De spot met transen drijven is o zo geestig

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

de enige optie die ik nog zon beetje beschouw als haalbaar (lees- het minste gezeik qua uitleg) is een relatie met een andere m/v trans

je begrijpt mekaar op dat vlak iig volledig en het passabiliteitsverhaal wordt een stuk eenvoudiger mbt relaties
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

wat denk je? , nee, wat voel je, dat is je absolute waarheid en daar moeje op afgaan
joy

hoop dit keer wel goed gekwoat

dat is echt duidelijk joy

maar de buitenwereld denkt er anders over :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:En wat kun je doen om die authenticiteit in je hoofd om te zetten in de juiste respons van mensen om je heen in het dagelijks leven zodat die authenciteit bekrachtigd word?
Waarom moet die authenticiteit bekrachtigd worden? Authentiek is toch per definitie iets dat uit jezelf komt?

Vrouw voelen idem: waarom moet een ander jou vertellen dat je een vrouw bent om je vrouw te kunnen voelen? Er zijn toch zat mannen die ineens een vrouw blijken te zijn - terwijl ze toch dagelijks bevestigd zijn geweest in hun man-zijn?

Verder ben ik het volledig eens met Joy's reactie op je bericht.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine schreef:
Volgens mij komt transsekualiteit helemaal niet voor onder mensen die vanaf geboorte blind zijn, gek he

dat quoten gaat me nog niet helemaal lekker af :-) moet nog wel meer leren, zoals zelfbeheersing :evil:

ja dat is heel interessant, ik weet ook niet of dat waar is hoor joy, de kans is nl wel klein dat iemand EN blind is bij geboorte (niet zo n heel grote kans denk ik) alsmede transsexueel (ook niet zon heel groot percentage) toch denk dat het niks met wel of niet kunnen zien te maken heeft :-) .

ik heb nooit een echt aanknopingspunt kunnen vinden van : hey daar is het begonnen of dat is een oorzaak, ook iets waar je 312 keer over maalt voordat je het laat rusten, het is nou eenmaal zo
tip: gebruik de quote knop maar zet je eigen nieuwe tekst niet in de quote maar eronder

Waarom zou zien niets te maken hebben met ts?

Het eerste wat een arts zegt bij geboorte nadat ie het pasgeboren mensje heeft bekeken (zien) is:

het is een jongetje of een meisje, dat willen we tenslotte sowieso allemaal weten toch?

Als de betreffende arts niet kan zien, zal ie iig even voelen om de conclusie te kunnen trekken, maar in dat geval zal de arts de geboorte niet begeleid hebben als zijnde blind :)

iig begint het hele gezeik bij de scheiding van de sexe
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Oh, ff los van het gediscussieer, iedereen heeft moeite met passabel worden zijn voelen en de angsten die gepaard gaan met de stappen buiten de deur

Waarom zou je zoiets ook in je up gaan doen en het jezelf op die manier onnodig zwaar maken

Alles moet je leren, ook dit, maar niet per se alleen

Ik weet niet of dat iedereen dat doet, het komt mij iig over dat de meeste transen een vrij beperkt sociaal leven hebben en dus steun van omgeving niet zonder meer voorhanden hebben

(degene die nu willen roepen, nee ik niet, mogen reactie ff achterwege laten)

Ik ben er 1 van, mijn vriendenkring is vrij klein, omdat ik mijn leven vanuit mijzelf (man) altijd totaal zinloos heb gevonden, ook vriendschappen en er dus ook nooit moeite voor heb gedaan

Nu, kan ik wel wat hulp en steun gebruiken, en die is niet zo 1 2 3 voorhanden

Joy
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

ff nog een lijntje uitgooien, dit topic beslaat inmiddels al zoveel uithoeken, ik doe der nog 1 bij

Benieuwd of er transen bestaan die blind zijn

Volgens mij komt transsekualiteit helemaal niet voor onder mensen die vanaf geboorte blind zijn, gek he :)

Heeft het dan toch alleen te maken met wat wij zien?wat door te kijken maken wij als zienden onderscheid tussen man en vrouw op de primaire manier[/quote]

Hoi Joy,

ehm, jaren geleden voerde RTL4 een programma, dat heette eeeeeehhhhhh......met Maya Ecksteen.....ehhhhhhh....een mateloos slechte, ranzige talkshow vol willige slachtoffers in ieder geval. En daarvan heb ik eens een aflevering gezien met idd: een blinde trans, die jawel, spijtoptant was.

Deze blinde post op ts, Gerrie heette ze, had spijt van haar transitie/srs, en had een vriend, in de vorm van een mentaal sadistische cryptohomo.

