ik zie dus geen echt verschil met je kind, dat tijdens haar kindertijd dus met "papa" als man geconfronteerd werd en nu "papa" als vrouw ziet.
Dat klopt, het heeft dan ook niks met het kind, de zussen/broers, ouders te maken, maar met de perceptie van jezelf als ouder. Van je kinderen hou je op een heel andere manier dan van wie dan ook.

En ik begrijp Cynthia dan ook heel goed, dat ze iedereen zal proberen te corrigeren op dit punt behalve haar dochter.

Irene
Kleine stapjes
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

joy:
wie wijst je af?

hoe quote je dat eigenlijk ziet er wel mooi uit in zon wit vlakje, duidelijk ook!
ik heb het gevoel dat mila mij (en alle +1.75 m vrouwen) afwijst omdat ik te lang ben en als heks door de maatschappij naar brandstapel zal worden gevoerd (een tikkeltje overdreven)

lijkt me geen goed idee daar weer over te beginnen joy xx

en wellicht bedoelt zij het heel anders, vanachter een computer zegt allemaal zo weinig, hoe langer ik er over nadenk is het wellicht wel goed bedoeld ik trek me het gewoon teveel aan,

en ik heb geen stieren nek grrr

over orgasme:

zou ik wel heel jammer vinden als dat niet kan, ook al doe ik het nu al heel weinig daarom (is bij mij nog lang niet 'toegestaan' srs ) zou ik wel informeren naar de beste opties want ik lees vaak dat je wel nog orgasmes kan kriigen

komen we toch weer op het verschil met de biologische poes :oops:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Quoten is tamelijk eenvoudig en maakt de tekst leebaarder (dan hoef je ook geen zeven keer exact de zelfde tekst te lezen en je af te vragen heb ik dat net ook al niet gelezen.

Je begint met copy tekst die je wilt quoten.
dan druk je op het quote (komt er een sterretje bij te staan)
dan paste je de tekst
en druk je nogmaals op de quote button.

zou altijd moeten lukken

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Frederique,

<Oftewel: je kunt geen authentieke vrouw zijn als je niet passabel bent.
Zelden zulke onzin gelezen... Authentiek kun je altijd zijn, op ieder punt van je transitietraject. Je 100% vrouw voelen kun je ook altijd doen, ook op ieder punt van je transitietraject. Zelfs als je geen transitietraject hebt en je fijn travestiet blijft kun je je een 100% authentieke vrouw voelen>

Zelden zulke onzin gelezen, als jij die uitkraamt. Passabel houdt in dit geval leven in een dagelijks leven vol met mensen, passanten, collega's, buren, vrienden, familie, kennissen, leveranciers/winkeliers etcetcetc. Tuurlijk kun je je authentiek vrouw voelen, maar als al die mensen om je heen nou eens iets heel anders zien, te weten een (onpassabele) TS in het gunstigste geval, of gewoon een man met make up, vrouwenkleding en borsten, dan speelt die authenticiteit zich dus uitsluitend en alleen af in het hoofd van de TS in kwestie.
Je hebt heel gewoon te maken met vele, vele mensen om je heen, die zien wat ze willen zien, en als je als 'authentieke' vrouw steeds als man gezien word, en met meneer aangesproken word, dan moet je zo ongeveer in een waan gaan leven om die authenticiteit in je hoofd in stand te houden. Kwestie van een realiteitstoetsing dmv de respons van mensen om je heen in het dagelijks leven.
Jij bent niet alleen; er zijn mensen om je heen die je gevoel, jawel, hoe dan ook, vroeger of later kunnen beinvloeden, en wel doordat zij iets heel anders zien, dan jij in werkelijkheid bent.

En wat kun je doen om die authenticiteit in je hoofd om te zetten in de juiste respons van mensen om je heen in het dagelijks leven zodat die authenciteit bekrachtigd word?

Juist, aanpassen, passabel maken, om de boodschap over te brengen: 'ik ben als man geboren, maar nu/inmiddels een vrouw.

