Hoi,
ik ben een man van 35 jaar, soms krijg ik de drang me te kleden als vrouw (lees hoge hakken, lakkleedjes, nylons, enz...) maar ik bekijk dat meer als fetish dan als travestie.....ik voel me dus in die kledij helemaal niet echt vrouw, ik ben er dan ook helemaal geen....ik draag geen make up of prukken, heb geen nep borsten en tracht me ook niet vrouwelijk te gedragen....(buiten een beetje eleganter lopen en iets deftiger zitten).
Toch denk ik als ik dit aan de mensen zou vertellen dat ze me als travestiet zouden bezien....klopt dat nu eigenlijk of niet...Ik weet eigenlijk zelf niet goed wat ik ben. Soms word ik boos op mijn vreemd gedrag en gooi ik alles weg....maar telkens komt de drang terug en moet ik weer veel geld uitgeven aan kledij en schoenen....
Laatst was ik op Siberia, een fetish party in Utrecht en daar bleek iedereen me toch als man te bekijken....is dat dan iets typish Belgish om mij direct onder de vorm travestie te duwen, of is er inderdaad een soort van travestie die zich slechts beperkt tot het dragen van vrouwen kledij (liefst nog een beetje sexy) en voor de rest 100% man zijn?
Ik ben eens nieuwsgierig wat jullie reacties hier op zijn...
Alvast bedankt
ben ik travestiet?
Moderator: Moderators
ben ik travestiet?
you're better dead if you're not living
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Travestie
We noemen een man travestiet als zijn sekse mannelijk is, zijn gender-identiteit (het gevoel/beeld wat hij is, in dit geval een man) ook mannelijk, maar zijn gedrag, dus zijn genderrol soms of vaak vrouwelijk is. Van travestie is met name sprake, wanneer dit vrouwelijke gedrag zich uit in een voorkeur voor het dragen van vrouwelijke kleding. Bij vele travestieten beperkt het zich veelal niet tot het omkleden in vrouwelijke kleding, maar proberen ze door hun hele manier van doen op die momenten de vrouwelijke rol te spelen. Voor vrouwelijke travestieten geldt het omgekeerde. De meeste travestieten hebben een heteroseksuele voorkeur.
Bron: A. Verschoor, 1990.
If all else fails, buy new shoes