Gerrie had namelijk een hoogst ongebruikelijk en bijzonder vreemd transitieverhaal: voor zover ik me die uitzending kan herinneren, vertelde Gerrie dat ze op volwassen leeftijd door een erfelijke oogziekte blind was geworde, en iets later trans.
Ze had dus een vriend die de boel-en haar- bij tijd en wijle kort en klein sloeg (lekkere domi man Patricia, ;-), en die haar tot een transitie dwong(??), 'omdat ie haar niet als man moest, en 'op vrouwen viel. Sadistische cryptohomo vriend nr 1 dus. En ja, wel tot 2 keer toe bij die 'vriend' weggegaan, en....weer bij hem teruggekomen. Ahem.
Anyway; ipv bv hulp te zoeken en/of desnoods naar de maan te vluchten, want als jij helemaal geen TS bent, en geen SRS wilt, dan doe je dat, lijkt mij, meldde Gerrie zich aan bij de VU, loog de boel bij elkaar om die transitie te krijgen, zo vertelde ze, en werd na verloop van tijd, blind en wel geopereerd.
En Gerrie was natuurlijk (ook buiten de VU, zo begreep ik) in therapie geweest bij een vrouwelijke therapeute, met wie Gerrie's sadistische cryptohomo vriend nr 1 er van door ging, kort na haar SRS. Zo vertelde ze.

Gerrie verscheen dus op tv met een (domi) man aan haar zijde, die verklaarde dat ie Gerrie niet gemoeten had als ze niet geopereerd was, waar ze dus spijt van had, die SRS, heeeeeeeeeel 'begripvol' van haar 'vriend' ook natuurlijk, en die man wilde ook (met iets van dwang ja) dat ze een bepaald soort epilatie zou ondergaan om haar baardgroei weg te krijgen, en wel een subcutane epilatie, waarbij de huid onder de kin tot op de wangen 'van binnen' word losgemaakt, en de haarwortels worden 'weggeknipt'. Ik weet niet of het nu nog bestaat, maar het was toentertijd een tamelijk risicovolle ingreep, gezien het fikse litteken wat kon ontstaan, en de evt ongevoeligheid/permanente verdoving van de huid of/en verlamming van bepaalde aangezichtszenuwen wat het gevolg ervan kon zijn.

Anyway: na die talkshow, wegens 'groot succes' tot 2 keer toe herhaald, kwam ik tot de conclusie dat Gerrie sadistische cryptohomo's aantrok, omdat Gerrie de ultieme masochist(e) is. Zo eentje die de SRS als de ultieme bestraffing ziet, en die bestaan dus, zulk soort zware maso's.

En het was geen hoax oid: er staat me nog bij wat voor reuring Gerrie's 'openhartigheid' op tv veroorzaakte in de ts gemeenschap, die volkomen beaamde dat Gerrie echt blind was, en echt een transitie had ondergaan.

Oh ja, aan het einde van die 'talkshow' 'bekende' Gerrie snikkend dat ze alles, maar dan ook alles zou doen om haar piemel weer terug te krijgen, 'getroost' wordend door haar (enge) vriend, die haar dus NIET moest met piemel, andermaal gevraagd door Maya, om het drama van Gerrie nog eens flink te onderstrepen.

Zoveel verschillende transen, zoveel verschillende 'insteken' he?

Groetjes Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

gelukkig maar, ik zie dat wel als iets moois die verschillen
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ik ben geneigd te zeggen:

Die Gerrie, die spoort nie

Nee, das te makkelijk , alleen op basis van mijn onbegrip over deze Gerrie is dat zinloos , wie ben ik...

Regelmatig lees of hoor ik iets waarvan ik denk, goh, werkelijk niets is een mens vreemd , zo ook dit verhaal

Wat valt er voor zinnigs over te zeggen

Weinig, behalve dat er dus blijkbaar mensen bestaan die met dit verhaal toch door de vu molen komen, das niet goed te praten
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine schreef:

verklaar je nader

wat is er voor moois aan?

ik vind het mooi dat een man een vrouw vind, die 2 samen leven kunnen voortbrengen, , het opgroeien van kinderen als gevolg daarvan etcetcetc

alleen, ik sta daarin geheel en al aan de zijlijn, want voor mij is dat niet op die manier weggelegd (en dus zoeken naar alternatieven zoals zovelen die niet eens trans zijn)
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

nou joy dan moeten we een keer op stap ;-)

ik kan ook wel wat steun gebruiken heb wel een ruime sociale omgeving zelfs werk en een autoootje (kleintje)

ondanks dat heb ik wel 30 vrienden vaarwel gezegd omdat ik mijn leven als man ook niet zag zitten, wel steeds weer draad opgepakt soms met de moed der wanhoop, en mn aandacht op 10% voor het dagelijks leven en met 90% bij de vraag WAAROM ben ik geen meisje
ondertussen zo onhandig om de verkeerde redenen contacten te verbreken

gaat lang goed maar ja...

doet me aan iets anders denken, ik heb in amerika gewerkt en ging daar naar een psychiater en die zei:

'jij zult nooit gelukkig worden, maar ik heb een hand vol Welbutrin (anti depressiva)'

doet me heel erg denken aan: 'jij bent te lang'

een andere psychiater hier in NL:

'gender dysphoor'ontwijkend en studie niet afgemaakt

nou die studie heb ik wel afgemaakt hoor

mischien dat ik daarom onbewust zo fel ben

gevolg was dat ik jaren gewoon doorstoomde, jawel ongelukkig maar gelukkig niet zo stom om op medicijnen te vertrouwen , want die 'depressiviteit' had een duidelijke oorzaak

heeft heel lang geduurd voor ik bij het juiste adres aanklopte

nou ja zo ver,

xx
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Joy,

<Nu, kan ik wel wat hulp en steun gebruiken, en die is niet zo 1 2 3 voorhanden>

Ik weet niet waar je woont, maar ga eens naar TS bijeenkomsten, in de vorm van de Virgin/Humanitas bv.