De authenciteit zoals jij die omschrijft, die bestaat natuurlijk wel hoor, als ts/tv op een onbewoond eiland gaan zitten, bv.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Umberto Eco uit zijn boek In de Naam van de Roos

'Omni animale est trieste post coiitum'

orgasme maakt dus triest !

ik heb eigenlijk weinig orgasms gehad, het is altijd meer van even de spanning daar weghalen, liefst negeer ik dan wat er precies gebeurd

ik zou het niet echt missen doe dat nu al niet, maar als vrouw kan het wel heel bijzonder zijn weet ik gewoon niet sex is best wel mysterieus

ook niet iets dat heel hoog op prioriteit staat

passabiliteit wel, als jullie heel eerlijk tegen mij zouden zeggen, het spijt me meid dat wordt nooit wat qua uiterlijk met jou, dan geloof ik dat ook wel, zal wel heel verdrietig zijn

xx

Dorine
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Juist, aanpassen, passabel maken, om de boodschap over te brengen: 'ik ben als man geboren, maar nu/inmiddels een vrouw

zo mn eerste quote

dat gaan we dan maar proberen Mila,

hebben we elkaar al ontmoet bij Virgin? je had nog niet gereageerd, heb ik passabele kansen? zeg maar eerlijk ik kan het hebben xx

mensen zijn ontwijkend als ik het rechtstreeks vraag ook al een slecht teken, zet me allemaal wel aan het denken....

Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kortom, alles doen om maar vooral aan het beeld te voldoen van wat de meerderheid 'definieerd als zijnde vrouw, en dan ook nog eens je persoonlijkheid niet verliezen

vinjut gek dat menig trans ontspoort
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

nou ja mischien kan ik het niet hebben maar dan ben je ten minste eerlijk geweest en mijn realiteitszin heeft een gezonde opkikker gehad
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

maar ja Joy als iedereen je aanmoedigt en ondertussen iets anders denkt dan is dat ook niet goed

en ik wil ook niet op een eilandje zitten

tenzij het niet anders kan

wat een leven :roll:
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine schreef:maar ja Joy als iedereen je aanmoedigt en ondertussen iets anders denkt dan is dat ook niet goed

en ik wil ook niet op een eilandje zitten

tenzij het niet anders kan

wat een leven :roll:
wat denk je? , nee, wat voel je, dat is je absolute waarheid en daar moeje op afgaan

ach, tis verwarrend, ik voel mijzelf lekker in vrouwenkleren, het voelt als: IK

kijk ik in de spiegel zie ik hele andere dingen en dan ga je weer twijfelen

ff nog een lijntje uitgooien, dit topic beslaat inmiddels al zoveel uithoeken, ik doe der nog 1 bij

Benieuwd of er transen bestaan die blind zijn

Volgens mij komt transsekualiteit helemaal niet voor onder mensen die vanaf geboorte blind zijn, gek he :)

Heeft het dan toch alleen te maken met wat wij zien?wat door te kijken maken wij als zienden onderscheid tussen man en vrouw op de primaire manier
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<Dus ja het is best moeilijk voor ons, ik ben er nogal van overtuigd dat als ik geen 'trans' zou zijn mijn resultaat toch beter zou zijn>

Even een ander geluid hier hoor.......ik was gisteraaf bij een bio vrouw op visite, (ja, diegeen die me zo lang vond ja), en die is ook erg actief op (nette) datingsites, en valt uitsluitend en alleen op mannen. En nee, tot nu toe, vele, vele dates later, (nog) niet succesvol.

Zoals Joy al -heel terecht en volkomen helder- opmerkte in haar antwoord op Patricia's datingavontuur met een 'hetero'man die nog niet in real life is omgezet, en zo ja, wat dan? wil ik toch even zeggen dat ik die bio vrouw gister vroeg of het gros van de ('hetero') mannen op die nette sites niet een dubbele agenda voeren.
Die indruk heb ik namelijk. Ze beaamde het volkomen. Problematische figuren, ja, ook voor haar als bio vrouw, avonturiers, leugenaars, sex zoekenden, enzenzenz.
En heel af en toe een leuke date met een leuke man waar verder niets uitkomt.
En zoals een ts tslovers/tv's/cd's/fetisjisten/slaven/subs/meesters/domi's via (nette) datingsites op zich af krijgt, zo krijgt zij (als 52 jarige) heel veel 25- jongens op zich af, die blijkbaar op rijpere/oudere vrouwen vallen, en haar gestelde leeftijdgrens van 45-55 volkomen negeren.

Het gras is heus niet altijd groener aan de overkant hoor. En het internet is *het* medium voor de sexueel gemankeerden, sexuele identiteitstwijfelaars/fantasten etcetc om zich veilig en geheel anoniem uit te kunnen leven.Kijk maar naar de contactads op travestie.org bv.
Plus natuurlijk dat heel veel mensen zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn, en/of evt 'gebreken' voor zich houden tot later na de, pak em beet, 4e/5e ontmoeting in real life. Of nog later.

Groetjes Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kortom, alles doen om maar vooral aan het beeld te voldoen van wat de meerderheid 'definieerd als zijnde vrouw, en dan ook nog eens je persoonlijkheid niet verliezen

vinjut gek dat menig trans ontspoort

juist en menige jonge meid aan anorexia en/of body dismorphie lijdt? eigenlijk sluit dit wel aan bij de hele dwang om mooi leuk en veel gevraagd te worden, moeten we ons aan ontworstelen (op een leuke manier liefst)

ik begrijp wel dat ik daar niet zo gevoelig voor moet zijn maar ben het wel, heel gevoelig zelfs. Maar niet in die mate dat ik totaal van koers raak, kan het altijd wel weer bij degene plaatsen waar het vandaan komt,
toch is dat niet mijn ervaring tot nu toe, hoogstens dat mensen tijd willen om alles te verwerken, begrijp ik heel goed

dat ze achter mijn rug mischien denken 'wat een raar figuur' daar zit ik niet zo mee wan dat gevoel ken ik al langer in mijn leven, nu is dat juist al aan het minderen omdat ik mijzelf al geaccepteert heb

lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Even een ander geluid hier hoor.......ik was gisteraaf bij een bio vrouw op visite, (ja, diegeen die me zo lang vond ja), en die is ook erg actief op (nette) datingsites, en valt uitsluitend en alleen op mannen. En nee, tot nu toe, vele, vele dates later, (nog) niet succesvol.

Uiteraard heb je hier volledig gelijk.
Ik moet ook wel toegeven dat ik heel weinig ervaring heb met 'dating'.
Ik heb in feite jaren "alleen " geleefd, ongeveer zoals Frederique dat nu ongeveer doet ... en zoals mogelijke veel andere T*personen nu ook leven.
In feite hield ik de deur volledig dicht voor relaties , seks en dat zowel met mannen als met vrouwen.
Onder invloed van de vrouwelijke hormonen en mogelijk met het ouder worden , heb ik er nu wel genoeg van om "alleen" te leven.

Maar dus je stapt in het gebeuren zonder ervaring .... en niet te vergeten ook als post-op trans heb je geen enkele seksuele ervaring.
Na je SRS moet je dus echt wel gewoon worden aan je nieuwe lichaam.
Alles is in feite volledig nieuw en dan is het sowieso een beetje zoeken.
Een vrouw van 36 met de gevoelens en hormonale impulsen van een meisje van 16 zeg maar.

Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Volgens mij komt transsekualiteit helemaal niet voor onder mensen die vanaf geboorte blind zijn, gek he

dat quoten gaat me nog niet helemaal lekker af :-) moet nog wel meer leren, zoals zelfbeheersing :evil:

ja dat is heel interessant, ik weet ook niet of dat waar is hoor joy, de kans is nl wel klein dat iemand EN blind is bij geboorte (niet zo n heel grote kans denk ik) alsmede transsexueel (ook niet zon heel groot percentage) toch denk dat het niks met wel of niet kunnen zien te maken heeft :-) .

ik heb nooit een echt aanknopingspunt kunnen vinden van : hey daar is het begonnen of dat is een oorzaak, ook iets waar je 312 keer over maalt voordat je het laat rusten, het is nou eenmaal zo

Plaats reactie