Ik heb daar hele leuke vriendinnen en kennissen opgedaan, die ik al jaren en jaren ken. En ja, dat zijn ook (ex) transen die op mannen vallen, want daar heb ik de meeste voeling mee.

T&T avonden zijn iets anders voor wat betreft (echte) vriendschappen; het gros van de bezoeksters daar is TV, en leeft als (passabele) heteroman, maw: die vriendschappen oid gaan zich
alleen op het niveau van bezoekjes aan T&T avonden afspelen, en niet daarbuiten in het dagelijks leven van die tv's; daar houden ze je meestal volkomen buiten, op een enkele uitzondering na dan.
Dergelijke contacten noem ik geen vriendschappen namelijk.

Voor wat betreft geboren vrouwen en mannen: als je net met je transitie begonnen bent, dan loop je het risico dat dat evt vrienschappen met hun gaat overheersen, je bent er tenslotte erg mee bezig, en er komt een moment dat die geboren mannen en vrouwen er wel eens over uitgesproken raken, dan komt pas de echte vriendschap tevoorschijn, of niet.

'T is maar een tip hoor.

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joy schreef:Wat valt er voor zinnigs over te zeggen

Weinig, behalve dat er dus blijkbaar mensen bestaan die met dit verhaal toch door de vu molen komen, das niet goed te praten
Ik zou de conclusie eerder anders trekken:
1) Merkwaardig verhaal, 'k kan me niet voorstellen dat het gelopen is zoals het hier gebracht is
2) Als er iemand niet verantwoordelijk is voor geslachtsveranderingen dan is het de VU. De enige die in mijn ogen altijd en eeuwig ALLEEN verantwoordelijk is voor zijn/haar geslachtsoperatie is DE TRANS. Want:
a) die had zich niet aan moeten melden
b) die had de hormonen niet moeten gaan slikken
c) die had niet op moeten komen dagen bij oproepen om bij de arts of de operatie te verschijnen
d) die heeft (zelfs de wachtlijsten niet meegerekend) letterlijk jarenlang de tijd gehad om over de gevolgen na te denken

En nu dus schijnbaar, als het toch waar is, jarenlang de tijd om zich voor de kop te slaan :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

heel simpel ik kan eenvoudig wegzwijmelen bij al die love stories, mooie boeken, echte liefde... ik houd ook gewoon erg van mijzelf als iemand die het waard is het hof te maken (waar is mn realiteitszin!)

man en vrouw passen ook zo mooi bij elkaar vind ik, ook fysiek bij het liefdespel (wat een woord)

ik vind het hele gender spectrum wel interessant maar de mooie vrouw en de stoere man, ja die zijn voor elkaar gemaakt !

heel stereotype, en je zal zien dat ik voor een heel ander tiep val, maar da s zo n beetje mn gevoel daarover

ja en iets anders waar ik het niet over gehad heb, empathie of met je gevoel waarnemen dat gaat steeds beter heb jij dat ook? lijkt wel of ik echt kleuren ga zien als sferen, alles veel meer in harmonie ervaar

;-) haal de mannen in witte jassen maar !
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kan iemand me trouwens nog vertellen waar deze draad over gaat??

:roll:

trouwens goed idee om naar Virgin te gaan volgende maand, is heel relaxed, als je voor het eerst komt is er een gastvrouw die je opvangt en voorstelt aan de groep

was voor mij de eerste keer, en vond het niet eng ofzo, ik had wel wat meer aandacht aan mijn uiterlijk kunnen besteden maar had a la Frederique zoiets van: so what here i am! mn maag deed pijn en ik had angstzweet maar toch gedaan,

kan je nagaan hoe pril het eigenlijk voor mij is naar de buitenwereld toe
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

wieeeeeehoeeeeeeeeeeeeeeee - ik sla op tilt! :D
Ik hou jullie niet meer bij :)
Ik ben helemaal duizelig :D

Wat ik trouwens wel herken is het probleem van die dominante mannen, werkelijk altijd al lekker gevonden, en precies ook met het doel dat je je dan vrouwelijker voelt...en meer geniet van de ander...
en door die "afwijking" wat zo ervoer ik het, ben ik gekomen bij mijn geaardheid.

Maar jeetje wat is messing about in het gendergebied moeilijk om met je verstand te vangen...
ik denk dat ik even een break neem..
Over een weekje ga ik weer verder lezen.. :)

xx,
Mina
Plaats reactie